Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Ok pip og Helge så laver vi da bare en tråd mere :D

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg syntes hele tiden folk gentager de klassiske anime'er. Hvis man er rigtig fan, snakker man om de nye og knap så kendte animeserier. De gamle klassikere er jo almen viden for os herinde;)

Du sagde at utawareru mindede meget om Shakugan no Shana... Jeg må sige at det jeg godt kan lide ved utawarerumono er selve universet og mange af de spændende personligheder der er med. Selve tegnestilen er jeg meget fasineret af. Mindede mig lidt om Twelve kingdoms (min ulitmative favorit).

Med hensyn til Shana, så har jeg kun set et afsnit hvor hun kæmper, mod et eller andet... Selve den måde personerne agerer i serien og den måde der er tegnet på syntes jeg ikke lige appelerer til mig.. Lidt for barnlig til min smag... Men ja hver sin smag...

Hvad syntes i ellers om Black Lagoon...? Andet end at det er synd at der kun laves 24 afsnit :p ?
    • PIP
    • Dec 23rd 2006 edited

hvad skal man sige en god anime med de rette personligheder i ^^ især de to mafia-bosser er seje :)

men helt ærlig kaspar du skulle se Sunabouzu den er genial selvom den er lidt mærklig til tider, som der hvor han har taget en kvinde, som har forrådt dem med ned i hans hemmelige base, og han ligger oppe i ventilationsskaten og "leger," senere prøver han så også at presse hende til sex men det er en helt anden historie ^^
    •  
      Wish
    • Dec 24th 2006

Tja... Jeg ser lidt af hvert, men haremsserier holder jeg mig fra! Jeg kan godt lide anime'er, hvor man kommer ind på livet af personerne og lærer deres historie at kende f.eks. X, som også har fantastisk musik. For mig er musikken også et vigtigt element i en anime.
    To af mine yndlingsserier er fra 1990'erne. En af grundene til at de stadig ligger så højst placeret er nok mit nostalgiske forhold til dem. Det drejer sig om Sailor Moon og Neon Genesis Evangelion. Af nyere serier jeg blevet ret vild med Nana. Den handler som to piger, som flytter sammen i en lejlighed i Tokyo uden at kende hinanden rigtigt i forvejen. De er meget forskellige, men slås begge to med f.eks. kærlighedproblemer. Den ene Nana er med i et band, så serien har meget god musik, endnu et plus.
    • PIP
    • Dec 24th 2006

haremsserier ? hvad mener du...
  2.  
    Love Hina, Kanon, sådan nogen serier med en fyr og flere piger.

Jeg har dog brug for mit ugentlige skud Kanon. Det er bare så UGUU~~~~-nuttet! :-D
  3.  
    Haremserie... Mener du så også at Photon er en Haremserie? Der er det jo ikke knægten der er ude efter pigerne... :p Men ja pip den lyder feed, det er serie med den lille ørken mand ikk?

Nooo... Sema's lillesøster læser Love hina... Evil... Minder mig lidt om Ohh. My Goddess...
    Syntes du kanon er så vildt god? Det ligner sådan en omgang sød og nuttet små piger der bare er så uskyldige og så kommer de sikkert ud for en masse forfærdelige ting... Har jeg ret? :p

Wish.. Jeg vil give dig helt ret i at ofte er det filmens figurer og karakterer der gør anime sjovt at se... Universet og historien skal jo også hænge sammen... Men især serier med fordrejede og forvirrede person, hvor man bare ikke kan regne ud hvad der skal ske, og det er sjovt... Elfen Lied er et godt eksempel... Så er der Gundam Seed og Twelve kingdoms, som er nogle af mine favoritter, hvor historien er bygget op omkring personerne og deres beslutninger og deres små svære valg. Det er jo mest spændende at se hvordan de bliver kastet ud i livets små katastrofer og fedt at se hvordan de ender med at takle dem. At der så er blandet lidt vild historie og et fedt univers ind i, gør jo ikke filmen dårligere.. :D

Men Syntes du ikke at Nana's animation er lidt amerikansk inspireret... Det minder mig lidt om Barbie... :p

Nå ja, og forresten god jul.. Håber i har fået noget anime i julegave;)
  4.  
    Kanon ser måske overnuttet ud, men jeg blev suget ind. Den er meget sød og faktisk også sjov og historien hænger rigtig godt sammen.

