Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      Hollow
    • Nov 2nd 2008 edited

FORORD: Dette er starten af en serie anmeldelser som jeg vil prøve at bringe regelmæsigt fremover. Er der nogen man er uenig i eller jeg har misforstået så skriv endelig. Dog er Karakterne altid fastlagt.

Code Geass - Lelouch of the Rebellion R2 5 stjerner ud af 6

Code Geass - Lelouch of the Rebellion R2 er fortsættelsen om kongesønnen Lelouch eller Zero. som efter at have tabt oprøret og dømt af sin egen far til at leve livet som en normal skoleelev med upfundende "minder" igen bliver involveret i oprøret mod overmagten. Serien er fuld af mecha i stil med AS fra Full Metal Panic og det er virkelig guf for fans af ligende serier. Serien starter godt i starten med en meget enkel og dog spændende handlig der virkelig rev mig med i seriens univers. Noget tilsætter spænding til serien er at der hele tiden sker forandringer med enten personerne, politikken eller noget helt trejde. Dette er også seriens svage punkt. Fordi der netop atlif sker noget kan det være svært at følge med. Mens jeg så Code Geass kom jeg flere gange til at tænke på Neon Genesis Evangelion. For hen mod slutningen kommer der flere og flere spørgemål som ikke bliver besvaret før sidste afsnit. Dette bringer mig til det springende punkt. Om man kan lide slutningen? Dette vil lade være op til vær enkelt at afgøre. Men som jeg skrev får den 5 ud af 6 ved mig.

Mere Info: Wikipedia. Anime News Network

EFTERORD: Jeg håber at nogle nu har fået lyst til at se Code Geass. - Jeg vil da også gerne have lidt featback på dette. Så jeg kan høre om det er noget der er vær at forsætte med at lave.

Næste gang: Ouran High School Host Club - Forventet d. 10 Nov

1.  
    Hvis du har tænkt dig at have andre anmeldelser end af Code Geass i den her tråd bør du nok ændre overskriften. Jeg har haft følgende alternative titler for serien: Code Pizza Hut, Code Eh?, Code What the Fuck?, Code Holy Shit! og Code Trainwreck. Personligt giver jeg serien 4 ud af 6, da den bliver svær at følge med i i anden sæson, med alle de pludselige PLOT TWISTS og lolwut?. Synes jeg folk skal se serien? Bestemt. Er den værd at gense? Nok ikke. Købeværdig? Nej.

Efter min mening er slutningen perfekt. Nok det bedste der var sket i hele serien.
  2.  
    Ekstra fed serie, hel klart værd at se, man sidder ikke ligefrem og gætter handlingen før den sker :)
    Fed slutning, en rigtig måde at slutte den på.
    •  
      LiQU
    • Nov 3rd 2008

Det var en meget, meget kort anmeldelse. Og jeg syntes det virkede mere som et plotreferat i starten. Pas på du ikke laver for mange spoilers i fremtiden og prøv at gå lidt mere i dybden. Beskriv fx musikken og animationen og fortæl måske hvem der står bag serien og karakterene (i dette tilfælde står CLAMP fx bag karakterdesignet). Og du bør nok også understrege at de meninger du kommer med, er dine egne. Fx så var/er jeg meget utilfreds med Anime Guidens anmeldelse af AIR, men det er jo bare min mening i forhold til deres. :) Man kan altid gøre folk sure over de små ting. Specielt hvis man er en smule "hardcore" ligesom mig. :D

In any case, så har jeg en masse reviews liggende så hvis du mangler noget kan du bare sige til.
  3.  
    Tsk tsk... Ikke snakke uden om louise ;) Vi kan sku da godt se at Dan selv har skrevet det ;) syntes nu ikke der er spoil over hans lille intro! Det meste er noget man meget hurtigt får at vide i starten af serien...

