Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Hej allesammen! ^^
    Jeg vil gerne bruge den her tråd til at snakke om computertegneprogrammer, eftersom jeg har tegnet et billede, og gerne vil vide den bedst mulige måde at farvelægge det på photoshop.
    Hvis i kender til gode metoder i Photoshop eller andre tegneprogrammer for den sags skyld, så skriv endelig. :p

Jeg har sendt et link til det billede jeg har tegnet (det fylder for meget til at sætte direkte ind).
    Måske kender i ham, Pit fra Kid Icarus (også kendt i Super Smash Brawl).
    Jeg vil også meget gerne se nogle af de billeder i andre har tegnet, hvis i får lysten til at sende dem ind.

Har for resten hørt fra min storebror at ind fyr her i Anime Kita ved navn Neros er rigtig god til farvelægning i Photoshop.
    Neros, hvis du har set den her tråd, så send en besked. ^.^

Tak til jer alle! Jeg glæder mig til at se jeres kreationer. :3

http://i44.tinypic.com/10f5hsj.jpg
  2.  
    uh han er fantastisk fin.. :3

prøver selv med noget farvlægning på computer for tiden O_o hmm men det er et gratis program der hedder GIMP.. det skulle vidst minde om photoshop på nogle punkter, var i hvert fald hvad jeg fik af vide.. O_o har ikke lige kunne skaffe photoshop selv nemlig -__-

men når jeg farvelægger bruger jeg mest den der lasso til at indkapsle det jeg vil have farvelagt først O_o det er lidt besværligt når man er doven:P haha og er ret sikker på at der findes smartere og bedre måder at gøre tingene på O_o men jeg er nybegynder så må jo tage det som det kommer i guess O_o

kan godt ligge de billeder ind jeg har prøvet på at farvelægge.. :) er desværre ikke lige manga eller anime :$ det er jeg ikke såå god til at tegne.. ih
  3.  
    Nøj hvor er de fine!! :P
    Bruger photoshop de gange jeg farver på pc'en...men der er egentligt ikke nogen bestemt måde jeg bruger...det skulle da lige være lag....masser af lag gerne 5-10 lag pr. ting der farves! :3

Har ikke nogen der er faver på pc'en fornyligt (har simpel hen ikke haft tid XD) men det her er hvad jeg ligger inde med :3
  4.  
    Respekt til jer alle! ;)

GIMP fungerer ganske godt, næsten ligesom Photoshop, og kan godt anbefales!

Tegner ikke så meget selv (kan ikke tegne OVERHOVEDET! :P) men giver keki_chan ret i at der gerne må
    være mange lag. Det KAN give en god effekt, hvis man gør det ordentligt.

> Nitsche
    green2.jpg skræmmer mig af helved til! Har et problem med grøn farve...
  5.  
    Det' nogle rigtig flotte tegninger piger :)
    Jeg kan sende nogle tips med mine metoder i Photoshop og Illustrator -når jeg altså engang får tid ;)
  6.  
    hehe jeg har problemer med at finde ud af hvordan det med de der lag fungere O_o hmm så mit bliver bare en masse farver tværet over hinanden på samme tid.. i må meget gerne prøve at forklare det med lagene, for ville gerne prøve det lidt mere O_o

mange tak btw.. er rart med andre mennesker der også tegner så fint :3

> sipperlapskovs
    faktisk er det et gammelt selvportræt, der lige blev udsat for computerfarve, da jeg syntes jeg skulle øve mig X) men ja det har en ret sjov effekt at blive helt grøn O-o det er en meget kold farve.. but i like it X3 tihi

ville være herligt med nogle tips forresten ^^
  7.  
    >Nitsche
    Jeg siger ikke at det er grimt. Det er faktisk rigtig flot, men jeg har, dybt seriøst, et
    problem med grøn farve :S
  8.  
    NOOOO sipper!! Jeg har medlidenhed med dig! O__O Grøn er gudefarven!! :P elsker grøn :3

