Du kan altid købe kasser i forskellige størrelser på posthuset, men det er normalt billigere og lettere lige at kigge kælderen/pulterkammeret igennem og se om der ikke er nogen tomme kasser fra noget andet. Husk at fore kassen med sammenkrøllede aviser, bobleplast eller sådan noget.
Registrerings nr: xxxx Konto nr: xxxxxxxxxx (mod: Offentliggør ALDRIG kontooplysninger på nettet. Det kan misbruges af nogle personer.)
Hvis du sætter 650 over er det fint, så finder jeg ud af porto og kasse og det der :) Bare skriv når du har sat dem over.
Ps. Husk at lægge en kommentar med så man kan se hvor de kommer fra :) PPS. Husk også at skrive din adresse, ellers ved jeg jo ikke hvor de skal sendes hen :)
Jeg bliver altså nødt til at bede en moderator eller Bjarke selv om at fjerne det kontonummer. Det er en meget dårlig idé at lægge det frem online. Skriv hellere et telefonnummer eller e-mailadresse som det kan sendes til.
Den har jeg set før, vil stadigt se det før jeg tror det.
Har haft ringet til banken nu, de siger at der absolut ingen risiko er ved at udlevere de tal da de KUN kan bruges til at sætte penge ind på kontoen med.
Tilbage til emnet:
Du sætter bare pengene ind her en af dagene når du får tid, det er ikke noget der haster fra min side af :) Så sender jeg dem hurtigst muligt. (Højst tænkeligt dagen efter :)
Det kan godt være at man ikke umiddelbart kan hæve penge uden kontrolcifre og udløbsdato, nok i hvert fald ikke i Danmark, men det er stadig en rigtig dum ide at offentliggøre sådanne oplysninger på nettet. Nogle mennesker lever af at stjæle identiteter, og faktisk kan det være fatalt hvis bare kontonummer og navn videregives og havner i f.eks. USA eller Nigeria. I værste tilfælde kan en person med nok oplysninger finde på at overtage/hijacke bankkontoen og tømme den totalt. Man skal ikke være naiv og tro at det aldrig vil ske for én selv, risikoen er der uanset hvor du kommer fra. Artiklen som mulrich linkede til var et glimrende eksempel og skal bestemt tages seriøst.
http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_card_fraud
Under alle omstændigheder handler det også om at være forsigtig. For at vende tilbage til Danmark, så kunne en person i princippet bare gå ind i din bank, hæve en slat penge og kvittere med falsk underskrift. Bankpersonalet tjekker mig bekendt aldrig efter om underskriften er ægte alligevel.
For at hæve penge skal man have KORT nummeret, IKKE KONTO nummeret. Du får intet ud af at gå ind og oplyse et konto nr? Hvertfald intet andet end at de vil stirre dumt på dig og bede pænt om KORT nummeret!
Banken selv siger ovenikøbet at de tal, konto nr og reg nr er ubrugelige, de må jo trods alt vide det bedst selv!
Til Dei_Chan, læg en mail til mig her bjarkemai@hotmail.com Så skriver jeg til dig der :)
Din bankkonto er identificeret af kontooplysninger som bl.a. består af et registreringsnummer og et kontonummer. Et kortnummer er blot knyttet til kontoen, og du kan desuden sagtens have flere kredit-/hævekort eller slet ingen tilknyttet en konto. Når du hæver uden brug af kort er det kontonummeret du oplyser.
Banken selv siger ovenikøbet at de tal, konto nr og reg nr er ubrugelige, de må jo trods alt vide det bedst selv!
Jeg tvivler på at det er nøjagtigt som de har formuleret det, eller det håber jeg i hvert fald ikke for dem. Læs på nettet om beskyttelse mod banksvindel o.l. og du vil konstant støde på pengeinstitutters råd om ikke at fortælle dine kontooplysninger til personer du ikke stoler på, og da slet ikke frigive dem i offentlighed. Der findes et hav af eksempler på firmaer og privatpersoner der har fået fingrene i klemme, blot fordi kontonummeret slap ud. Når der i ny og næ forsvinder en CD eller bærbar fyldt med kundeoplysninger fra et eller andet firmas database, betragtes det som en katastrofe og skaber forsider i medierne. Faktisk er det langt værre at miste sine kontooplysninger end kreditkortnummer, da kreditkortoverførsler kan trækkes tilbage modsat almindelige overførsler. Derfor er det også langt sikrere at betale med Visa/Dankort end ved direkte overførsel til en anden konto.
Men nok om den snak - jeg skal ikke forsøge at overtale dig mere. Det er såmænd bare en venskabelig opfordring til at passe på. Du bestemmer jo selv hvilke risici du vil lade dig påføre, men jeg forbeholder mig ret til at fjerne kontooplysninger da jeg ser det som meget dårlig kutyme og noget som andre ikke bør opfordres til. Det håber jeg du kan følge mig i.
Øhm, hejsa ^^ Jeg er ked af jeg ikke har skrevet et stykke tid ^^ Men jeg er altså nød til og sige at jeg ikke kan købe bøgerne af lige vel, da mine forældre ikke synes det er en særlig god ide... Det var bare det ^^
jeg har også naruto 1-26 på dansk hvis nogen vil købe 2 af hver XD og mintako's bror vil vidste også sælge 1-26 : 3 de er selfølgelig bare på engelsk XD
Jeg sidder altid på det her forum når jeg ikke har andet at lave... Så der er nok ikke nogen fare for at jeg ikke ser beskeder til mig. :P Men lige pt. har jeg ærlig talt ikke pengene til det, så det må blive en anden gang. D:
Det kender jeg egentlig godt, jeg har det vel på samme måde med især tyske. Man springer ikke nær så hurtigt frem, når det foregår på et sprog hvor man ikke er helt hjemmevant.
Jeg kan knapt tro at det er det danske sprog som fejler noget. Jeg er mere tilbøjelig til at tro at det er de enkelte translatører som ikke altid er lige kvalificerede til at levere en værdig oversættelse. Men ja, man gnaver sig noget kun hurtigere igennem en dansk bog/paperback end på andre sprog. Det er lidt ligesom at bruge touch-typing hvis man er vant til hunt & peck.
Har prøvet en Naruto på engelsk (kan ikke huske hvilket nummer) og den var langt bedre end den på dansk. De danske oversættelser er elendige og man (eller jeg kan) kan læse dem på tre kvarter, men de engelske, derimod, er langt sjovere at læse og man tager sig mere tid til at læse dem, hvis der var noget man ikke lige fik fat i.
Jeg ved ikke PRÆCIS om det var det vi snakkede om, men om lidt trykker jeg på "skriv kommentar" og så er det forsent.