Har selv set både R1 og R2. De fængede mig med det samme. Især R2 har ikke tendens til at blive sukkersød, og den tager virkeligt fat i nogle gode punkter omkring krig, kærlighed og magt. Som mulrich siger er der mange drejninger, der virkelig sætter gang i fortællingen, og hvilket gør at den rent følelsesmæssigt for karaktererne udvikler sig meget hurtigt. Som Ice2k2 siger er det virkeligt svært at gætte hvad man skal forvente, da den det hele er et stort strategisk brætspil, med uventede drejninger. Utroligt varierende karakterer. For mig er det ikke slutningen der er det essentielle, det er de mange små krige der er blandt de forskellige personer, og hvordan de ender.
    Den har helt sikkert fået 6/6 af mig, nu er jeg også mecha fan... :D Jeg har set dem begge flere gange, og ja kunne godt selv finde på at købe den. Helt sikkert pengene værd.
    •  
      LiQU
    • Nov 3rd 2008

Chopper, bare fordi det er ham der skriver det, behøver det som sådan ikke kun at være hans meninger. :)
    • PIP
    • Nov 3rd 2008 edited

jeg er ikke komplet enig ;) <-- (henvendt til chopper ;)) jeg synes man skal passe på med at skrive vigtige dele af handling af samme grund er jeg lidt "ked af" Hollows to første sætninger. De afslører slutningen af R1 og en meget vigtig del af starten af R2 efter min mening er det ikke hensigtsmæssigt ;) ... ellers god ide og resten af beskrivelsen er god :)

Selv synes jeg clamp karakterne er det der giver serien sin sjæl, men også den største hindring. De mangler maskulinitet taget i betragtning at det er en serie der includerer store mængder mechs. Det er selvfølgelig bare min egen mening :)
  4.  
    Generelt syntes jeg det er lidt træls når folk har spoilers i et review,
    vil hellere høre hvad de syntes om fortælle teknikken osv,
    end hvd det er der egentligt bliver fortalt.

Kort sagt vil jeg faktisk vbare høre,
    det her er mega godt SE DET!
    eller, det sucks.

Må derfor give PIP ret i at det er trælst
    afslutningen af 1eren bliver afsløret (har ikke set den)

Men ellers dejligt at folk laver reviews :)
  5.  
    Louise, enten tager han det fra et sted og skriver på hvor han har det fra, eller som ovenstående har skrevet noget selv, hvorved han jo nok står inde for det han selv har skrevet...

Pip. mht. R1 vil jeg give dig ret. Nu er det efterhånden så lang tid siden at jeg så den sidste at jeg ikke rigtig kan huske dem. Men hvis vi kun snakker R2 er jeg ikke enig. Det er en appetitvækker, der hurtigt lige skal fange folk, i det som 2 sæson egentlig bygger på. Syntes selv det er hensigtsmæssigt.
    •  
      LiQU
    • Nov 3rd 2008

I still don't get why you started out with the second season of all things. D:
  6.  

Ok tak endnui en gang skaber jeg røre i andedammen. Lige nogle ting først.

1. Jeg har aldrig set første sæson af Code Greas kun anden.

2. Dette er kun et forsøg for at prøve at holde mig selv inde i Animemiljøet.(da jeg har det list svært på den private front. Af samme grund har bestyrelsen overtaget planlægningen af turen til Jpop - Og tak for det)

3. Jeg HADER når andre fortæller/afsløre handling i en anime/manga for mig. Dette giver mig mindre lyst til at følge med i den frem over.

4. Jeg har selv skrevet hvert et ord. Ud fra egne tanker.

5. Hvis folk vil have flere oplysninger kan de kigge på de links jeg har tilføjet nederst

Så jeg fatter ikke rigtig hvad nogle folk pylre over - tag en kiks og tør jeres øjne. Jeg er jo ikke proff på dette her.

• PIP
    • Nov 4th 2008

det er derfor vi skriver det hollow ... så du kan gøre det bedre næste gang ... selvom vi self heller ikke er enige på alle punkter så er det da vigtigt at få feeeeedbaaaack :D
  7.  

ja ja

8.  
    Nu sidder jeg og undrer mig over hvorfor fanden du gik i gang med anden sæson uden at se første...?
  9.  

ved jeg sådan eller ikke selv.

tror det har noget at gøre med at der var en der fortalte mig handlinge i mange detaljer. kan dog ikke huske det

•  
      LiQU
    • Nov 5th 2008

Jeg forstår ikke punkt 3. Du siger du hader det (don't hate!), men alligevel afsløre du jo handlingen. I got lost somewhere, I think...

Men ja, det er feedback. Så det er ikke fordi vi pylre. Hvis du ikke kan tage lidt kritik, så bør du nok lade være med at lave sådan noget igen. Kender det kun alt for godt fra tegnere, fx, som ikke kan tage at få at vide at næsen ikke skal sidde i panden. :D
  10.  
    Det r da ellers sejt med sådan en lille næse i panden!
    Hvem har tegnet det haha :)
    •  
      LiQU
    • Nov 5th 2008

Det er lang tid siden og næsen sad heller ikke i panden - men det var lige før! :P
  11.  

