Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Hey. Mig og en af mine venner snakkede den anden dag om hvilken anime/manga vi så først.
    Så jeg tænkte det ville være et sjovt emne.
    Hvilken anime/manga var den første i så?
    Jeg ligger ud.

Anime: Ginga Nagareboshi Gin/ Silver Fang.
    Manga: Dragon Ball.
    •  
      Silas
    • Mar 6th 2009 edited

Første japanske tegnefilm: Kan jeg ikke huske
    Første animeklip: Sailor Moon AMV'er
    Første anime: Akira (kan også have været Silver Fang)

Første japanske tegneserie: Akira
    Første manga: Ranma½

Mellem første og andet punkt for hver gik der en del år.
  2.  
    RASMUS RAP VAR JAPANSK?!
    Jeg troede det var af finsk oprindelse...
  3.  
    Første anime: Silver Fang

Første Mange: Ranma ½ eller Dragonball, hmm ;P
    •  
      SoYa
    • Mar 6th 2009 edited

Uh ja det er et sjovt emne :D

Første anime: Endten Sailor Moon, Lady Georgie eller Attack No. 1. Husker ikke helt hvad jeg så først :P
    Første manga: Dragon Ball (Ku også ha været Ranma½)

Jaja...det er en tough ting det med hukommelsen :p
    •  
      Silas
    • Mar 6th 2009 edited

Jeg stryger Ahiru no Quack (Rasmus Rap)
    Den er delvis japansk, hollandsk og tysk, men ser ud til at være mest hollandsk. Den er nævnt på Anime News Network under den japanske titel, men den officielle hjemmeside er hollandsk og temaerne er primært europæiske.
  4.  
    Rasmus rap :D fedt.. hehe

Første anime: Silver Fang efterfulgt af Min Nabo Totoro
    Første Manga: Dragon Ball må desværre indrømme...
  5.  
    anime- pokemon (vis man kan bruge den XP)
    ellers
    anime- mmppp
    manga- det var bare et kig i min vens bog det var D N angel
  6.  
    Tja...
    Anime: Har nok været "Pokemon"... Hvis den gælder?

Anime/Film: Min Nabo Totoro (eller hvad den nu hedder!)
    Troede, først indtil for nylig, at det var ren indbildning at den fandtes!

Manga: Dragon Ball eller One Piece... Kan ik huske det.
  7.  
    Jeg tror umiddelbart at Rasmus Rap var min første serie, havde dog ingen anelse om dens oprindelse. Den første serie jeg dog fulgte på ugentlig basis som jeg vidste havde japanske rødder, var nok Pokémon.
    Mht. Manga, så slog mig og min lillebror hovederne sammen for at købe de 42 bind af dragonball, husker stadig hvor fesen jeg syntes slutningen var :D

Min første film er jeg lidt usikker på, men Inuyasha - Kagami no Naka no Mugenjou (The Castle Beyond the Looking Glass) må næsten have været den første "film".
  8.  
    Jeg kan følge dig med hensyn til Dragon Ball. Jg syntes at det der kom lige før slutningen var for fesent, så jeg nåede kun til et sted i slutningen af trediverne.
    Jeg anede heller ikke at Rasmus Rap havde noget med Japan at gøre, indtil jeg så AMVhell 3.
  9.  
    Anime: Silver fang :) Stadigt den bedste i min verden.
    Manga: Akira tror jeg, ellers var det Ghost in the Shell.
    •  
      sema
    • Mar 7th 2009 edited

Anime: Min nabo Totoro (før jeg vidste hvad Anime var). Ellers var InuYasha den første serie (efter jeg opdagede Anime)

Manga: Dragon Ball

•  
      Wish
    • Mar 7th 2009

Første anime: Candy candy
    Første anime, som startede interessen: Sailor Moon på tysk

Første manga: Ranma½ på dansk
  10.  
    Første manga: Tokyo Mew Mew
    Første Anime: Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch
  11.  
    Jeg kendte ikke rigtig til anime i min barndom, men kunne nemt se forskellen mellem den vestlige og den japanske stil.
    Første anime må ha' været dengang de sendte Totoro i tv for meget lang tid siden.
    Første manga må jeg så takke forlagene Carlsen og Egmont for. Det var Dragon Ball, Ranma½ og Evangelion.
    Det var også omkring samme tid Pokemon var nyt og spændende.

