Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Hej :)

Overvejer at sælge mine Naruto bøger, 1-26 alle fremstår som nye.
    Vil gerne have 600 kr for dem, det er ca 23 kr pr bog.

Det vil jeg mene er rimeligt billigt hvis man ønsker at begynde at samle på Naruto :)

Sælges kun samlet da jeg ville være ked af at ende med 10-17 som ingen vil have :P
    (eller noget lignende det)

Kan eventuelt have dem med til Anime-Kita træf.

Ellers kan vi dele portoen :D
  2.  
    Oi! Vil meget gerne købe dem Cx
    Men mangler C. 200 kr. lige nu..?
    Argh! Pyt, jeg plager bare min mor til de sidste >:3
  3.  
    dei_chan
    hehe det har du fortalt til mig 1000 vis af gange
    jeg siger stakkels din mor
    du plager hende om alt
    hehe
  4.  
    Hun gav mig faktisk pengene første gang jeg spurgte ^^
    Men det var også kun fordi hun skyldte mig nogle xP
  5.  
    hehe
    jeg vil også plage min mor
    men jeg får sikkert af vide
    "hvis du vil have penge skal du arbejde for dem"
    jeg vil havde penge
    *savner penge*
  6.  
    lol...
  7.  
    Så er jeg hjemme ved min com igen :)
    Lyder dejligt hehe, men hvis du bor tæt på, bor i midt jylland.

Så kan vi måske evt mødes og spare portoen, ellers kan jeg snildt sende dem
    så deler vi den bare :)
  8.  
    Bor i Nordjylland, tæt ved fjorden, så det kommer an på hvad du mener med midt jylland ^^
    Men ellers, super ide Cx
  9.  
    Omkring Herning hehe, men så er det vist nemmere at sende end at mødes.
    Medmindre du da tilfældigvis skal herned hehe.
  10.  
    Det skal jeg vidst ikke i den nermeste fremtid, så ja, det bliver vidst nemmest at sende dem...
  11.  
    Ser lige om jeg kan komme på posthuset imorgen,
    så kan jeg lige se hvad porto bliver :)
  12.  
    Husk at sende det som et brev hvis du kan. Det er meget billigere.
  13.  
    Ja hehe, men tror desværre at brev stopper ved de 2 kg
    men håber bare det er nogenlunde billigt at sende en pakke hehe.
  14.  
    Alt efter hvor meget totalvægten er kunne det være en fordel at dele det i flere "breve".
  15.  
    Det tror jeg altså ikke at det kan,
    mener prisen pr kg går ned efter hvor meget man har.
    Eks:

80 kr for det første kg
    40 kr for det næste kg
    10 kr for det tredje kg
    1 for det fjerde kg osv.

Men spørger lige derinde imorgen :)
  16.  
    Pt. er priserne som følgende.

1-5 Kg; 70,00,-
    6-20 Kg; 140,00,-
  17.  
    Okay mange tak, så er det bare lige om de sælger nogle papkasser eller noget dernede at sende det i
    •  
      jfs
    • Oct 1st 2008

Du kan altid købe kasser i forskellige størrelser på posthuset, men det er normalt billigere og lettere lige at kigge kælderen/pulterkammeret igennem og se om der ikke er nogen tomme kasser fra noget andet. Husk at fore kassen med sammenkrøllede aviser, bobleplast eller sådan noget.
  18.  
    Mine kort oplysninger kommer lige her :)

Registrerings nr: xxxx
    Konto nr: xxxxxxxxxx
    (mod: Offentliggør ALDRIG kontooplysninger på nettet. Det kan misbruges af nogle personer.)

Hvis du sætter 650 over er det fint, så finder jeg ud af porto og kasse og det der :)
    Bare skriv når du har sat dem over.

Ps. Husk at lægge en kommentar med så man kan se hvor de kommer fra :)
    PPS. Husk også at skrive din adresse, ellers ved jeg jo ikke hvor de skal sendes hen :)
  19.  
    Jeg bliver altså nødt til at bede en moderator eller Bjarke selv om at fjerne det kontonummer. Det er en meget dårlig idé at lægge det frem online. Skriv hellere et telefonnummer eller e-mailadresse som det kan sendes til.
  20.  
    Det er altså helt uden risiko at oplyse de numre!

