Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      sema
    • Mar 29th 2008 edited

Vi er et par stykker der har snakket om at få lavet nogle Anime Kita t-shirts. Det vil være oplagt at få disse bestilt således at vi har dem til Kita Træf 08.2.

Planen er at vi her på forummet beslutter os for et design, hvorefter jeg indhenter et tilbud på trykningen. Folk vil så få mulighed for at bestille t-shirts som så bliver indkøbt til træffet. Vi ønsker ikke at have et egentligt lager af t-shirts, så vi vil kun få trykt dem vi kan få afsat med det samme.

Jeg har fået anbefalet Tune Textil Tryk af Ken fra Animation Workshop. De har et ret stort udvalg af forskellige t-shirts vi kan få trykt på.

Men første skridt er at få valgt et design. I løbet af den næste uge vil der være mulighed for at komme med forslag. På fredag vil vi så stemme om hvilket design der bliver valgt. (Hvis der er designs på det tidspunkt folk er tilfredse med).

EDIT: Flytter deadline for forslag til tirsdag.
  1.  
    Er der tale om plastik-tryk eller Brodering/syning??
    •  
      sema
    • Mar 29th 2008

Nu skal jeg passe på hvad jeg siger, men mener godt man kan få det broderet. Ken snakkede om at det "tryk" de lavede var af en kvalitet så det skulle kunne holde.
    • PIP
    • Mar 29th 2008

de laver 2 forskellige former for tryk samt brodering ... det hele står i det første link
  2.  
    Ken anbefalede det hvor trykket nærmest bliver imprægneret i tøjet så det holder længe og ikke skalder af.
    Det må vist være det de kalder "direkte tryk".
  3.  

Lyder som en god ide. Jeg er i hvertfald med... ;)

Men ved du så om der er mulighed for at få trykt noget ekstra på trøjen? For hvis muligt så skal jeg da have mit nickname på et sted.. :p

4.  
    Jeg ville vildt gerne købe fx en camisole/top med tryk, så jeg kunne gå og reklamere for foreningen ^^
  5.  

Jeg er klart også med.

•  
      k4emic
    • Mar 30th 2008 edited

I kan også godt smide mig med i puljen. Jeg vil se om jeg kan bidrage med nogle foreslag til t-shirts i løbet af ugen.
    Noget jeg syntes kunne være lidt fedt, ville være hvis at de enkelte t-shirts var printet med navn på i samme font-stil som banneret på forsiden.

Addendum: Jeg har kigget lidt dybere i sagen og for at gøre en lang historie kort; Jeg smider en mail efter firmaet nævnt i Semas første indlæg som efterspørger nogle retningslinjer for os som skal lave et design (Color mode, størrelse, DPI mm.)
    Når jeg kommer i gang vil jeg lave nogle sort/hvid designs samt nogle med nogle 'klassiske' Anime Kita farver på.

Nu hvor vi snakker om tøj.
  6.  

Hehe.. ja, man savner lidt de gamle dage hvor det var sådan.. ;)

Men lyder rigtig godt mads... :D

7.  
    jeg er helt klart også med :)

hehe, den vasketøjs ting var god x3
  8.  
    Man kunne jo også lave en tegnekonkurence med bedste forslag til print på en trøje.
    •  
      helge
    • Mar 30th 2008 edited

Jeg giver en stor dåse wasabi-jordnødder til vinderen!
    (såfremt Mekong stadig har dem)
    •  
      k4emic
    • Mar 31st 2008 edited

Hej Mads

Modeller og farver på vores tøj kan du se på vores hjemmeside www.profiltryk.dk
    Ang. hvordan filen skal være kommer det helt an på hvad i har i tankerne. Tekst og logo skal være vektorgrafik. Det skal alt helst. Men direkte billeder kan jo ikke være vektorgrafik. Derfor skal vi se det for t kunne sig enoget endeligt.

Ohøj!

Vi er en håndfuld medlemmer af en forening der pønser på at få trykt nogle t-shirts til vores næste træf. Vi vil selv designe dem og vi vil gerne vide hvilke retningslinjer at vi bør følge i den sammenhæng. (Color mode, Størrelse, DPI (og evt. andre gode råd i forbindelse med at holde stk. prisen på et fornuftigt niveau ;) ))

Venlig Hilsen
    - Mads E. Nielsen

Noget siger mig at der kommer til at være en del renden frem og tilbage før at vi får et design som vi er tilfredse med. Jeg går i alt fald igang med at sammensætte noget i AI nu og håber på at lave noget.
    update: Jeg laver nogle udkast i photoshop istedet. Tager for lang tid i AI.
    update2: Jeg har lavet nogle udkast på nogle meget 'plain' t-shirts da jeg ikke har den store forstand på at tegne. Hvis der er nogen der sidder inde med en tegning de selv har tegnet som de tror vil kunne se fed ud på tshirten, så sig endelig til. (Megumi med et lalleglad ansigtsudtryk (XD) samt victory fingertegn ovenover noget tekst kunne pynte grueligt meget. Dog er jeg ikke sikker på hvad at stykprisen kommer til at lyde på efter sådant en omgang >__>)

Sort kant, gennemsigtig tekst
    Hvid kant, gennemsigtig tekst
    Hvid kant, sort tekst
    AK gradient, hvid tekst (tilrettet omrids)
    AK gradient, hvid tekst (rumble)
    AK gradient, hvid tekst

Det her er kun udkast for at se hvad at folk hælder mest til.

