Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      Daphne
    • Oct 12th 2008 edited

Hej alle I dejlige skøre anime-freaks >:3

Jeg tænkte, det ku' være rart, at høre om hvilke serier I ser lige for tiden og hvorfor disse er så fantastiske tidsrøvere....
    Måske med en lille beskrivelse hvis ikke serien er så kendt.

Jeg er (hardcore) Bleach-fan og læser trofast mangaen uge for uge. Nu hvor den længe ventede Winter War/Shinigami vs. Espada for alvor er sat i gang, er mangaen blevet ekstra spændende, dog ved jeg ik' hvem jeg ska' holde med, da jeg holder lige meget af karakterene på hver sin side, LOL.
    Jeg vil så småt igang med animeen igen, nu hvor filler!sæsonen er overstået.

På anime-fronten ser jeg 'Higurashi no naku koro ni' 1-2 sæson. Den er noget langtrukken og forvirrende (men jeg overlever det... håber jeg <_<) Der er bare noget, der gør én rigtig afhængig af serien og man må bare se hvordan mysteriet bliver løst. Stress og paranoia kan bringe de grimmeste ting frem i selv den pænneste pige i klassen og det synes jeg bliver vist ret vellykket her.
  1.  
    Lige nu er jeg ikke bidt af en speciel serie, men den sidste jeg var bidt af er Kaiba.
    En hyper-mærkelig serie men med nogle rigtig fede ideer og gennemført stemning. Meget eftertænksom og filosofisk. Minder lidt om en blanding af Serial Experiments: Lain og det franske folkeeventyr "Den Lille Prins", hvis det siger dig noget, dog uden at være nær så svær at finde rundt i som SE:Lain.
    •  
      jfs
    • Oct 12th 2008

Jeg har netop set Kurenai færdig.
    Sådan set er den ikke noget specielt. Animationen er ganske god, stemmelægningn det samme, karaktererne egentlig ret standard (som de nu kommer) og der er som sådan ingen dybere mening bag den.
    Alligevel var den fantastisk og jeg vil absolut anbefale alle at se den.
    Det er en slags blanding af dagligliv med spænding/thriller, tror jeg man kan beskrive det som. 7-årige Kuhouin Murasaki, datter af super rig familie, som ellers kunne se frem til et liv i fangeskab, bliver bortført efter ønske fra hendes nu afdøde mor. Gymnasieelev Kurenai Shinkurou, der som deltidsarbejde udfører diverse farlige opgaver, bliver sat til at passe på hende. Det ender så i en historie hvor en lille pige der har været vant til at leve omgivet af tjenere havner i et underklasseliv, men lærer om "den virkelige verden" og ender med at elske sit nye liv. Selvfølgelig vil Kuhouin familien have hende tilbage.
    Historien er rigtig godt fortalt og selvom nogen af de 12 afsnit kan virke lidt lange kom jeg alligevel til at sidde på kanten af stolen specielt hen mod slutningen.
  2.  
    ser den der med de dimser med sjove øre og haler.. og med ham manden med en dims for ansigtet som nogen kalder en maske.. ja er dårlig til navne
  3.  
    You mean Bottle Fairy?
  4.  
    oh yeah.. and bottle fairy aswell.. lalalalalalaaaaalalalaaalalaaalalala.. you should know it by now
  5.  
    I do.. trust me... I love it too though XD For me most my fav stories are in manga format only =/ DramaCon would have to be my ALL TIME favorite followed by Hot Gimmick and Absolute Boyfriend. <3 my shojo~
  6.  
    *Hjælper Palsgaard* Utawareru mono så vidt jeg husker.. ^_~

.. Jeg har også bottle fairy sangen i hovedet ~~~~~~

.. Er optaget af Vampire knight, fordi at de er i gang igen ;P
  7.  
    Lol, Palsgaard må have en meget dårlig hukommelse ^_^
    Se her
  8.  
    Det skal lige siges at han har den, så han kunne bare kigge :P
    •  
      LiQU
    • Oct 12th 2008 edited

Jeg ser faktisk flere serier end jeg egentlig har tid til (alt for mange) og selvfølgelig har jeg dem jeg er helt vild med.

Xam'd Lost Memories

Denne serie er kun tilgængelig i PlayStation 3's online butik. BONES har slået sig sammen med Sony og har virkelig skabt en utrolig anime, med animationer og effekter som man bare må sige "wow" til. Personligt synes jeg selv, at det minder om en blanding mellem Eureka Seven (BONES) og Ghibli's mange film.