Det er kun farligt hvis man eks skriver.

Kortnr: xxxx xxxx xxxx xxxx
    Kontrol Cifre: xxx
    Udløbs Dato: xx-xx

De andre kan ikke bruges til andet end at sætte penge ind.
  21.  
  22.  
    Den har jeg set før, vil stadigt se det før jeg tror det.

Har haft ringet til banken nu,
    de siger at der absolut ingen risiko er ved at
    udlevere de tal da de KUN kan bruges til at sætte
    penge ind på kontoen med.

Tilbage til emnet:

Du sætter bare pengene ind her en af dagene når du får tid,
    det er ikke noget der haster fra min side af :)
    Så sender jeg dem hurtigst muligt.
    (Højst tænkeligt dagen efter :)
    •  
      helge
    • Oct 2nd 2008 edited

Det kan godt være at man ikke umiddelbart kan hæve penge uden kontrolcifre og udløbsdato, nok i hvert fald ikke i Danmark, men det er stadig en rigtig dum ide at offentliggøre sådanne oplysninger på nettet.
    Nogle mennesker lever af at stjæle identiteter, og faktisk kan det være fatalt hvis bare kontonummer og navn videregives og havner i f.eks. USA eller Nigeria.
    I værste tilfælde kan en person med nok oplysninger finde på at overtage/hijacke bankkontoen og tømme den totalt. Man skal ikke være naiv og tro at det aldrig vil ske for én selv, risikoen er der uanset hvor du kommer fra. Artiklen som mulrich linkede til var et glimrende eksempel og skal bestemt tages seriøst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_card_fraud

Under alle omstændigheder handler det også om at være forsigtig.
    For at vende tilbage til Danmark, så kunne en person i princippet bare gå ind i din bank, hæve en slat penge og kvittere med falsk underskrift. Bankpersonalet tjekker mig bekendt aldrig efter om underskriften er ægte alligevel.
  23.  
    For at hæve penge skal man have KORT nummeret, IKKE KONTO nummeret.
    Du får intet ud af at gå ind og oplyse et konto nr?
    Hvertfald intet andet end at de vil stirre dumt på dig og bede pænt om KORT nummeret!

Banken selv siger ovenikøbet at de tal, konto nr og reg nr er ubrugelige,
    de må jo trods alt vide det bedst selv!

Til Dei_Chan, læg en mail til mig her bjarkemai@hotmail.com
    Så skriver jeg til dig der :)
    •  
      helge
    • Oct 3rd 2008 edited

Din bankkonto er identificeret af kontooplysninger som bl.a. består af et registreringsnummer og et kontonummer. Et kortnummer er blot knyttet til kontoen, og du kan desuden sagtens have flere kredit-/hævekort eller slet ingen tilknyttet en konto.
    Når du hæver uden brug af kort er det kontonummeret du oplyser.

Banken selv siger ovenikøbet at de tal, konto nr og reg nr er ubrugelige,
    de må jo trods alt vide det bedst selv!

Jeg tvivler på at det er nøjagtigt som de har formuleret det, eller det håber jeg i hvert fald ikke for dem. Læs på nettet om beskyttelse mod banksvindel o.l. og du vil konstant støde på pengeinstitutters råd om ikke at fortælle dine kontooplysninger til personer du ikke stoler på, og da slet ikke frigive dem i offentlighed.
    Der findes et hav af eksempler på firmaer og privatpersoner der har fået fingrene i klemme, blot fordi kontonummeret slap ud. Når der i ny og næ forsvinder en CD eller bærbar fyldt med kundeoplysninger fra et eller andet firmas database, betragtes det som en katastrofe og skaber forsider i medierne.
    Faktisk er det langt værre at miste sine kontooplysninger end kreditkortnummer, da kreditkortoverførsler kan trækkes tilbage modsat almindelige overførsler. Derfor er det også langt sikrere at betale med Visa/Dankort end ved direkte overførsel til en anden konto.

