Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      k4emic
    • May 14th 2011 edited

Jeg har netop afsluttet første afsnit af Denpa Onna no Seishun Otoko, og jeg er ganske imponeret!

Serien handler tilsyneladende om unge Makoto der flytter ind ved sin tante, Meme, for at være i High School. Problemerne vælter dog hurtigt ned over ham, for tanten viser sig at være alt andet end normal da hun byder ham velkommen til byen med aliens. Makoto er overbevist om at tanten er skingrende sindsyg, noget han bliver mere overbevist om, da der er placeret en menneskelig fiskerulle i indgangen til huset. Rullen viser sig dog at være Memes datter, Erio, som har en futon rullet rundt om sig, fra livet og op, men stadig formår at fortære en halv pizza hurtigere end de fleste. Erio fabler en masse om at hun er en alien, at jorden er et mål og andre ting, som bliver lidt mere tydelige hen af vejen.

Der er rigeligt med humor i serien - Både af den åbenlyst visuelle type, men også af den lidt mere komplekse slags, der kræver basal viden om bl.a. sproget og kulturen i japan.

Fra et visuelt synspunkt, er det klart at SHAFT har animeret serien. Der er en stor visuel lighed med f.eks. Bakemonogatari, dog uden at blive helt det samme.
    Første episode byder dog ikke på så meget fremdrift i historien, dog formår den at introducere de tre karakterer og de grundlæggende rammer for serien ganske effektivt, uden det bliver kedeligt.

TLDR; Ung mand møder moe alien-tøs.
    •  
      Wish
    • May 19th 2011

Det er et stykke tid siden, jeg er begyndt på disse serier, men nu måtte jeg hellere få samlet op.

Ano Hana og jeg vil give jer andre ret i, at det er sæsonens bedste anime. Historien og figurerne er interessante og supplerer hinanden virkelig godt. Jeg glæder mig hele tiden til at se næste afsnit.

Hanasaku Iroha. Jeg havde nogle forventninger til denne her, som endnu ikke rigtig er blevet indfriet. Jeg havde egentlig troet, at den ville være på niveau med Ano Hana, men indtil videre har den et stykke derop. Serien har dog potentiale med en række meget forskellige karakterer. Det største problem er dog nok, at hovedpersonen endnu ikke har sagt mig specielt meget.

Steins; Gate. En meget underlig anime. Jeg har kun set 3 eps. indtil videre, og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal mene om den. Historien har potentiale, men den mandlige hovedperson appellerer ikke til mig. Det hele er stadig meget kryptisk. Jeg regner med at se lidt mere, men det er ikke en serie, jeg er vildt begejstret for.

Madoka. Med sin visuelle side og anderledes fortælling om magical girls, syntes Madoka som et frisk pust. Jeg har set 5 eps. og desværre er luften lidt gået af ballonen hos mig. Det hele virker til at blive trukket i langdrag, og der skal da godt nok gang i de sidste episoder for at gøre det op for den sløve start i forhold til at serien kun er på 12 episoder. Men det er set før, at en serie er langtrukken de første episoder og så pludselig udvikler sig hurtigt (ef - a tale of memories). Så det håber jeg sker med Madoka. En anden grund til at serien har svært ved at holde min interesse er også, at den eneste person, som jeg faktisk kan lide, er Homura.

Shouwa Monogatari. Den handler om en familie, der har en butik/værksted (jeg ved ikke helt, hvad det er faren laver). Årstallet er 1964. Jeg har kun set en episode, som handlede om deres nytårsaften. Det ser ud til bare at blive en stille og rolig slice of life serie, som følger en familie i 60'erne.

Toriko. One Piece møder Dragonball og kaster sig ud i en verden fyldt med farlig gourmetmad. Der er ikke så meget at sige om den serie, ud over at man bliver sulten af at se den.

