Til de folk, der lige har afsluttet en manga/anime serie og har nogle ord de vil dele med resten af Kita om serien ville jeg lige lave en passende tråd til dette. Jeg fik nemlig selv lige lyst til at give lyd fra mig om serien K-ON! som jeg lige afsluttede her tidligere i dag. Så hvis nogle har noget på hjerte om en afsluttet serie, som de vil dele (og en evt. bedømmelse?), så post endelig og kommentér!
K-ON! : Den er virkelig virkelig sød!! Jeg sad og smilte eller grinte gennem samtlige 13 episoder af serien. Musikken er god, humoren er god, karaktererne er mucho nuser og jeg er glad! :D Appetitvækker (elendige subs på det er klip)
Angel Sanctuary færdig. Den var virkelig god, og jeg har helt lyst til at læse den igen forfra, for der var flere ting jeg ikke havde lagt ordentligt mærke til eller glemt fra de første bind. Nu er den så også på 20 i alt, så det kan selvfølgelig være svært at huske det hele. Der er også to personer derfra, som jeg overvejer at cosplaye. Nu må vi se, hvem af dem det bliver, eller om det bliver dem begge to.
Tuxedo Gin færdig i går. Den er lidt fjollet til tider og den kan også virke lidt langtrukken, men hvis man godt kan lide humor og action tilsat en god sjat pingviner, kan jeg varmt anbefale den. ^^
Jeg føler mig fuldstændig lamslået af den kraft, som Monster har haft på mig gennem de sidste mange dage. Den er bare ... genial .. Monster har en så genial gennemtænkt historie, at jeg følte mig nødsaget til at sætte showet på pause flere gange for at tænke tingene igennem. Et super plot, der bliver så extremt enormt dybt og grener sig ud så bredt .. og alligevel formår de at indsamle hver eneste lille tråd og flette dem alle sammen til en så gennemtænkt historie at man sidder mundlam bagefter. 74 episoder .... Det er mange, men jeg ville så hjertens gerne ønske der var flere.
Monster Klart en favorit! Don't let a simple number kill the thrill.
Jeg synes også, at Monster anime'en er rigtig god. Jeg er pt. ved at læse manga'en, og indtil videre ser det ud til at anime'en har fuldt den meget nøje.
Jeg må sige har aldrig set nogle af de ovenstående. Men er lige blevet færdig med Eden of the East og Michiko to Hatchin. To gode komedier, der er værd at lægge øjnene på :p Begge serier har tilpas længde...
Jeg syntes det var en virkelig god serie med masser af spænding i.... rigtig mange gode sider med ting hvor man virkelig tænkte åhh nej hvad sker der nu.... Og jeg elskede virkelig slutningen... til dem der ikke har hørt om denne serie så vil jeg med glæde anbefale den til andre, der er både humor, alså gode grin, samt alvorlige ting.... Men læs den, den er god.....!
Jeg kan også rigtig godt lide Vampire Game..:3 det er godt nok noget tid siden nu, men det sidste jeg afsluttede var Loveless animeen...det er en meget spændene og smuk anime, man skal ikek rigtig prøve at gøre sig klog på den(b.la. fordi jeg tror at der er en del mere information i manga'en...:/ den er lidt ligesom DearS, der er et par uafsluttede ting...) Anyways, det tog mig noget tif at tage mig sammen og se det sidste afsnit..:P
På trods af at jeg aldrig har været en stor fan af Mecha-genren, gave jeg mig for kort tid siden i kast med Macross Frontier. Dog uden de store forventninger.
Nu sidder jeg, ikke mere end et par dage efter jeg begyndte, og kigger det sidste afsnit og på trods af lave forventninger har serien formået at få mig til at sidde helt ude på kanten af stolen af bare spænding.