Men nok om den snak - jeg skal ikke forsøge at overtale dig mere.
    Det er såmænd bare en venskabelig opfordring til at passe på. Du bestemmer jo selv hvilke risici du vil lade dig påføre, men jeg forbeholder mig ret til at fjerne kontooplysninger da jeg ser det som meget dårlig kutyme og noget som andre ikke bør opfordres til. Det håber jeg du kan følge mig i.
  24.  
    Øhm, hejsa ^^
    Jeg er ked af jeg ikke har skrevet et stykke tid ^^
    Men jeg er altså nød til og sige at jeg ikke kan købe bøgerne af lige vel, da mine forældre ikke synes det er en særlig god ide... Det var bare det ^^
  25.  
    Hehe det er bare helt iorden :)
    Det er også mange at købe på en gang.
    •  
      LiQU
    • Oct 17th 2008

Er de egentlig danske eller engelske?
  26.  
    Danske
    •  
      Zemi
    • Oct 18th 2008 edited

jeg har også naruto 1-26 på dansk hvis nogen vil købe 2 af hver XD
    og mintako's bror vil vidste også sælge 1-26 : 3 de er selfølgelig bare på engelsk XD
  27.  
    Kan være Tsubasa vil købe Miltakos
    brors hvis de er engelsk, hun spurgte heri om
    mine var på engelsk, men de er jo danske :)

Men prøv at oprette en tråd med dem på engelsk,
    kan være hun vil.

Er ikke sikkert hun tjekker denne tråd igen jo.
  28.  
    jeg vil gerne købe dem
    men tror du så du kan tage dem med til det næste træf 9.1???
    xD
    •  
      LiQU
    • Dec 13th 2008

Jeg sidder altid på det her forum når jeg ikke har andet at lave... Så der er nok ikke nogen fare for at jeg ikke ser beskeder til mig. :P Men lige pt. har jeg ærlig talt ikke pengene til det, så det må blive en anden gang. D:
  29.  
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
  30.  
    jeg er intereseret i de Engelske Naruto bind... Hvis de stadig er til salg
    •  
      Silas
    • Dec 14th 2008 edited

Hvad er det der gør, at du foretrækker, at have dem på engelsk?
  31.  
    Mine er desværre ikke til salg længere...
  32.  
    jeg læsere hurtiger Danske bøger og Comics.. men nyder mere at læse engelske bøger og comics, mangaer etc.
  33.  
    øv
    pokkers
    TT.TT
  34.  
    Det kender jeg egentlig godt, jeg har det vel på samme måde med især tyske. Man springer ikke nær så hurtigt frem, når det foregår på et sprog hvor man ikke er helt hjemmevant.
    •  
      LiQU
    • Dec 14th 2008

Jeg foretrækker engelsk frem for de fleste andre sprog. Især dansk. Ugh... Nogle gange kan man prise sig lykkelig for kun at være halv dansker. :P
  35.  
    Hvad er der galt med dansk?
  36.  
    ikke noget(vil jeg da tror) man har det bare med og læse for hurtigt
    •  
      k4emic
    • Dec 14th 2008 edited

Jeg kan knapt tro at det er det danske sprog som fejler noget. Jeg er mere tilbøjelig til at tro at det er de enkelte translatører som ikke altid er lige kvalificerede til at levere en værdig oversættelse.
    Men ja, man gnaver sig noget kun hurtigere igennem en dansk bog/paperback end på andre sprog. Det er lidt ligesom at bruge touch-typing hvis man er vant til hunt & peck.
  37.  
    Har prøvet en Naruto på engelsk (kan ikke huske hvilket nummer) og den var langt bedre end den på dansk.
    De danske oversættelser er elendige og man (eller jeg kan) kan læse dem på tre kvarter, men de engelske,
    derimod, er langt sjovere at læse og man tager sig mere tid til at læse dem, hvis der var noget man ikke lige fik fat i.

Jeg ved ikke PRÆCIS om det var det vi snakkede om, men om lidt trykker jeg på "skriv kommentar" og så er det forsent.
  38.  
    lol

vi skal jeg lave noget i dette her forum og når bøgerne nu ikke er til salg kan vi da lige så godt snakke og noget
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .