Vi nærmer os nu deadlinen for vores meget omtalte cosplay tur til Fårup Sommerland og derfor vil jeg nu starte den endelige tråd med tilmeldinger. BEMÆRK! Jeg vil løbende opdatere denne første post som følge af de svar, der bliver givet i tråden her.
Først lidt info om turen: - Dette er IKKE et officielt Kita-arrangement, men blot en hyggetur arrangeret af Kita-medlemmer for Kita-medlemmer. Derfor foregår tilmeldingen også sådan lidt mere primitivt end ellers ;) - Vi kalder turen til Fårup en cosplay tur (dvs. udklædt som diverse anime/manga-karaktere), men cosplay costume er IKKE påkrævet, og man kan sagtens være med uden (jeg har fx selv ikke noget kostume). - Turen til Fårup kommer til at kosten en god del penge, da entré til Fårup Sommerland ikke lige frem er gratis. Har man sæssonkort vil man dog spare en dejlig masse penge :) (læs mere om prisen nedenfor) - Vi vil forsøge at arrangere noget billig transport (hvilket ikke er fast bestemt endnu, se nedenfor) for dem, der har svært ved selv at komme derud.
Transport: Dette har vi ikke helt fået sat på plads endnu, men det ville være meget rart for dem, der ikke selv kan skaffe transport til Fårup Sommerland, at have mulighed for dette, hvis vi får nogle Kita-medlemmer med kørekort og bil (eller forældres bil? :P) til at virke som chaufføre for de resterende Kita-medlemmer til og fra Fårup mod betaling (50,- må være rimeligt?). Der er selvfølgelig også muligheden for selv at køre derud eller få lift af forældre eller diverse. Dertil findes der også muligheden med et Fårupkort - en tilbudspakke af NTs busser, der tillader UNLIMITED transport i region Nordjylland og entré til Fårup Sommerland for kun 230,- (hvilket jo kun er 20,- over entré prisen). Fårupkortet kan købes på Busterminaler, DSB stationer og diverse andre steder (kilde). Jeg vil gerne lige høre respons på, hvad der er mest opbakning for !?!
Pris og Tid: Fårup Sommerland har i weekenden d. 27. - 28. juni åbent fra kl. 10:00 - 19:00, og entré til Fårup kommer til at koste 210,- (medmindre der kommer 20 eller flere tilmeldte, hvilket jeg tvivler på - da vil prisen være 180,-) (kilde). Derudover vil det koste 50,- hvis man tilmelder sig den transport, vi forsøger at få arrangeret. Det antal penge man vil komme til at forbruge i Fårup på mad, vil nok ligge på omkring en 50-70,- per måltid (man behøver jo ikke nødvendigvis at spise aftensmad der). Dertil vil man nok også smide en god slat penge i slushice-maskinerne og evt. souvenirs. Slushice koster vist 30,- første gang og så 15,- per refill. Jeg tror det vil være meget realistisk at afsætte minimum 400,- hvis man tager den fulde pakke med entré (210,-), transport (50,-), mad (50,- og op efter) og slushice (45,- ??) ...
Vi vælger kun én af de to nedenstående datoer, afhængigt af tilmeldingerne til disse. A - Jeg kan komme lørdag den 27. juni: (9) CaMaVan, PrimeTarget, Silas, jfs, Tsubasa, MinTako, Shadow_Jackal, Nikoray, Kischii B - Jeg kan komme søndag den 28. juni: (9) CaMaVan, PrimeTarget, Silas, jfs, Tsubasa, MinTako, Shadow_Jackal, Nikoray, keki_chan Vi har besluttet at holde det lørdag den 27. juni!
Så vil jeg gerne lige høre folks meninger om det, jeg har skrevet indtil videre - om noget skal ændres eller om der mangler noget? Ellers fyr løs med tilmeldingerne, så opdaterer jeg posten her løbende... PS: Vejrudsigten for de to datoer PPS: Huske badetøj, hvis man vil i vandland (det skal man da! :D) PPPS: I tilfælde af, at vi skulle blive væk fra hinanden eller bare har brug for at samles osv, så er mit telefonnummer 40 88 98 31 -- Ring eller skriv endelig :D
Jeg kan selv være med på begge datoer, og jeg bakker gerne op for Fårupkortet, da det er billigst og ikke kræver ret meget planlægning. Dog ved jeg ikke lige hvordan og hvornår busserne kører til og fra Fårup .... Nogen, der har info indenfor det område?