Jeg vil helt klart anbefale denne serie til ALLE, stort set ligegyldigt hvilken genrer man normalt ser. Hvad er der ellers at sige? Jeg mangler fandme ord for at kunne beskrive hvor awesome denne serie er, og jeg kan bare føle med mig selv at jeg i fremtiden kommer til at hilse på en del mere Macross, that's for sure!
tag at læse mangaen "Ororon"!!! Det er den bedste manga EVER!!! hvis man spørger mig XDD dejlig dejlig manga, ærgeligt at der kun er 4 bind >< men den er bar så... WOW! virkelig, ord kan ikke beskrive den, LÆS DEN!!!
Jeg betragter lidt Loveless anime'en, som en lang prolog...
Godt, at du fik taget dig sammen til at se Macross Frontier Kev. :D Nu må du rende rundt med Aimo i hovedet. Det gjorde jeg i hvert fald efter at have set den.
Jeg er lige blevet færdig med at gense Lady Georgie på tysk - dejlig nostalgisk. ^^
Har lige afsluttet Darker than Black og jeg må sige at seriens gennemsnitlige kvalitet ligger meget højt, som forventet af BONES. Hvad jeg ikke havde forventet var en ret så kompleks, men spraglet, slutning med en stribe forklaringer af nogle objekters funktioner der virker ret flade og nok kræver nogle gensyn med de sidste par episoder og nogle opslag på wikipedia.
Om ikke andet, en god serie med en genial comic relief duo par der krydser veje med main cast ret så elegant.
Eureka Seven - Pocketful of Rainbows (movie) Efter at have set den sidder jeg med samme følelse som jeg gjorde efter at have set serien. Eureka Seven er virkelig bare 100% min anime/historie. Den rammer mig så dybt og jeg sidder nærmest lamslået efter at have set den og kan bare ikke få den ud af hovedet. Eureka Seven - Pocketful of Rainbows (movie) er nærmest en alternativ version af den originale historie. De samme karakterer som fra serien benyttes, men de er lavet meget om med fx fortid, deres mål og de fleste også med personlighed. Jeg havde ikke de helt store forventninger til filmen efter som dens score på MyAnimeList.net ikke er ret overbevisende, men damn jeg blev overrasket, da den efter min smag overholder E7 standard/feel 120%. Virkelig glad for jeg så den.
Har faktisk også tænkt mig snart at begynde på Euruka Seven serien, men har hørt at den sku være ret voldelig. Jeg vidste ikke at der også er en film!! :3
.. Voldlig??.. Den er ik' mere voldlig en så mange andre Animer som indeholder kæmpe roboter.. Har dog ik' set filmen (Har de virkelig lavet sådan en??), så den vil jeg ik' kunne udtale mig om..
*raises hands* WOooHOoo!! AIMO!! :D
Hmmhmm.. Nå, men af ting jeg har set færdig er der ik' så meget her på det sidste.. Sidste serie jeg så helt færdig var Macross Frontier.. Er gået igang med SoulEater og Histories Strongest Disciple, men det går lidt langsomt med at få dem set (ik' at de er dårlige.. Synes de er ret go' indtil videre)..
Eureka Seven er slet ikke voldelig. Som sagt, kun den nødvendigt medfølgende mængde kampscener og eksplosioner som mecha skal have :) Se Blood+, Higurashi eller Elfen Lied, så ved du hvad voldelig er :D "gore"
Blood+ :3... må virkelig se at komme igang med den (tyske mangaer er svære at komme igennem >.<) Er ikke færdig med den end nu (den er vidst heller ikke lavet færdig endnu..?) , men er der nogen der har set/ser Phantom : Requiem For The Phantom?
Kan godt forestille mig, at Blood+, Higurashi og Elfen Lied er lidt voldelige udfra hva jeg har set i introerne i StepMania... Men det er nogle virkelige gode forsange ^^
Det er egentlig nogle dage siden, men jeg har set Gunslinger Girl - Il Teatrino færdig. Det er anden sæson, men man kan sagtens se den uden at have set første. Jeg har fået af vide, at Il Teatrino følger manga'en mere og desuden har den samme tegnestil. Det krævede noget tilvænning, når man er vant til den fra 1. sæson. Ligesom den første synes jeg, at det er en skræmmende, fængende og god historie. Man kan ikke lade være med at tænke "WTF", når Henrietta skriver følgende i sin dagbog: "I dag dræbte jeg en fjende." imens hun smiler. Jeg kan virkelig varmt anbefale den, hvis nogen gerne vil se en mere voksen serie.
