Vi har fået nyt forum. Hvis du ikke kan logge ind kan du skriver til teknik@anime-kita.dk, så hjælper vi gerne :)

Jeg er lige begyndt på...

Redigeret September 2010 i Anime & Manga
Vi har jo en "Jeg har lige afsluttet"-tråd, så jeg syntes, at det ville være fint også at have en "Jeg er lige begyndt på..."-tråd, hvor man kan fortælle om sit førstehåndsindtryk af en serie.

Jeg er selv for nylig begyndt på:
Angel Beats. OMG, hele eps. 1 er jo bare stereotyper og stereotype ting smidt sammen i en serie. Folk siger, at Yuri minder om Haruhi, men hun er ligeså meget en moderne Asuka, synes jeg. Så efter eps. 1 tænkte jeg, "Er det mon en parodiserie?". Eps. 2 gav et hint til, at serie har mere dybde end eps. 1 fremlagde, så jeg håber, at det vil fortsætte sådan.

Baccano. Jeg har set 4 eps. indtil videre. I starten syntes jeg bare, at det var et stort rod, men nu begynder man så småt at kunne se sammenhæng hist og her. Jeg har dog stadig ikke styr på alle personerne og deres interne relationer, men der er også en god mængde af dem.

Hakuouki. Jeg har kun set en eps. Den kvindelige hovedperson har samme stemme, som hende fra Saiunkoku Monogatari og der er fyldt med bishounen figurer i første eps. Det har fået mig til at holde lidt igen med min iver.

Uragiri wa Boku no Namae wo Shitteiru. Jeg har set 4 eps. Jeg kan ikke lade være med at tænke Angel Sanctuary, når jeg ser den. Hovedpersonen er en ung fyr, som er reinkarneret, og i hans tidligere liv var han en kvinde. Jeg ser serien på Crunchyroll, og der er heldigvis kun en reklame i starten - nok fordi eps. ikke er helt nye længere. Jeg har ikke de store forventninger til serie - altså jeg forventer ikke, at den overrasker mig med uforudsete plot twist. Jeg forventer en lidt over gennemsnittet klassisk historie i den genre.
«13456

Kommentarer

• Redigeret September 2010
    God idé med sådan en tilsvarende tråd.
    Baccano! er ligesom Durarara! rigtig forvirrende i starten, for man får smidt 10-20 forskellige karakterer og deres individuelle handlingsforløb i hovedet på de første 20 minutter. Det geniale ved de serier er når man når længere ind, og det hele begynder at spille sammen til, at man får flettet en super fed historie med indgreb fra rigtig mange sider og karaktertyper.
    Desuden er jeg helt vild med tegnestilen og fortællemetoden i de serier..... og hvis man ser Baccano! først vil man midtvejs i Durarara! opdage et lille påskeæg som man ikke kan lade være med at flække af grin af :D
  • Nå ja, Baccano! og Durrr er også lavet af de samme folk :)
  • Nyan Koi. En serie med en meget sjov ide. En dreng som er allergisk over for katte, skal gøre 100 gode gerninger for katte, for at råde bod på at have ødelagt en katteguds statue. Jeg har ikke de store forventninger til denne serie, det bliver nok bare en jeg ser, når jeg skal slappe af uden at tænke for meget.

Bakemonogatari. Den grafiske side og hvordan denne bliver brugt minder meget om ef-serierne. Jeg synes, at eps. 1 havde et meget langsomt flow, og da jeg så den, da jeg var træt fandt jeg den ikke videre spændende. Jeg regner dog med at se et par episoder mere, før jeg bestemmer mig for om jeg vil se den til ende eller droppe den.