Nitsche; kan ikke så godt hjælpe med lag i GIMP.. syntes det program er vildt forvirende, så holder mig til photoshop når jeg nu har det alligevel.. ^____^'
    •  
      cnc
    • Jun 13th 2009

Der er jo altid GIMPshop ^^
  9.  
    Det er heller ikke sådan at jeg hader ALT grønt :p
    Så ville jeg jo ikke kunne være udenfor...
    Men nogle nuancer giver mig et psychoflip...
    •  
      Kev
    • Jun 14th 2009

Før du finder folk til at lave dit arbejde for dig, så spørg dig selv om det her:
    Hvilken stil ønsker jeg at opnå?

Før det er gjort, bliver du sjældendt tilfreds med det du ender med.
    Neros er igang med at lære om vektorgrafik lige p.t. En stil der stort set kun fungerer med en basisk cell-shaing.

Såå, hva ønsker du at opnå med billedet?
  10.  
    sipperlapskovs
    > haha og så har jeg lige ramt den helt rigtige "eller i dit tilfælde forkerte" farve grøn? :P haha
  11.  
    Hej alle sammen.
    Det er nogle rigtig flotte billeder i to har lavet.
    De har givet mig meget inspiration. ^^

Slipperlapskovs har lidt ret, Nitsche...green2 er lidt skræmmende, men det er nu ikk fordi den er grøn.
    Grøn er faktisk min yndlingsfarve, men et billede kan da både være skræmmende og flot på samme tid. :3

Jeg har aldrig hørt om tegneprogrammet GIMPshop, men jeg kan da altid prøve det en dag jeg får tid. ^^

Hmmmm.... Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med "hvilken stil jeg vil opnå", Kev.
    Kan du forklare det på en anden måde?? >.<'
    ...Og hvad er en basisk cell-shaing? :3
    •  
      jfs
    • Jun 14th 2009 edited

Det hedder faktisk ikke cell-shading men cel-shading, læg mærke til der er et L mindre. "Cel" kommer af celluloid, det gennemsigtige materiale man tegner tegnefilm på, og cel-shading henviser til de almindeilge farvelægningsteknikker brugt i tegnefilm, nok specielt den japanske stil, generelt store flader med den samme farve, skarpe overgange mellem lys og skygge, men dog ikke super-stor kontrastforskel mellem lys og skygge med mindre stemningen kalder for det. Jeg tror også man normalt bør holde sig til en meget specifik palette hvis det skal være "autentisk" cel-shading.
  12.  
    Nitsche
    > Ja, du har ramt et par stykker af dem der giver psychoflips! XD
    •  
      Kev
    • Jun 14th 2009

ja, fordi jeg er jubelidiot, sætter jeg altid et ekstra "L" ind.. Blevet en vane :P

Men hvilken stil du vil opnå.. Kan ikke se hvad der ikke er at forstå? Det er bare et spørgsmål om hvilken teknik du vil have bliver brugt.
  13.  
    Hej

Hvis jeg var dig ville jeg købe en lille billig tegneplade.
    Så kan du altid gå op i størrelse og pris hvis det er noget for dig.

Så scanner du den bare ind i photoshop og
    sætter laget til multiply.

Derefter starter du fra en ende af med hvad du nu vil farvelægge, eks hud.
    Kald laget hud hvis du har lyst, gør det nemmere at huske hvilke lag der er hvad hvis man har mange.

"Hud" laget ligger du under din tegning, farverne vil så altid komme til at ligge bag din tegning, men
    de kan ses igennem da den er gennemsigtig.

Sådan fortsætter du bare til du er færdig.

