Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      sema
    • May 4th 2008 edited

Vi har fra bestyrelsens side snakket om hvad der gik godt/skidt til træffet. Samt hvad vi kan forbedre. Vi vil meget gerne høre folks mening om træffet, så vi kan gøre det endnu bedre næste gang.

Følgende er vi kommet frem til i bestyrelsen.

• Receptionen:

• Receptionen fungerede meget godt. Der var styr på papirerne, mht. vagtplaner, indmelding af medlemmer, salg af slik og sodavand osv.
      • Mængden af personer i receptionen var fin og overskuelig. I dagtimerne når dem på vagt og bestyrelsen havde travlt, var der ikke så mange og om aftenen når der ikke skete noget sad der nogen dernede og snakkede med dem. Meget hyggeligt og en klar forbedring fra sidste gang.
      • Receptionen blev lukket på 2 tidspunkter, under gruppebilledet og under holdquizen. Hvilket også fungerede meget godt.
    • Anime:

• De fleste anime'er havde markater på.
      • Ellers var der et stort flot udvalg
    • Manga:

• Der var et stort flot udvalg
      • Kunne godt være det skulle flyttes over i hjørnet, så spil/tegne bordene bliver mere samlet.
    • Angående kantinen:

• Milkshakeene var et hit
      • Frokosten var meget overkill, og der var mange der ikke var ret sultne på det tidspunkt. Vi vil snakke med huset mht. alternativer.
      • Kunne også være rart med noget natmad
      • Juice var alt for dyrt
      • Der skal også sælges kildevand.
      • Dertil vil vi prøve at se om vi kan få lov til at sælge nudler.
      • Kunne være en fordel at flytte salget af sodavand, slik, osv. til teaterloftet i dagtimerne, om natten sælges der fortsat fra receptionen.
    • Information (skiltning og program)

• I forhold til sidste gang, hang programmerne på vægene. Hvilket var en klar forbedring. Det var altid nemt at finde ud af hvad der skete hvornår.
      • Der manglede lidt info om hvornår de forskellige måltider sluttede.
      • De mange skilte der var blevet sat op så ud til at hjælpe.
      • Skal der hænges lokaleoversigt op?
    • Konkurrencerne (syntes selv det var sjovt og underholdende, Spørgsmålene ramte bredt.)

• Cosplayquizen
        • Mindre tid til cosplayquizen, sema forslår 5 sekunder kortes af hver slide (til 45 sekunder)
        • Valget af billeder var meget godt.
        • Der var mange Bleach og Naruto billeder (undgå for mange billeder fra de samme serier)
      • Holdquizen
        • Mike sørger for at det ikke går i ged næste gang.
        • Silas kategorien fungerede meget godt. Folk syntes det var meget sjovt, og det er fedt at have noget internt humor.
        • Timer 50 sek pr. spørgsmål
        • Ikke begrænset til 4 hold
      • Stepmania
        • Intro fungerede fint, med en hurtig forklaring hvordan stepmania fungere og reglerne.
        • Næste gang skal der laves en stepmania stafet.
        • Næste gang laves en mappe med medlemmernes ynglings sange.
      • Tegnekonkurrencen
        • Der var næsten ingen tegninger til konkurrencen. Kunne med fordel flyttes til forummet i stedet for til træf.
      • Lyn quizen
        • Fungerede rigtig godt.
        • Det med 1 spørgsmål fra 10 forskellige kategorier var rigtig godt
      • Præmier
        • I stedet for at købe DVD'er i Danmark, vil vi se om vi ikke kan købe ind fra udlandet for at få et mere varieret udvalg.
    • Opsætning og Oprydning

• Koordinatere for de forskellige rum: + Fungerde meget fint. + Dertil skal der være en eller flere der står for pyntningen af lokalerne (vi har en masse plakater, og ellers er vi åbne for ideer) + Fik ryddet op til tiden
    • Udstyr der var for lidt af:

• Gaffa tape (der blev brugt 100 meter, det var dansemåtterne der tog det meste)
    • Mikaels bod

• Var placeret godt i rummet
    • Manglende info på hjemmesiden

• Syntes alle de vigtige ting skal stå i den post der kommer på forsiden. Virkede som om folk ikke har læst træf info siderne.
    • Biografsalen

• Det var lidt svært at se hvornår man kunne komme til i biografen og hvem der egentlig havde reserveret.
      • Vi har snakket om muligheden for at se hentai om aftenen, efter kl. 12. Der vil blive sat et stort skilt på døren, hvis dette vil blive tilfældet.
    • Selvbetjeningen

• Tilmeldingen fungerede fint.