Forresten, så er der en fejl mht. links uden URL tagget. (/>)
    •  
      sema
    • Mar 31st 2008 edited

Offtopic: Hvis du har fundet en fejl så ville det være rart hvis du oprettede en fejlrapport her. Så kan jeg bedre holde styr på de ting jeg skal have ordnet.
  9.  
    Her er mit forslag:
    •  
      sema
    • Mar 31st 2008

Jeg er også blevet anbefalet tex-tryk.dk. De skulle også kunne lave tryk af en høj kvalitet. Vi kunne eventuelt indhente tilbud fra begge når vi har fundet et design.

Jeg har snakket med en der fik lavet 17 t-shirts hos dem. Prisen var ca. 140kr pr. t-shirt. Dette var nogle af deres bedre t-shirts samt to tryk på hver.
  10.  

Hehe. Godt og simpelt. Mads jeg kan godt lide den hvor bogstaverne nærmest danser rundt. ;) Men ja, kunne være fedt med maskotten på...

Men ja, jeg må nok melde pas med at komme med noget kreativt. For så skal vi ud i pinde mænd ;)

Og Nikkelmann ;) klasse ide... hehe

•  
      Wish
    • Mar 31st 2008

Nu er jeg ikke helt medlem af Kita, men synes ligesom Chopper at logoet skal på. Med hensyn til tekstdesign så kommer det an på hvilken slags t-shirt eller top det skal på. Og kan der virkelig trykkes en i bare en t-shirtmodel? Altså kan I bestille flere forskellige modeller og stadig få det til en rimelig pris?
    •  
      sema
    • Mar 31st 2008

Det regnskab jeg så hos tex-tryk, så betalte man for selve trykket + prisen for t-shirt, top eller trøje. Så hos dem kan man blande som man vil mellem de forskellige typer tøj uden problemer.
  11.  
    fed ide
    men ja maskotten skal da næsten på ^_^
    og så havde skrevet "anime kita" nedad på siden af logoet
    S
    Å
    D
    A
    N, ja i har vel forstået hvad jeg mener XD
    og så ha' vores nick's på ryggen i muligvis en bue med den der "dansende" skrift
  12.  
    Snakkede for nylig med Sema omkring tryk, og det bliver vist ikke muligt at have tilpassede tryk som f.eks. navne.
    Grunden er, at før man overhovedet kan komme til at trykke, skal der fremstilles en slags form i silikone, og det er den der koster et vist engangsbeløb.
    •  
      LiQU
    • Apr 4th 2008 edited

13.  
    kan godt lide den i øverste-venstre hjørne :D
    • PIP
    • Apr 5th 2008

we need chickens .... ikke megumi ... :D (dog en smule beruset)
    •  
      LiQU
    • Apr 5th 2008

Kyllingen? Hmm, kan måske godt arrangeres. :P
  14.  
    Weee! :D
    Megumi med farver FTW!
    Og den med vores logo i hvid på sort.
    Niiice... :P
  15.  
    Kan bedst lide den øverst til venstre(Den man "anime-Kita på ærmet)
    og så den sorte nederst til højre
    •  
      sema
    • Apr 5th 2008

Jeg kan også godt lide det sidste design, men hvid på sort. Anime Kita på ærmet ser også godt ud.
  16.  
    At rende rundt med Megumi på fronten er måske lige i overkanten. Dog kan jeg godt lide ideen med logoet på ærmet.
  17.  
    Nederst til højre kunne jeg godt lokkes til at købe og tage på. Det er selvfølgelig logisk med et design med Megumi, men personligt ville jeg ikke gå med sådan en. (I det hele taget er jeg faktisk ikke specielt vild med motiver på tøjet.)
  18.  
    jeg kunne godt tænke mig at se den kylling PIP talte om x3
    • PIP
    • Apr 5th 2008

jeg må også sige at det med logo på ærmet vil være lidt sejt .... men lige et spørgsmål fordyrer det ikke det da man så har print to steder og man kan derved ikke bruge en skabelon.
    mht. megumi så er jeg enig med mulrich, jeg kunne ikke finde på at gå med hende på min trøje ... kyllingen vil dog formentelig være en hel anden sag.
    •  
      sema
    • Apr 5th 2008

Ja, det vil tilføje lidt til prisen. Det eksempel jeg skrev om tidligere var for tryk foran og på ærmet. Hvis jeg husker rigtigt så kostede selve trykket på ærmet ca. 15kr. Men dertil kommer selvfølgelig prisen for at lave en ekstra skabelon.
  19.  
    kyllingen vil dog formentelig være en hel anden sag.

