Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      Hollow
    • Apr 7th 2008 edited

Hey allesammen

Som nogen sikkert ved er jeg meget glad for Cosplay. Og jeg vil derfor gerne høre om der er andre der har ligende projeter igang eller som tænker over det.

Denne tråd er ment til snak om hvem der er ved at lave hvad.

Er men igang med noget så post nogle billeder af det her til glæde for os andre.

PS: Hivs i har brig for hjælp så brug venligst http://www.anime-kita.dk/forum/discussion/104/cosplay-hjaelp/#Item_13
  1.  
    Hey igen

Er lige nu selv igang med at lave et Cosplay fra Bleach, nemlig Ichigo Kurosaki Hollow Bankai

Og ja det er den hvide bankai.

Og det går langsomt frem ad
  2.  
    hej,'

jeg er rigtig vild med cosplay.

jeg har allerede lavet: Temari, Temari shippuuden, sasuke, Kurenai, og er i gang med at lave sakura shippuuden, mangler hendes hår.
    Jeg har også hjulpet min veninde med at lave Tsunade.
  3.  
    elsker cosplay
    men er kun 13
    ihhhhhh
    det er snyddddd
    •  
      miaen
    • Sep 5th 2008 edited

Jeg har lavet en lille cosplay gruppe, vi kalder os selv for Tour de Ninja.
    Vi er 4 personer.

Et billede af Louise
    •  
      LiQU
    • Sep 9th 2008

Ja, det er sjovt nok ikke mig! :D *er for ninja til at blive taget billeder af*
  4.  
    Ret nice billede... :p Pænt cosplay!
  5.  
    I kan gå ind på Youtube og søge på Tour de ninja, vi har 3 film oploadet. 1 rigtig film, 1 bloopers fra filmen og 1 underlig caramelldansen.

Håber i vil kigge forbi og give en kommentar
  6.  
    Skal i så ikke med til træffet, så kan i da få luftet jeres cosplay.. :p
  7.  
    en af vores medlemmer er ikke gamle nok til selve konkurrencen.

Det andet er vi ikke ved hvordan vi skal komme der hen og hvor vi skal sove og hvor dyrt det er, har vi nu penge nok, må vi alene eller skal vi have en voksen med... o.v.s

Men jeg håber jeg kan få dem slæbt med.
    •  
      Silas
    • Sep 12th 2008 edited

Der går bus via Thisted til Aalborg. Det tager 2 timer 43 minutter med den forbindelse der går fra Nykøbing 15.17 og er i Aalborg 18.00 (træffet starter ca. kl. 18.00 og det tager 10 munutter at gå fra stationen). Biletten koster 120 retur hvis man er under 16, eller 82,5 kr. på 10-klipskort. Jeg kan hente jeg på stationen hvis I kommer med den forbindelse.
    Det gælder også andre der kommer omkring kl. seks og ikke er stedkendte.
    Se i øvrigt rejseplanen.dk hvis i vil vide mere om busforbindelser eller spørg.

Hvad angår overnatning, er der mulighed for at overnatte på stedet, hvis man tilmelder sig senest 17. sep. (krav fra brandmyndighederne).
    Deltagelse i træffet kræver at man er medlem af foreningen, hvilket koster 100 for et år. Man kan vælge kun at betale halvdelen første gang man deltager, hvilket vil sige at deltager man kun en gang, koster det træf 50 kr. Derudover skal man deltage i mindst ét måltid på stedet (se nedenfor).
    Huset tilbyder brunch og aftensmad med alt hvad man kan spise for 60 kr. Se også tråden om mad
    Reglerne er vist nok, at man kan deltage uanset alder, men hvis man er under 15, skal man have en underskrift fra forældre/værge om, at man kan tage vare på sig selv ved træffet, således at der ikke påhviler foreningen eller dens bestyrelse eller øvrige medlemmer noget ansvar.

Håber det besvarer dine spørgsmål, ellers kan du (og andre) stille dem i tråden om træffet

Det havde ikke meget med cosplay at gøre, så tilbage til emnet
  8.  
    Som Silas så pænt sagde det, her er et uddrag fra vedtægterne:
    "§3, stk. 2: Alle kan blive medlemmer, men personer under 15 år kan kun deltage i foreningens arrangementer i følgeskab med et myndigt medlem, som har ansvaret for vedkommende eller ved at medbringe en signatur fra vedkommendes værge."
    Og vi har medlemmer fra 14 til 30 år... Jeg er gentlemand nok til ikke at spørge om alder ;P hehe...

