Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Så holder Anime Kitas bestyrelse et planlægningsmøde for MEDLEMMER og bestyrelsen.

Ideen med selve mødet er at få nogle af medlemmerne ind over foreningsarbejdet. Det store arbejde med at drive en aktiv forening, kræver også nye ideer, hvilket vi er sikre på i foreningens medlemmer har masser af ;) Dertil også at inddrage flere i hvordan det står til med foreningen, og hvad bestyrelsen går at pusler med;)
    Så vi har nogle opgaver omkring foreningsarbejdet vi håber der er nogle der vil hjælpe os med. Dette kunne f.eks. være hjælpe med:
    - Tekst til hjemmesiden
    - Anime Kita er ikke på Wikipedia, og der står generelt ikke yderligere opdateret på wikipedia omkring anime i Danmark.
    - Bestyrelsen skal til en foreningsbasar i september, hvor vi skal have hjælp til at lave noget banner og plakater.

Dertil er der også en masse opgaver i forhold til næste træf, så som:
    - Oppyntnings hold
    - Konkurrence udvikling, Vi mangler f.eks. en konkurrence til om fredagen, da lynqiuzen højst sandsynlig bliver taget af.
    - Ting der skal skrives angående træffet på hjemmeside og forum

Dertil kunne bestyrelsen godt bruge noget mere feedback angående sidste træf, og nye ideer er hjertens velkomne.

Dertil vil mødet slutte af med lidt hygge iform af en film, og tag endelig noget slik og sodavand med. Kunne også være fedt, hvis nogle havde tid til at bage en kage... :p

Mødet vil blive afholdt fredag d. 20 kl. 17.00. VI ved godt det ligger lige oven i aftensmaden, men der ligger 2 pizzariaer og 1 grill inden for 60 meter ;)

Skriv jer på her, hvis i har lyst til at komme, så vi har en ide om hvor mange der kommer ;) Vi ved godt det er med kort varsel, beklager.

Det vil blive afholdt hos Choppermann, Sema og PIP på
    her stod en adresse ;)
  2.  
    Fedt, lige den dag har jeg ikke tid. Havde det været fredag eller onsdag havde det ikke været noget problem.
  3.  
    Jeg kommer.
  4.  

Må sige det samme som Mulrich ville meget gerne komme men kan ikke om torsdagen.

Onsdag eller Fredag havde ikke været noget problem for mig

5.  
    Hvis i skal ændre datoen til onsdag eller fredag, så tag helst fredag... Jeg har terminsprøve på onsdag (Imorgen). Det kan også være jeg ikke kan på fredag, da der er monstertrucks i Brøndby på lørdag.

OFF-TOPIC:
    Hollow - ugedagene staves ikke med stort. Jeg kan ikke klare andres folk stavefejl lige nu, når jeg skal op til en diktakt, der vil have en indflydelse på 70% på mine dansk karakter <,<

Ønsk mig held og lykke! ^_^
  6.  
    Svar på Runes off-topic: "I morgen" er to ord, det hedder "diktat" og den næstsidste sætning lyder bedre hvis du omformulerer den til: "[...] der vil have 70 % inflydelse på mine danskkarakterer." Læg i øvrigt mærke til at "danskkarakterer" er ét ord og i flertal. (Eller skal det være "min danskkarakter.")

Men held og lykke, da. ^^ Jeg dumpede min projekteksamen i dag og jeg skal op i java-programmering på mandag.
    •  
      Silas
    • Jun 17th 2008 edited

Jeg kan også fredag. ved ikke med onsdag, der afleverer jeg projekt. Kommer med kage.
    •  
      BORG
    • Jun 17th 2008 edited

Jeg ville gerne komme, men har først fri kl. 17:00, så jeg kan først være der 17:30.
    • PIP
    • Jun 17th 2008 edited

Siden at i alle sammen er så damn annoying og ikke kan finde ud af at kunne når vi siger i SKAL ... så har vi besluttet at flytte mødet til om fredagen d. 20 kl. 17. :P ... håber også du kan der borg.
  7.  
    Wee, Silas tager kage med..

Så skal jeg nok stå for kaffe og lidt sodavand!
  8.  
    Har I en tekande, eller skal jeg tage en med?
  9.  
    Det går bedre, vil jeg mene. ^^
  10.  
    Vi har en termokande, kan det gå?
  11.  
    hvor meget heldagskaffe har i lavet i den?
  12.  
    Har aldrig kaffe i den... Bruger den kun til te, vi har instant kaffe ;)
  13.  
    kan desvære ikke komme. skal til LAN hos en ven fredag, og har ikke nok penge til at betale for en togbillet XD må spare lidt på pengene inden j-popcon :S
  14.  
    Tak mulrich...

