Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      SoYa
    • Mar 29th 2010 edited

Sammen med nogle venner er vi ved at danne et anime band, som måske skal kunne optræde med nogle sange fra anime til forskellige conventions, træf eller andet.
    Vi er stadig i startfasen og vi ku derfor gerne tænke os at vide, hvilke sange kunne i godt tænke jer at høre fra bandet?

Bandet består indtil nu af:
    En drummer, en bassist, guitarist, pianist, og forsangeren (mig).

Vi har talt om forskellige sange, som vi også godt ku tænke os jeres mening til:
    Ghost in the Shell - Making of a Cyborg - Kenji Kawai
    Cowboy Bebop Movie - Ask DNA- Tim Jensen

Jeg selv har disse forslag:
    FMA: Brotherhood Op1 - Again - Yui
    Darker Than Black Op1 - Howling - Abingdon School Boys
    Naruto Shippuuden Op3 - Blue Bird - Ikimonogakari

Hva syns i om dem?
    Det ka være alt muligt - openings, endings eller bare sange fra nogle serier.
    Kom med forslag og hvis i ellers har ideer kom med dem og allerede nu siger jeg tak for feedback!!

Hilsen Annette aka. SoYa

Anime-Kita forslag:

Bakemonogatari ED1 - Kimi no Shiranai Monogatari - Supercell
    Bleach ED3 - Houki Boshi - Younha
    Claymore ED - Danzai no Hana ~Guilty Sky~ - Riyu Kosaka
    Code Geass OP3 - Hitomi no Tsubasa
    D.Grayman OP - Innocent Sorrow - Abingdon Boys School
    Ergo Proxy OP1 - Kiri - MONORAL
    Full Metal Alchemist OP4 - Rewrite - Asian Kung-Fu Generation
    Full Metal Panic OP1 - Tomorrow
    Haruhi Suzumiya Insert - Lost My Music - Hirano Aya
    Haruhi Suzumiya Insert - God Knows - Aya Hirano
    Macross Frontier insert - Iteza Gogo kuji don't be late - May'n
    NANA OP1, OP2, OP3 - Lucy, Rose, Wish
    Naruto: Shippuuden OP1 - Hero's Come Back!! - nobodyknows+
    Naruto: Shippuuden ED1 - Nagareboshi ~Shooting Star~ - Home Made Kazoku
    Shakugan no Shana OP1, OP2 - Being, Hishoku no sora
    Soul Eater OP2 - Papermoon - Tommy Heavenly6
    Tengen Toppa Gurren Lagann OP1 - Sora Iro Days - Shouko Nakagawa
    Toradora OP2 - Silky Heart - Yui Horie
    •  
      Wish
    • Mar 29th 2010

Er I ude efter numre I vi synes er fede eller numre folk kan genkende? Altså God Knows er jo oplagt. Personligt er jeg ikke meget for langt de fleste Narutosange, men folk vil selvfølgelig kunne genkende dem.
    •  
      SoYa
    • Mar 29th 2010 edited

Jeg tror båd og - fede numre som folk kan genkende ville nok være nicest, men vi spiller nok begge dele, dvs også ting der måske ikke er så mainstream.
    Hvis du har ideer til det, så bare kom med dem, men det skal være sange der tager udgangspunkt i de instrumenter der spiller :)
    Sange med fx akkordeon eller trompeter er nok ikke så oplagte, med mindre det er så kendt et nummer at vi gider skrive det om, eller det er blevet skrevet om.

Og vi vil ihvertfald ikke kun fokusere på Naruto sange overhovedet, 'Blue Bird' er efter min mening også bare et fedt nummer, der tilfældigvis også er rimelig kendt :D
    •  
      SoYa
    • Mar 29th 2010

Men God Knows er noteret ;)
    •  
      k4emic
    • Mar 29th 2010 edited

Med undtagelse af AKFGs "Haruka Kanata" er jeg heller ikke meget for Naruto openings. "Howling" ser jeg dog gerne blive udført live :)

Uden videre hensyn til instrumenter kommer nogle ønsker fra mig af:
    Rewrite - Asian Kung-Fu Generation (FMA OP1)
    Kimi no Shiranai Monogatari - Supercell (Bakemonogatari ED1)
    Lost My Music - Hirano Aya (Haruhi Suzumiya Insert)
    Sora Iro Days - Shouko Nakagawa - Tengen Toppa Gurren Lagann (OP1)
    Kiri - MONORAL (Ergo Proxy OP1)

Dertil vil jeg nævne K-ON! som helhed - En serie der handler om en ny-opstartet musik-klub* der bruger noget nær de samme instrumenter som jer.

*Okay, den handler nok mere om pigernes moe-faktor og den kage de spiser. Der kommer dog noget godt musik ud af det i sidste ende.
    •  
      SoYa
    • Mar 29th 2010 edited

Tak for indslaget jeg kigger nærmere på sangene, elsker selv K-on, jeg snakker med bandet om det :P
    'Sorairo days', 'Kiri' og 'Rewrite' er dem jeg ellers kender, som du nævner; så jeg vil notere det og kigge/lytte på de andre som du foreslår :D
    Thx!
    •  
      Wish
    • Mar 29th 2010

