Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Hejsa,

Mit navn er søren og jeg er 30 år gammel :) jeg er GAMMEL fan af anime og har fulgt med siden jeg første gang så Macross (robotech) tilbage i midt 80erne på en VHS afspiller familien havde lånt på tankstationen...... :)

Min storebror havde på et tidspunkt taget en FED anime med hjem med rumskibe og krig .... og lille søren på 8-9 var VILD med denne.... men jeg kan desværre ikke rigtigt huske den længere.

Jeg har dog dette klare billede af en typisk anime karakter der står på rampen til et rumskib med en "laser" pistol med et ekstremt langt løb og han har lige skudt en person midt i panden :)

Jeg har ikke siden set en "laser" pistol med så langt et løb og håber derfor andre med god hukommelse kan komme i tanke om hvilken anime dette handler om :)

MVH

Søren Finderup
    • PIP
    • Jul 21st 2009

kan du huske om det var en film eller en serie?
    Hvis du så den for 22år siden må den jo være produceret før 1987 og udgivet i danmark og af genren "space". jeg har ikke selv set noget så gammelt men der kan ikke være alt for mange muligheder hvis det er en japansk produktion. En anden god ting at vide vil være om du kan huske om serien indeholdte mecha?
  2.  
    Hej Søren.
    Rumskibe, krig og laserpistoler er et ret bredt søgefelt inden for anime... Var der Mecha deriblandt?
    Her er muligvis lidt hjælp til at finde den. Jeg har her søgt efter anime med genrene: Sci-fi + Action ... til målgruppen 13 år og ældre.
    Hvis du var 8-9 år, da du først så den, må den være produceret før år 1988.
    Håber det kan være lidt til hjælp.

EDIT: Jeg havde ikke set Pip's post ^^
    Om det er en film eller en serie ville også være væsentligt for at finde den.
    •  
      BORG
    • Jul 21st 2009

Jeg har prøvet om jeg kunne komme i tanke om en serie, der passer til de kriterier du opstiller. Det er dog en svær opgave grundet de sparsomme oplysninger.
    Jeg har nogle forslag, men er langt fra sikker på at de passer til oplysningerne, de passer dog ind rent tidsmæssigt (dvs. udgivelses år 1981-1984).

Space Adventure Cobra
    Mobile Suit Gundam: 0079
    Macron
    Robotech: The New Generation

Du kan eventuelt google efter billeder fra serierne.
  3.  
    Hejsa,

Ingen "gundams" med mere i serien, det var rent spaceship og laser pistols :)

Det tætteste jeg selv er kommet er "harlock" men jeg har ikke kunnet finde noget af det endnu....

Skal nok se en episode før jeg kommer tættere :)
  4.  
    Den her Harlock?
  5.  
    jeps men en af de senere "movies" tror jeg det må have været..... folk siger det måske også kan være star blazers.... men jeg skal vist se det først :) men det skib med dødningehovedet virker bare for velkendt i "harlock" så må hellere finde det frem og se om det er det :D
  6.  
    Mit bedste bud er My conquest of the sea of stars.
  7.  
    LOL der var den sgu :) animdb gutterne fandt faktisk scenen også :D

http://www.youtube.com/watch?v=rzHq4aqbq7E

Det var Harlock "birth of a space pirate" :)

Finder chips og cola frem til i morgen! Nu skal jeg satme tilbage til barndommen :)
  8.  
    Godt du fandt den! :D
  9.  
    God tur tilbage i tiden! men pas på, det kan nemt blive skuffende..;)
  10.  
    hmm når vi nu lige er i alt det her gammel animeværk, så er der vel ikke nogle der skulle kende noget til galaxy express 999? har nemlig også 3 gamle vhs'er med den, men har ikke rigtig set så meget til den ellers O-o meia fandt en nyere version af den til mig, men den helt gamle har jeg ikke lige kunne finde ud af at finde frem til og ville egentlig gerne se dem med japansk tale i stedet for dansk -__-
    •  
      jfs
    • Jul 24th 2009

Der blev for få år siden lavet en ny serie med navn Galaxy Railways, hvis jeg ikke husker galt, som vist foregår i samme univers som GE999, Captain Harlock osv., og har en historie lignende GE999 men ikke den samme. Den kan måske være værd at kigge efter.
    Ud over det tror jeg det bliver svært at finde de originale GE999 serier og film med japansk tale og oversættelser, i hvert fald uden at ty til ulovlige metoder.
  11.  
    hmm well ved ikke helt hvad den meia fandt hedder, mener bare den hed det samme som den første..

syntes bare at den danske tale på de tre film jeg har er meget dårligt synkroniseret XD de sidder vidst bar eog læser op fra manuskriptet ingen følelser deri overhovedet O-o va rlidt det jeg manglede T__T
  12.  
    Jeg vågnede op for et par dage siden (ja, det sker faktisk) og kom
    i tanke om noget jeg havde set for omkring 10 år siden. Jeg ved ikke om det
    var en film eller serie.
    Mit problem er at jeg ikke kan huske navnet eller handlingen!
    Det jeg KAN huske er, at det hele ser post-apocalyptic-agtigt ud og at der er vand overalt!
    Der er nogle overlevende i submarines (kan ikke huske det danske ord) der prøver at redde
    andre overlevende, men nogle vandvæsner prøver på det modsatte...

Nogen der kan hjælpe mig med at huske hvad det er for en anime? Jeg
    er ked af at jeg ikke kan huske de store detaljer, men jeg vil blive sindssyg glad hvis nogen kan
    hjælpe mig!
  13.  
    Det kunne lyde som Blue Submarine no. 6, der er lidt over 10 år gammel og passer ret godt med de detaljer du giver.
  14.  
    Mikael, du har reddet min dag/aften/hvad end det nu kan være!

Det var præcis det den hed! :D
    Fandt også den scene jeg kom i tanke om! :D