Kyllinger? Nu har der været en del snak om dem til trods for at jeg ikke mindes at have set dem.
  20.  
    heller ikke mig >.< jeg er forviret :S
    Men en kylling lyder da som en genial ide, even though jeg ikke ser nogen sammenhæng mellem en kylling og Anime Kita x3

-->>edit--<<
    Kan nogen give et billede af denne omtalte kylling? Alle der har nævnt den siger det ville være en oplagt ide, men han ingen anelse om hvordan den ser ud xD
  21.  

Hehe... Kyllingerne er seje.. det kunne være klasse... Men ellers kunne man vel have trykt det animekita du har lavet både på ryggen og på ærmet...

Syntes nu den lille med megumi foran i farver er meget fed.. Kan det arrangeres på sort baggrund?

Ser rigtig godt ud..

• PIP
    • Apr 7th 2008 edited

mht. de der kyllinger som vi taler så meget om så er det nogen louise har lavet på samme tid som logoet ...

nogle af dem ses i denne tråd. http://www.anime-kita.dk/forum/discussion/62/logo-design/#Item_26

btw. jeg ville nu heller ikke have noget imod at have den der skitse 4 på min trøje :D eller hende med kyllingerne ... dog uden kaito.
  22.  
    Jeg syntes at tentacle-chan (megumi) ser meget livsløs ud og IMHO meget kedelig.. No beef, just my opinion...

Prøv evt. at sætte hende i perspektiv.
  23.  
    Citat fra Nikkelmann:

Jeg syntes at tentacle-chan (megumi) ser meget livsløs ud og IMHO meget kedelig.. No beef, just my opinion...

Prøv evt. at sætte hende i perspektiv.

Jeg er helt enig.
  24.  
    Jeg tror det er fordi hun mangler øjne. Ellers synes jeg ikke det gør noget at hun er i kontur.
    Den sorte med det simple logo er stadigvæk mest attraktiv IMO - den ville jeg turde gå med til hverdag. "www.anime-kita.dk" på et af ærmerne, og den ville være perfekt!
    Megumi ville jeg nok kun gå med til anime træf, og ellers have hængende på værelset ;)
  25.  
    Nu fortår jeg dig godt PIP :D De kyllinger er nice^^

Jeg syntes den der lala skitse ville være nice at have på forsiden af T-shirten, måske sammen med nogen kyllinger^^ Og så Anime Kita på ærmet ; )
  26.  
    helge, jeg mener skam hele tiden, ikke kun på de t-shirts...

hun er flot tegnet, men som sagt ser hun meget livsløs ud...
  27.  
    Husk at jeres tryk skal kunne værer på en A3 side så vidt jeg kan huske Tuner Texil har fortalt mig.

Jeg vil godt tilbyde jer at hjælpe jer med filen som de skal brug til tryk, vis i har brug for noget teknisk asistance der, det var mig der tog sig
    af det praktisk da vi skulle have trykt ved dem. I må jo siger til ?

Desuden vis i ikke har deres katalog og priser, så har jeg et extra sæt i må få.

Derud over så synes jeg bedst om den i sort med jeres logo trykt med hvid skrift.

Jeg vil godt have givet forslag til et logo, men jeg er detsvære ikke så særlige god
    til at tegne Anime/Manga. Men det synes altid som en god ide at lave en konkurence ud af det, hvem der kan komme
    op med det bedst logo, det var os det vi gjorder i sin tid, og derefter stemt om hvorfor et logo vi skulle bruge.

Mvh.
    Stitch
    •  
      LiQU
    • Apr 11th 2008

No offence, men vi har jo et logo? :S
    • PIP
    • Apr 11th 2008 edited

vi har vel ikke et logo ... vi har en maskot.
  28.  
    vi har vel ikke et logo ... vi har en maskot.

Øverst på siden...
    - har jeg længe betragtet som vores logo.
  29.  
    Stars! *_*
  30.  

Hehe... Ja, stjerne er pæne... :p

Der er jo ingen der har sagt at maskotten ligepræcis skal være på t-shirten... Der kan jo sagtens være andre former for logoer på den...

Og tak for tilbudet Ken, vi skal skam nok skrive til dig hvis vi løber ind i problemer!

31.  
    Kan virkelig godt li' den med den farvede maskot, synes bare a t-shirten sku være sort X3