Og ellers hvis i har nogle yderligere spørgsmål, kan du jo lige skrive en mail til bestyrelsen. Ellers kan vi jo lige snakke sammen over msn ;)
    Bestyrelsens mail: (sendes til hele bestyrelsen) kontakt@anime-kita.dk
    Ellers kan du adde mig på msn, Chopperman (Kasserer) - "choppermann@gmail.com" (msn) hvis du har rigtig mange spørgsmål. ;)
  9.  
    Weee..!
    Elsker cosplay!
    Skal snart, meget snart håber jeg, til og lave et Akatsuki cosplay... Men er lidt bange for at det bliver for indviklet, da det bliver det første jeg kommer til at lave, men synes ellers at Cosplay er vildt fedt! xD
  10.  
    Jeg vil sige at lave et Akatsuki cosplay, er forholdsvis nemt at lave, når bare man har fundet en sort lang jakke.
    •  
      LiQU
    • Sep 15th 2008

Okay, jeg forstår godt at nogle folk er helt vild med at cosplaye - jeg er selv stor tilhænger af det - men hvorfor NARUTO!? I mean, stort set all personer i den serie har været misbrugt så mange gange at det ikke en gang er sjovt længere og der er i forvejen mindst 20 andre der kommer klædt ud som en eller anden der fra. D:
  11.  
    Indtil zurv fra gruppen KickAssAnime besluttede sig for at begynde på Naruto Shitpudding-- øh, Shippuuden, havde ArchMageZeratul fra samme gruppe et script der aktiveres når nogen skrev @find naruto, en søgekommando, linkede han til et billede af Nekokoneko fra Azumanga Daioh. Rundt omkring de to katte stod der: "Everytime someone does a @find naruto, God kills a Nekokoneko. Please think of the Nekokonekos."

(jeg vil gerne linke til billedet, men jeg har det ikke på min webserver og heller ikke på denne computer.)
  12.  
    Til Tour_de_Ninja:
    Njaa... Måske, men havde nu tænkt mig at sy det hele fra bunden af ^^
    Og det er faktisk lykkedes mig at finde sy-skabelons-agtig-noget..!
    Juuuhuu..! Nu mangler jeg bare stof...

P.s.
    Jeg er lige glad med hvor mange der kommer som noget fra Akatsuki Eller lignende..! Jeg vil Cosplaye Deidara fordi jeg har lyst til det ^^
  13.  
    Jeg skal have klippet mit eget hår underligt og farvet det sort til mit cosplay - så meget at det er noget man fortryder senere ;P
    •  
      Zemi
    • Sep 15th 2008

jeg syns man cosplaye en figur fordi man kan lide den <3
    det er self. ikke så fedt hvis der kommer 4 andre i det samme cosplay...
    men det betyder da bare at der er nogen og snakke med som elsker figuren lige så meget som en selv ^^

and Skaya... i LOVE when ppl cut or their hair for the sake of the cosplay <3 it's really awesome X3
  14.  
    Yep.. Jeg har valgt mit J-pop kostume lidt efter hvem jeg har chance for at komme til at ligne.. Dvs en eller anden der ikke viser så meget med bart eller har vildt store bryster :P .. Og tak Zemi, men det er nu også delvist fordi at min veninde fik mig med på at vi skulle cosplay'e på scenen at jeg skal gøre ekstra meget ud af det.. ;P
    .. Det er iøvrigt meeega svært at finde en ordenlig anime med en farvet hovedperson ^o)

.. Ved stadig ikke om jeg kan nå et kostume til Kita træf nu hvor at jeg også skal lave et til J-pop con.. :-/
  15.  
    Ow! Lyder cool! >.<
    Har tænkt mig at deltage i 'Cosplay Catwalken', hvis jeg for lov til at komme med Cx
  16.  
    Ja, nu må vi se om hun ændrer mening senere.. Hun har trodsalt det sværeste kostume at lave.. ;-)
  17.  
    Mmh..? Vi for se ^^
    Cx
  18.  
    mmh.. ? <-- aighn..?
  19.  
    Mmh = Et af mine underlige udtryk for ja... Cx
  20.  
    Jeg skriver det som "Mmhm" og det var nu også mere at du også proppede et spørgsmålstegn derind.. :P
  21.  
    Heh... Deet... Kan jeg så ikke forklare hvorfor jeg gjorde...
  22.  
    Nå okay så :P
  23.  
    hehe Cx
    •  
      miaen
    • Oct 13th 2008 edited

Jeg har fået en ny med i min cosplay gruppe, så nu er vi 5. Hun hedder Tilde.

