Inden vi går tilbage til emnet; Jeg har altid set Ruffy som afledt af ordet ruffian=bølle. Når han hedder Monkey D(the) Ruffy/Luffy, forekommer r'et mig det mest oplagte.
Så er min all time favorit helt klart Macross serien :) men det er nok fordi den har så meget sentimentalt for mig!
I nyere tid har jeg nok set ca alt godt mecha anime :)
Og såfremt folk ikke har set det så er Full Metal Panic "Fomuffo" nok ca. det sjoveste jeg kan komme i tanke om! :) jeg kan stadig finde på at finde "strand" episoden frem bare for at få et godt grin!!!!
Men nok bedst hvis man har set "full metal panic" først ;)
Jeg er også mest til sci-fi kamp scener mv. men det skal man nok være når man også har haft lyst til at være i Irak i 2 år ;)
AnimeCulture, hvis du kunne lide Higurashi serierne, tror jeg også du vil synes om Umineko serien ^^ har hørt noget om, det er de samme, der stod bag Higurashi animeen, der også står bag Umineko, og personligt synes jeg den er mega fangene og interessant, både storyline, characters, musik osv. ^^
Jeg må så sige at Umineko ikke helt lever op til Higurashis standard. Den er okay, men der er langt mindre mindfuck og generelt lavere animationskvalitet. Dog stadig masser af gore ^^ Jeg var i hvert fald personligt ikke heeelt tilfreds, da jeg ellers var super fanget af Higurashi.
Jeg må så lige sige, at jeg synes Umineko var meget god, på trods af de ting i siger. det kan godt være fordi jeg blev totalt fanget da jeg hørte der var magi og hekse xD...
men animeen gav mig ihvertfald lyst til at se spillet eller bare resten af serien.