Yojouhan Shinwa Taikei også kendt som Tatami Galaxy. Se det er en anime med en anderledes grafisk side - måske lidt for anderledes. Denne serie kræver utrolig meget opmærksomhed fra seeren, da der er masser af snak næsten hele tiden. Jeg måtte flere gange spole lidt tilbage og pause for at få det hele med. Ikke en serie, jeg brænder efter at se mere af, men den har fået ros for sin character development og så har en af personerne samme stemme som Niizuma Eiji fra Bakuman.
  1.  
    Er også for nylig gået igang med et par nye serier:

Ano Hana:
    Jeg har lidt svært ved at acceptere alle de der små underlige seksuelle hentydninger der er i serien, da jeg synes historien i sig selv er så interessant, at de ikke er nødvendige. Glæder mig rigtig meget til at se, hvordan den udvikler sig

Panty And Stocking with Garterbelt:
    Den nyeste serie fra Gainax. Bizzar Magical girl anime, med to hovedpersoner, der minder om Powerpuffpigerne i en ældre udgave. Panty og Stocking er to "Fallen angels", som lever i Daten city, hvor deres opgave er, at bekæmpe såkaldte "ghosts" og samle en slags mønter, så de kan få lov at komme i himlen (Så vidt jeg har forstået). Serien er fuld af nogle meget mærkelige seksuelle temaer, men udover det, er den faktisk ret sjov, og musikken er ret nice :)
  2.  
    Iron Man(Anime-versionen): Den er lidt vild, fordi det er Iron Man, men ellers synes jeg den er lidt langtrukken. Har netop set episode 1 og synes, det er noget, jeg godt kan holde til at se ind i mellem, ikke flere episoder i træk.

Soul eater: Ser den sammen med min bror og den er for vild!

Ouran High School Host Club: Også den ser jeg med min bror og det er en vildt god historie med masser af humor. Selvom det er lidt nitten, at jeg er så nysgerrig at jeg læser om slutningen på Wikipedia eller noget.

Oban star racers: Er begyndt forfra siden den var på Jetix og husker en del af serien. Synes, det er lidt synd at de bruger den samme sang i den engelske dub til både start og slutning, da de originale passede fint nok til de klip, der blev vist..

Usagi drop: En josei-serie, der har ok humor og som er rart realistisk.

Umi monogatari: Anata ga itekureta koto: Den er ret sød og indtil videre god, da jeg er vild med historier om havfruer og havmænd X3

Code geass: Lelouche of the rebellion: Jeg har hørt en del om code geass serien og set de tre første afsnit før, inden jeg begyndte på serien igen. Den er ret spændende og ham Lelouche er så sej *w*

Beelzebub: Alt for awesome til ikke at blive set. Jeg har læst til kapitel 72(ca) og den er vildt sjov XD

Og så en hel masse webcomics på smackjeeves :3
    •  
      Wish
    • Aug 25th 2011

Usagi Drop. Jeg har set 2 eps. indtil videre og den er virkelig sød. Den handler om 30-årige Daikichi, der tager til sin bedstefars begravelse. Der finder han ud af, at bedstefaren har en lille datter (Rin) og moren er stukket af. Ingen i familien ønsker at tage sig af Rin, hvilket Daikichi fornemmer. Han synes, at det er synd for hende, så han ender med at spørge om hun vil bo hos ham, og det vil hun gerne. Usagi Drop har meget simpel artwork, men det er også personerne og deres forhold imellem, som er omdrejningspunktet. Det tegner til at blive en rigtig god serie, og jeg glæder mig til at se mere.
  3.  
    Usagi Drop er awesome XD
    •  
      Wish
    • Aug 30th 2011

Shakugan no Shana Second. Jeg kunne faktisk ikke huske så meget fra den første serie, så jeg måtte lige læst lidt op på den, inden jeg gik rigtig i gang med Second. 2. sæson er startet rigtig godt ud. Det virker også til, at hovedplottet allerede er begyndt at komme i spil. Jeg har set 9 episoder. De sidste tre indeholdte dog en comic relief filler og en baggrundshistorie, som jeg ikke kunne se relevansen af før til sidst i eps. 9. Jeg håber dog, at Second kan løfte niveauet yderligere, da jeg lidt synes, at det er gået ned siden den ret stærke start.
    •  
      Wish
    • Sep 5th 2011