Her kommer så nogle sange, som jeg synes er fede med noget gang i og som de fleste nok kender:
    Rose, Wish, Lucy - NANA OP1, OP2, OP3
    Houki Boshi - Bleach ED3
    Danzai no Hana ~Guilty Sky~ - Claymore ED (kræver dog omskrivning eller fløjtespiller)
    Hitomi no Tsubasa - Code Geass sidste OP
    Innocent Sorrow - D.Grayman OP (også fra abingdon boys school ligesom Howling)
    Tomorrow - FMP OP
    Iteza Gogo kuji don't be late - Macross Frontier insert (der er flere gode Macross F sange men de bedste er efter min mening duetterne, hvilket vil kræve to sangere)
    Hishoku no sora, Being - Shana OP1, OP2

Jeg kender ikke Making of a Cyborg, men både Ask DNA, Again og Howling er fede sange.
    •  
      Prime
    • Mar 30th 2010 edited

Ohhh. Det vil jeg da glæde mig til at høare jer spille ^^

Og jer giver K4emic ret. I skal da spille K-on snage. Tis a must *sage nod*

Also Cheat hax
    •  
      SoYa
    • Mar 30th 2010

Jeg vil da snakke med bandet om det, men da jeg er den eneste pige
    må vi lige se om de overhodet gider spiller k-on, da det er rimelig piget :P

Men @Wish det er nogle nice forslag du kommer med, havde helt glemt Nana, de er sgu også nice og 'Innocent Sorrow' :)
    Jeg skal lige høre de andre, men tak for det ;)
  1.  
    Hey Soya, det er da fedt at du har fået det med bandet op og køre igen. Glæder mig til at høre det :P
    Spiller I så hele sange eller den korte anime version?

Her lidt mainstream forslag:
    Silky Heart - Toradora OP2
    Papermoon - Soul Eater OP2

Jeg synes ogs' at lidt K-ON! er passende. Så vidt jeg kan forstå, så er der lige så mange drenge som piger, der ka' li' den serie.
  2.  
    Now I want to join a band *pout* But I arn't good enough
    •  
      SoYa
    • Mar 30th 2010

Tak for inputtet daphne ;) Men aner ikke om Caspar gider synge K-on, men jeg prøver!! :D
    Vi har ikke snakket om, om vi vil spille TV versionerne eller full length sange, selvom jeg næsten regner med det andet.
    Og jeg håber da at det hele falder på plads ja, men ja det tager nok noget tid endnu, inden det er et band der ka optræde med noget :P

Og Prime - Everyone can create a band!! Se på Yui fra K-on. Du ka bare spille castannetter xD LOL
  3.  
    Caspar skal i den grad synge K-ON! Jeg støtter den sag, det må du lige sige til ham ;D
  4.  
    Jeg tror bare jeg holder mig til at spille guitar og bas. K thx
    •  
      SoYa
    • Mar 31st 2010 edited

:-O Det er sgu da awesome! pfft også siger du du ikke er god nok ;)
    Så er det nok mig der burde spille castanneter :D
  5.  
    >.> jeg synes ikke selv jeg er God til Guitar Okai. >.< Men jah
  6.  
    Nu syntes jeg lige, at jeg blev nødt til at blande mig lidt :)

Jeg er ret åben for det meste.. Kan jeg gå med til at spille Soramimi Cake, kan jeg gå med til at spille hvad som helst ;)

Jeg tager lige et kig på K-On her i ferien, mellem matematikhelvedet.

Det bliver så fedt at komme i gang.
    •  
      SoYa
    • Mar 31st 2010 edited

Awesome du er kommet med på forum :D
    Du må også lige checke Full Metal Alchemist: Brotherhood OP1 ud, Again, den er også virkelig nice ;)

Glæder mig også rigtig meget ^_^b
  7.  
    Heros comeback med Nobody knows og DJ Mitsu er altså ogs' temmelig god OxO
    Og det er
    Nagareboshi ~ shooting star a Homemade Kazoku ogs' !
    Begge er fra Naruto, den første er opening og den anden er ending (Mega Kawaii!)
    •  
      SoYa
    • Apr 2nd 2010

Noteret, vi tar nok en eller anden Naruto sang, men vi har ikke bestemt os for hvilken det skal være endnu :)
  8.  
    Har I et navn til bandet?
    •  
      SoYa
    • Apr 3rd 2010

Nej ikke endnu, men vi finder sikkert på et eller andet nice ;D
  9.  
    Ramenstein!
  10.  
    Ho-kago tea time?
    I kunne også navngive som ENOZ (Haurhi) gjorde det med et bogstav for hvert medlem n__n
    •  
      SoYa
    • Apr 4th 2010 edited

Nåhja, det med navnene er ellers også en nice mulighed!

og camavan - xD RAMENSTEIN! LOL, den har du da sikkert bare ventet på at fyre af i lang tid ;D
  11.  
    Nej slet ikke, kom på det mens jeg skrev med Prime over Msn og tænkte I måske ville bruge det :p
    • Tek
    • May 5th 2010

Darksoya you beat me to it :)

Jeg havde selv tænkt på ideen med at lave et Band der spillede den slags musik^^

Sig til hvis i mangler en musiker^^ i can do almost anything^^ det eneste jeg ikke kan er piano (endnu).
  12.  
    Hvor mange sange kan I egentlig spille at the moment?
  13.  
    over 9000 ofc...
    •  
      SoYa
    • May 6th 2010 edited

hehe, altså vi regner ikke med at spille så mange lige til at starte med, og det er lidt på standby for tiden pga bachelor projekt, som halvdelen af bandet har travlt med...
    desværre :(
    og @Tek: det skal jeg nok ;)
  14.  
    Jeg ville da også bare høre om der var sket fremskridt! :)

Men held og lykke med jeres projekter :)