Hvad er der i vejen med Love Hina? ^^; Elsker Akamatsu-titler.

Jeg fik PaniPoni Dash Vol 1 og Elfen Lied-thinpak'en i julegave. ^^;
    • PIP
    • Dec 25th 2006

nu kan du jo også holde ud at se azumanga i længere tid af gange ^^
  5.  
    Hehe... Azumanga og PaniPoni Dash... Så behøver du ikke sige mere, det forklarer det hele:D
    •  
      sema
    • Dec 26th 2006

Azumanga var sjov i starten, men jeg kan ikke klarer at se for meget af den på en gang, der sker det samme. Ser den dog mest på grund af den mandlige skolelærer, han er genial.

6.  
    er du overhovedet blevet færdig med at se den, sema?
    • PIP
    • Dec 26th 2006

tror jeg ingen af os er jeg er selv stuck ved afsnit 5
  7.  
    Yeah, yeah, my mind is fucked, I know. I blame movax

(Det sidste er en intern vits, spørg ikke.)
  8.  
    Hehe.. fair nok... hver sin fucked smag :D

Er der nogen der ved om X-TV en god serie? og hvorfor?
    • PIP
    • Dec 27th 2006

det tror jeg, ud fra folk som har omtalt den
  9.  
    Ok.. Fandt ud af der var en film tror lige jeg ser den først... ;)
    • mrk
    • Dec 28th 2006

black lagoon.... total fed serie, helt klart på min top3. Dog som du skrive er det mega synd at den kun er på 24 afsnit :(, jeg vil så gerne have Revy's baggrundshistore, men kan ikke rigtig se hvor der skulle være plads til den med kun 1 afsnit tilbage :(.
  10.  
    Vil give dig helt ret.. Men de kunne også sagtens lave en 3'er.. :) Jeg ville gerne se mere til dem fra nonne klosteret.. Bare det at man lige finder ud af at hun er gammel CIA aget, og så ser man ikke mere til hende.. :s Det kan jeg ikke tage.. Giv mig mere...
  11.  
    Alt over 2 afsnit af Azumanga ad gangen kan klart defineres som en overdosis. X-P

Nu bliver jeg altså snart til at tage mig sammen - synes alle snakker om Black Lagoon.

Hvis vi nu skal snakke om nye animeer, så skulle jeg hilse og sige at The Melancholy of Haruhi Suzumiya er GENIAL! :D
    Knap så ofte synes jeg at anime serier formår at være sjove/spændende HELE vejen igennem, men hold da op! Både min lillebror og jeg var vilde med den her. Blev set i 3 rap.
    Hjælper nok også på det at den er kogt ned på 14 afsnit ;-) Tema og historieforløb er ret traditionelt, men ellers er den bare hyle-skæg - overhaler klart Azumanga, efter min mening, og så er den meget mindre stenet.
    • PIP
    • Dec 31st 2006

jeg hælder mere til D. Gray-man og Code Geass for tiden begge geniale animer efter min mening, ud over Sunabouzu, The Third og Blood+ som jeg også ser
  12.  
    Enig med dig om Suzumiya Haruhi no Yuuutsu, helge. :-) Og sjovt nok er den næsten lige kommet på licens, så mon ikke snart vi ser nogle dvd'er fra USA? :-)

(Azumanga er stadig en af mine favoritter, ska' det lige siges! ;-) )
    • mrk
    • Jan 1st 2007

