Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Jeg tænkte jeg lige ville åbne en tråd angående den nye konkurrence vi introducerede her til Kita 10.1 - Gæt-En-Lyd-konkurrencen!
    Der lod nemlig til at være overordnet set ret positive holdninger til den, så jeg vil sætte pris på feedback vedrørende den så vi på Konkurrence-rådet kan gøre den endnu bedre til næste træf :)

Stikord til at hjælpe:
    - Underholdende?
    - Langtrukken?
    - For høj/lav lyd?
    - Visuelt på diaset
    - For svær? (topscorer fik 26/60 point)
    - For lang tid mellem skift af lyd? (3 afspilninger, skift efter 45 sekunder)
    - 20 openings og 10 uddrag ... iorden eller ændres?
    - Bonuspointene (ved at gætte sangtitel/artist ved Openings eller en karakter ved Uddrag)
    - Variation mellem serier og genrer
    - Dårlig forklaring/misforståelser?
    - Skal den beholdes frem for Gæt-Et-Cosplay-konkurrencen?

Ting vi allerede har skrevet på huskelisten til overvejelse:
    Vi har snakket om at ændre det fra 3 afspilninger a ca. 12 sekunder til 2 længere afspilninger a ca. 20 sekunder.
    Vi vil flytte nummer-rækken over på venstre side af svararket til næste gang :) My bad...
    Pausen i skiftet mellem Openings og Uddrag vil blive gjort længere for at give pusterum og genopfriske reglerne for Uddrag.

På forhånd tak!
    De mægtigste hilsner
    - CaMaVan ^^

PS: Tak for et fedt Kita træf! :D
    •  
      Wish
    • Mar 15th 2010

Lyder til, at jeg er gået glip af en interessant konkurrence. :p
  2.  
    Jeg elskede konkurrencen i det hele taget. Det er tilpas hjernevridende at skulle gætte karakterer ud fra dialog.

Variationen af serier virkede fint for mig, der var mange jeg ikke havde den fjerneste anelse, andre som sad "lige på tungen" og andre der var lige til at gå til.
    Mht. flowet i konkurrencen, så var det måske lidt langtrukkent på nogle af de kortere lydklip, men jeg ser hellere at der er god tid til at tænke sig om og skrive ned, end den anden vej rundt.
    Selvom billederne på diaset kun er for at give noget at kigge på, så skader det aldrig med noget eyecandy og er et lækkert touch. Jeg vil anbefale at i slår et smut forbi bla. konachan hvis i ikke allerede har.
    30 klip virker som et fint balance-punkt og har en tilpas længde.
    Jeg kunne specielt godt lide at der var dialog-uddrag med i blandingen.
    Bonuspoint for Serie-navn, kunstner/titel og Serie-navn og karakter virker fint i min bog da jeg interesserer mig for folkene og firmaerne bag serierne.
  3.  
    Ja Wish, du gik glip af det skønne syn af mig, som stod og kampsvedte ved at præsentere konkurrencen foran Kitas mange medlemmer :P

Godt at høre konkurrencen fungerede for dig, k4emic :) Mht. flowet har vi planer om at ændre til 2 længere afspilninger istedet for 3 korte... Ville det hjælpe tror du?
    Hvad med balancen mellem 20 Openings og 10 Uddrag? Ville det være bedre med 15/15, eller det bliver måske for svært for de mindre nørdede?
  4.  
    > Mht. flowet har vi planer om at ændre til 2 længere afspilninger istedet for 3 korte... Ville det hjælpe tror du?
    Hvis tiden der er til rådighed ikke ændrer sig synderligt, tror jeg det ville hjælpe med at få det til at virke knapt så langtrukkent på nogle klip, men det afhænger også af sværhedsgraden i sidste ende.