Internet fik jeg ret sent, men der blev åbnet mange nye muligheder og det har været en fornøjelse lige siden :)
  12.  
    Chobits eller Evangelion tror jeg :P
    •  
      Kev
    • Mar 9th 2009

Minami-ke ^^ Awesome serie.
  13.  
    Anime: et eller andet tysk, sandsynligvis Dragonball eller Sailor Moon ellers muligvis Silver Fang (kan ikke huske om jeg så den som lille)
    Første anime, der sørgede for min interesse: FLCL

manga: Love Hina methinks
  14.  
    første film: Min nabo Totoro (da jeg var så lille at en tegnefilm var en tegnefilm, lige meget hvor den kom fra og hvem der havde lavet den)
    første serie: tror sgu det var pokemon, men så kun nogle få afsnit i ny og næ, ellers må det have været Cowboy Bebop eller måske Bleach, hmmm, dunno tbhXD
    første manga: Akira, uden tvivl...antallet af manga'er jeg har læst er så beskedent at det er super let at skille dem ad og sætte dem i rækkefølge\o/
    •  
      Hollow
    • Apr 6th 2009 edited

Første manga: Love Hina (har siden slidt 3 set af hele serien i skykker)
    Første Anime: Neon Genesis Evangelion
    Første Film: Princess Monokke
  15.  
    Første Manga: Må nok have været xxxHolic
    Første Anime: Enten Guyver.
    Første Film: Slayers Perfect Skulle jeg mene
  16.  
    Min første manga var Yu-gi-oh!^^
    Det er nu 3-4 år siden og gæt hvad? Har stadig kun 15 bind..-.-'''
    Jeg blev så opslugt af andre serier...men bare vendt, en dag har jeg alle bindene*o*
    Anyways, min første anime kan jeg ikke huske...Karin(chibi vampire) elelr sådan noget...ej den kan jeg seriøst ikke huske^^' Jo for sat'n det må næsten være Pokemon XD Nu hvor jeg kommer i tanke om det.... det blev jo sendt "den gang jeg var barn"(det gør det stadig men alligevel) Og det må så være den:3
  17.  
    Første anime: Yugi-oh! fra DR1 eller også noget fra CN.. Kan ikke huske det.. Kan huske det nu: Sailor Moon på TV2 i mine yngre børneår..
    Første manga var vist SDK 1 som jeg lånte på biblioteket.. Siden læste jeg flere forskellige(alle på dansk, dog forsøger jeg at finde Lone Wolf and Cub 1(Ledt et stykke tid)) og endte med at læse Dragon Ball, Naruto, Emma, Death Note, Hellsing, Chrono Crusade, Gravitation og stort set alle dansk oversatte mangaer... Ellers læser jeg scanlations på en hjemmeside på engelsk..(Ja, jeg indrømmer det blankt)
    •  
      Wish
    • May 14th 2009

Via bibliotek.dk kunne jeg kun opdrive 2-3 bind af de gamle Ensom ulv og hvalp manga'er på dansk, så kan godt forstå du ikke kan finde den.
  18.  
    Har TV2 sendt Sailor Moon?
  19.  
    Det samme som Silas sagde.
  20.  
    Jeg husker kun svagt, at de sendte noget med nogle tøser, der havde en sort mis med en måne i panden.. Og efter at have set lidt af serien for et stykke tid siden(ret lang tid siden) kan svagt huske noget om at de har sendt det.. Men jeg kan også tage fejl.. Hmm..
  21.  
    Det lyder godt nok som Sailor Moon.
  22.  
    Første anime: Det var min søster, der fik mig til at se Naruto, hvilket startede min otaku-"karriere". Havde tidligere set noget Silverfang på VHS og efterfølgeren Weed som download, men anså det ikke som "anime" dengang. Ellers har der været noget random Yu-Gi-Oh! og Dragon Ball på DR1 for nogle år siden.

