Sipperlapskovs > Jeg synes så til gengæld at du skal holde dig laaangt væk fra Ebay når det omhandler kontaktliner ;( Det er jo ting du putter i øjnene - og der findes kontaktlinser af så ringe kvalitet at de kan ødelægge dine øjne!
Som førstegangskøber af kontaktlinser vil jeg anbefale dig FarvedeLinser.dk - jeg har købt fra dem mange gange. De ret billige med linser i forhold til hvis du køber linserne hos danske optikere (som først forlanger at du også betaler for en synstest) og du får linserne indenfor en uge. Desuden kan du gemme de fleste linser fra FarvedeLinser i et års tid - så længe de aldrig udtørrer (husk at du KUN må bruge linsevæske! Kan købes hos alle optikere) og du skal skifte linsevæsken ud på linserne et døgn før du skal bruge dem, så alle bakterier er slået ihjel før du putter dem i øjnene. Ellers findes der en tråd her med en del anmeldelser af kontaktlinser ^^
@Junder Tak for forslaget :) Men jeg har dog valgt at jeg aldrig vil købe/sælge på Ebay, da jeg finder siden stærkt overvurderet, ligesom Facebook... Tak alligeveller! ;)
@Zarzu Det var faktisk den tråd jeg ledte efter! :D Kan det anbefales at tage en synstest eller er det unødvedigt?
Sipperlapskovs > Hvis du har dårligt syn vil jeg stærkt anbefale at du tager en synstest, da styrken i briller og linser ikke er det samme. Hvis du har normalt syn behøver du ikke - jeg har brugt linser i omkring 4 år til cosplay, og jeg har aldrig fået taget en synsprøve - og jeg har aldrig haft problemer med linserne ^^
Hvis du aldrig før har gået med kontaktlinser vil jeg lige advare dig - de kan være meget svære at få i når man starter med at gå med dem. Det er jo trossalt ting du prikker ind i øjnene :) Her er en guide til hvordan du kan tage dem i. Men bare husk på at det blot kræver øvelse og stædighed, så skal det nok lykkedes. I starten bruge jeg omkring 1 time på at tage HVER linse i. Nu bruger jeg nok 10 sekunder på at få begge linser i.