Dantalian no Shoka. Jeg har set 2 eps. indtil videre og serien har ikke rigtig imponeret mig. Tsundere Dalian har jeg svært ved at finde noget sødt ved - hun er ikke nuttet at se på, heller ikke når hun spiser eller er sur. Så der har Gainax failet, da det for mig er tsundere figurens eneste appeal i starten. Plotideen er ikke udført videre spændende endnu, men der er potentiale. Jeg synes, at seeren bliver kastet lidt for meget ind i det, men forventes stadig at finde det hele ganske naturligt. Sammenspillet mellem Dalian og Huey virker indtil videre ikke særlig troværdigt men derimod påklistret. Jeg håber virkelig det bliver bedre og at der introduceres nogle interessante bifigurer, hvor der er godt sammenspil. Desuden irriterer Dalians "yes" mig ufatteligt meget. Det virker godt nok til, at serien skal forestille at foregå i England, men hvorfor i al verden har de så givet den en fransk titel..? Plus hendes "yes" tilføjer ikke noget "cutehedselement" ligesom Shans "urusei, urusei, urusei!".
  4.  
    Secret Garden - En sydkoreansk drama serie der ligner lidt en manga, jeg har læst engang for længe siden kaldet Orange Chocolat(tror jeg). Den er vildt awesome XD

Og lidt flere webcomics :D
    •  
      Wish
    • Oct 1st 2011

Mushi-Uta
    Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om de 3 eps. jeg har set. Der er ikke noget særligt over serien, men på den anden side er der heller ikke nogen større irritationselementer. Den var tilgængelig på Crunchyroll, og jeg mangler noget at fordrive tiden med indtil den nye sæson begynder, og det virker den til at fungere fint som.
    •  
      Prime
    • Oct 21st 2011 edited

Magical Girl Lyrical Nanoha StrikerS
    Klassisk Magical girl serie. men stadig meget awesome. Dog ikke i nærheden af Magical Girl Lyrical Nanoha A's og Magical Girl Lyrical Nanoha I mine øjne

Og en serie mere men den nævner jeg først når den er blevet gættet / dropept i Gæt en anime
  5.  
    Manga:
    Dengeki Daisy: aaaawesooome! XD
    Kurebayashi Teru får af sin storebror en mobil med et nummer til DAISY, en god ven, hun dagligt sender beskeder til. DAISY er dog en hacker og en dag bliver der brug for DAISYs evner med en computer, da en af skolens computer bliver overtaget af en falsk DAISY. DAISY har dog en dyster fortid, men for at lære den at kende, må man gribe til mangaen :3

Love so life: cuute >/////<
    Handler om Shiharu, der babysitter de to-årige tvillinger Akane og Aoi for deres onkel, der er en kendt nyhedsreporter. Tvillingerne er blevet efterladt i onklens varetægt efter at deres mor er død og deres far er løbet bort. Shiharu selv er forældreløs og passer børn i en børnehave ved det børnehjem, hun bor på. Akane og Aoi er begge ekstremt nuttede X3

Otometeki koi kakumei love revo!!: Nice :D
    Handler om fem bishounen dudes på en skole og en lille fatty, der var tynd og smuk som ung. Den er virkelig hyggelig indtil videre og interessant.

Anime:
    - Durarara!!: Interessant :3
    - Ranma ½: Lige så awesome som mangaen :D
    - Cowboy Bebop: Totalt awesome :D
    - Kuroshitsuji: Ciel skræmmer mig lidt >//<;;
    - Nyan koi: Katte =OwO=
    - Potemayo: Cute :3
    - Tenjou tenge: Nice :D
    •  
      Wish
    • Oct 23rd 2011 edited

Her er lidt om de nye serier, som jeg regner med at se denne sæson. Jeg mangler stadig at begynde på tre.