Men en tegneplade er en enorm hjælp.
    •  
      Neros
    • Jun 15th 2009 edited

'ello Tainira

Beklager jeg ik' har kunne give lyd fra mig, men har været langt fra en PC hele weekenden..
    Jeg er ik' uden evner angående farvelægning i Photoshop, men ved ik' lige om jeg er så meget bedre end nogle af de andre kita'er, som også lader til at have erfaring med photoshops magiske verden :P

Men der er MANGE måder man kan farvelægge sine tegninger i photoshop på..
    Den metode jeg mere eller mindre bruger, er den samme som keki_chan og bjarkemai.. Photoshops Lag functioner er utrolig brugare.. Jeg er kun begyndt at lære dem alle at kende :)
    Men jeg kan prøve at om jeg kan smide et eller andet sammen på en tidspunkt hvis du vil, ellers kan du nemt finde guides rundt omkring på det verdens omspændende internet..

- Nitsche: Hvis du kan vente, kan jeg lave en billed serie for at vise dig hvordan Lag basisk set virker.. Eller måske en video.. Har ik' prøvet det før.. Ku' være sjovt...... Snakker vi Photoshop lag eller GIMP lag??? O.o
    Ellers er der masser af tutorials rundt om på det farlige Internet (hvad kan man ik' bruge det til??) som kan hjælpe dig, både til GIMP og/eller Photoshop..
    Du nævnte også at du ik' ville have noget imod lidt tips, men hvad er det for nogle tips du vil have? Løbe tips? Mad tips? Kita tips? :)

Og grøn er da en vidunderlig farve.. Man kan opnå så maaaange effekter med den........ Vent lige, det kan man da også med andre farver... WOOOHOO!! Farver rulez :D

Og som det sidste i postet (phew):
    Det er nogle rigtig fine tegninger i har lavet, fulde af farver (woohoo!) og kreativitet :)
    •  
      Kev
    • Jun 15th 2009

Bjarkemai:
    Det kan næppe betale sig at købe en tablet hvis personen ingen erfaring har med photoshop.
    Derudover kommer photoshop der i sig selv ikke er synderligt billigt..
  14.  
    Medmindre man er et dumt svin, som mig, og snyder lidt udenom :p
    •  
      Kev
    • Jun 15th 2009

That is not something that should be discussed on a public board :P
  15.  
    En billig tablet kan nemt betale sig, specielt hvis man ikke har erfaring i photoshop.
    En tablet kan spare dig for en masse komplicerede indstillinger, kortsagt med en tablet farvelægger du som
    normalt, bare med photoshops goder.

Det gør det ca en milliard gange nemmere, hurtigere og som oftest pænere.
    Ingen siger hun skal have Wacom i A3 eller lign, en simpel tablet til en 300kr er
    også et utroligt godt værktøj.

Efter alt at dømme udfra hendes første besked så har hun allerede photoshop hvilket altså ikke er et problem
    i denne tråd.
    Ellers er jeg sikker på at de fleste kender en der kan skaffe dem det,
    og ellers er der jo altid muligheden for at købe photoshop essentials,
    det koster næsten gratis.

Ikke at forklemme en tablet gælder jo ikke kun til photoshop, hun efterlyser også andre tegneprogrammer.

Kort sagt, en tablet er nok den bedste måde at farvelægge sine tegninger på.
    •  
      cnc
    • Jun 15th 2009

Jeg har selv købt en Wacom Bamboo. Kostede mig ikke meget, og selv om jeg ikke har megen erfaring hvad kunst og tegning angår, så fungerer den glimrende til at skrive på. Og hvis anmeldelserne passer, til at tegne også.
    •  
      Kev
    • Jun 15th 2009

Det viser så bare hvor forskellige vi personer er.. Jeg har ikke brugt min tablet i omkring 1 år eller sådan noget, ikke engang til "seriøst" arbejde så at sige.
    Har altid syntes, at hvis man ønsker at blive god med photoshop, så tag det fra bunden med musen. En tablet kan så komme i spil senere som et supplement der kan hjælpe dig med at komme videre.

En tablet skal ikke ses som musens afløser i photoshop men derimod en gadget der kan hjælpe dig med at opnå en anden stil.
    Jeg har desværre set alt for mange der når de får en tablet, springer alle de basiske skridt så som lineart osv. over, og prøver med det samme at opnå det som mange professionelle gør, hvor man ikke ligger mærke til deres lineart,

Mit råd: Lad være at investere i en tablet som det første, men få derimod fat i en god mus og mousepad. tag den lange vej og lær at lave ordentlig lineart, basic coloring og shading, det vil i sidste ende hjælpe en rigtigt meget.