Jeg havde hende hjemme denne weekend, hvor vi lavede cosplay tøj til hende.
    Jeg elsker hendes cosplay tøj, og det kostede kun 50 kr at lave.

Her er et billede:
  24.  
    Nice outfit :P kostede det kun 50kr!?
    Ville give mit bidrag til at live tråden lidt op igen. Cosplayede Temari (naruto) til sidste skole dag i 9. (det tog hundrede år at lave viften, især fordi jeg endte med at lave en ekstra >_<) og har i øjeblikket kog i et Muramasa cosplay (SDK) og det er næsten færdigt. regner med at lave et HIkaru/Kaoru (OHSHC) cosplay til fastelavn, og et C.C. (kimono version) eller Lelouch (Emperor version) (Code geass) alt efter om det er muligt at få fat i en ordenlig paryk ^_~
  25.  
    Dei_chan: du har stof og en skaplon, men du er ikke rigtig kommet i gang -.- jeg spørg hele tiden men efter hvad jeg høre kommer du ikke rigtig virder
  26.  
    *skabelon (må jeg foreslå at prøve at udtale ordet?)
    *spørger (nutidsform.)
    *hører (altid r i nutidsform. Intet er i navneform.)
    *videre (igen, udtale hjælper meget.)
  27.  
    mulrich, jeg synes du skulle overveje at tage uddannelsen som lærer og derefter undervise i dansk.

Du kan jo også lige hjælpe mig lidt! Jeg kan aldrig huske om det hedder "en lærer" eller "en lære"
  28.  
    En lære er viden omkring et eller andet, f.eks. læren om kristendom. En lærer er en der underviser i et eller andet, en der lærer fra sig.
  29.  
    Fra cosplay til læren om kristendom....hvordan endte samtalen nu der!?! XD
  30.  
    Ok, tak mulrich!

Jeg tror samtalen endte sådan fordi mulrich er god til at finde stavefejl og derefter rette dem.
    Jeg, derimod, staver AF HELV*DE TIL!
  31.  
    *ad helvede til
  32.  
    Der kan du se, keki_chan, jeg staver dårligt. =:D
  33.  

Man kan tale om spam på mange måder og at henlede til at trådens indhold afledes fra dens oprindelige tema. Jeg melder mig også gerne ind i klubben af dårlige stavere...

Fedt at der er nogle der er kreative nok til at lave cosplayet selv og så billigt, det ser jo ret simpelt og enkelt ud, men pænt.

34.  
    Jaaah..
    jeg mangler nogle ideer og måder at cosplaye denne karakter..
    Hisagi Shuuhei

mangler materiale ideer, og måder at fikse de ting på ansigtet, tage tape?, Måske røde tusser?
    I got no clue! :P
  35.  
    lrn2 BBCode plzkthxbye
    • PIP
    • Jan 22nd 2009 edited

første gang jeg har set lrn2 som et ord :O

så skulle billedet være fixet ... worship meee eller noget ;)

det røde kunne du nok godt fixe med noget krigsmaling eller noget ... mht. det grå så ville tape nok virke omend gaffatape (kan bruges til alt!) nok ikke er så behageligt så eventuelt farvet malertape eller lignende.

kaspar siger sportstape hvad end det er :D
  36.  
    Sportstape Wth er det?.. :P
  37.  
    Til tøjet: brug noget stof som er fast og ikke for tykt - læred kan bruges hvis prisen også skal spilde ind ;P - det kan fåes for omkring 30kr/m i stof og stil.
  38.  

Tsk tsk, sportstape er hvidt elastisk tape, der lavet til huden, som folk der dyrker sport bruger til at tape sig sammen efter de har smadret sig selv. (det er dog lidt dyrt) Ellers kan man også købe noget tabe som kan findes i alle falck kasser, der er lavet til huden, ved dog ikke hvor nemt det er at farve.

•  
      jfs
    • Jan 24th 2009

Tape på ansigtet = det ryger hurtigt af med mindre du har pokerface. Man laver alt for mange små bevægelser i ansigtet der gør at tape ryger løs hurtigt.
    Ellers, hvis det bare handler om tape der er godt at tegne/male på så prøv malertape eller gaffatape.
  39.  
    Min erfaring er, at gaffatape er omtrent lige så ringe at male på, som plasticsække.
  40.  
    Nice.. Jeg vil cosplaye Mumriken fra Mumitroldene til sidste skoledag(Og har alle matrialerne, skal bare have dem samlet sammen) Nyan~!
  41.  
    YAY! :D
    Mumitroldene FTW!