Tamayura: Hitotose er lige så stille og rolig, som jeg havde forventet. Den ser heldigvis også ud til at være mere hen af Honey and Clover end Lucky Star. Yay. Så der er måske noget at komme efter her udviklingsmæssigt hos figurerne.

Shakugan no Shana III (Final) har jeg nogle blandede følelser om efter eps. 1. Jeg kan godt lide de følelsesmæssige reaktioner, vi får lov til at se. Der bliver taget hul på det der nok skal være omdrejningspunktet uden, at vi får en reel forklaring på det. Generelt er der en del løse tråde fra både eps. 1 men også den foregående sæson, som skal samles op, og jeg håber at denne sæson kan holde fokus og få det gjort. Har man ikke set de 2 første Shana sæsoner, skal man ikke gå i gang med Final.

Bakuman 2 fortsætter hvor sæson 1 sluttede. Den fortsætter på samme facon, hvilket egentlig passer mig fint. Der bliver kastet nogle nye personer ind i historien, som jeg indtil videre ikke helt ved, hvad jeg skal synes om. Jeg vil mene, at selvom det er en sæson 2, kan man godt følge med, hvis man lige læser op på de forskellige personer og historien.

Boku wa Tomodachi ga Sukunai er den serie, jeg har mindst forventninger til, hvilket da også er godt. Jeg synes, at serien tager et interessant emne op (hvordan man får venner, og at der bliver set skævt til en, hvis man ikke har venner). Jeg frygter dog, at det ender ud med at være den gængse haremserie, hvor panty shots og bouncing boobs bliver det der fylder mest. OP'en giver mig ikke mange forhåbninger og fokuseringen på Senas bouncende bryster, gør det ikke bedre.

Mirai Nikki Efter at have set eps. 1, gik det op for mig, at jeg havde misforstået konceptet med dagbogen. Jeg troede, at han ville kunne skrive sin og andres fremtid på min mobiltelefon. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om serien endnu. Selvom jeg misforstod noget, synes jeg stadig, at det egentlige koncept er interessant. Serien kan lede tankerne hen på både Death Note og Higashi no Eden.

Fate Zero starter ud med at indvie nye i historien og den verden vi befinder os i gennem en dobbeltepisode. Det er okay, men en smule kedeligt, når to af figurerne bare går rundt om en tredje i en cirkel imens de snakker. I løbet af de næste episoder bliver det hele dog mere spændende og personernes indbyrdes forhold får lov at udfolde sig mere, hvilket er rart. Jeg har en del forventninger til denne serie, og jeg har forhåbninger om, at den kan leve op til dem. Jeg synes dog, at det er temmelig irriterende, at Fate Zero bliver delt op i 2 sæsoner. Buh!

Kimi to Boku eller You and me er virkelig steneren - mere end jeg havde regnet med. Jeg havde håbet på noget afdæmpet Ouran, men det tegner mere til at blive noget a la Sketchbook ~full colors~. Men eftersom jeg har set hele Sketchbook, kommer jeg nok også til at se Kimi to Boku - bare på en anden måde end jeg havde regnet med. Eps. 2 åbner dog op for mere handling end eps. 1 gjorde - heldigvis.

Last Exile: Fam the Silver Wing er et forsøg fra Gonzo på at rejse sig fra støvet igen. Forventningerne er høje, men jeg forsøger at dæmpe dem. Jeg ved nemlig ikke helt, hvad jeg skal mene her efter den første episode. Hovedpersonen siger mig nemlig ikke noget specielt og det er svært at vide hvor historien bliver ført hen, men der ser heldigvis ud til at være et større persongalleri og et gensyn med nogle af figurerne fra den første Last Exile.
  6.  
    Er begyndt på:

Boku wa Tomodachi ga Sukunai
    En typisk ecchi high school komedie. Indtil videre af den lidt bedre slags, men det kan sagtens vende.

Ben-To
    Endnu en ecchi high school komedie, men med et noget mærkeligt plot: Fysiske kampe om diverse supermarkeders sidst-på-dagen-halvpris bento'er. Overaskende nok så bliver det fortalt på en måde hvor kampene det giver mening. Indtil videre dog ikke noget helt vildt at komme efter.