Akiyuki, seriens hovedperson, bor på Sentan Island, en ø som har bevaret dets status som et frit og fredeligt stykke land i en verden styret af krige mellem den Nordlige og Sydlige Regering. Alt dette ændre sig da Akiyuki stiger på en bus sammen med en mystisk hvid-håret pige, som transformere hans arm ved hjælp af de tabte minder og kræfter af Xam'd.

Som Xam'd, går Akiyuki amok og bliver reddet da en fremmed pige ved navn "Nakiami" får ham til at falde til ro, og tager ham med tilbage til hendes post skib. Akiyuki må nu få kontrol over hans kræfter og bruge dem imod den Nordlige Regerings nyeste våben, kendt som "Humanforms". Mens han rejser verden rundt på post skibet, håber Akiyuki på at kunne rejse hjem en dag, men indtil da bliver han venner med de andre passagere på skibet.

Real Drive

Endnu en serie, der virkelig har fanget min interesse. Den er ikke blot virkelig veludført og gennemtænkt, den har en flot animation og nogle spændende personligheder som man ikke lige umiddelbart finder i andre serier. Hovedpersonen, fx, er en 70 år gammel mand. Desuden har personerne i seriern også rigtige former. Dvs. at fx pigerne ikke alle er vildt slanke.

Historien finder sted i 2061, 50 år efter at menneskeheden udviklede et "net samfund" som var afhængig af informations netværker, selvom der var sikkerhedsmæssige problemer. For at forbedre sikkerheden, lavede man et nyt netværk kaldet Meta Real Network - eller bare "Metal". Folks personlige minder blev reduceret til information og blev placeret inde i "beskyttede virtuelle stand-alone organiske cyber enklaver" - også kaldet "Bubble Shells" online. Resultatet blev en virtuel "eksplosion" af kreativ frihed, da folk følte sig sikre nok til at udforske instinkter og ønsker i Metal - ting som de ikke kunne udforske i virkeligheden. Denne "friktion" imellem Metal's manglende begrænsninger og regler, ender med problemer og uheld som detektiver kendt som "cyber dykkere" må klare. Masamichi Haru er netop sådan en cyber dykker.

CLANNAD ~After Story~

Så er der selvfølgelig CLANNAD ~After Story~, som er fortsættelse på den første sæson af CLANNAD. Kyoto Animation er igen sluppet godt af sted med endnu en serie af Key, som står bag spillet CLANNAD. De har før lavet AIR og KANON. Musikken er som taget fra spillet og historien er sammenhængende og sjov, så man har altid lyst til at se mere.

Til dem af jer, der endnu ikke har set den: KOM I GANG! Den er de spildte timer værd!! I det store og hele, handler serien om drengen Okazaki Tomoya og hans liv i skolen og de venner han møder. Men den er rigtig sød og sjov. Anden sæson bliver dog vist på TV lige nu, så jeg har endnu ikke set for mange episoder, men indtil videre tegner det godt.

Detroit Metal City

Kvaliteten af animationerne i denne anime er i bund, men humoren er der og det skal den have ros for! Serien er baseret på en manga af samme navn, og sent i august udkom en live-action film. Serien er baseret på filmen og er et must-see!

Souichi Negishi er en ung genert mand, som rejser fra det fredelige Ota præfektur til Tokyo for at blive sanger. Han holder meget af svensk pop og drømmer om selv at synge kærlighedspopsange. Men af en eller anden grund, ender han som sanger og sangskriver for et heavy metal band ved navn "Detroit Metal City", med kunsternavnet "Johannes Krauser II". Hver gang han tager sit kostume og sit make-up på, skifter han personlighed og lever sig fuldstændig ind i rolen som sanger for bandet. Men selvom alt går godt for bandet, får Negishi stadig problemer på hjemmefronten da han ikke altid kan styre de to personligheder.
  9.  

Hey lige et lille indlæg fra mig

På grund af personlige årsager har jeg desvære ikke så meget til men vil da gerne give et par ord med her.

Først Manga:

Den eneste manga der stadig får mig til at grine hysterisk er nok Love Hina. Den er jeg konstant bidt af selv om det er XXXXXXantal gange jeg har læst den.