Yamato Nadeshiko Shichi Henge. Denne serie ligner en blanding af Kimi ni Todoke og Ouran. Den virker dog til at være noget mere overdreven og overfladisk end Kimi ni Todoke. Selvom der er mange klicheer i serien allerede, regner jeg med at se videre, da den ser ud til at være god underholdning.
  • Wish, det er en god idé at fortsætte med at se Bakemonogatari. Sørg dog for at få fat i Blu-Ray-udgivelserne. Som alle andre SHAFT-serier har de proppet den med popkulturreferencer. God serie og god musik - vild humor.
  • syntes angel beats blev lidt ringe omkring slutningen
  • The melancholy of Haruhi Suzumiya-chan : Den har noget at gøre med den egentlige serie, som jeg også har set et par episoder af og er begyndt på for et godt stykke tid siden. Det er ret sjov, men også underlig XD
  • Redigeret October 2010
    Suzumiya Haruhi er en meget underlig serie i sig selv, og den giver ikke mere mening hen af vejen, men den er elsket af mange og er ganske god underholdning.
    I hvert fald en must watch for anime-elskere! :)

Er selv lige begyndt på Eureka Seven. Har set 7 afsnit indtil videre, og synes virkelig godt om den.
    Virkelig spændende og humoristisk og med fantastisk soundtrack. Har bare lidt svært ved at forstå mange af dialogerne mellem personerne... Er det egentlig meningen, at man skal fatte hvad de snakker om, når de taler om flyvende maskiner og "air-waves"?? xD
    Oh well... Det virker i hvert fald som en god serie, som jeg efter mange års venten, endelig har taget mig sammen til at gå i gang med! :D
    Til forskel for mange andre anime'er jeg har set på det sidste, er Eureka Seven behagelig og afslappende at se på. Også meget fangende! Det føles næsten som at blive trukket med op i skyerne! ^.^
    Glæder mig til at se videre! image
  • Det vil nok være en god ide at følge bare lidt med når de snakker airwaves - og andet, som nok først starter senere, da det uden tvivl vil lette din forståelse for hvad der sker når du nærmer dig slutningen ;)
    Ellers kan du jo bare læne dig tilbage og nyde en god historie med flot animation, det kan også sagtens lade sig gøre :D
  • Mange tak xD
    Går meget op i om en anime har god og gennemtænkt story, så må nok hellere lytte godt efter! :p
  • Er lige begyndt på Iron Man zeh anime
  • (regner med manga også er velkommen ;P) Er lige started på March Story, den virker spændende og ganske blodig xD Plottet minder umidelbart om en del manga'er på markedet; der er nogen onde ting (djævle) som skader mennesker, og de skal udrydes.. til at klare den har vi en mindre traumatiseret hovedperson med overnaturlige krafter :P Men jeg holder utroliget meget af tegnestilen, og karakterende er herlige - og særdeles vigtigt, de er MEGET lette at skældne fra hinanden ;P ... desvære er der kun fire kapitler i øjeblikket, så sidder lidt fast D:
  • Redigeret October 2010
    Hui... Jeg er lige begyndt på et par stykker, selvom jeg ikke ved endnu om jeg gider se dem allesammen færdig :)
    Den første og nok den jeg syns virker til at ha mest potentiale til at jeg gider se den færdig er

Kami nomi zo Shiru Sekai/ The world only God knows
    Jeg så første episode her idag og syns den var rigtig underholdene. Plottet udfolder sig på følgende måde: Hovedpersonen, Keima Katsuragi, er vild med dating sim games og han kalder sig derfor online for "God of Conquer", hvor han hjælper folk med problemer de får i spillene. En dag modtager han en udfordring, der siger: Så du mener du kan "erobre" enhver pige? Så har jeg lige den rigtige til dig. Han tager imod og straks falder en pige fra himlen og således begynder historien at rulle aftsed. Jeg vil ikke spoile for meget, men det at hans holdning til piger i realitet og spil er meget forskellig munderud i nogle sjove ting. Serien har i mine øjne meget potentiale til at blive en rigtig god romantic comedy og jeg ser frem til de næste par episoder. Derudover syns jeg at introen og specielt introsangen er virkelig nice!