Men alle har jo self sin egen mening om disse ting.. :P
  16.  
    Har brugt Wacom til alm. brug - ikke kun billedbehandling - siden 1996.
    Det kan klart anbefales til forebyggelse af "museskader".
  17.  
    Anti-prof'en her giver kev ret...tablet er ikke det første man skal købe; (bruger ikke min tablet ret meget)... tilgengæld hvis du tegner MEGET og regner med at fortsætte, så er det ikke helt hen i vejret at investere i en tablet, for det er altså lettere end at tegne med musen, og det giver (i hvert fald for mig) en mere jævn streg... men hold stadig fast i skitserne :3 det er, selv på pc'en, lettere at tegne efter dem ^_^ *falder halvt i søvn hen over computeren - vis beskeden ikke giver helt mening er det der for '-___- *
  18.  
    Jeg elsker min Wacom Tablet, jeg kan ik' undvære den :3 Hvis du er vant til at tegne og farvelægge i hånden, så kommer det mest naturligt at anvende en tablet. Det er også nemt at komme omkring de små detaljer. Jeg købte min til en billig pris og fulgte der en mus med i købet. Da jeg er venstrehåndet er det dejligt at kunne skifte mellem pen og mus en gang imellem.
  19.  
    Paint.. Det er allerede på computeren og selvom man skal øve sig meget på at det, man laver med det, bliver nogenlunde ok, så virker det rimelig godt..(<Det er svært for mig, det dumme %"#%"#"#!####!!, men det er sjovt at prøve at lave noget godt på det..)
    Jeg er tydeligvis blevet vild med ordet 'selvom'.. Jeg må få mig et liv og kom over det ord.. _ _'''
    •  
      Kev
    • Jun 16th 2009

Nej, Paint er SLET ikke iorden :P Ikke når der findes så mange andre bedre ( Og gratis ) alternativer som f.eks. Gnu image manipulator program.
    •  
      Sinuce
    • Jun 16th 2009 edited

Man bør ikke undervurdere MsPaint ;)
    Min søster har tegnet en del deri. Hun er først lige begyndt at anvende Photoshop :)
  20.  
    Storebror har ret. :3
    Med lidt øvelse og tålmodighed kan man også lave rigtig flotte billeder på paint.
    Men det er sikkert på grund af, at jeg har arbejdet så meget på paint, at jeg har svært ved Photoshop.
    Det virker lidt kompliseret... :s

Angående det med stil igen... Jeg vil gerne give billedet varme, men dog ikke for kraftige farver.
    Det skal helst se så naturligt ud som muligt, med ikke alt for stor forskel på lys og skygge, men det kommer selvfølgelig an på hvad jeg kan finde ud af at lave. o_o
    Tror blandt andet jeg vil bruge den der metode med lag, og ellers bruge brush. (Det er hvad jeg bedst kan finde ud af)
    Hvis ikke den forklaring er god nok, forstår jeg stadig ikke hvad du mener, Kev. X3

Hej Neros, godt du kunne skrive. ^^
    Har hørt, at du er igang med at lære om vektorgrafik.
    Er det spændene?? :3

Vil til sidst gerne vise et billede jeg har lavet på paint. (siden emnet nu er oppe ^^)
    Det er det bedste jeg ligger inde med, men det er ret længe siden jeg har lavet det. (laver nemlig mest animepindemennesker på paint fortiden X3)
    http://i41.tinypic.com/169ggnq.jpg
  21.  
    Neros : jeg kan sagtens vente :3 og wel angående tips, så kan jeg bruge tips om alting, men her i denne tråd var det mest ment angående tegneprogrammer osv.. er lidt halv utålmodig med at læse brugsanvisninger igennem, kaster mig som regel bare ud i det..