Anime:

• Claymore helt klart den fedeste serie jeg længe har set
      • Lain(dansk Udgave[Ikke fra Nobel Entertainment])
      • Fruits Basket
    •  
      jfs
    • Oct 13th 2008 edited

Hmm ja, jeg prøver også at følge med i Clannad After Story. Indtil videre ligner det bare en undskyldning for at se mere til karaktererne og ikke noget der vil udvikle sig til noget specielt. "Fan service" uden alt det perverse :P
    Ikke at det er dårligt, jeg savner ofte selv i anime og manga at se hvad der sker efter "prinsen får prinsessen og det halve kongerige" for der må da ske ét eller andet interessant. (Den første serie jeg rigtig husker lod mig tilbage med den fornemmelse var .hack//SIGN, sidste afsnit i den normale udsendelse sluttede bare 5-10 minutter for tidligt syntes jeg. Et modeksempel er Mahoraba mangaen, det er nok den mest gennemførte slutning jeg har læst <3)
    Anyway, omkring Clannad AS, indtil videre (efter 2 afsnit) fanger den mig ikke så meget som "hovedserien", selvom det også tog mig et par afsnit rigtig at blive fanget af den. Det virker lidt som om de er løbet tør for gode historier at fortælle... jeg håber det bliver bedre for den historie de startede i afsnit 2 virker tæer-krummende på mig, og det er ikke positivt >_>
  10.  
    Det lyder ellers som nogle go'e serier. Xam'd Lost Memories har jeg set nogle screenshots af og synes den ser fed ud ^^ Den må jeg tjekke ud med når jeg får tid til det.

Jeg er også interreseret i Clanned, Soul Eater og Ouran Highschool Host Club og en række nye serier, men arrrgh har ikke tid til det T-T
  11.  
    Af nye serier står den på Tales of the Abyss, Hyakko og Toradora af hvad jeg lige kan huske.
    Ellers køre der Rurouni Kenshin og Minami-ke.
    Man bliver jo nød til at finde nye serier, når man ikke kan få sit ugentlige bleach/naruto fix.

Det bliver dog begrænset hvor mange serier man kan køre igennem når man skriver hovedopgave -.-
    •  
      LiQU
    • Oct 13th 2008

Jeg har kun én ting at sige om Toradora!: "I-I-Iiiiiiiiiiiiiiii... I-I! I-Iiiiiiiiiiiiiiin... PO~!"
  12.  
    Hva' fanden betyder "inpo"?

Anyway, jeg følger med i disse nye serier i øjeblikket:

• Akane-iro no Somaru Saka! Jeg ka' godt li' animationsstilen, men serien i sig selv er temmelig, ja, "bleh". Hvorfor følger jeg i det hele taget med i den?

• Chäos;HEAd Sæsonens omgang brainfuck, så jeg er helt klart med på vognen. Lige noget for Helge.

• Clannad ~After Story~ Hvis man så den første sæson er den her et must-watch.

• Hyakko! Jeg aner ærlig talt ikke hvad jeg synes om den her endnu. Som det er nu, efter to afsnit, kan den vælte til den side der hedder "gennemsnitlig, men småsjov" eller den der hedder "rigtig morsom". Jeg håber den bliver bedre.

• Kannagi Denne serie virker lovende. Den kan faktisk blive skideskæg og det håber jeg den bli'r.

• Mobile Suit Gundam 00 2nd Season Det siger sig selv at hvis man så første sæson, skal man se anden sæson - i hvert fald i dette tilfælde.

• Nodame Cantabile: Paris Chapter Ku' man li' første sæson, bør man i hvert fald se denne her an. Dog synes jeg det var lidt mærkeligt med fuldstændig tomme gader i Paris. >_>

• Shikabane Hime: Aka Den nye Gainax-serie. Indtil videre synes jeg ikke den har været videre imponerende, men det er Gainax, så den får en chance.

• To Aru Majutsu no Index Virker lovende. Vi får se.

• Toradora! Den her serie har jeg set frem til i lang tid og jeg blev ikke skuffet med første afsnit. I andet afsnit blev det kun meget bedre! :-D Vi får se om det varer ved, men det håber jeg.

Ellers er jeg godt igang med Beck som jeg købte på dvd, Detroit Metal City bliver da også set og så er det lidt andet som bliver set.

Faktisk ville det bare have været nemmere at tjekke min anime-liste.
    •  
      LiQU
    • Oct 13th 2008

Heh, jeg har 35 serier jeg følger med i lige pt (som sagt ALT for mange), så jeg gad ikke skrive dem alle på. D:
  13.  
    Og der var ingen som tænkte på at bruge en social-networking tjeneste som de fleste i forevejen bruger. Nejnej.

