Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    har i lavet nogle speed paints?

har lige uploadet min første video hvor jeg bruger SAI paint:

http://www.youtube.com/user/1Animeculture#p/a/u/0/CvmnL7_IbX8

hvis i har nogle videos som i føler i vil dele, så smid dem bare nedenfor.
    •  
      Kev
    • Apr 29th 2010

Speed painting fører ingen vegne hen, medmindre du er 100% sikker på hvad du laver.
  2.  
    i know i know :) men ville bare have mindst en upload til min channel.
    den ser lidt tom ud :(
    •  
      sema
    • May 1st 2010

Ser nu stadig meget imponerende ud ^^
  3.  
    Det gør det da,
    hvis du speedpainter i en periode og opbygger en hvis rutine heri,
    så ender du som regel med at få en meget mere levende streg
    hvilket munder ud en en langt mere dynamisk tegning.
    •  
      Kev
    • May 2nd 2010

Det nytter ikke at opbygge en rutine, hvis du mangler en del basale elementer at arbejde med. Det fører ingen vegne.

En dynamisk streg er pt. ikke noget AnimeCulture har brug for at arbejde med, fokus burde ligge mere på perspektiv og anatomi.
  4.  
    En dynamisk streg er altid noget folk har brug for, uden denne er en perfekt anatomisk tegning intet værd.
    Medmindre det er til en lærebog, hvilket jo langtfra er hans mål.
    •  
      Kev
    • May 3rd 2010

Altsammen er selvfølgeligt afhængigt af hvilken stil man forsøger at opnå.

Dynamiske streger kan opnåes ved at tegne linier i diverse mønstre på et stykker papir.

En dynamisk streg er prikken over i'et på en tegning, ikke et grundelement.
  5.  
    Altså. det er sådan at jeg optager alt hvad jeg tegner på computer, bare for at få min utube profil til at ligne noget, g sådan at andre kan se hvordan selve en process ser ud når man lærer mangaen at kende.
    havde ingen intentioner om at gøre det en lærestreg for mig selv, men synes da det er fedt at der ligefrem er startet en diskusion om hvorvidt dette vil hjælpe med at forbedre ens evner til at tegne og skitsere manga.
  6.  
    Nej, en dynamisk streg er forskellen på om tegningen er go eller dårlig,
    ikke prikken over i'et.

Uden en dynamisk streg er dine tegninger intet værd,
    hvor perfekt de end ellers er, vil de fremstå livløs og kedelig.
    •  
      Kev
    • May 4th 2010

Sjovt som meninger kan være forskellige :P Må jeg spørge hvilke stil du kender/bruger Bjarkemai?

De ting jeg ved stammer fra forskellige concept-artist områder, kan jo være derfor vi ser forskelligt på det?
  7.  
    Jeg har beskæftiget mig med lidt af det hele de sidste hmm, 7 år tror jeg efterhånden det må være.
    Dog har jeg ikke selv tegnet de sidste par år, der har det mere været interessen for andres,
    værker, teknikker osv. der har trukket i mig.

Men ellers startede jeg vel ca. for de der 7-8 år siden med for alvor at gå op i tegning/maling osv. som et håndværk.
    Efter nogle år måtte jeg dog sande at jeg aldrig ville blive go nok, tænker desværre lidt for matematisk til tegning.

Har været vidt omkring i den forbindelse, gik til forskellige tegnekurser i Midtjylland, senere tog jeg et år med animation i Odense,
    så nogle kurser i Ålborg, derefter i Midtjylland igen, så flyttede jeg til Viborg og tog nogle uger på The Drawing Academy der.
    Hvilket er det seneste, det er en 2 år siden nu sådan ca.

Ellers har jeg i alle årene brugt det meste af min tid på at læse om tegning, komposition, design, farver, historie fortælling osv.
    Koncept tegning er også en af mine store passioner, noget af det der trækker ved denne form for tegning er specielt at se den samme persons
    ideer til en enkelt figur. At se den "samme" figur tegnet på 50 forskellige måder, med få ændringer hist og her, hvilket til sammen ændrer helheds indtrykket betydeligt,
    se det er fantastisk.

Selv tegnede jeg mest en blanding af klassisk tegning og cartoony.
  8.  
    .... og så spørger idioten her sikkert meget dumt, men hvordan optager man, mens man tegner på computeren? O___o
    •  
      k4emic
    • Jul 31st 2010 edited

Du gugler det!
  9.  
    Ahh, takker. Har fundet et program :3