Har folk noget de gerne vil have forbedret, eller syntes var helt vildt fedt og vil have med igen så skriv det i denne tråd.

1.  
    Jeg siger det lige igen, hvis der er nogen der har glemt det...

Mekong i enden af Nørregade sælger meget billige YumYum nudler. en kasse med 30 pakker(af samme smag) koster 65kr. 8kr for en skål nudler med 2 pakker er fair pris.... 5kr for 1 pakke, så folk overvejer "tilbudet".

8x15=120
    120-65=55kr overskud :D

5x30=150
    150-65=85kr overskud :D
  2.  
    [14:43:10] <mulrich> Nukleon, you still here?
    [14:43:14] <Nukleon> yes
    [14:43:17] <mulrich> http://www.anime-kita.dk/forum/discussion/161/kita-traef-082-feedback/#Item_0
    [14:43:25] <mulrich> Scroll down to the point "Biografsalen".
    [14:43:47] <Nukleon> ...
    [14:43:49] <Nukleon> lol wut?
    [14:43:55] <mulrich> Ditto.
    [14:44:09] <Nukleon> ask if they have planned any circlejerks
    [14:44:15] <mulrich> Ewwwww...
    [14:44:42] <Nukleon> hm
    [14:44:49] <Nukleon> that guy who wrote that sucks at danish
    [14:44:52] <Nukleon> "fungere"
    [14:44:54] <Nukleon> "quizen"
    [14:45:30] <mulrich> Yeah.
    [14:45:36] <mulrich> I know. He knows. We all know.
    [14:45:48] <mulrich> He also knows I'm anal about spelling.
    [14:45:54] <mulrich> All members know.

Ellers har jeg ikke nogen kommentarer. :D
  3.  
    Yes rune...

Problemet er lidt, hvordan det kommer til at hænge sammen med huset. Vi har nogle ting vi skal tage op med dem på det næste møde. Det gælder både mad, og ting vi gerne vil have indført så som nudler. Men spørgsmålet er hvad de vil tillade, og hvordan vi kan få det hele til at hænge sammen. Vi låner jo huset gratis på nogle betingelser omkring at mad og drikkevarer købes på stedet. Men den er taget til efterretning... :) Vi skal i hvertfald kæmpe for det..
  4.  
    * mulrich uses ANAL RETENTIVE SPELLING lvl 78!
    * The attack hits choppermann for over 9000 Wrong Damage!
    KOMPROMIS!
  5.  
    Nooooooo... så var det godt jeg lige rettede det til noget andet :D hehe...
    •  
      LiQU
    • May 5th 2008

Hentai?! Det kan godt være, jeg ikke er formand længere, men dér tror jeg måske at I går en tand over stregen. Det skulle vel gerne være sådan at alle kan være der, ikke? :)
  6.  

Det tror jeg Louise har ret i.

Man skal jo også tænke over at der er Unge under 18 tilstæde ved træffet.

7.  
    Hahaha! :D

Tja, nu var det jo bare noget der tilfældigvis blev nævnt til mødet. Man bliver jo nødt til at få den op og vende på et eller andet tidspunkt.

Jeg kan ikke se noget i vejen med det når f.eks. Elfen Lied gerne må vises - den kan alle jo heller ikke se, vel? ;)
    Egentlig burde man også have et skilt til når ekstremt voldelig anime bliver vist.
  8.  
    Ja.