Første manga: Det er lidt pinligt, men første manga skete under SVScon i Herning her i foråret, hvor jeg prøvede mig med lidt Eyeshield 21 og blev hooked med det samme. Havde før SVScon aldrig rigtig haft interesse for manga, da jeg aldrig har været nogen læsehest.

Første movie: Det har nok været den første Naruto film, men af den selvstændige slags var det enten Spirited Away eller 5 Centimeters Per Second.

Jeg har læst/set alt med engelsk tekst/subs (og dertil japansk tale, hvis standard), lige med undtagelse for Spirited Away, som jeg ikke kunne finde online med japansk tale den gang jeg så den, så det blev med engelsk dub.
    •  
      Wish
    • May 15th 2009 edited

Spirited Away kan købes på dansk dvd til 25 kr. eller deromkring i Stereo Studio. ;) Så kan du få japansk tale, men godt nok med danske undertekster.

Jeg vidste engang (for over 10 år siden) Sailor Moon på tysk til en fra min folkeskole, og hun sagde også, at hun havde set det engang på TV2.
  23.  
    Hej, jeg er ny i Anime Kita.
    Asgers (Sinuces) lillesøster Anne. ^^

Den første anime jeg nogensinde så var Naruto som min storebror viste mig.
    Jeg blev fuldstændig fanget af serien, og har elsket anime lige siden.
    Men jeg har selvfølgelig også set Pokémon og Shaman King på TV2 som lille, hvis det da gælder...

Min første manga var Dragon Ball, som jeg læste for nogle år siden, men jeg nåede aldrig så langt. x3
  24.  
    Jamen i så fald, glædeligt velkommen til dig! :D
    Naruto som første anime = top notch!
    Hvor længe er det siden Shaman King gik i tv, for jeg kan altså overhovedet ikke mindes nogensinde at have set den :O
    •  
      sema
    • May 17th 2009

Velkommen til Tainira

Jeg vil tro at en del har set Pokémon et. al. på et eller andet tidspunkt. Om man så har forbundet det med anime på det tidspunkt er så noget andet ^^

Du skulle ikke have set "Min Nabo Totoro", vil næsten tro alle har ramt den i fjernsynet på et eller andet tidspunkt i deres yngre dage (eller er det bare mig der går rundt og tror det?)
    •  
      Silas
    • May 17th 2009 edited

Jeg tror ikke, at det er mere end et par år siden, at TV2 sendte Shaman King.
    Jeg tror ikke jeg så Totoro før den kom i biografen.

Pokémon og Shaman King er da lige så meget anime som Naruto er.
    •  
      Kev
    • May 17th 2009

Det er bare dig, Sema. For jeg har aldrig set Min Nabo Totoro ;) eller også er det bare mig?

Men velkommen til dig Tainira.
  25.  
    Jeg vil gerne informere jer om, at "Shaman King" stadig kører på TV2.
    Det er nu ikke fordi jeg ser det normalt, men jeg kan jo godt lide at blive i sengen søndag morgen.

Så vågner man, tænder for TV'et for at se om der skulle være noget godt og så brager "Shaman King" igennem hele soveværelset
    fordi man glemte at skrue ned for lyden.
    •  
      Wish
    • May 18th 2009