Star Driver
    Huha, hvor skal jeg begynde. Serien er en mecha, action serie med en fed stil og en god intro, og en elskværdig hovedperson (i mine øjne), men ej...hvor sker der dog latterligt meget i første episode! Det er næsten bare riddiculus hvor mange forskellige nye ord og ting de smider i hovedet på tilskueren allerede i første episode. Jeg har næsten svært ved at genfortælle hvad der sker i korte træk, men groft sagt så drejer det sig om drengen Takuto Tsunahashi, der efter at være blevet skyllet i land på en ø, fordi han prøvede på at svømme derover fra fastlandet, begynder på skolen Southern Cross HIgh School. Han får sig med det samme nogle gode bekendtskaber takket være sit glade gemyt, men det viser sig øen har en hemmelighed gemt nede i den såkaldte guldmine og takuto går på opdagelse.... Efter det er det bare et virvar af ord og ting og jeg ka ikke sætte finger på særlig meget mere uden at spoile noget... Jeg tror jeg vil se lidt videre inden jeg droppper serien, mest pga stilen og fordi jeg gerne vil vide om jeg fatter mere i næste omgang :D

Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai/My Little Sister Can't Be This Cute
    Temaet i denne anime er at hovepersonen, Kyousuke Kousaka, altid har haft et problematisk forhold til hans lillesøster Kirino. Udadtil virker hun til at være den søøødeste lillesøster men da han på et tidspunkt finder et animedvd i lejligheden med et gemt ero-game i boksen og det viser sig at være hans lillesøsters, da får han en idé om at hun nok ikke heeelt er den søde lillesøster, han troede hun var. Plottet giver udslag til en sjov serie og det at Kirino's kærlighed for ero spil kun dækker dem, der omhandler kærlighed mellem søskende, gør det bare endnu sjovere, fordi det giver hendes storebror stof til omtanke. Jeg vil ihvertfald se de næste par episoder, fordi den første virkede da til at lede op til noget der kunne blive meget sjovt... xD selvom det er et lidt underligt tema der bliver taget fat i her.
  • Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai/My Little Sister Can't Be This Cute

+ hans far er anti-otaku ^^

det kan da kun blive AWSOME
  • Den er awesome!
  • ...hans ...far? Det er løgn, har hovedpersonerne rent faktisk forældre i den serie?!?
  • Qoute MaL:

"Kyousuke attempts to fish out the culprit who dropped the case by bringing up the topic of magical girl anime at the family dinner table. All that comes out is a strong negative reaction from his parents, especially his anti-otaku policeman father."

/awsome/
  • Jeg kan da også kun anbefale Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai, fantastisk sort humor.
  • Er startet på stort set alle de nye serier xD.... what can i say, kan simpelthen ikke få nok :p....

Nogle af dem jeg har de største forventninger til er nok:

To Aru Majutsu No Index 2
    What can i say, den første season var simpelthen fantastisk, og glædede mig utrolig meget til at se mere af historien, siden de så ud til at ville introducere en del interessante characters senere hen. og fordi mangaen ikke er kommet så langt, så så jeg virkelig frem til det.
    Serien viser allerede god humor og historie fra første episode, så den her ser ud til at ville blive ventetiden værd :D

MM!
    Den virker måske lidt random, og er ikke vant til den her slags male main character, men det er bare med til at gøre den så meget mere AWESOME! xD....
    en Senpai, med en "jeg-er-gud" attitude, men som bliver owned af female school nurse = awesome
    Masokistisk pervert male main character = humourous xD
    Crossdressing, skizofren ven = Awesome, humourous!
    Pige, med skræk for mænd, og en mani med at slå dem som hende pigen i Working (tror hun hedder Inami eller sådan noget) = Epic win xD
    læg det hele sammen og du har en ULTRA MEGA EPIC AWESOME WINNER SERIES XD

Fortune Arterial
    Kan godt lide arten deri. Den har en masse interessante characters og en god storyline. Har også set frem til at finde ud af hvad der sker i historien, fordi mangaen vist ikke er nået så langt, men ser helt klart interessant ud ^^

Sora no Otoshimono Forte
    Må faktisk indrømme, det hovedsageligt var for at se Astrea i anime at jeg så frem til den her xD... Men virkelig, man bliver bare ikke træt af characterne i den her anime. Både President (glemte hendes navn), Sugata, Ikaros, Nymph, Sohara og Tomoki giver den her serie en nice humor og kan faktisk skabe en rimelig god storyline samtidig :D