Btw så fik jeg fejl i en diktat for en uge siden ved at skrive i morgen i ét ord.
  15.  

wee jeg kommer

•  
      BORG
    • Jun 17th 2008

Jeg giver besked i morgen (onsdag) om jeg kommer.
  16.  
    Jeg kommer desværre ikke da det er dagen op til min mors 40 års fødselsdag, så der har jeg travlt med at gøre klar til fest.
    • PIP
    • Jun 17th 2008

hvad er det med dig og familie fester mike :D
  17.  
    hele bestyrelsen, bortset fra Mike kommer også ;)
  18.  
    Jeg kommer ikke, men i må lige give et hurtigt referat af hvordan det går ;)
  19.  
    Hva'?!! :S
    Nu har vi jo ellers rykket det til fredag. Nå, men ok.
  20.  
    Meia kommer og crasher det hele ^^
    •  
      BORG
    • Jun 18th 2008

Jeg kan godt komme og burde kunne være der til tiden.
  21.  
    HAR i rykket det til Fredag?

Så kan jeg måske godt!
    •  
      Shin
    • Jun 18th 2008

kunne godt ske jeg skulle komme^^
    •  
      Zemi
    • Jun 18th 2008

for langt væk... lyder ellers hyggelig :3
    • cold
    • Jun 19th 2008

kommer, skal dog ud og handle inden. håber jeg er der til tiden.
    btw har ingen net for tiden så hvis der sker ændringer eller lign. send lige en sms chopper XD
  22.  
    Yes.. ;) skal jeg nok...
  23.  
    Jeg kommer :)
  24.  
    Woot der er mange der kan komme :D

Ind til videre:
    - Choppermann
    - Sema
    - PIP
    - Helge
    - Mulrich
    - Silas
    - Dan
    - Yakitawa
    - Borg
    - Meia
    - Cold

Det er 11 personer :D total nice
  25.  
    Jeg ska' nok ta' en film med. ^^
  26.  
    Hvornår slutter det forresten? :o

Btw.. Så tager jeg diverse te med, og en pose med noget kraftigt Columbia kaffe... Jeg så selv på da det blev malet ;)
  27.  
    jeg kommer .
  28.  
    Det slutter når sema og pip smider jer hjem... Men jeg smutter nok på et tidspunkt i løbet af aftenen, da jeg skal til århus...

Det var 12 :p
  29.  
    Jeg skal nok tage et kamera med. Click Click You are on the Site
    •  
      sema
    • Jun 21st 2008 edited

Så blev mødet afholdt og det var dejligt og se så mange mennesker. Der kom mange gode ideer og forslag på bordet samt der blev oprettet en række råd som står for at få ført nogle af disse ideer ud i livet.

Hvert råd består af nogle medlemmer samt en kontaktperson i bestyrelsen. Følgende råd blev oprettet:

• Sushi Aften / Workshop (vi tager ud og laver og spiser sushi sammen)

• Dan <Hollow> og Casper <cold> står for dette råd. Kaspar <choppermann> er kontaktperson.
    • Tilføjelser til WWW rådet (sørger for at holde anime-kita.dk opdateret)

• Silas blev tilføjet til det eksisterende råd.
    • Origami rådet (på samme måde som sidst)

• Silas sørger for at vi får mulighed udfolde os i kunsten at folde papir. Casper er kontaktperson.
    • Stemnings rådet (sørger for pyntning af lokaler til træf)

• Silas (hvis han har tid), Casper <cold>, Dan. Kaspar/Helge som kontaktperson.
    • Udvikling af konkurrencer (i første omgang en erstatning til lynquiz)

• Casper <cold>, Dan. Rune <PIP> er kontaktperson.
    • Dedikerede fotografer til træf

• Kaspar, k4emic, evt. Dan (kan godt bruge flere her, eftersom fotograferne ikke skal være på hele tiden).
    • Brætspil rådet

• Silas, Casper <sema> som kontaktperson.
    • Udvidelse af PR rådet

• Helge, Yakitawa og Dan (indtil videre), Helge er kontaktperson.

Yderligere blev der snakket om at:

• Vi burde få os et slogan (ser Casper <sema> på)
    • Wikipedia artiklerne omkring danske anime-foreninger for forældet (ser Rune <PIP> på)
    • Vi skal have en debat om Kitas fremtidige opbygning mht. træf. Der oprettes en debat i løbet af sommeren (Casper <sema>)
    • Folk vil gerne have en anden forum opbygning, der oprettes et nyt forum (Casper <sema>)
    • Der blev også forslået at vi skulle sende vores nyhedsbrev en gang om måneden, for at holde folk jævnligt opdateret med nyheder mm.
    • Der blev efterlyst flere (bedre) borde til manga under træf. Disse kan eventuelt tages fra gameroom, (hvor antallet af konsoller kunne skæres ned).
    • Cosplay event (eventuelt en gang om året, som en del af Kita Træf). Man kunne også holde det som en workshop. Bliver nok taget med i debatten (se ovenfor)
    • Scavenger hunt til træffet, lyder spændende så tages nok til efterretning af bestyrelsen.