Øhh Hvor vil du lige hen med det?

Næsen i panden, Lol fatter ikke lige hvad du mener med det. Nåh pyt.

Anyway tak til alle sammen for responcen på dette, Lyder til at jeg forsætter med at poste noget. Som sagt er det Ouran High School Host Club næste gang. jeg forventer at det bliver d. 10 Nov jeg smider den ud.

I denne vil jeg prøve at følge nogle af jeres råd.

Til Tsubasa: Hvad jeg mener med punk 3 er at jeg mister lysten til at se/læse en Anime/Manga hvis folk fortæller handlingen i detajler. der for siger jeg at jeg hader det. Af samme grund vil jeg heller ikke "spolere" oplevelsen af at blive overrasket i en serie. Desvære er jeg en af den slags person der ikke kan stoppe igen efter jeg er kommet igang og derved afsløre jeg meget af handlingen.

•  
      Silas
    • Nov 5th 2008 edited

Jeg vil mene at en anmeldelse skal afsløre hvilke(n) retning(er) de overordnede handlingselementer bevæger sig. Det synes jeg, at den gør ganske glimrende, om end måske i for begrænset omfang, for så vidt man kun ser på sæson to. Selvfølgelig er det uheldigt, at vigtige elementer af første sæson afsløres.

At man får at vide, at han bliver dømt til at leve som almindenlig skoleelev og derefter bliver rodet ind i et nyt oprør, har jeg svært ved at se kan ødelægge noget af handlingen. Jeg formoder at det oprør netop er seriens omdrejningspunkt.

Det kan da være, at jeg også skulle smide et par anmeldelser ud, så.
    Skrev anmeldelser af Lady Snowblood og Fushigi Yugi til Animeguiden, til det seneste nummer der aldrig udkom.
    •  
      LiQU
    • Nov 5th 2008 edited

Til Tsubasa: Hvad jeg mener med punkt 3 er at jeg mister lysten til at se/læse en Anime/Manga hvis folk fortæller handlingen i detajler. der for siger jeg at jeg hader det. Af samme grund vil jeg heller ikke "spolere" oplevelsen af at blive overrasket i en serie. Desvære er jeg en af den slags person der ikke kan stoppe igen efter jeg er kommet igang og derved afsløre jeg meget af handlingen.

Så lad være med at skrive overhovedet!! Hvis du allerede ved hvor trælst det er, så lad være med at ødelægge det for os andre som heller ikke vil have handlingen at vide! D: Common sense!
  12.  
    "Punk 3"? "Trælst"? Hvordan kan du kalde dig selv en ordentlig jyde når du ikke engang kan stave "træls" rigtigt? Inden nogen spø'r, ja, det er off-topic og ja, det irriterer mig når folk ikke kan stave "træls" og "sgu" rigtigt.

Hvis nogen skulle være i tvivl, der er ALDRIG, under nogen omstændigheder to t'er i "træls". Man kan ikke sige "trælst". "Sgu" er en sammentrækning af "så Gud" og derfor er det aldrig "sku" - som jo er talesprog for "skulle" - og heller ikke "sq" - som bare er direkte idiotisk og ikke på nogen måde imponerende eller smart.

Pyh, dejligt at afreagere lidt. Tilbage til Fallout 3.
    •  
      LiQU
    • Nov 6th 2008

Whine, Mulrich. Du whiner. Gå hen og vær EMO et andet sted, tak.
  13.  
    Rend mig.
    •  
      Hollow
    • Nov 6th 2008 edited

Bliv dog voksen Louise.....

14.  
    Kan I ikke tage at holde jer til emnet. værdien af en anmeldestråd falder noget, hvis den bliver fyldt med skænderier uden relevans for anmeldelserne.
    •  
      LiQU
    • Nov 6th 2008

What the hell? Hvad har jeg nu sagt der fortjener et "bliv dog voksen"? Det er ikke mig der uprovokeret begynder at hakke i andre på grund af stavefejl.
  15.  
    Må nok give Louise lidt medhold her.