Både Morten og jeg husker også Totoro på DR1 fra vi var små, det var tilbage i starten af 1990'erne.
  26.  
    hmm min første anime må også være totoro O_o det er dog først her i det sidste års tid at det gik op for mig at det var en anime film.. men har været besat af den kattebus lige siden jeg så den film.. og det har nok været i omkring 15-16 år or so O_o hmm så var himmelhenrykt da jeg rent faktisk fandt ud af at det var en film og ikke bare noget jeg havde fundet på X) da jeg fandt ud af hvor den kom fra ! wee

hmm ellers må min første anime være naruto ? er ikke alt for god til at holde styr på tingene må jeg indrømme O-o og ynglings so far er nok chobits.. O-o

manga gør jeg mig ikke så meget i.. er blevet alt for doven til at læse jo ældre jeg er blevet og det er først her over det sidste års tid at jeg rent faktisk er blevet mere og mere hooked på anime og lignende O_o
  27.  
    Ja, jeg har også set "Min Nabo Totoro".
    Rigtig god film! Det var den første Miyazaki-film jeg så, men jeg synes bedst om "Chihiro og Heksene", hvis i da allesammen har set den...

Jeg vidste ikke at de stadig sendte Shaman King.
    Selvom jeg aldrig har brudt mig om de danske stemmer, kunne jeg ellers godt li' serien.
    De viser også Naruto på DR1, men på dansk selvfølgelig... -.-
    Det kommer på japansk om natten. :3

Tak for den varme velkomst alle sammen. :)
  28.  
    hihi jeg er bare ikke så glad for de undertekster der er på ved naruto om natten O_o
  29.  
    Mine de første:

Første japanske tegnefilm: AKIRA af Katsuhiro Otomo, lånt i Bogard, Aalborg
    Første japanske tegneserie: AKIRA af .. Katsuhiro Otomo, læst på Nordjyllands Landsbibliotek

.. og så gik der en lang pause inden jeg så noget igen, nemlig da "noget" anime blev rimelig tilgængeligt på www.
    Og så er jeg nu nærmest en slags seinen, serious and arty anime otaku...
  30.  
    Uhhhh :D

Jeg begynder at elske dette forum allerede :)

Så mange gamle klassikere :) og ja anede heller ikke at det var Anime dengang " det var bare COOL tegnefilm "

mine er Macross (robotech)
    Galaxy Express 999
    og Harlock the space pirate omkring 1987

Søren
  31.  
    Anime: (gælder pokemon med?) ellers Death note (læste manga i en tre år, før jeg satte mig til at se anime :3)
    manga:dragonball
  32.  
    en af mine første animeer var også galaxy express 999 vidste bare ikke det var en anime dengang XD og nu leder jeg efter serien på japansk med subtitles.. men er ikke sikker på om det er muligt O_o
  33.  
    første animé: Naruto
    første manga: Mew mew power/tokyo mew mew eller så var det Vampire game.
  34.  
    Den første anime som jeg virkelig følgte med i og den første jeg var bevidst om var "anime", så at sige, var vist "Ayashi no Ceres".

Af manga var det vist "One Piece", som jeg stadig elsker højt enddog ej det faktisk ikke falder ind i min yndlings type manga - genre mæssigt, mener jeg.
  35.  
    Anime: Skip Beat
    Manga: Fruist Basket

Nu har jeg også set lidt af det der dragenball da jeg var yngre, men jeg tæller dem ikke med da jeg ikke vidste hvad anime var dengang (:
    •  
      Wish
    • Nov 11th 2009

Hvis du godt kan lide Skip Beat anime'en, skulle du tage og læse mangaen. Der er mangler nogle historier osv. i anime'en. Desuden har den ingen reel slutning.
    •  
      lolo
    • Dec 20th 2009 edited

den første anime jeg så, var en video bånd hjemme hos min bedste, dog er det mange år siden, så jeg kan desværre ikke længere huske hvad serien hed ^^'
    men ellers så tror jeg det enten var pokemon eller dragenball, senere hen kom den anime, som nok står tydeligste, og som gjorde i det hele taget at jeg blev bidt af anime.. *trommehvirvel* last exile, som jeg kan huske at dr1 sendte en overgang for mange år sider der jeg var omkring de 13-14 år.
    af mangaer så tror jeg det var hellsing, som også var den første manga jeg kom til at egne ^^