WARNING: Blood, Gore, Nudity, Hard Language. 3+ (parental guidance advised)
  9.  
    WARNING: Blood, Gore, Nudity, Hard Language, Raep, Tentacles, JB, Loli, /b/...
    • PIP
    • May 5th 2008

jeg synes hentai er rimelig aktuelt emne mht. hvad der må vises i biografen ... da der fx har været tidspunkter til HAF hvor nogle få gerne ville se hentai
  10.  

Jeg kan ikke se problemet i at der vises Hentai over midnat, hvis der gøres KLART opmærksom på det. Forudsat, selvfølgelig, at det er i overensstemmelse med foreningens generelle politik.

11.  
    Såfremt at der bliver advaret om det, så ser jeg ikke noget problem i det.

*points at attachment*
    •  
      sema
    • May 5th 2008

Nice!

12.  
    Nu er jeg så også en af de få piger, men jeg ville da synes det var lidt nederen med hentai om aftenen... Egentligt ikke så meget pga. det der under-18-år gøgl, men nu bare fordi at jeg ikke er den store fan af hentai, men holder meget af at se anime til langt ud på morgenen - det ville være rart med noget vi alle gad at se med på ^_^ Desuden... Hvad ville i så gøre hvis tøserne erobrede biografen og nægtede at se noget med tøser i? Så ville i jo være på den ;P
    Udover det vil jeg give ret i at der godt kunne være et lidt bedrere system med biografen og hvad der bliver set, men ikke nødvendigvis noget der er forudbestemt ^_^ Nogle lazyboy's eller luftmadrasser/puder blandt stolene ville bare gøre det perfekt :D
  13.  
    ooh, har ikke tjekket om det ellerede er komet på, men her kommer det :P
    Til hold quizen syntes jeg der bør være 2-3 hold mere... Så er der mindre der bare kommer til at side og kikke på ; )
    •  
      helge
    • May 5th 2008 edited

Der er jo sådan set heller ikke nogle forhindringer for at der bliver sat "tøsefilm" på, så jeg kan ikke se hvorfor det skal fremstilles som at biografen bliver "erobret".
    Det ville jo i begge tilfælde være administreret så der er ligevægt mellem det der vises og hvad folk er interesserede i at se. Det burde ikke forhindre i at nogle ser noget andre ikke gider, så længe det fordeles nogenlunde retfærdigt.

Jeg kan ærlig talt ikke se grunden til den store debat omkring det, kun at hentai er et tabu som ikke alle vil acceptere (hvilket også er i orden), men hvis I føler at en nærmere debat er nødvendig, synes jeg det skal gøres i en ny tråd.

Til slut vil jeg sige at jeg tvivler stærkt på at der overhovedet vil vises hentai, og hvis det endelig gør, så tror jeg kun det ville være for at få et hurtigt grin - vi joker i hvert fald om det i bestyrelsen.
    • PIP
    • May 5th 2008

mht. holdquizen har vi diskuteret at den ikke skulle være begrænset til 4 hold. Det var en fejl at det ikke stod i det første indlæg og er nu blevet rettet.
    Skaya det er jo heller ikke meningen at der skal være hentai om natten. Vi synes bare det er aktuelt at diskutere om det er aktuelt om der overhovedet må vises hentai, og kom frem til at hvis der skulle vises hentai skulle det være om natten og med et skilt på døren. Det er jo kun en mulighed til folk så de ud over at kunne se anime eventuelt også kan se hentai ... hvis de lyster. men igen det er et oplæg til diskusion
    •  
      LiQU
    • May 5th 2008