> Eureka Seven er slet ikke voldelig. Som sagt, kun den nødvendigt medfølgende mængde kampscener og eksplosioner som mecha skal have :) Se Blood+, Higurashi eller Elfen Lied, så ved du hvad voldelig er :D "gore"
Umiddelbart ville jeg mene at Eureka Seven er lige så voldeig som både Higurashi og Elfen Lied, selv om volden er knap så udpenslet som i Higurashi og Elfen Lied... Især i scenerne; hvor Eureka finder Maurice, Maeter og Linck, hvor Renton går amok og når antibody coralians går til angreb
> I second that.. Eureka seven er overhovedet ikke hvad jeg vil definere som 'voldeligt' Finder du ikke krig voldeligt? Hvad i alverdnen har HURRDURR dog gjort ved dig?!?
Som Vincent siger, så er Eureka Seven er skam voldelig nok, men den er ikke personlig og "grotesk" på samme måde som Higurashi og Elfen Lied.
Ja det er nok egentlig også sådan jeg også ville definere den. Det afhænger nok lidt af, hvordan man tolker ordet "voldelig". Der er både "action" og "gore" i det ord, ville jeg mene.
Ja, voldelig var måske det forkerte ord at bruge om Eureka Seven...
Min pointe var nok egentlig at jeg synes at selv om Eureka ikke har så meget on-screen violence som higurashi og elfen lied. Så er der i Eureka Seven flere episoder som berørte mig mere end den gængse on-screen violence i de to serier. Desuden synes jeg at Eureka Seven er nemmere at relaterer til virkeligheden og ja, så synes jeg måske at det var lidt off at beskrive Eureka Seven som slet ikke voldelig
det er selvfølgelig også en måde at sige det på og det er det der gør at jeg bedre kan relaterer til volden i Eureka Seven
> My bad. Den er action-præget og eksplosiv m. en smule blod, men ikke "gore". Deal? :p
heh, vi behøver skam ikke lave en deal... vi havde jo bare lidt forskellige holdninger, desuden er det ikke ligefrem en ny debat ;) men jo, jeg vil ikke sige at der er decideret gore i Eureka Seven
Folk har åbenbart mange meninger om volden i Eureka Seven. xD Jeg tror det er meget fra person til person om man ser en anime som "voldelig" :3 Har set mange anime-serier hvor de ikke ligefrem (how to say it...) "sparer på blodet", men jeg forbinder det ikke rigtig med vold...
Jeg er normalt ekstremt langsom til at få afsluttet en serie, men har på det sidste genoptaget de sørgelige rester af serier jeg startede for længe siden:
Death Note: genial serie. Jeg fik endda min nabo, som aldrig har set anime, til at se den og han er vild med den. Zoku Sayonara Zetsubou Sensei: Meget random, men underholdende, tror man skal være lidt sær for at forstå den ^^ Haruhi Suzumiya sæson 2: (mener den er færdig nu??) Dejligt gensyn med SOS-brigade, men jeg kunne godt undvære nogle af de "Endless 8" episoder ^^
Når vi snakker om at genoptage serier, så er jeg lige blevet færdig med Mnemosyne no Musumetachi og den bød på en rigtig afslutning på den historien som den satte gang i — om ikke på en bizar måde.
Mht. Haruhi Suzumiya 2, så er folk ikke helt sikre på om den er færdige. KyoAni er ikke helt færdige med at trolle.
Har lige set det sidste afsnit af kuroshitsuji... jezz den var mærkelig i starten, men!!! Hvor skal den absolut slutte allerede efter 24 episoder!?!? og hvorfor hvorfor får man ikke afvide hvad der sker men den skøre; gardner, kok og maid!! .-_____-. poor Ciel. Jeg håber bare wikipedia har ret; CITAT "on June 14, 2009, it was announced that the anime will be returning for a second series" CITAT SLUT ....Please! :3
Og jeg har lige (for et par sekunder siden) afsluttet Kenkoo Zenrakei Suieibu Umishou (forkortet Umisho), en standard fanservice/harem serie sat i et gymnasiums svømmeklub.
