Mail: Louisevangsted[A]hotmail.com MSN: Same as above DeviantART, MyAnimeList, TegneBordet, u.s.w.: MangaAnimeLover Facebook: Louise 'Lou-chan' Vangsted
I mangel af bedre sted at skrive det, vil jeg anbefale keki_chan at opdatere sin antivirus, køre en komplet scanning, og ændre sit MSN/Hotmail/Windows Live password. (Også ændre password alle andre steder hvor du bruger det samme.)
Ignorer altid den her type beskeder, eller bekræft at det faktisk er personen de påstår at komme fra, der har skrevet dem. Det er oftest det der kaldes "phishing", et website der påstår at være een ting, men faktisk bare vil lokke dit password fra dig. Det er en af de mest almindelige måder at blive "hacket" på i dag: Lokke dig til at frivilligt give dit password væk.
Det der sker når jeg går ind på den adresse der står er, at jeg bliver spurgt om jeg vil downloade en fil. Det er allerede skummelt. Værre er, at det faktisk er en EXE fil, et Windows program som, hvis jeg åbner det, kan gøre alting jeg selv kan gøre, uden at spørge mig om lov. Meget almindeligt er en "keylogger", der opfanger alt hvad man skriver på tataturet, og sender det videre til hackeren. Det kunne også inkludere en video af alt hvad der sker på skærmen.
> opdatere sin antivirus, køre en komplet scanning, og ændre sit MSN/Hotmail/Windows Live password. Selv efter det, ville det være letsindigt at tro man er sikker.
Ja det ville være sikrere at lave en komplet formattering af computeren og geninstallere OS og software, de fleste mærkevare-computere i dag kommer med en genoprettelses-disk der rydder maskinen og sætter den op til fabriksindstillinger.
Jeg modtog også den samme besked fra Ane :3 Faktisk var jeg kort overbevist om, at den var clean nok, indtil jeg så min e-mail i url'en. Der er sikkert mange, som hopper i med begge ben på netop den der. Det er også lidt mistænkeligt at modtage sådan en url fra en person, der er sat til at være "offline".