> Hvad med balancen mellem 20 Openings og 10 Uddrag? Ville det være bedre med 15/15, eller det bliver måske for svært for de mindre nørdede?
    Jeg tror mest det kommer an på hvor populær serien er, hvor fremtrædende karakteren er i serien, hvor karakteristisk dialogen er og hvor meget baggrundstøj der er. Fordi der findes så mange "typer" af medlemmer som det nu er, så er det svært at ramme noget hvor sværhedsgraden er ens for alle. Det er netop derfor jeg godt kunne lide at i ramte så bredt som i gjorde ved lyd-quizzen.
  5.  
    Jeg synes det var sjovt, men ku' personligt bedst li' Gæt-Et-Cosplay-konkurrencen.
    Er der ik' en måde at kombinerer dem på?
  6.  
    Tror ikke man kan kombinere de to områder til noget, som fungerer ordentligt. Det vil bare blive rodet. Det vi gjorde denne gang var blot at vise nogle cosplay-billeder som eye candy for, at diaset ikke blev alt for kedeligt at glo på i de 30-35 minutter det kørte.
    Men måske man kunne få noget cosplay blandet ind i Holdquizzen?
  7.  
    Jeg synes det var svært, men stadig vildt sjovt. Serierne var rigtig godt blandet så der var noget for enhver smag! Det var en sjov udfordring som bestemt gerne må komme igen :D

Hvis både musik og lydklippene blev lidt længere tror jeg også det vil blive nemmere at gætte sig frem ^^
  8.  
    Det er noteret ^^ Jeg ved virkelig ikke hvordan man skulle gøre den lettere uden kun at vælge mainstream shounen serier, og det ville jo gå ud over quizzens kvalitet :). Alle de serier, som optrådte i denne omgang var forholdsvis godt kendte og populære (statistisk set).
    •  
      SoYa
    • Mar 16th 2010

Jeg syns selv spillet var godt underholdene, selvom det da godt ku ses at du var nervøs ;P Men skittevære med det, du gjorde det fint :D

Jeg er enig i at klippene måske var for korte, men serierne var fine valgt og godt blandet ja.
    Håber spillet kommer igen, selvom der var en ting der irriterede mig, jeg glemte undervejs at man i det andet felt både kunne skrive sangtitlen og/eller kunstneren, så jeg missede et par stykker på grund af dette, måske burde man lave tre felter eller et felt, hvor man skriver begge dele henover, mener der vist kun stod 'sang' eller noget henover den anden kategori.

Ulempen i forhold til gæt en cosplay konkurrencen er at man som manga læser har en meget mindre chance for at genkende lyde fordi figurerne vil man da altid ku genkende, men jeg syns stadig at gæt-en-lyd var sjovere.

3 afspilninger var fine, men hvis de var længere ville to nok også gøre det, selvom jeg ved nogle melodier faktisk havde brug for de 3 gange for at få det frem i hjernen igen hvor melodien stammer fra. (Love Hina, mindes jeg var tough at huske :P)

Udover det syns jeg at der måske skulle have været en pause mellem musikken og lydene, bare for lige at forklare igen at det fx er nok med at nævne en af personerne i klippet, og måske at forberede sig mentalt.

Ja ellers meget fint og ser frem til næste gang ^^
  9.  
    Var slet ikke nervøs!! :O .... kun lidt ;) Missede faktisk at få sagt et par enkelte ting, men ja det gik da.

Vi havde også en anden version af svararket, hvor reglerne stod skrevet på, men det kom til at gå ud over skrivepladsen så vi cuttede det fra. Af samme grund tror jeg heller ikke det bliver muligt med 3 kolonner at skrive på :/ "Sang" dækkede over Artist eller Sangtitel, men ja det kunne måske godt fremstå lidt bedre.

Kan godt give dig ret i at det ikke er en lige så let konkurrence for manga-enthusiasterne som for anime-nørderne. Men det kan vi ikke ændre på uden at lave en ny konkurrence :/

Som sagt kørte vi her med 3 afspilninger af ca 12 sekunder, og det kan vi ændre til 2 afspilninger af ca 18 sekunder. Altså må vi ofre en afspilning for at gøre klippene længere, ellers bliver det for langtrukkent. Jeg mener der var skift mellem hver lyd efter 45 sekunder, og jeg tror vi beholder den længde. Så med skrivepausene mellem afspilningerne taget i betragtning, så kan vi ikke rigtig have 3 afspilninger og gøre klippene længere samtidig. Er det så ikke bedre med kun 2 længere afspilninger?

Længere pause mellem skiftet fra Openings til Uddrag, så vi kan genopfriske reglerne... Fin idé, noteret.
    Tak for din feedback ^^
  10.  
    Det her er bare en reminder, da du selv var inde på det... Men nummeret på sangen/uddraget skulle nok have været placeret i venstre side =O
  11.  
    Will do ^^ Gomen