Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      sema
    • Nov 7th 2009 edited

Vi har en række poster der er på valg til generalforsamlingen her i december. Sidste år havde vi mange gode kandidater der stillede op til posterne, men vi erfarede at det var svært at vælge imellem folk når man ikke har haft tid til at tage stilling på forhånd. Derfor vil vi prøve følgende i år.

Vi anbefaler at alle der har lyst til at stille op til en eller flere poster giver lyd fra sig i denne tråd. Eventuelt skriv lidt om hvorfor i stiller op (der må gerne reklameres). Så har vi et meget bedre udgangspunkt når der skal stemmes til december. Det er dog ikke nødvendigt at man skriver i denne tråd for at stille op til en post.

Poster der er på valg:

• Næstformand
    • Kasserer
    • Bestyrelsesmedlem 1
    • Bestyrelsesmedlem 2
    • Bestyrelses-suppleant
    • Reviser
    • Reviser-suppleant

Bemærk at formanden ikke er på valg. Dette skyldes at næstformand og formand vælges i perioder af 2 år. Er der spørgsmål angående arbejdsopgaver mm. så spørg endelig.

1.  
    Jeg stiller igen op til kasserer. Syntes jeg er ved at have fået styr på det :D

Har været i foreningen i 2 år som kasserer. Jeg kan godt lide at bidrage til det administrative arbejde, og komme med skøre og nyskabende ideer der kan være med til at skabe foreningen. Dertil er det selvfølgeligt vigtigt at lytte til medlemmerne, hvordan de gerne vil have foreningen.

Dertil er det medlemmerne der skaber foreningen. De medlemmer der hjælper til træf, holder små arrangementer, er med i råd, kommer med konstruktive forslag til foreningen og udflugter, er dem som skaber foreningen. Bestyrelsen, sørger mere for det administrative i foreningen, og optimering.

Ellers går jeg ind for at vi i det kommende år skal have stablet flere små arrangementer på benene, så medlemmerne får mere for pengene og mødes i virkeligheden oftere ;) Dertil er jeg også tilhænger af at de store træf ikke bliver for store. De 90 personers træf, vi har haft ind til videre, har været utroligt hyggelige. Hvis der er ønske om at holde et kæmpe stort træf for flere hundrede mennesker, er jeg ret overbevist om at den følelse af at være en del af et fællesskab forsvinder. Da der er alt for mange mennesker at tage stilling til, især for nye medlemmer.

Og jeg laver god kakao til generalforsamlingerne ;)

Jeg kan fortælle at kasserens vigtigste opgaver er følgende:
    * Holde styr på udgifter og indtægter, overføre penge som folk har lagt ud til træf mm.
    * Lave regnskab og udarbejde budget for træf og foreningen
    * Sørge for det økonomiske bliver betalt til træf, byttepenge, betaling af udgifter.
  2.  
    Jeg genopstiller ikke som revisor, med mindre der ikke er nogen anden kandidat.
    Det samme gælder posten som revisorsuppleant.

Grunden til at jeg ikke genopstiller er rent logistisk, da jeg er flyttet til København, hvilket gør revisionen lidt mere besværlig.

Revisoren har to opgaver;
    * Den primære: hvert år op til generalforsamlingen skal foreningens regnskab gennemgås af en uden tilknytning til bestyrelsen. Det er revisorens opgave.
    * Den sekundære: I samarbejde med primært kassereren at udvikle regnskabsstrukturen, således at det bliver så udførligt og let gennemskueligt som muligt.
  3.  
    ◦Bestyrelsesmedlem 1
    ◦Bestyrelsesmedlem 2
    ◦Bestyrelses-suppleant

Hvad dækker disse poster over - altså hvilke konkrete opgaver har man som bestyrelsesmedlem og suppleant?
    (dårlig reklame, I know)
  4.  
    Jeg vil gerne stille op som '
    Bestyrelsemedlem 1
    Bestyrelsemedlem 2
    bestyrelse suppleant
    •  
      sema
    • Nov 9th 2009

Som bestyrelsesmedlem vil man på lige fod med bestyrelsens øvrige medlemmer indgå i bestyrelsens arbejde og beslutningsproces. Vi afholder en række bestyrelsesmøder igennem året hvor vi enten har nogle projekter eller problemstillinger der skal tages op i bestyrelse. Her vil man som bestyrelsesmedlem være med til at tage nogle beslutninger eller arbejde på nogle projekter der har indflydelse på hele foreningen.