27°C varme på søndag med høj sol og næsten ingen vind... Må da håbe vandlandet har åbent! :D
Med sæsonkort kan man vist også komme med en bus til Fårup Sommerland(<kilden er en forældre med en mening om at hun tror, at det er således) også et tilbud fra et busselskab(sikkert NT) Slushice koster 30,- første gang og refill er 15,- stykket.. (<30,- er vist uden en 'smart' snor til at kunne have slushicen om halsen) Da jeg var derude i slutningen af maj/starten af Juni(Kan ikke helt huske hvornår) var vandlandet lukket.. Og det var/er forsæson.. (Dette er bare små informationer, nogle kan være ubetydelige, andre måske ikke helt passende til det rigtige.. kan ikke helt huske det..) Men kan som sagt kun den 27., selvom jeg ikke tror at jeg kommer, fordi vi måske kører til Odder om lørdagen.. Har ikke helt fattet forældreplanen, men håber at kunne komme med XP
Mente nok det var prisen på slushice, men var ikke sikker ;) Ja, var også i tvivl om, hvornår vandland åbnede, men efter som de øger prisen for entré lige netop den weekend må man gå ud fra det er dér, de åbner for vandland, eller hva? :O
Jeg kan begge datoer. Da jeg kommer fra København af skal jeg nok ankomme dagen før og overnatte (stadig muligt hos Silas?) og så fange et fly hjem om aftenen.
@Silas, grunden til at køre selv ville vel mest være at i egen bil kan man smide musik på og er ikke bundet af buskøreplaner, men ellers er det nok hyggligere hvis man kan samle hele gruppen i én bus ja.
(Shit jeg kommer til at smide mindst 1000 kr efter det her!)
Jeg kommer jo helt nede fra Århus af, så jeg regner med at tage toget til Aalborg tidligt lørdag/søndag morgen. Hvad jeg gør derefter afhænger lidt af hvad I andre vil. :)
@ Silas .. Som jfs siger. Jeg er lidt usikker på hvornår busserne kører. Ville jo være super trælst hvis det var bundet til nogle tider som fx 12:00 - 16:00 ..... Så er et jo ikke ret meget sjov, men får for pengene. Men hvis bustiderne er flexible nok, er det da klart det mest optimale valg af transport.
@ jfs .. Ja det er jo ik billigt at tage i Fårup Sommerland når man bor i Kbh ;p
Desuden er det jo ikke sådan vi bestiller en bus eller noget ... Fårupkortet giver os bare gratis buskørsel hos de allerede eksisterende ruter, så jeg tror ikke nødvendigvis det er sådan vi alle ankommer i samme bus :)
Ntøøh, vidste du slet ikke at den kommende weekend er en meget speciel weekend med 2 lørdage? :D Glemte bare at ændre dagen, da jeg copy-pastede den :) Sankyuu for reminding...
De folk, som ikke kan komme med er meget velkomne til lige også at skrive en post, så vi ved, at I har set og overvejet arrangementet =)
*piiiv*.. Ville gerne med i sommerligland, men skal som skrevet noget andet.. *suk*.. Så må jeg håbe at der bliver arrangeret en tur mere engang hvor jeg kan vralte igennem Fårups brolagte stier med jer :)
Ikke for noget, men vejret kan da heller ikke bestemme sig. I morges, da jeg tjekkede udsigten for weekenden, lovede de sol med enkelte byger. Men nu, lover de en let overskyet solskinsdag. Alt i alt, tyder tingene på at det bliver godt vejr. >T
Jeg må hellere se at få købt mit sidste Wildcard nogen sinde (for nu fylder jeg snart 25 og så kan jeg ikke få flere af dem!)... hvornår bliver datoen besluttet? >_>
Søndag ser mest solid ud, ja. Er det så søndag den 28. juni vi sætter datoen for vores cosplay tur til Fårup Sommerland til?? Eller skulle jeg vende den om og spørge ... Nogle indvendinger??
