Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    UPDATED! nyt pic.
    UPDATE 2! Aoi-chan FULLY lined and shaded rdy for comic.
    UPDATE 3! Baggrund til den første side.

Daw igen, vil bare lige påpege at jeg har skitset min hovedcharacter for mit første forsøg på en manga comic!

Jeg vil ikke haste på min comic da jeg gerne vil have finpudset den. så regn ikke med at se den første page før om mindst en måned.

her er hun: Aoihana (blue flower)
    nick: Aoi-chan

Min anden karaktér hedder Misuto, og skal forestille at være den person som pepper historien lidt op med lidt "action"
    Håber at det giver et lidt andet billede om hvad historien ender med :D

så må i selv finde ud af hvordan i forbinder de 3 billeder ^^

2 tegninger af min character

plus har lige added baggrunden.. jeg er pissetræt så fik ikke lavet den færdig .. det er kun en skitse som jeg er ved at line og shade. det færdige resultat kommer snart.
    ville bare gerne give en smagprøve. :P
  2.  
    Nice.. Kommer man til at læse din serie et sted? :3
    •  
      jfs
    • Mar 15th 2010

:D

Hvis jeg må give noget kritik: Jeg tror du tegner mund og næse lidt for lavt, munden dækker for meget af hagen. Prøv at tegne næse og mund en anelse højere oppe.

En anden ting er navnet, på japansk ville navnet du har valgt skulle skrives 青花, men hvis man går den modsatte vej fra det finder man hverken "Aoihana" som du kalder hende, eller "Aobana" som jeg umiddelbart ville læse det som, men man findes disse fire, der har samme betydning, "blå blomst":
    青花 [さやか] Sayaka
    青花 [しょうか] Shouka
    青花 [せいか] Seika
    青花 [はるか] Haruka
    Af de fire er det Sayaka og Haruka der forekommer mest almidelige for mig, og Haruka nok det allermest almindelige.
    Selv med en af de læsninger af navnet kunne man stadig godt forestille sig at hun blev kaldt Aoi-chan af venner, fordi første kanji i navnet kan læses sådan.
  3.  
    Jeg smidder den første side ind på DA når den er klar.

hehe ja, japansk er nu ikke helt mig. men ville sådan set bare navnliggøre blueflower så jeg kunne få aoi ind i navnet og for at navnet havde en engelsk/dansk betydning. men du har nok ret i at jeg skal ændre navnet en smule.

det med munden og næsen vil jeg kigge på, tak for tippet. men på 14 årige aoi-chan synes jeg ikke der skal ændres noget. siden at yngrer manga figurer har deres ansigts udtryk mere energisk.
    men prøver lige på den 16 årige udgave :-)
  4.  
    siger altid tak til konstruktiv kritik ;)

btw. så er der update, har lavet en anden figur som måske vil ændre betydningen for min manga lidt ;)

Misuto: (scroll up for link.)
  5.  
    ja, jeg er udmærket klar over hårets bevægelse, syns selv det var lidt af en challenge at få det på plads ordenligt. men skal helt sikkert være opmærksom på ansigtet og hårt som ofc er CORE i en manga og anime karaktér.
    jeg er obs på det.
    •  
      Kev
    • Mar 16th 2010

Jeg smider også lige for 25 cent kritik her:

For lige at fluekneppe en lille smule, så tror jeg at dine tegninger ville nyde godt at noget mere fast Lineart. derudover burde du overveje tyngdekræftens effekt på håret, det er der mange gode tutorials om på deviantart. Specielt det med håret burde du kigge på, håret er ofte det, der giver hele billedet dets flow :)

Derudover har jfs ret i at du burde kigge på munden og næsens placering, de ligger som han siger alt for lavt på ansigtet.. Dette kunne eventuelt afhjælpes ved at gøre munden lidt større.