Begynder "snart" på:

Fate/Zero
    Skal have fundet en løsning på 10bits problemet først :P . Skal jo ses på fjerneren med XBMC. Har set både Fate/Stay Night og Unlimited Blade Works så denne prequel skal da også ses.

Bakuman 2
    Sæson 1 var lidt shounen "we can do the impossible"-agtig, men når jeg nu har set den kan jeg ligeså godt se 2'eren også. Skal jo have hele historien med - men tvivler på jeg får det for de plejer jo bare at ende med intet :) .

Shakugan no Shana III (Final)
    Slagkraftig tsundere ftw! ... men igen en der skal ses fordi man har set det to forige.

Higashi no Eden: Gekijouban II Paradise Lost
    Så snart blu-ray'en dumper ind af brevsprækken. Serien var ganske god, og selvom den svarede på en del af de spørgsmål man havde undervejs åbnede den også op for nye. Den første film svarede ikke på ret mange af dem og sluttede som om den gik til reklamepause. Lidt træls, men nu havde jeg forudbestilt 2'eren anyway.
  7.  
    Jeg begyndte idag to mangaer:

Ratman:
    Meet Shooto. He's a bit vertically-challenged. He also wants to be a hero. But guess what? Midgets can’t be heroes! Ha! So he becomes a villain instead. Sort of. Not really. Wait a minute here, why is he so heroic if he’s sup­posed to be the bad guy? And what about the so-called good guys? Why are they so… evil?

Den fangede mig virkelig, men kun 3 chapters so far, mindede mig meget om Zetman, men kan på ingen måde se hvordan andet end navnet.

Bloody Cross:
    Half angels: Individuals cursed because of their impure lineage. Tsukimiya is a Vampire Half Angel, and with her companion-of-convenience Hinata, with whom she shares a strained relationship at best, and an antagonistic one at worst, are on a search for the God\'s Book of Prophecy. The book harbors immense power, and is supposedly the only thing capable of removing the half-blood curse that Tsukimiya and Hinata share. The problem is that nobody knows if the book\'s power is enough to save two people, and neither is willing to share with the other

Fangede mig, men har ikke tid til det store review :)

Da Noblesse kom ud med et fantastisk chapter idag, vil jeg lige nævne det.

Noblesse:
    A vampire wakes up from a 820 year slumber in contemporary South Korea. As the being adapts to his surroundings, he accidentally enrolls at a school..

Fantastisk humor, og i de senere chapters fede kampe, og en historie der bliver ved med at trække dig ind:)
    •  
      Wish
    • Nov 20th 2011 edited

Efter anbefalinger herinde fra er jeg nu kommet i gang med Gundam Seed. Første episode var lidt kedelig og temmelig forudsigelig. Ved at se flere episoder hurtigt efter hinanden har jeg dog fået sat mere skub i serien. Indtil videre er jeg ikke "blown away" men jeg er interesseret i at se, hvordan det går videre. Jeg ser også frem til at komme tættere ind på livet af personerne, da de virker ret flade lige nu. Ifølge ANN havde hver episode et budget på 25.000.000 yen. Det er 5.000.000 mindre end Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, men jeg synes, at der er meget stor forskel. Man kan godt se på Gundam Seed, at den er 10 år gammel, hvorimod GITS:SAC er rigtig flot lavet.
  8.  
    Shugo Chara:
    Selve animeen. Engang for længe siden læste jeg første kapitel, men nu er jeg så begyndt på animeen i stedet for.