Edit: Jeg havde allerede postet et direkte link til vejrudsigten på min første post :p
Jeg syntes måske godt at vi lige kan strække den til på torsdag inden det ligger helt fast, kan vi ikke? I kan ikke satse på at vejret bliver godt i weekenden før vi når et par dage tættere på.
Okay det kan ikke længere lade sig gøre at få en billig flyrejse hjem, så jeg skal tage toget både ud og hjem under alle omstændigheder. Så er der ingen grund til at rushe.
Fundet på Fårup Sommerlands hjemmeside: "Åbningstider for Aquaparken i 2009 4/6 - 3/7 Åbner kl. 12.00 og lukker kl. 16.00 på hverdage. I weekender og på helligdage lukker den 30 min. før parken lukker."
Det vil sige, at det lukker kl. 18.30. Hvis I kommer op på 10 personer, kunne I købe en: "10-turs billet: 1900,- Køb 10 billetter, som kan bruges på valgfrie dage/personer", så sparer I en tyver. ;) :P
jeg har prøvet, men en ska til frankrig og en anden er hos sine forældre i frederikshavn XD men hvilken dag jeg kan afhænger af drake stort set XD men tror ozz han kan begge dage? XD får ham lii til at smutte herind og skrive, om han kan eller ej XD hvis han siger nej, så tvinger jeg ham >:)
Ja, nu må ham David sgu lige få fingeren ud :D Jeg har en kammerat der overvejer at tage med .... Kommer an på om han kan skaffe de penge ...
10-turskortet er ik rigtig nogen besparrelse, hvis vi tager bus dertil og benytter os af Fårupkortet :p
Mht. til at komme ud til Fårup (hvis vi siger om søndagen) er der her nogle bustider fra Aalborg Busterminal til Fårup Sommerland. (Jeg er ikke sikker på at linket virker for jer !?) Den tid markeret i orange til ankomst kl 10:23 synes jeg lyder meget fin ... Hvad med jer?
Jeg kunne godt slæbe min bror med, hvis jeg får ham overtalt.. Har talt med en voksen og har fået information om at jeg kan hele lørdagen..^^ men skal være hjemme til aften..
Vent nu med at sætte dagen fast før i morgen, CaMaVan! Der er tid endnu! O<
Og den 0,1mm regn de lover til om søndagen tror jeg nu nok vi overlever, når der oven i det er næsten 30 grader. That said, så foretrækker jeg ikke den ene dag frem for den anden. Jeg syntes bare ikke at vi skal udelukke noget før vi er nogenlunde sikre. :)
Ja okay, men jeg vil bare også godt kunne lave planer for den anden dag. Jeg skal fx over til en kammerat her på fredag, så ville det jo være rart at vide, om man kunne overnatte der eller ej og sårn.... Men skal nok tage den med ro ;)
Silas: Jeg har ikke fundet andet, jeg vil nok tage toget så jeg er i Aalborg omkring 18-tiden dagen forinden. Resten kender jeg ikke til ;) Skal jeg selv tage sovepose eller lignende med?
Skal vi ikke bare sige lørdag, og hvis det så tegner til at blive lidt regn alligevel må vi gøre klar på det >_> (Jeg siger stadig, "lol vejrudsigter"...)
Ser fint ud med de tider synes jeg. Så kommer jeg heller ikke selv alt for sent hjem =) (Hvis jeg tager toget fra Aalborg 20.15 er den over 2 om natten før jeg er hjemme...)
Jo jo, jeg tager nok (mit eneste) cosplay med, men vil ikke love at vade rundt i det hele tiden :P Det er lidt fail.
det er sq heller ikk sikkert jeg går rundt i mit hele dagen da det er "sexy kitty" XD jeg mangler kun at få lavet de pokkers ører! XD argh men lørdag lyder fint? :P og kan man monstro tage bussen uden at købe indgangsbillet? vil nemlig gern ha sæsonkort @_@
@ Shadow_Jackal --- Jaja... Busturen til Fårup Sommerland er som hvilken som helst anden bustur, hvor du betaler per zone du skal igennem ... Så du kan sagtens bare betale for busturen og så købe sæsonkort derinde :)
keki_chan ... Nu havde vi lige bestemt os for lørdag :s Hvad gør vi så?