Har nok omkring 100 blandede vestlige tegneserier plus en god stak Agent X9 blade. Doonesbury og Yoko Tsuno er nok dem der fylder mest. Der kommer næppe en fuldstændig liste ud, men hvis nogen søger noget bestemt, har jeg nogenlunde styr på hvad jeg har.
tja, jeg kan vel ligeså godt komme emd alle mine webcomics XD Order of the Stick Ctrl+Alt+Del AWKWARD ZOMBIE VG Cats + Super Effective LFG Aoi House (manga XD) Dark Legacy Comics
og så er der en masse som jeg ikke er begyndt på endnu, men en af mine venner syntes jeg skal læse XD f.eks. Drowtales Goblins Yet another fantasy gamer comic (han læste den KUN pga. navnet XD)
Læser en del når jeg en gang i mellem er på biblioteket. Jeg læser mest franske tegneserier, men også amerikanske, primært dog det der ser spændende ud ^^
Jeg læser en del amerikanske superhelte serier, læser dog ikke de store serier om heltene, læser mere mini serierne, eks 1 lang historie på en 12 blade.
Syntes let det kan blive for trivielt når man når til Amazing Spider-Man nr 578, dog læser jeg alligevel Amazing Spider-Man, men det er også lidt en undtagelse, på nær Batman der læser jeg også hoved serierne.
Ellers læser jeg en del Jumbobøger og andre blandede serier som, Hellboy, Moomin, Sin City, Tintin.
Webcomics læser jeg ikke så meget af der er det vist kun gone With the Blastwave, som jeg får læst fast. (udkommer dog sjældent) Men generelt er jeg ikke så meget til kortere historier.
Ellers er jeg en stor fan af Allan Moore, manden som gav os Watchmen, V for Vendetta, League of Extraordinary Gentlemen, From Hell osv. Der er dog desværrre ingen af filmene til ovennævnte serier som på nogen måde yder retfærdighed til tegneserierne, men nu skriver han også meget meget gdt og kan se hvorfor det er svært at omsætte til film. Håber dog Watchmen filme bliver go, men frygter det værste.
Ellers læser jeg noget Star Wars og klassikere som Mause, Persepolis osv.
Til Nakatsu.
Ja Batman er bare mega godt :) Bare synd der ikke kommer noget Batman fra Egmont i 2009.
Men vi må jo bare ty til de amerikanske udgaver indtil 2010 og håbe på det bedste der :)
Webcomics Least I could Do Looking For Group No Need For Bushido Penny Arcade F@nboy$ Menage á 3 Devil's Panties STRIPTEASE Better Days Three Panel Soul Mr.Goh Adventure Log VG Cats Super Effective Drowtales AWKWARD ZOMBIE
Comics Order of the Stick Hobitten (Tegneserien, Ikke bogen) Anders And Stålanden Jumbobøger Spiderman Dare Devil Superman Batman Ironman Deadpool X-men Marvel Zombie Collection Red Sonja The Darkness Witchblade
Wee så er vi hvertfald 3 der læser superhelte blade :) Det er jo dejligt, var helt ved at blive bange for der ikke var andre og at alle kun læste manga, men ser jo udtil der er et bredt udvalg af andre serier der også bliver læst at de herlige medlemmer i anime-kita :)
Håber også snart der er nok i dk til at vi kan få et månedligt Batman blad igen, han er jo klart på højde med Spider-Man og X-Men som sælger forrygende i forhold til :(
Nåe den hehe, troede lige det var Legacy mener nemlig det er den nyeste x-men serie. Men den har jeg ikke fået set endnu, Wolverine and the X-Men altså, er det got? Har læst godt om det meen det er jo ikke altid det holder, så fortæl endeligt :)
bjarkemai: Nope er det ikke:( er den god? har ikke lige hørt om den:/ Hmmm,, altså,,,,den følger nok den oprindelige historie bedre, tror jeg da, har kun set et par episoder, Jeg synes bare ikke den er animeret helt vildt godt:/ Emma Frost er næsten som taget ud af tegeserien:D men rogue synes jeg ikke er særlig godt animeret,, men måske er det bare en smags sag:P ellers synes jeg det jeg har set af den er godt nok:P ser det mest for underholdings skyld,:) så du skulle tage at se den;) hvis det ikke er noget for dig kan du jo altid springe fra igen;) hehe.:)
Jeg købte det var vist en gang sidste år et enkelt Hergé hæfte ("Kurs mod New York") fordi jeg læste første del af historien for en 10-15 år siden og gerne ville have slutningen med... ellers har jeg vist ikke rigtig læst, eller i hvert fald købt, andre tegneserier end manga og proklameret manga de sidste ca. 5 år.
Nakatsu: LOL hehe lige mit spørgsmål for har nemligt ikke læst Legacy men den første tpb med det kommer nu her så ville jo overveje at købe det hvis det var godt, den fortsætter lige efter messiah complex som lyder vildt spændende og sm helt klart skal anskaffes :)
Normalt læser jeg kun Uncanny X-men men syntes Legacy lød spændende, men det er der jo så meget fra Marvel der gør men som ikke helt er det alligevel.
Så må jeg jo se at få set noget af det her en af dagene, tegnefilms versionerne af forskellige serier er altid dejligt at slappe af til så glæder mig allerede :)
Så glæd dig til December :) Der starter messiah complex i de danske blade og i 2009 udvider de med lidt flere blade end i år så der udkommer Spider-Man hver måned og X-Men hver 6 uge.
uha, nu skal man til at huske alt det man har læst xD men jeg har læst en del tegneserier, især af forfatteren allan moore , som er geni, tror næsten jeg har læst alle de tegneserie, han har haft skrevet ^ ^' og så lige hellboy ;3
Bryder mig ik' meget om de nye serier i tv med Spiderman og Batman.. Det ødelægger lidt deres alder... Men jeg er også vild med Justice League og X-men Evolution. Why, oh why kommer det ikke om dagen på cartoon længere?? T.T .. Eller på DR1... TxT
Alan Moore er et super geni, han er helt klart min ynglings forfatter. Køber næsten alt af ham som jeg lige kommer i nærheden af.
Ellers er jeg også meget glad for Hellboy, specielt deres library edition serie, de måtte bare godt speede den lidt op, der går aaaalt for langtid mellem udgivelserne.
Ellers læser jeg en del Vertigo serier lige for tiden: Sandman, Preacher, Y the Last Man, Fables, Transmetropolitan osv.
Også har jeg også fået et flip med "rigtige" tegneserier, selvbiografier, dokumentarer, livshistorier osv: Blankets, A Drifting Life, Palestine, Maus, Persepolis, Footnotes from Gaza, Carnet De Voyage osv. osv. Herligt :)
Nogle der følger med i Batman i bladform? For følger kun tpb og hc udgivelserne, så ville lige høre hvordan det ellers stod til, for det er jo snart evigheder siden at der udkom nyt materiale, gennem disse opsamlinger.