Følgende blev forslået men der var ingen der meldte sig til at føre det ud i livet.

• Der blev også efterlyst en guitarhero konkurrence
    • Japansk-undervisning til træf
    • Fællesspisning m. sushi / japansk mad

Der blev også snakket om at Anime Kita deltager i et foreningsmarked hos Aalborg Bibliotek d. 13 september.

Det var lige det jeg kunne få ud af referatet, har jeg glemt noget så skriv endelig. Jeg sender e-mails ud til alle der er kommet i råd i løbet af i dag.

30.  
    Og tak for et stort fremmøde... Det var sku hyggeligt så længe jeg var der, beklager jeg blev nød til at smutte så tidligt, men arbejdet kalder jo en gang i mellem ;)

Men rigtig dejligt at se, at der er nogen der har lyst til at hjælpe med det praktiske og at få stablet nogle ting på benene og komme med nye ideer, så foreningen ikke udelukkende køres af bestyrelsen. Og dertil også, at der er så mange der er interesseret i hvordan foreningen klarer sig ;)
  31.  
    Jeg vil gerne hjælpe til med forummet, hvis vi skal have phpBB. Jeg har rodet med det før, og kan selv lave et template med kita som temaet, hvis det skulle være.
    •  
      k4emic
    • Jun 23rd 2008 edited

Jeg vil også gerne give en hånd med det nye forum. Bare fordi man er flyttet fra Nordjylland betyder det ikke at man behøves være en kold skid :P
    Jeg roder dagligt med et gammelt CMS system der er skrevet som en lang PHP funktion >__<
    Jeg har styr på de mest basale PHP funktioner, jeg har dog stadig alt for meget at lære, men jeg trænger til et godt gammeldags kickstart til at komme i gang med noget kodning til min fritid og jeg tror at et forum er lige sagen.
    Oven i hatten kan jeg de trivielle mySQL clauses, noget grundlæggende javascript og .net.
    Stylesheets er dog absolut min stærkeste side med hensyn til web-udvikling. I am teh wizard!!one
    Og så den sidste kompetence: Photoshop.
  32.  
    Hvaaad... er du flyttet mads :s

Mht. forummet er det jo noget der skal passe ind i det vi allrede har kørende i forhold til hjemmesiden og selvbetjening, men det er noget sema, står for... Det vil jeg slet ikke blande mig i ;)

Jeg kan nu godt selv lide det vi har nu, da det er nemt at overskue når man er herinde hver dag.
    • PIP
    • Jun 24th 2008

er du flyttet fra nordjylland :O ... jamen jamen MECHA
  33.  
    Hvaa.. Kan jeg bruges til forum? :S
  34.  
    GUNDAM it Pip, jeg gider ikke de tonstunge mechaer som snegler sig frem på slagmarken. Sæt nogle størrer motorer på :D

Men bare rolig, jeg regner med at dukke op til næste kita-træf såfremt det ligger imellem august-juli.
    •  
      sema
    • Jun 24th 2008

Lyder godt der er nogen der vil hjælpe med det tekniske...

Jeg er i gang med at se på nyt forum software, og valget står lige nu imellem phpBB3 og SMF1/2, man kan følge status her.

k4emic, jeg vil da gerne hjælpe dig på vej med PHP hvis du har lyst til at se på nogle opgaver. Der er en liste over eksisterende problemer her. Det er dog ikke alt der kræver PHP, men der er lidt her og der. Skulle du finde noget du gerne vil arbejde på (behøver ikke være på listen) så skriv til mig, så skal jeg nok hjælpe dig i gang.

Yakitawa, hvis vi vælger phpBB3 så skal du nok få lov til at rode med themes til det ^^

35.  
    Jeg prøver at kigge lidt på URL formateringen i aften for at få lidt indsigt i hvordan det nuværende forum virker før det bliver byttet ud med det nye.
    Derfra tror jeg at jeg vil kigge på nord/kommer problemet.
  36.  
    Wha?!! Er der kommet et phpBB3, som ikke er beta? o_O

Jeg tror liige jeg skal bruge resten af dagen på at studere det nye system så, men jeg er stadig på themes!!!! :D

EDIT:
    Oh.. Jeg dowloadede det lige, og det er helt det samme system :)

Jeg går igang med nogle templates, hvis vi beholder den blå med stjernerne(Gør vi det?) :)
  37.  
    Hvis at maskotten og logoet lider under ophavsretten, så er jeg tilbøjelig til at tro at det nuværende design har det samme problem.