Men ellers dejligt med anmeldelser
    kom endeligt med flere af dem :)

Men som mange også tidligere har sagt
    prøv ikke at afsløre for meget.

Har du nogle kandidater som får turen efter
    Ouran High School Host Club?

Kunne jo være der var nogle som
    folk hellere ville høre end andre,
    du kunne jo evt lave en afstemning?
  16.  
    Keep up the good work Dan, glæder mig til at se det næste review ;)

Dette sku da lige være for at være trælst... ;) Hehe, man kan sige ting på mange måder louise ;)
  17.  

Har du nogle kandidater som får turen efter Ouran High School Host Club?

Tror Silas smider et par på, ellers er det kun mig indtil vidre.

Kunne jo være der var nogle som folk hellere ville høre end andre, du kunne jo evt lave en afstemning?

Det håber jeg da, Vil da gerne have at andre kunne lave noget ligende. FX folk der ikke kan lide mine synspunkter (prøver at være så neutral på det punkt) kunne jo bare skrive deres egen anmeldelse. Det med afstemning, jeg havde en ide om man skulle lave en afstemning om hvilke serie der skulle komme næst. Venter dog med det til jeg har list styr på udformningen af selve anmedlsen. Er meget svært at gøre alle tilfredse som du kan se oven over.

Anyway. Tror at jeg prøver igen med Code Greass igen efter et stykke tid men det er kun måske. Og så slutter jeg med at poste her.

Tak for Feedback og jeg kan love at vi ses d.10 nov.

18.  
    Tror du misforstod hvad jeg mente :)

Omformulering:
    Har du ngle anime som du overvejer at anmelde efter Ouran High School Host Club?
    Hvis ja så kunne du evt spørge folk hvilke af dem folk helst vil høre om...
  19.  
    Code Geass R2 var min ugentlige adrenalin-kick da den kørte! Hvert afsnit efterlod mig altid i fuld shock. Allerede da første sæson sluttede gik jeg og ventede som en gal på sæson 2; især fordi de efterlod os med den mega cliffhanger.

Men tilbage til sæson 2 (be warned of spoilers).
    Jeg elskede virkelig starten; de mecha'er er sindsyge! Jeg har aldrig været fans af mecha, men de der knightmare's, de sparker r***
    det var osse fantastisk at følge alle personerne. Lelouch var min favorit fra start til slut, og Suzaku hadede jeg som pesten. Men der var en del plot twist, det er helt rigtig; det hele gik hen og blev noget rodet, og slutningen blev noget rushed. Jeg havde slet ikke regnet slutningen ud må jeg indrømme.

Men alt i alt kan jeg ikke benægte at den har serie har efterladt et massivt indtryk på mig, så på en skala fra 1 til 10 ska den helt klart ha' 100 XD
  20.  
    Well spoken!! :3
    • PIP
    • Sep 16th 2009

normalt skal man altså ikke spoile slutningen hvis nu der er nogen der ikke har set den. mht at knightmares sparker røv, så må jeg sige at det er nogle af de kedeligste mecha jeg nogensinde har set. Blev aldrig fanget af mecha kampene i code geass, men det skyldes nok jeg er vant til mere rene mecha serier. Enhverv sin smag og sådan skal det jo også være ;)
    •  
      Silas
    • Sep 17th 2009 edited

Hvis du gerne vil skrive noget som ikke alle har lyst til at vide, så maskér det med hvid skrift.
    Det gør du på denne måde.

[color=white]den tekst der skal maskeres[/color]

Så kan de der gerne vil læse hvad du skriver bare markere teksten, hvorefter den vil være fuldt læselig.
    HUSK også at skrive hvorfor du maskerer og hvad det er, man kan læse i den maskerede tekst.
  21.  
    @ Pip
    Vil heller ikke mene at Code Geass fokusere på genren mecha; de benytter blot mecha som et middel for krigsførsel og politi. Jeg fik i hvert fald ikke det indtryk, at Code Geass var centreret om genren mecha.

Og mht til spoiler, så ligesom ^Silas siger vil det her nok være mest hensynsfuldt:
    Eksempel:
    {Pokémon Advanced spoiler} (marker nedenstående for at læse):

Fik bare mega nedern på da Ash slog Pikachu ihjel med den der mega dræber hammer!! O_O
    ^ Det er forresten løgn!

{spoiler slut}
  22.  
    Sorry for at spoile; har fjernet den tekst.