Hej allesammen. Til træf 09.2 lagde jeg mærke til hvor mange medlemmer, der var helt vilde med japanske videospil, så jeg tænkte om i kunne anbefale mig et par gode JRPG-spil (japanese role playing game), eftersom min storesøster lige har gennemført Zelda: Twillight Princess til wii, og gerne vil finde et nyt spil af samme stil. Hun er meget kritisk angående wii-spil, og jeg har foreslået hende spil som Fire Emblem eller Skies of Arcadia Legends (gamecube), men gameplayet skal ikke være så taktisk som dem. Vi leder efter et spil med så god grafik som muligt, og en spændene historie, men hvor personerne i spillet ikke snakker for meget. Kampene skal helst minde lidt om dem i Zelda, og det skal være samme form for kamera-perspektiv.
Jeg havde også foreslået min storesøster et par andre Zelda-spil såsom Wind Waker, men spillet SKAL åbenbart have den nyeste grafik. ~.~ Rune Factory Frontier gik heller ikke, eftersom spillet er lidt for langtrukket og ikke har et specifikt "mål" i sig. Det spil vi leder efter, skal være et, man ikke skal bruge alt for lang tid på at sætte sig ind i, men stadig har en hvis udfordring.
Hvis nogen af jer kender et spil af denne type må i endelig sige til! :3 (skal helst kunne spilles til wii eller gamecube, men pc kan vist også lige gå...)
Ico Shadow of the Colossus Ellers er The Last Guardian Også meget fedt. Men desværre kræver det en ps3 >.> Breath of fire serien er nu også temlig god. men hvis hun kræver god grafik Sååå Jah Det er hvad jeg lige kan komme frme af med hovedet.
Danke, danke. ^^ Har googlet spillene og de ser meget spændene ud (også meget originale), men desværre tror jeg ikke vi ska have en Ps2, for vi har så mange spillemaskiner i forvejen... Vi havde engang en, men den blev stjålet af en tyv *mumble, mumble*. Hvis vi havde haft den endnu var jeg uden tvivl Kingdom Hearts-freak by now. xD
Okami er vist også kommet til wii, det er ret godt syntes jeg. Ellers er der vel også nogle Final Fantasy spil dertil, altid et sikkert hit :P Hmm, tænke tænke tænke. Tales of Symphonia: Dawn o the new world. (Har ikke spillet det, men hørt en del godt om det såe måske...)
bjarkemai: yep, vi har Okami. Selv synes jeg spillet er ok (selv om jeg ikke har spillet det så meget endnu), men Nee-chan kan ikke li det. -.- Tales of Symphonia kender jeg ikke, men det ser meget spændene ud. Det må undersøges nærmere! ^^ Final Fantasy-spil kan man for det meste altid regne med er gode, men det eneste vi har er Chocobo's Dungeons. Det er meget sjovt men lidt barnligt, og gameplayet i kampene er efter min mening ret belastende...
son_camil: What?!? Jeg har ellers hørt at det kun var til play-station!!... O_o
Meh, japanske rollespil er overvurderede. Final Fantasy er noget af det mest kedelige jeg nogensinde har prøvet. Selv EVE er sjovere - det burde sige en hel del.