Blood+ jep det er også helt fin. Helt ening chopper, vi skal have en 3'er af BL jeg kan ikke leve ud den serie :S
  13.  
    Jeg har godt nok ikke fået set Suzumiya Haruhi no Yuuutsu, men det lyder da som om jeg er gået glip af noget...
    Og ja mrk, vil give dig helt ret i at Blood+ er fed, men jeg kan nu bedre lide Ergo Proxy... Er der nogen af jer der har set Shounen Onmyouji... Jeg syntes selv den er ok... Figurerne i serien er fede... Den animerer vores normale dyr på en lidt anden måde, hvilket jeg syntes gør den lidt mere spændende.. Men det er stadig ikke en af mine favoritter selv om jeg nyder at se den...
    •  
      Wish
    • Jan 2nd 2007

No!!!!! Chopperman. Hold dig fra X-The Movie!!!! Se serien!!! Jeg har nævnt den i mit først indlæg.

Jeg har ikke tænkt over at Nanas animation skulle minde om amerikansk. Så vidt jeg husker er stilen i anime'en meget lig den i manga'en.
  14.  
    ok.. men hvad med OVA'en.. kan jeg ikke se den først så???

Jeg har aldrig set en anime hvor personerne er så lange og stilen minder mig om barbiedukker... Jeg kan bare ikke lade være med at tænke Amerika når jeg tænker på den serie... Jeg tror simpelhen bare det er tegnestilen..
    Hmm.. nu læser jeg godt nok ikke så meget manga.. men ok..
    •  
      Wish
    • Jan 3rd 2007

X OVA'en 0:An Omen kan godt ses først, men den indeholder en del spoilers! OVA'en giver et indblik i hvad hele serien handler om og hvis du kan lide den, vil du også kunne lide serien.

Jeg har heller ikke selv læst Nana-manga'en, men har bladret lidt i den.
  15.  
    Er der nogen der ved hvor man kan komme til at se Green Green serien?
  16.  
    Ingen forespørgsler om semi-ulovligheder her, du. (Semi-ulovligheder idet, at serier der ikke er på licens i Danmark rent teknisk set ikke er ulovlige at ha' på de mere alternative måder, men det blev besluttet i foreningen at de er fyfy, så...)
  17.  
    Kamakiri... har du hørt om den.. eller set noget fra den før... For det er en MEGET speciel serie... :D Du skal i hvertfald ikke går efter at se OVA'en... For den handler lidt om det samme, de kører den bare lige helt ud i tovene.. Folk der har set serien ved hvad det vil sige... hehe... :p

hehe.. Men den kan vel købes hjem fra USA... ;)
    Men med hensyn til anime på nettet.. så fandt jeg ud af at man kan se de fleste af hellsings afsnittene på Google Video... :s Er det egentlig ulovligt :s ?

X-serien ser fandme spændende ud... jeg er blevet helt bidt af den... Den ser ud til at have en spændende historie og der er så mange forskellige spændende personer med.. :D jeg vil glæde mig til at se resten... :p
  18.  
    Mente købe, kom bare til at skrive forkert(var lidt stiv :P)
    Jeg har set lidt af serien, og syns nu den var grineren nok.
  19.  
    Hvis du er til sådan nogle serier skal du bare snakke lidt med pip... :p hehe...
    • PIP
    • Jan 7th 2007 edited

HVAD!!!! ...
    jeg vil gerne henvise til at jeg så den gennem dig, og hvorfor er det lige det er mig der burde vide noget om sådanne serier ?

og med hensyn til hvor du kan købe serier så ved jeg ikke sådan noget prøv animeonly hvis du ikke får svar her ^^
  20.  
    hehe... det var hurtigt.. :D ja pip du er da den jeg kender der ser mest af den mærkelige slags serier... :D Det er nu ikke for at give dig et dårligt rygte... tror jeg i hvertfald ikke ;)
    • PIP
    • Jan 7th 2007 edited

nu er det en rimelig ecchi serie hvis indhold er langt fra hvad jeg normalt ser sååå ^^

med hensyn til at jeg er den der ser flest underlige serier har det nok noget at gøre med at jeg ikke kunne se så meget hvis jeg ikke så sådanne serier :P
  21.  
    Hvad med puni poni poemy... :D
    •  
      sema
    • Jan 7th 2007