Tengen toppa gurren lagann:
    Jeg har hørt en del om denne serie, og så tænkte jeg alligevel på at se den. Nu er jeg så begyndt på den sammen med min bror, men jeg har kun set første episode sammen med ham.
  9.  
    Hana kimi - (Japansk) Live action:
    Jeg er næsten færdig med den og begyndte i mandags, så den har været rigtig spændende. Det er en live action over mangaen For you in full blossom (Jeg kan ikke den japanske titel udenad, Hana kimi er forkortelsen af navnet), der handler om Ashiya Mizuki fra Amerika, der rejser til Japan for at få Sano Izumi til at lave højdespring igen. Hun skal dog forklæde sig som en dreng, for Sano går på en drengeskole. Live action'en skiller sig meget ud fra mangaen, men den er meget sjov og historien er vildt god, selvom den ikke følger mangaen helt. Jeg kan især lide ham, der spiller Sanos rival Kagurazawa, for han er japansk-spansk skuespiller :3

Blazer driver:
    Det lød som en god serie og den er godt tegnet. Jeg kan ikke helt huske, hvad den handler om, da det er et stykke tid siden at jeg begyndte at læse den, men jeg tror, den er tegnet af Masashi kishimotos tvillingebror Seishi :)

Ouran high school host club - Live action:
    Fandt den samtidig med Hana Kimi, men har kun fået set første afsnit. Den følger indtil videre mangaen rimelig godt, selvom det med pærerne, der lyser op, efterhånden som klubben finder ud af, at Haruhi er en pige, ikke er med i live action'en..

Ningyou kyuutei Gakudan:
    en god manga, der følger et hemmeligt omrejsende orkester med lidt skeletter i skabet og melodier, der vist ikke er helt normale :3

Og så lidt yaoi og webcomics XD
  10.  
    Det er efterhånden pænt lang tid siden jeg har været herinde (livet driller lidt lige pt.) men jeg er kommet igang med
    forholdsvis meget anime, taget i betragtning af hvad jeg har tid til.
    Vi tager den fra hukommelsen:
    Fairy Tail
    Hidamari Sketch
    A+ Channel
    Dog Days
    Ao no Exorcist
    Panty and Stocking with Garterbelt
    Bakemonogatari
    Full Moon wo Sagashite
    Mayoi Neko Overrun!

Alle anbefalet af en person jeg mødte i bussen for lang tid siden og jeg må da ærligt indrømme
    at jeg ikke er blevet skuffet endnu.
    •  
      Wish
    • Jan 13th 2012

Another
    Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om den indtil videre. Den er skam flot at se på, og musikken er også okay. Den formår dog ikke rigtig at involvere mig i historien og personerne. Jeg regner dog med at give den et par episoder mere.

Poyopoyo Kansatsu Nikki
    Den handler om en fed kats hverdag. Katten er sej... Hvad mere kan jeg sige.
  11.  
    ... En hel del rigtig meget anime:

Kino no Tabi: The beautiful world: Den ser rigtig spændende ud og jeg har lånt bogen engang fordi det lød spændende med en talende motorcykel, men jeg fik aldrig læst mere end et par linjer eller noget på første side.

Kimi ni todoke season 2: Jeg kan godt lide, at den fortsætter, hvor den slap, for jeg kan godt lide den rolige, 'ærlige' måde, serien er. Jeg er blevet helt vild med Sawako :3

Udover de to også flere andre, jeg næsten kun har set første episode af:
    - Chibi Devi!!
    - Trigun
    - Kamikaze kaitou jeanne
    - Gankutsuou
    - Shinryaku! Ika musume
    - Betrayal knows my name
    - This ugly yet beautiful world
    - Sayonara zetsubou-sensei
    - Geijutsuka art design class

Og mangaer:
    - Oresama Teacher
    - Zetman
    - Mamacolle (Temmelig lang tid siden)
    - Shoujou gensou necrophilia
    - Ubel blatt(Det er så en, jeg har læst engang i fortiden til kapitel nogle-og-halvfjerds, men er begyndt forfra, fordi jeg intet kan huske)
    - Potemayo :3
    - Laon (egentlig en manhwa)

:3 Yes, jeg begynder på en helt masse og får stort set ikke afsluttet noget lige med det samme XD
    •  
      Wish
    • Jan 16th 2012