Det' sgu' da klart, at I joker med det i bestyrelsen når den kun består af drenge! D: Men som sagt, hvis det vises skal samtlige forældres mindes om det og der skal desuden være sat kontrol på, så mindreårige ikke kommer til at forvilde sig ind i biograffen mens det vises... :)
  14.  
    jeg vil nu også mene folk skal have lov tilat se deres hentai, så længe det vises tydeligt at der bliver vist hentai i biografen til dem der nu ikke gider se det :3.
    Er helt enig i at forælde skal underrettes hvis personerne er mindreårige, dvs. under 18 år ; )
  15.  
    Jeg må sige at jeg ikke ser nogen grund til, at dem der har lyst til at se lidt hentai efter kl. 12, sagtens kunne få lov til det. Det største problem, er jo som nævnt at nogle nysgerie unge, sagtens kan blive fristet til at gå derop, hvilket måske kan give bagslag på foreningen. (og dem der bare ikke har lyst til at se det). Hvis der bliver sat en dørmand, ved opgangen til biografen, med det herre seje skilt, ser jeg sådan set ikke noget problem. (filmen skal jo alligevel hentes i receptionen)

Mht. optagelse af biografen. Det er jo ikke fordi at de hijacker biografen hele natten for at sidde og se hentai. Tror skam sagtens at de vil syntes det er lidt kedeligt efter 30 min. Og må sige at jeg ikke kan se nogen forskel på at sætte hentai på og en film som nogle gerne vil se og andre slet ikke vil se.Må sige at jeg nok ikke selv sætter mig derop og ser det, men derfor skal det da ikke udelukkes for andre. Og tror heller ikke det bliver særlig aktuelt.
    Men det skal jo stadig være originalt materiale :D hehe..

Mht. biografen: Står der sådan set ikke nogen steder at der ikke må vises materiale der er uegnede for børn under 18 år. Der er en del film, der ikke er egnede for børn under 18 år, skal de skiltes og have vagt på?

Mht. til et system til biografen, har vi prøvet med at folk kunne skrive sig på en liste og vi har prøvet med at folk kunne reservere tid på nettet. Men der er ikke ret meget der bliver brugt. Sidste gang sad cold helt alene oppe i biografen og kørte haruhi maraton :D
  16.  
    jeg ved ikk helt hvordan biograf systemet virker, da jeg ikke rigtig har været der ; ) men med hensyn til haruhi maratonet, så er det måske lidt for lang tid at have reserveret biografen, hvis der nu er nogen andre der gerne vil bruge den :3 så man kunne måske lave en max reserveringstid, i sær hvis man kun er en person der sidder og ser det.
  17.  
    Problemet her er så ikke at cold sidder der oppe hele natten. Fordi der var ikke andre der ville se noget, så vidt jeg ved. Problemet er at biografen ikke bliver brugt ret meget. Hvilket jo også er meget forståeligt, da der sker så meget.

Men syntes nu også det ville være synd at halvdelen af arrangementet, satte sig op i biografen, selvom det kunne være vildt hyggeligt. Det er sådan noget, hvor man evt. skulle mødes en aften eller weekendt og så se en masse anime.
    • PIP
    • May 5th 2008

Undskyld Louise men for det første joker vi ikke, jo self internt men da ikke når vi ligger noget ud til debat. For det andet hvad har det med noget som helst at gøre at bestyrelsen kun består af drenge?
    •  
      sema
    • May 5th 2008 edited

Sådan jeg har opfattet det så er der ikke så meget "kamp" om biografen. Tror alle der har ville se noget i biografen har kunne komme til. Jeg tror også hvis man spørger pænt så kan man også komme til hvis der sidder nogen og ser den samme anime på tredje time (ellers kan dem i receptionen hurtigt få dem væk).

Det sagt, så vil kan bestyrelsen til hver en tid gå ind og ændre i reservationerne hvis vi føler det er hensigtsmæssigt. (Dette skriver vi også på selvbetjening)

Edit: Argh, så kommer både pip og kaspar før mig :(

18.  
    angående mit "haruhi-maraton" var det heller ikke non-stop, gik da rundt og så hvad andre folk lavede etc. og hvis der var kommet nogle der ville se noget andet, ville jeg heller ikke havde noget imod det. alle skal jo havde lov at komme til. men ja biografen blev ikke brugt særligt meget til træffet.
    angående om det skal være muligt at se hentai i biografen, handler om et standpunkt. enten laver vi skilte til at hænge på døren til hver enkelt type "ikke egnet for personer under x år" og ikke kun til hentai, ellers skal der laves et forbud mod anime'er der er uegnet for personer under x år. efter min mening er det enten eller.
  19.  
    Jeg er enig med cold. Der er som sådan ingen grund til at give hentai særbehandling i forhold til andre voksenfilm.
    Derfor går jeg ind for at der skal laves skilte til både når der vises hentai og meget voldelige/blodlige film.
    •  
      Skaya
    • May 7th 2008 edited