angående tablets, så har jeg lige fået en i fødselsdagsgave her i maj, synes det er lettere avanceret, men man skal have et tegneprogram i forvejen? har lidt svært ved at finde rundt i det, det er noget avanceret.. ^^

hmm jeg har engang prøvet på at begive mig ud i noget med paint.. O_o det er god tidsfordriv og man kan egentlig lave noget meget pænt.. hmm jeg har så kun gjort det ene forsøg.. endte over i noget ala den her ---> *pil der peger nedad*
  22.  
    Wow! Så godt kan jeg ikke engang tegne i Paint.. *Astonishing/astoned*(<Kan ikke huske hvad det hedder, når man synes noget er astonishing på dansk..)
    Jeg har det bedst med at tegne noget med cirklerne, firkanterne og alle de geometriske former, man kan lave inde i paint.. Har dog forsøgt at tegne noget godt... Uden at det virkede..
  23.  
    haha well det er også noget overmaling af en tegning.. O_o har absolut ikke tegnet det hele i paint.. hmm det stadie er jeg ikke lig ekommet til endnu, hvorjeg kan tegne direkte på computeren.. X3

men mange tak da :3

kan faktisk heller ikke huske hvad astonishing betyder på dansk O_:o
  24.  
    Hvis man har tålmodigheden og evnerne kan man lave alt i paint.. Har set et par ret fine tegninger her og der..

-- Tainira: Spænde og besværligt :P
    Det er noget anderledes end at bruge photoshop eller paint.. Men man kan opnå nogle rigtig gode ting med det og det er som regl også bedst til at lave ting som skal bruges til hjemmesider og detail emner (som logoer til t-shirts, kort, ect)..
    Og det er en rigtig nice sandshrew du har lavet.. Den er et godt eksempel på at man kan lave en del med paint :)

-- Nitsche: Så vi snakker godt nok photoshop lag? Så vil jeg se om jeg kan mixe et eller andet sammen for at vise hvordan lag generelt virker..

Angående tablet, så burde de da være mere eller mindre lige til at give sig i kast med.. Man skal lige væne sig til dem, men når man først har fået hånd på det, vil det bare køre der ud af :)
    Men mener at du sagtens kan bruge en tablet til paint, da en tablet i bund og grund bare er en mus..

Og din tegning er også et glimrende eksempel på at man faktisk kan lave fine ting i paint :)
  25.  
    Jeg tror jeg ville bruge forbløffende på dansk
  26.  
    neros :

well det er mere der fulgte en masse spidser med til den.. som skulle give forskelligt resultat O-o det forvirrer mig lidt, men måske er det kun til skriveprogrammet i dunno..

mange tak btw.. blev nødt til at lave et eller andet eftersom min mors ven havde været en bæh og slette mit photoshop dengang han skulle "fixe" min gamle computer.. han sletted eogså bubble bobble så den mand skal ALDRIG røre min computer igen.. -__-

Silas:
    det lyder meget rigtigt :D
  27.  
    NOOOO!!! BUBBLE BOBBLE!!... Sikke en ond, ond man.. Han burde bøde for sådan en forbrydelse..

Men man behøver (såvidt jeg ved), kun en spids da photoshop har alle de nødvendige "spidser"..
    Som noget andet, så bliver den guide nok til en text guide med fine billeder.. Min PC er ik' så hurtig så den kan desværre ik' håndtere at køre photoshop og optag på samme tid :/
  28.  
    Neros: Hej igen! Tak for ros. ^^
    Billedet er lavet fra bunden i paint.
    Det tager selvfølgelig lang tid med den slags, men det er sjovt og lærerigt. :3
    Lyder sært, men pokémoner er perfekte modeller hvis man skal arbejde på paint. xD
    Glæder mig til at se nogle af dine billeder.