Og så lige en sidste ting, specielt ved den sekstenårige version ser det ud som om du har startet med at tegne konturen og derefter "fyldt" tøjet ind, hvis du tegner hele kroppen først og venter med tøjet til aller sidst, kommer tegningen til at virke mere dynamisk, håber dét kunne bruges til noget.
  6.  
    Syntes dine tegninger af Aoi-chan er rigtig søde ^^ Du er god til gråtoner, og propotionerne er også gode. Ikke perfekt, men nice job :D
  7.  
    hehe jamen så skal jeg nok lave flere.
    men skal først lige have Misuto på plads.
  8.  
    Nyt:
    Sætter desværre min comic på pause.

Jeg var til forsvarets dag og trak 3565.

skal starte om ik så længe :) pøj pøj gutter og gut'inder.
  9.  
    Det var vel ikke for nyelig du var til Forsvarets dag? For hele DK er booket helt op til August 2011 så de kan ikke engang tage frivillige ind.
  10.  
    Han kan nu godt have været til forsvarets dag alligevel,
    de aflyser det ikke fordi der ikke er plads, man skal blot bare vente længere på at komme ind.

1/1-91 - 30/6-91 Fødselsdato.
    1/10-09 - 31/3-10 Mulige datoer for forsvarets dag.
    1. juli 2010 - 30. juni 2011 Hvilken tid du kan forvente at blive indkaldt.

Så hvis han var afsted her omkring den 31-03-10, kan han i teorien risikere at skulle starte den 01-07-10.
    http://forsvaretsuddannelser.dk/ForsvaretsDagOgVaernepligt/Documents/M%C3%B8depligt%20APR%202009.pdf

Ps. I midtjylland var der forsvarets dag den 11-03-10.
  11.  
    Ja han kan godt komme til Forsvarets Dag, men hvis han var for nyeligt skulle han ikke kunne blive indkaldt før den halvandet-års lange ventetid er ovre, lige gyldig hvad nummer han trak.
    Jeg var til Forsvarets Dag 18/03 -10, og jeg fik det at vide sådan. Jeg kunne ikke søge ind som frivillig pga. ventetiden, og frivillige bliver prioriteret over "måske-nummrene" som AnimeCulture trak et af. Og da der er overtal af frivillige bliver måske-nummeret i teorien til et frinummer.

Det er i hvert fald min forståelse. Forstår bare ikke, hvordan han kommer ind så tidligt :s
  12.  
    det var den 31. såe jo det var for nyligt, ja de snakkede om at det var overbooket. ved dog stadig ikke hvornår jeg skal ind :) men har en masse ting at tage mig af inden.

anyways. de skal stadig have minst 6000 om året you know.

1-5001 = indkaldelse. 5002-36.000 er frinummer. som sagt skal der mindst 6000 ind om året, hvis 5 af dem er frivillige bliver de 1000 højste nummre (med mindre man er erklaret "delvist egnet" aka svækkelse af en art, så bliver man sat bagerst i køen) indkaldt.

ja, man kan vel godt sige at det ikke er 100% at jeg skal ind. men regner med det, med det høje nummer.

PS: måske er grunden til at jeg skal starte tidligere er fordi jeg har fået rykket dagen 2 gange til efter min uddannelse. :)
    er 20 år , så det er måske ikke en god ide at få mig ind senere?
  13.  
    Det kan sagtens være derfor.
    Da jeg var til det for nogle år siden, fik vi at vide tid de regnede med vi skulle ind hvis det var.
    Der fik jeg at vide at det var ca et halvt år efter sessionen,
    havde en ven der meldte sig frivilligt, hans kulle vente 1½ år før han kunne komme ind.
  14.  
    Det var da spøjst med numrene. Jeg fik at vide at 1 - 1.000 var indkaldelse, men de var alle blevet taget for i år. 1.001 - 10.000 var et såkaldt "måske-nummer", hvor man måske kommer ind (men som sagt ikke skulle være tilfældet pga alle de frivillige og ventetiden) og resten op til 36.000 var fri.
  15.  
    Tror faktisk det kommer an på hvornår "forsvarets dagene" de falder.
  16.  
    Could be...
  17.  
    Det ville være SÅ meget nemmere hvis man blot afskaffede det :D