I bedste fald, så får jeg tid til nogle af dem der ligger i on-hold kategorien når det er weekend.
    •  
      Wish
    • Oct 13th 2008

Jeg er virkelig spændt på at se hvordan ef - a tale of melodies udvikler sig. Var fuldstændig betaget af ef - a tale of memories. Desuden glæder jeg mig til at se 2. sæson af Nodame Cantabile. Og jeg er også på myanimelist.net.
  14.  
    Hva' med jer andre? Er I ikke på MyAnimeList?

Daphne, jeg stoppede med at se Higurashi no Naku Koro ni (altså den første sæson) ca. halvvejs. Den blev simpelthen kedelig. Et stykke tid senere tvang jeg mig selv gennem resten, så jeg kunne begynde på Higurashi no Naku Koro ni Kai (altså anden sæson). Det er jeg egentligt glad for at jeg gjorde, for anden sæson er meget bedre, ikke blot historiemæssigt, men også animationsmæssigt. Første sæsons succes - ja, den var faktisk en succes - betød flere penge i kassen til anden sæson. "Desværre" har man brug for at se hele første sæson for at få mest mulig mening ud af det hele.

Jeg kan gætte på at jeg ikke behøver at nævne at du bør se (Zoku) Sayonara Zetsubou-Sensei, som på nogle måder er lignende? :-)
    •  
      LiQU
    • Oct 14th 2008 edited

Selvfølgelig er jeg på MAL! :D Brugernavnet er Tori. Ja, jeg ved det... Jeg har bare et eller andet med fugle. Tsubasa, Tori, Sora~
  15.  
    Jeg har på fornemmelsen, at denne tråd er på kant med regel nummer to for foreningens forum, da denne nævner "Al omtale af [...] ulovlig manga, anime..."
  16.  
    Ja silas, "Al omtale angående, eller assistance til anskaffelse af ulovlig manga, anime, spil, film og lignende er strengt forbudt. "... Kan godt se hvor du vil hen, men ser selv ikke noget galt i at folk henviser til hvad de har.. ;)

Ofc. brugernavn, Choppermann

Er selv helt forgabt i Gode Geass og Macross Frontier, slutningen på D-grayman... :p

Og godt at se dig tilbage Mulle ;)
    •  
      helge
    • Oct 14th 2008 edited

*edit*
    Ah, nevermind - Choppermann svarede lige for mig ^_^
    •  
      Zemi
    • Oct 14th 2008

NANA
    IS
    PURE
    LOVE <3
  17.  
    Så længe det folk har er lovligt, ja.
    Jeg prøvede at holde vendingerne så løse som muligt, netop fordi jeg ikke ved om der endnu har været nævnt noget, hvor det ikke er tilfældet, men jeg synes at tråden pegede hen imod, at der kunne komme noget i den retning.
  18.  
    "Al omtale angående, eller assistance til anskaffelse af ulovlig manga, anime, spil, film og lignende er strengt forbudt."

Efter min mening ligger nøgleordet lige der.
  19.  
    Jeg er på MAL som Skaya, så i kan evt kigge der.. :P
    • PIP
    • Oct 15th 2008

jeg ser ikke anime for tiden :( ... dunno why jeg laver alt mulig andet eller retter jeg læse manga :P ... læse one piece og hajime no ippo for anden gang for tiden eller skimter er nok mere hvad det er :D
    •  
      helge
    • Oct 15th 2008 edited

PIP... er du syg?

Ser faktisk heller ikke ret meget for tiden - giiiieeeevvvv more time!! D:<
  20.  
    Jeg ser Nabari no ou og D. gray-man sådan her lige fortiden.
  21.  
    Jeg læser ikke særligt meget manga. Jeg har kun 6 bøger.
  22.  
    Haj-ho Cx

Hmmm... Anime som jeg er helt vild med lige nu? Naruto Shippuden! Way Cx Synes den er hylende morsom, men jeg har også en underlig form for humor Cx
    Manga... Den var værer... Jeg tror jeg sige One Piece... Eller måske naruto... Anr det faktisk ik'..?
  23.  
    Jeg er helt besat af Black Lagoon lige for tiden:P synes det er mega god serie^__^