Forskellen mellem de "almindelige" bestyrelsesmedlemmer og formand, næstformand og kasserer bunder i nogle specielle opgaver der er tildelt disse poster. Helt firkantet, så står kassereren for vores penge, formanden er kransekage figuren og næstformanden overtager formandsposten hvis formanden falder af pinden. Ydermere tegner formand og kasserer foreningen udadtil.

Som bestyrelses-suppleant er man i venteposition til bestyrelsen. Hvis en fra bestyrelsen går af i utide, så går suppleanten ind i bestyrelsen og overtager en eventuel tom plads. Så andet end der går en af i bestyrelsen så har man ikke nogen pligter.

Det skal nok siges at der på posterne formand (ikke på valg), næstformand, kasserer, bestyrelses-suppleant, revisor og revisor-suppleant skal være myndige.

• PIP
    • Nov 24th 2009

:O jeg må ikke glemme migselv

Jeg stiller op som næstformand en post jeg har bestridt siden sema blev formand for foretagenet Anime Kita. Jeg har før det været menigt medlem siden vi blev en forening og før dette var jeg med til at ligge lokaler til vores arrangementer.

I Anime Kita arbejder jeg for det meste med konkurrencerådet så vi kan få nogle gode konkurrencer og vi forsøger også at lave nye, herudover har jeg også stået for forplejningen og indkøb af vores japanske slik til træffene, hvor jeg forsøger at få mere forskelligt til hver gang eller i det mindste prøve noget nyt af.

Anime Kita har altid været en forening for medlemmerne og derfor synes jeg også vi skal forsøge at afspejle medlemmerne i de arrangementer og tiltag vi foretager os og tilstræbe at den "kurs" medlemmerne ønsker er den bestyrelsen også tager. Herudover er det vigtigt at engagerer flere aktivt i foreningen og få folk ind og hvordan det er at være med til at kører foreningen herved kan vi også nemmere få medlemmers meninger til at gennemsyrer vores arbejde.

Over and Out fra fuglen ;)
  5.  
    Vil gerne stille op som:
    Bestyrelsemedlem 1
    Bestyrelsemedlem 2
    bestyrelse suppleant

Da jeg i forvejen altid ville være del af noget større indenfor Kita's 4 awesome vægge, inkluderet med det kan jeg sige at jeg ikke helt er uden erfaring.
    Og da jeg i tidligere omfang har været med til store valg (ikke indenfor Kita)
    Men jeg har egenskaber indenfor lederskab, forståelse, Sprog, Spil og andre ting.

Jeg vil forsøge at yde mit bedste for at opnå det bedste indenfor klubbens muligheder og være med til at tildele min egne ideer såvel som at lytte of forstå de andres.
    Jeg står meget for en vel konstrueret og fungerende samtale, hvor der opnås enighed og forståelse for begge parter.

Mine top interesser indenfor Kita er at opnå de bedste resultater for foreningen og forsøge at opnå smil på alles læber!

Og jeg lover medvind på alle cykelstier når Kita weekenderne er der! xD hehe

~Drake
  6.  
    Og Nutella til soldaterne hallo! Så kunne det godt være du fik min stemme ;)
  7.  
    Nutella?.. hmm sure i'll sponsor it for zhe helpers.. *heck* I'll even make my mom make you a cake Cama :P How's that sound? xD
    *evil Negotiations*
  8.  
    *accepts evuhl negotiations*
    i can has caek, yes?
    •  
      sema
    • Dec 3rd 2009

Husk og tilmeld jer på selvbetjening hvis i kommer forbi generalforsamlingen, så vi kan få købt nok kakao i morgen ^^
  9.  
    Tror desværre ikke jeg kan nå det på lørdag, så jeg har afmeldt mig igen. Hvis det er okay kan jeg måske nå at kigge forbi engang efter kl 14, men det er ikke sikkert.
  10.  
    Det er vel altid okay at komme forbi og sige hej? :) Men du får sgu ingen kakao! >:O
  11.  
    @CaMaVan: Lol ^_^;

@_: Anyway, tror ikke det bliver aktuelt alligevel. Så må I i hvert fald have et rigtig godt møde.

@random: Osaka for president!
    •  
      sema
    • Dec 4th 2009

Måske skulle jeg også smide et link til selvbetjening når jeg siger man skal tilmelde sig ^^

Tilmelding til Generalforsamlingen