The Knight in the Area
    En sportsanime som dog lyder til at have lige så meget fokus på personerne, deres forhold til hinanden og deres udvikling. Indtil videre har jeg set 2 eps. og den er da okay. Indtil nu minder den om Cross Game og Touch. Slutningen på eps. 2 lægger da også op til, at denne serie følger i fodsporet på de to førnævnte med hensyn til en tragisk episode, der skal sætte skub i handlingen og hovedpersonens udvikling. Jeg har dog ikke fået samme sympati for personerne i Knight, så hvis serien vælger denne drejning, vil den nok ikke have samme effekt hos mig, som i de andre to serier.
    • Gama
    • Jan 24th 2012

Nabari no ou.

Silent, apathetic yet mischievous, 14 year old Rokujou Miharu is the bearer of the hijutsu, "Shinrabanshou", a powerful technique many ninja clans desire to possess to become the ruler of Nabari. Fellow classmate Kouichi and his English teacher Kumohira are both secretly Banten clan ninjas, pledging themselves to protect Miharu from his many attackers. Keeping apathetic, Miharu attempts to reject their invitation to join their ninja ‘club’ however, after numerous attacks; he finds no choice but to join their group as a means for his survival. Slowly, Miharu takes a step closer to becoming the ruler of Nabari.

Indtil videre synes jeg den er ret fed, og den minder mig meget om Naruto, jeg er dog kun en 5-6 afsnit henne, men indtil videre har historien trukket mig ind :)
  12.  
    Tro mig, den kommer til at afvige MEGET fra Naruto resten af vejen :P
  13.  
    enig med Camavan - den ligner ikke Naruto længere henne... den er SÅ MEGET BEDRE end Naruto nogensinde bliver - muahaha *host*
    • Gama
    • Jan 24th 2012 edited

hehe nu har jeg intet imod Naruto, det er en shounen manga, så plothullerne bør man forvente :P men jeg ser frem til at se hvordan Nabari udvikler sig :)

Så startede jeg lige en ny manga mens jeg sad og kedet mig.

Dorohedoro.
    In a city so dismal it’s known only as “the Hole,” a clan of sorcerers have been plucking people off the streets to use as guinea pigs for atrocious “experiments” in the black arts. In a dark alley, Nikaido found Kaiman, a man with a reptile head and a bad case of amnesia. To undo the spell, they’re hunting and killing the sorcerers of the Hole, hoping that eventually they’ll kill the right one. But when En, the head sorcerer, gets word of a lizard–man slaughtering his people, he sends a crew of “cleaners” into the Hole, igniting a war between two worlds.

Indtil videre synes jeg den er helt overdrevet fantastisk, masser af vold, ingen censur, og en masse mysterie :)
    og så er den tegnet mørkt og lidt specielt, minder meget om Kentarou Miura's tegnerier i Berserk.
    •  
      Wish
    • Feb 3rd 2012

Jeg er begyndt at gense Last Exile. Det er lidt underligt at se den på japansk. Lavies stemme er dog noget mere behagelig at høre på på japansk. Jeg så nemlig serien med engelsk dub dengang DR1 vidste den. Det bliver dog rart at få hele historien med denne gang, da DR1 jo klippede alt inden OP'en væk.
  14.  
    Eden of the East (Higashi no Eden)

Jeg begyndte på den igår aftes, og den virker som en rigtig solid serie so far. Den bryder på flere måder de traditionelle rammer for en "anime" og kører lidt ud i sin egen genre. Interessant og rigtig pæn tegnestil, gode soundtracks (Oasis!), originalt plot og dybdegående storyline samtidig med, at der er meget fokus på de interne forhold mellem karaktererne, selv uden det virker overflødigt for historien. Er ca. halvvejs i seriens 11 afsnit, og jeg har indtil videre kun positive ting at sige om serien, og er ikke et sekund i tvivl om, at jeg får den set færdig i dag ;)
  15.  
    Det er egentlig et stykke tid siden, og det er heller ikke som sådan manga, men...
    Humon's Scancinavia and the World XD
    Jeg fulgte den lidt på deviantart for nogle år siden, faldt lidt af sporet og vendte tilbage med fornyet interesse :D