Hver gang at jeg har mødt nogen der siger til mig at de ikke kan lide anime, har det været fordi at nogen af deres venner har startet dem ud med hentai og at de derfor tror at alt anime er sådan.. Jeg tror at man skal passe meget på mht. at nye medlemmer ikke risikerer at gå ind i den biograf og så få et så ensidigt indtryk af hvad anime er - at man ikke bare skriver "over 18 år", men også gør opmærksom på af hvilken grund og at man sørger for at de ikke får indtrykket af at det kun er det som anime går ud på :-)

helge<-- det med erobringen var nu også mere ment som sjov, men jeg kan se at det ikke var så vellykket ;-)

Mht til at biografen ikke blev brugt, så var en af grundende nok at jeg først fandt ud af at den var der meget sent inde i weekend'en, men det kan jo være mig der var blind ^_^
  20.  

Jeg synes også at der klart skal gøres opmærksom på, at det er hentai og ikke "bare" voldelig anime der ses.

•  
      LiQU
    • May 7th 2008 edited

Oh yeah, pigerne overtager biografen og ser yaoi hele natten. :D Eh...
  21.  
    Hvem siger det kun er pigerne der gør det? :P
    •  
      k4emic
    • May 7th 2008 edited

Igen giver jeg Silas ret.
    Jeg er personligt ikke meget for en amerikanisering af foreningen, hvor der skal være advarsler mod alt tænkeligt - Advarsler mod seksuelt materiale er dog fair nok :)

"Frygten" for at folk sidder og ser Hentai hele natten er ret ubegrundet i mine øjne.
    I værste fald er det ikke værre end at vagterne i receptionen har 'autoritet' nok til at folk hører efter og pakker sammen hvis der bliver bedt om det. (Som bestyrelsen allerede har udpeget)
  22.  

Jeg tror vi skal fortsætte denne diskution i en tråd for sig og lade denne forsætte med at være en tråd til forbedringer

hentaitråd

•  
      Sinuce
    • May 9th 2008 edited

Tsubasa
    >>Oh yeah, pigerne overtager biografen og ser yaoi hele natten. :D Eh... <<

Endelig nogen med sund fornuft. Kita drevet af Yaoi fans. Det kan kun gå godt.

På den anden side, har PIP, Sema og Choppermann fået mere magt... hvem sagde The Rise of the Army of Pedobear?
  23.  
    Ohhh.. yeah... :D

Wee will concour :D
  24.  
    Mener du "conquer" eller "concur"? "Concur" giver ingen mening.
  25.  
    Arg... gæt selv... du har vel nok fantasy til at gætte det :D

Mener selvfølgelig conquer ;)
    • PIP
    • May 14th 2008

Jeg synes feedback emnet er kørt mere eller mindre af sporet da der kun i denne chat har været diskuteret spørgsmålet om hentai, som nu er flyttet til en anden tråd. Jeg ville så gerne vide om der ikke er andet medlemmerne kan komme på som kunne gøres bedre, vel at mærke ting som ikke allerede forekommer i bestyrelsens oplæg.
  26.  
    Hvad syntes i om gruppebilledet :D Det har førhen været en tradition til de små arrangementer, og er nu stærkt tilbage.. :p

Jeg syntes selv der manglede noget oppyntning. Der var godt nok nogle få plakater, men syntes slet ikke det er nok. Skal der være nogle tegninger eller andet der skal hænge op, eller er der nogle gode ideer :P
    Og hvad siger i til at lave et råd til oppyntning, så er er er par medlemmer der står for planlægning og oppyntning af salene :D Kunne da være fedt. Der må da være nogen af pigerne, der er gode til sådan noget oppyntning :D