Nitsche: Om dit billede er lavet fra bunden på paint eller bare farvelagt, så er det rigtig flot.
    Du har virkelig vist hvad man kan lave af fine ting i paint.
    Cheers on that! ;p

...Og hvad er Bubble Bobble??
  29.  
    "HVAD ER BUBBLE BOBBLE?" ???!!! :O
    Puha, skam sig ^^ Sgu da verdens fedeste spil da man var barn ! :D
    Google det, så får du en god idé om det ...
  30.  
    nej nej nej nej nej!!! hvordan kan man IKKE vide hvad Bubble Bobble er X3 nooooooeeeesssss!!!!!
  31.  
    well billeder og beskrivelser lyder også helt fint :3

Tainira:

din pokemon er også virkelig flot! det må have taget utroligt lang tid at lave den.. O_o hmm

btw - bubble bobble er det ultimative computerspil! hvor man kan spille to, men tror at i den gamle version er det sjovest at spille single player og i den nyere version, der ved jeg faktisk ikke helt hvad er sjovest X)
    •  
      cnc
    • Jun 18th 2009

Jeg føler mig pludselig tilbage midt i 90'erne. :D
  32.  
    uh jeg elsker bare bubble bobble :3 tihii!
  33.  
    Jeg har det spil til min PS :D Utroligt så afhængig man kan blive så snart man starter at spille X3

- Nitsche: Fulgte der forskellige spidser med til din tablet? Det lyder mærkeligt, for der er jo i forvejen mange muligheder for stregtyper i tegneprogrammer.
  34.  
    man kan blive meget afhængig! jeg savner stadig mine spil :(

well ja O-o det er et wacom, der står Intuos 4 - proffessional pen tablet O_o hmm gætter på det er til at skrive med så O-o men kan ikke helt finde rundt i detO_o
    •  
      Kev
    • Jun 18th 2009

Intous 4 er da den helt nye? :O Er den lækker?

Der findes mange tablets hvor der følger forskellige spidser med til, man kan ofte også købe ekstra.. Hvorfor har jeg aldrig regnet ud, men det kan man.
    •  
      jfs
    • Jun 18th 2009

Med spidser, mener du så hele pennen, eller en udskiftelig spids til pennen?

Intous-serien understøtter at man kan have mange forskellige penne der kan indstilles til forskellige værktøjer i tegneprogrammet. Så du kan have én der er sat til en tynd sort streg, én der er sat til en fed grå pensel og én der er sat en til at være airbrush. Bare som et eksempel.
    (Læg mærke til at hvis du i Photoshop vender en pen med "viskelæder" så du tegner med viskelæder-enden, så skifter Photoshop automatisk til eraser-værktøjet når den ende kommer nær pladen, og skifter tilbage til det oprindelige værktøj når du tager den normale ende nær pladen. Det virker på samme måde med flere penne.
    (Faktisk kan du skifte værktøj med viskeløderet, så du kan tegne med det.)

Hvis der bare er de små plastik-spidser til pennene der er flere af, er det fordi de kan gå i stykker og blive slidt, så det er praktisk at kunne skifte dem ud ;)
    •  
      LiQU
    • Jun 19th 2009

Tainira, hvis du bruger MSN Messenger kunne vi eventuelt tage en snak dér. Jeg bruger nogle lidt andre programmer end så mange her er vant til, men jeg er ret sikker på at det lige er noget for dig. Det samme gælder for andre interesserede.

shoujo@vocalistic.dk
  35.  
    Bubble Bobble: Har læst lidt om spillet på nettet, og det lyder da til at være meget sjovt.
    Synd jeg aldrig fik prøvet det som barn. TT.TT

Tablet: Jeg har også en tablet, men dog ikke en med forskellige spidser til.
    Ville næsten ønske at den havde, eftersom jeg mest bruger den til at spille OSU!, hvilket slidder lidt på spidsen i længden... ^^'
    Jeg har kun brugt den få gange til at tegne med, og synes det er pænt svært, men skal sikkert bare have lidt mere øvelse. 83

Tsubasa: Hej, ja jeg har Msn.
    Det kunne da være hyggeligt at få en lille sludder derinde. ^^
    Har added dig som contact.

Graarh!! Har været syg i næsten en uge nu!! <x(