== LETTE SPOILERE == Der er ingen store overraskelser og ganske standard karakterer, det eneste der skiller den lidt ud fra mængden er at alle pigerne render rundt i svømmedragter det meste af tiden :P Der er et par turneringer for spænding og den mystiske pige fra den mandlige persons fortid og en lykkelig slutning. Endingen til sidste afsnit afslutter faktisk historien mens musikken kører, der er ikke rigtig nogen løse ender at bygge videre på, så der kommer nok ikke nogen efterfølger. Tegnestilen er noget anderledes end den store mængde anime man ser i dag, en ganske fin afveksling fra normalen.
== Konklusion == Umisho er ikke dårlig, men er på den anden side heller ikke noget specielt. Hvis man synes om genren er det ikke en dårlig måde at bruge de 6-7 timer det tager at se de 13 afsnit, på.
Har afsluttet Michiko to Hatchin for et par dage siden. Som man kan forvente af Manglobe (Ergo Proxy og Samurai Champloo) er det en serie af høj kvalitet. Animationen er levende og realistisk og musikken er inspirreret af festival og samba rytmer. Hvis du kan li' roadtrip serier, stærke kvindelige hovedpersoner og en mere realistisk tegne- og fortællestil, så kan jeg varmt anbefalde Michiko to Hatchin :)
REC - En virkelig sød og kort anime pretty much kun om romance, men gosh hvor den fangede mig. Faktisk måtte jeg trille en lille tåre i slutningen. Den er 9 episoder lang + én OVA, hver episode er 12 minutter lang.. Det tog kun en 2-3 timer her hen over middagen, men det var i den grad well-spent time! 8.5/10
Done med Nabari no ou as of...well...2 dage siden... En serie jeg varmt vil anbefale - så fremt man ikke er typen der næsten knækker sig ved bitter-sweet beginnings/middles/endnings! De 26 afsnit føles som mindre fordi serien, i modsætning til så mange andre serier på en enkelt sæson, ikke har nogle problemer med at komme ud af starthullerne og præsentere personer, problemstillinger og vigtigst af alt...lidt action... hen mod de sidste afsnit stilner det lidt af for at obligatorisk "store spørgsmål" kan besvares, men heldigvis er man så involveret i personerne på dette tidspunkt at man gladeligt sidder igennem en smule livsfilosofisk plidderpladder.. Visult er den flot, men ikke overvældende og et par enkelte steder er det som om animatorerne har haft lidt for travlt, men man skal være en detaljefreak for at blive virkeligt generet af det! 9/10 fra mig til Nabari no ou på MAL, og et af pointene udelukkende fordi serien helt alene har reddet Ninja genren for mig, efter Naruto næsten slagtede den! (ironisk nok har de to serier foruroligende mange ting til fælles - men det kan være genren...I guess)
Jeg blev færdig med Haibane Renmei i går (tak til Helge). Den var faktisk bedre end jeg huskede. Var begyndt på den for nogle år siden, men havde aldrig fået taget mig sammen til at se den færdig. Jeg har så set alle 13 eps. i denne uge. Det er en rigtig god "afslapningsserie", som indeholder lidt ekstra. Man får ikke svar på alle ens spørgsmål, men det er faktisk i orden for så er man på lige fod med hovedpersonen. Jeg ville gerne have set, hvordan serien gik videre, men på den anden side er jeg også glad for at den stopper efter 13 eps. Jeg ved nemlig ikke helt hvor meget kvalitet serien ville have hvis den blev strakt unødigt.
Jeg er lige blevet færdig med anden sæson af Spice and Wolf og det virker lidt som et testamente til at anden sæson af en franchise sjældent bliver lige så god som den første. Utrolig inkonklusiv afslutning på en ellers ret så lovende og imponerende serie med en dyb og interessant fortælling.