Vi har fået nyt forum. Hvis du ikke kan logge ind kan du skriver til teknik@anime-kita.dk, så hjælper vi gerne :)

Hangman - Kita edition

Redigeret December 2009 i Off Topic
Igen endnu et fun game for os nørder, der konstant trykker F5 i håb om respons på forummet, når vi keder os og vil fordrive lidt tid på laming (dvs. mig).
Det klassiske Hangman med afmærkede antal bogstaver af et eller flere ord i sammenhængende betydning.
Da forummets text-script (eller hvad det nu hedder?) ikke tillader flere mellemrum i træk, afmærkes mellemrum med skråstreg ( / ), da punktummer og kommaer godt kan forekomme i en titel, og skråstreg sjældent gør det (Fate/Stay Night, ellers ..?).

Regler:
- Efter som vi er Kita, ville det nok være sjovest og mest in-topic at holde os til "anime/manga/japan"-related. Det behøver ikke nødvendigvis være japanske titler skrevet i romaji.
- Der skal ud fra hvert game angives en overskrift for kategorien (fx "Weapon").
- Vi kører efter 2-døgns reglen; ingen respons i to døgn fra "gamemasteren" betyder, at en ny kan tage over.
- Hvert member har 3 liv per game. Gætter man forkert mister man et liv. Mister man alle 3 liv, må man ikke gætte mere i det game. Man må selv vælge, hvordan og hvornår man bruger sine gæt (3 gæt i én post eller gætte løbende).
- Man gætter ved blot at skrive et bogstav, eller i sin post klargør, hvad man gætter på.
- Man vinder gamet ved at gætte hele ordet/navnet rigtigt. Det skal skrives i en post for sig selv og kan også koste liv, hvis gættet er forkert. Man må gætte når som helst i gamets forløb.
- Gamemasteren skal løbende opdatere den originale post ud fra gættene eller reposte indimellem (fx ved sideskift).
- Alle hjælpemidler til at gætte svaret er tilladt. Google away!
- Hvis gamemasteren staver eller tæller forkert i sine "stregkoder" eller udfylder dem forkert med bogstaverne, må de andre gerne mobbe og kalde vedkommende for "Hurmeltøf-dyr".
- Jeg gider ikke til at tegne en mand i galge!

Eksempel:
Emne: Angrebs-teknik
_ _ _ _ / _ _ _ _ _ _ _ / _ _ / _ _ _ _ _

Opdatering 1: (+ K + O + U + H)
K _ _ _ / _ U _ _ H _ _ / _ O / _ U _ _ U

Opdatering 2: (+ N + S)
K _ _ _ / _ U N S H _ N / N O / _ U _ S U

Svaret her ville være "Kage Bunshin no Jutsu".

Giv gerne meninger og spørgsmål, siden det hele er noget jeg lige har fundet på. Muligheden for ændringer i reglerne er også tilgængelig.

First game: (easy one)
Emne: Mad
_ _ _ _ _ _ _ (7 tegn)
«134567166

Kommentarer

• onigiri? :3
  • DET ER JO IKKE FAIR! Du snyder! ;P

Helt rigtigt, men som sagt - easy one :D
    Your turn.
  • Redigeret December 2009
    Jeg snyder ikke! Jeg lod bare maven tænke! XD

J-style
    _ _ _ _ _ _ / _ _ _
    :3

Bogstaver der IKKE er med:
    O,
  • Siger "O" !!
  • Nope karma :3
    Så siger jeg "N"

(og så passer bogstaverne i øvrigt med Gothic LOL)
  • Jeg gætter på "Visual Kei".
  • Jfs har den !! :3
  • Kategori: Kendt manga-tegner

_ _ _ _ _ / _ _ _ _ _ _ _ _
  • Hayao Miyazaki?
  • Hehe :) In case det er forkert, siger jeg "i"
  • Hayao Miyazaki er vist kun karakter-illustrator, så jeg vil godt se et a!
  • jfsjfs
    Redigeret December 2009
    Ja det er ikke Miyazaki, men han har altså tegnet hele mangaer, endda en af de bedste der findes: Nausicaä mangaen. (Læs den!)

Men der er både I og A i navnet:

A _ I _ A / _ _ _ I _ A _ A
    Mon så ikke, at det er Akira Toriyama, kendt for episke storværker som Sandland, Kajika og Nekomajin?
  • jfsjfs
    Redigeret December 2009
    Korrekt. Der var også den der korte fortælling der var fuldstændig plagiarisme på et kinesisk eventyr om en eller anden abedreng eller noget... hvad var det nu den hed...
  • Det næste må så være en kvindelig figur fra en populær anime

_ _ _ _ _ / _ _ _ _ (japansk navneorden)
    @ k4emic : Hayao Miyazaki er da manga-forfatter til en af de bedst ratede serier overhovedet, Nausicaä of the Valley of the Wind. Han er sat som (Story & Art - author). :)
    Overså at jfs allerede havde sagt det.

Jeg siger "U".
  • BWAAAAT
  • Osaki Nana?
  • Lad mig få et K.
  • BWAAAAT

BWAAAAT
  • Nå men så et "i" !!
  • _ _ _ _ _ / _ i _ _ (japansk navneorden)

Et enkelt kan det da godt blive til.
  • Hvad med et T ?
    "Amane Misa" fra Death Note
    PlingPlingPlingPlingPlinggg... Og Kategorina er en hest

Din tur CaMaVan

I øvrigt vil jeg foreslå en regel om, at der ikke må gættes på de fem vokaler. I japansk sammenhæng må y vel betragtes som en konsonant.
    Synes "ingen vokaler" er lige groft nok, eftersom de udgør 30-50% af et ord. Men kan da godt gå på kompromis og sige max 1 rigtig gættet vokal skal vises i ordet ?! Dvs. hvis der gættes 3 vokaler forkert, og så 1 rigtig, der fylder fx 4 tegn, så er det stadig gyldigt (så må man bare lade være med at vælge sådan et ord, hvis man ikke synes det er fair), men der må ikke gættes flere vokaler derefter. Er det en god nok regel at skrive på? Feedback inden det vedtages.

Nyt ord/navn:
    Japansk kunstner eller band, der også har lavet en eller flere sange til brug i anime (OST).

T _ _ _ _ / _ _ _ _ _ _ _ _ _

Vi kører ikke efter ovenstående regel i det her game, da navnet ikke er japansk (hint).
  • T, perhaps
    Tommy Heavenly6 ?
Log in eller Registrér for at kommentere.