Den er ikke ret ecchi, hvis det er det emnet er ^^

22.  
    Hmm... nu snakker vi jo ikke lige frem hentai vel... ;) Jeg kan jo blive lidt ved endnu... :D Labyrinth of Flames og en serie jeg ikke lige kan huske (noget med nogle magiske tøser i meget nedringede skørter, det var i hvertfald den mest ecchiede serie jeg har set klip fra :) )

For at forsvare dig lidt pip så vil jeg da give dig lidt ret i at du ikke er så meget til sådan noget men, hvorfor fanden skulle jeg lige låne den puni puni poemy af dig:s

Ahh.. nu ødelagde vi en god diskussion med ecchi snak :'(
    • PIP
    • Jan 7th 2007

hmm labyrinth of flames havde helt glemt jeg havde set den ^^ den var faktisk meget sjov ... med hensyn til den anden du nævner har jeg aldrig set den^^
  23.  
    jo du har så.. for jeg sad ovre ved dig... :D Jeg ved godt jeg ikke er et hak bedre selv.. ;)

ohhh.. hvad... det er jo nærmest en flydende samtale... :p 9 posts på 30 min :D
    • PIP
    • Jan 7th 2007

hvordan kan du vide om jeg har set den ? kan være jeg har set 1min eller noget i den stil men aldrig et afsnit og desuden hedder serien vist cosprayers
  24.  
    Hmmm... du kan huske navnet... hehe... ja det er vist den... inden vi begynder at svine hinanden mere til, så tror jeg vi skal føre den her samtale et andet sted.. :D Ok så spørg mig... pip vil åbenbart ikke vide af det.. ;)
    • PIP
    • Jan 7th 2007

jeg har jo nogle retningslinier jeg bliver nødt til at opfylde for at opretholde mit ikke eksiterende image ^^
  25.  
    choppermann, PIP, det er pga. sådan noget her at vi har en IRC-kanal.
    • PIP
    • Jan 8th 2007

ja det ved jeg ^^ men der er jo aldrig nogen derinde når jeg logger på :D ... vi overførte nu også noget af diskussionen til msn ...
  26.  
    ja... Men nu er det jo sådan at jeg aldrig har fattet mirc... Og hvor hvordan kommer man så derind på jeres kanal? :s

Han skal da også ødelægge alt det sjove... Partykiller... ;)
  27.  
    choppermann, der er altså en guide her på forummet. Bare følg den slavisk.
  28.  
    nåeh... ok...
  29.  
    1.
    Elfen Lied
    Serial experiment Lain
    Shingetsutan Tsukihime
    Black Lagoon
    The melancholy of Haruhi
    Utawarerumono

2.
    Love Hina
    Ha(r/l)é Noochi Guu
    Shakugan no Shana >-<
    Azu manga

Stenede og totalt mystiske serier:
    Azu manga
    Ha(r/l)é Noochi Guu

Jeg kan ikke lige komme på mere :/
  30.  
    heheh, Azumanga Daioh er så god.

(Bemærk: Azumanga i ét ord. Forfatterens navn er Kiyohiko Azuma og han har lavet en mangaserie: Azumanga. :-) )
  31.  
    Hvad syntes folk om de anime serier / film vi så til træffet???

Den "Melancholy of Haruhi Suzumiya" var sku meget grineren...

Men må da også indrømme at jeg aldrig have troet at der var lavet en film som "Battle Royal"... Fandme syg film... Men den var faktisk meget god... :p

Næste gang til træf, stemmer jeg for at vi se nogle af studio Giblis Film... Sådan noget som "Princess Mononoke" og nogle af de andre Gibli film...