>-<
  24.  
    Jeg har lige kastet mig over Kanon (2006) som jeg har fået at vide skulle være rigtig god ^^

Angående det at være besat, er jeg også lige begyndt at genlæse Kare Kano for 3. gang *__* Fantastisk manga btw, meget bedre end anime serien ._.
    •  
      Silas
    • Oct 23rd 2008 edited

Hvis jeg er besat af noget lige nu, må det være Monster.
    Et kirugisk geni redder en dreng, som vokser op og bliver kynisk massemorder. Han kaster så alt andet fra sig og begiver sig, med kriminalpolitiet i hælene, ud i en årelang kamp for at stoppe ham.
  25.  
    Vincent, når du så er færdig med Kanon (2006) - som er en dejlig serie - vil jeg foreslå du går i gang med Clannad. :-) Når den så er overstået er der Clannad ~After Story~.
  26.  
    Heh, det var egentlig det samme jeg fik at vide af vennen som i første omgang sagde at jeg skulle se Kanon (2006) og derefter Clannad :3 nu ved jeg jo så hvad jeg skal begynde på efter Clannad xD
    •  
      LiQU
    • Oct 24th 2008

Der er også Air. :D
  27.  
    Jeg er besat af Ninja Scroll for tiden :D
    •  
      Zemi
    • Oct 30th 2008

NANA
    IS
    PURE
    LOVE <3
  28.  
    Nu ved jeg godt jeg fik at vide at jeg skulle gå igang med Clannad eller Air >.< dog i forventning om at Kanon og Clannad var ret ens og at Air egentlig ikke fangede mig. Har jeg i stedet valgt at se KimiKiss ~ Pure Rouge og desuden også gået igang Minami-ke, som er en serie jeg anbefaler til alle der kan lide Lucky Star og Azumanga Daioh ^^
  29.  
    Forhåbentligt har du stadig tænkt dig at se Kanon og Clannad? Det er en skam helt at springe over dem.
    •  
      LiQU
    • Nov 5th 2008

Og lad for Guds skyld være med at se anden sæson af Minami-ke! Den er forfærdelig i forhold til den første! Jeg var skuffet...
  30.  
    Jeg har skam fået set Kanon(2006), ville bare vente lidt med Clannad =P

ok tsubasa, det er noteret ^^
  31.  
    Hold dig også fra Clannad-filmen. Den er ganske forfærdelig. >_> Første sæson af Minami-ke er <3.
  32.  
    Lemme seee
    Code geass
    Slayers. (Alt i slayers. OVA. Filmene. The series)
    last exile. Kunne se dem om og om
    Card captor sakura. ALt alt alt for nuttet tbh!
    Air skal jeg igang med igen.
    Kanon har jeg lige set færdigt men skal igang med igen.
    Tsubasa mangler jeg at se færdig
    Det samme med XXXholic

Ja det er mange flere men disse er dem jeg sidder og ser når jeg har tid
  33.  
    Jeg synes altid det er skægt at høre folk forsøge på at sige xxxHolics titel. Alle synes åbenbart det tre x'er skal udtales, men det skal de nu ikke. xxxHolic udtales bare "holic". xxx er et wildcard. :-P

Anyway, jeg har besluttet mig for netop ikke at se Tsubasa- og xxxHolilc-tv-serierne da jeg har hørt de har fjernet krydsningerne mellem de to serier. Jeg holder mig til mangaserierne. :-)

En anden ting, PrimeTarget. Er dit avatar fra Monty Python og de skøre riddere (Monty Python and the Holy Grail) eller Stakkels ridder Dennis (Jabberwocky)? Endnu en ting, du siger jo du har set Kanon (hvilken en? 2006'eren, håber jeg. 2002'eren er fyldt med Toei Fail) og skal til at i gang med Air. Clannad og Clannad ~After Story~ er vel også på listen? Har du en bruger på MyAnimeList.net?
  34.  
    Ermmmmmm Kan jeg ikke huske virkelig Mulrich. Tror det er 2006... Må jeg lige se om igen. Det var min veninde der introducerede mig for den. Alt hvad jeg ved et at hun smider en masse CLAMP i hovedet på mig. Men må give dig ret i. Mangaen af både Tsubasa og Xxxholic er bedre end deres anime counterparts. Derfor kan man nu godt nyde dem alligevel ^^
    Spørger lige min veninde i skolen i morgen Så er jeg sikker.

Air er nu også en god serie