K-on! (Animeen)
    Fordi min bror så den(Han vil dog stadig ikke indrømme at han er ved at blive hooked på anime) og han anbefalede den til mig, men jeg kan generelt lide serier med lidt 'dumme' hovedpersoner, for det gør det lidt sjovere at følge :3

Og måske lidt mere her eller der, men jeg husker ikke så godt igen XD
  16.  
    @Camavan Så må du jo ow hellere få set filmene (sig til hvis du skal låne dem :) ).

Er ikke begyndt på nogen i et par uger nu (har primært stået på Japanske tv-serier), men følgende ligger og venter med længsel:
    - Nisemonogatari - Mere Bakemonogatari!
    - Zero no Tsukaima F - Har set de tre andre to gange
    - Kill Me Baby - Virker til at være tilpas plat til mig
    - Amagami SS + - Har set den første, og så bliver man vel nødt til det
  17.  
    Jo tak, Peter! Det husker jeg lige på ;)
    •  
      Wish
    • Feb 10th 2012

Gundam Seed Destiny
    Den starter meget ud ligesom Seed. alt er fredeligt, men så trænger nogen ind og stjæler de nye Gundam modeller. Jeg var spændt på, hvordan historien ville gå videre. Det nye cast lukker selvfølgelig op for nogle muligheder, men jeg er glad for stadig at se nogle velkendte karakterer imellem også.
  18.  
    No.6(anime): Jeg kunne godt lide openingen(Jeg bedømmer lidt, om jeg vil se serien, på openingen, men også på plot og udseende) og så havde jeg hørt en del til det generelt. Har dog kun set de to første episoder, men min bror begyndte at se den kort efter og er kommet længere end mig(Han er vist skabs-animefan, selvom han kalder sig en nørd)

Shounen oumyouji(anime): Aner ikke helt, hvad der fik mig til at se den her, men den lader til at være god nok(Har dog kun set første episode)

Måske Uta no prince-sama(Anime): Kom til at se maji 1000% love og forelskede mig helt i sangen XD Så første afsnit og er ikke sikker på, om jeg virkelig vil igennem en serie, der handler om velkendte ting og en pige og seks drenge >w<;;

Og sikkert flere, men jeg har ikke rigtig styr på det..

(Og The Marriage Stone af Josephine Darcy på fanfiction.net XD Det er ikke anime, men jeg har bare læst det hele på rimelig kort tid. En fantastisk fanhistorie på engelsk til Harry Potter, der også har de fire første kapitler oversat til dansk af en anden bruger derinde.
    Den handler om, at Cornelius Fudge, ministeren for magi, vil adoptere Harry, og for at forhindre ham i det, er Harry nødt til at blive gift. Ved hjælp af en såkaldt Ægteskabssten, der viser ens soulmate, bliver Harry gift med den mest utænkelige person ever - Snape! Det er dog kun et platonisk ægteskab(I troldmandsverdenen har de ikke noget imod to mænd i et ægteskab) og Harry bliver da også udsat fra lidt af hvert efter at have hapset en sten kaldet Odins øje fra Voldemort..
    Men uden at afsløre alt for meget, er det en totalt fed historie, dog med tre(måske flere senere) male/male forhold og sådan lidt.. Det er dog værd at læse, selvom den slet ikke er færdig endnu og er kommet til kapitel 77)
  19.  
    (^Droppede Uta no prince-sama, det er lidt for forudsigeligt)

Er begyndt på at læse Samurai High School, der handler om et tvillingepar, en pige og en dreng, der forklæder sig som hinanden for at gå på skolen. Pigen vil gerne være Supreme Commander og slås en hel masse, mens drengen bare helst vil kokkere og sy. Smid så oven i hatten en totalt arrogant rigmandssøn, hans totalt observante storesøster og en masse sjov galskab, og så er det en spændende manga XD Er helt vild med den :D