Ore no imouto ga konnani kawaii wake ga nai
    Den er lidt anderledes fra hvad jeg plejer at se, men fordi jeg er begyndt på mangaen har jeg ventet på at se hvad der sker, fordi mangaen ikke er nået så langt. og som der er blevet sagt, så kan det kun blive awesome med ham faren, der er anti-otaku og den perfekte lille søster, der er otaku. Det giver noget at se frem til :D

Letter Bee REVERSE
    God musik, God storyline, God art og interessante characters. Hvad kan man sige, det er bare en god serie, med et afslappende tempo, men stadig god humor og holder en fanget.

The World God Only Knows
    Var faktisk i tvivl med den her, men efter den første episode var det helt sikkert, den her skulle nok blive interessant. Kan især godt lide den måde de har tegnet Else/Elce (har glemt hvordan man staver det), af en eller anden grund ser hun ikke så... ehmm... "dum" ud, som i mangaen... Ikke noget ondt ment, men i animeen ligner hun bare mere en character, der har en seriøs rolle til plottet.

Hyakka Ryouran Samurai Girls
    Mindede mig noget om Sekirei, da jeg først lige hørte introduktionen til at begynde med, men det ser ud til at have nogen badass characters med noget rygrad, en del ecchi fanservice (måske lidt ekstremt, borderline vil nogen nok kalde det :p), men ser faktisk meget underholdende ud :D

Psychic Detective Yakumo
    Minder mig lidt Majin Tantei Nougami Neuro og så alligevel ikke xD. Men den ser utrolig interessant ud, rimelig god art og fantastisk storyline til en psykologisk anime, så ser frem til en masse twists :)

Yosuga no Sora
    Den er lidt anderledes fra de Harem man ellers ser. Main characteren ser ud til at have lidt backbone, og en del problemer er sikre på at opstå, men ser ud til at have en fantastisk storyline, selvom folk nok vil kalde det borderline, så har den helt sikkert potentiale^^

Otome Youkai Zakuro
    Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, den var simpelthen bare fangende xD

Arakawa under the Bridge x Bridge
    Nu havde jeg jo set første season. så efter jeg fandt ud af galskaben (LOL) fortsatte, så var jeg da nødt til at se den xD... forhåbentlig får vi lidt mere fokus på Nino i den her season. Men ser ud til at love en endnu mere crazy og hilarious storyline :D

Shinryaku! Ika Musume
    Den er simpelthen bare grineren xD! Crazy + hilarious!

Okay... ved godt det var pænt meget de fleste der startede her til efteråret, men de gjorde godt nok også et godt job med dem ^^
    Og undskylder for de lidt dovne beskrivelser her og der.... mit ordforråd var ved at være opbrugt xD (lol)...just kidding :p....
    Anyway, de har seriøst gjort et godt med efterårs animerne, og det ser også ud som om, der i starten af 2011 vil være en del at se frem til :D
  • Redigeret October 2010
    Jeg er lige begyndt på Death Note.

Jeg er nået til afsnit 14 og jeg er allerede helt hooked! Jeg sad oppe til kl 6 i morges men måtte give op og gå i seng. Nu er jeg allerede på den igen xD
  • Det er helt forståeligt :) Er også en virkelig god serie!
  • D.Gray-man IGEN!!

Fik aldrig set denne geniale serie igennem, dengang den var on-going, da jeg af en eller anden grund holdte op med at følge med omkring afsnit 80, men så fik jeg her den anden dag monster meget lyst til den igen, så re-watcher hele lortet. Og damn, den er mere nice end jeg husker den!
  • haha - jeg er faktisk igang med at genlæse D.Gray-man mangaen - pudsigt - men totalt lækker serie~ Skal helt sikker også se anime'en igen før eller siden :D
  • Kaichou wa Maid-sama
    Jeg synes den er virkelig god! Den er klasseficeret som "shoujo" (for piger), men jeg har været hooked fra første episode af. Derudover har den en dejlig mix af humor og romance, og så er den godt tegnet og fortalt. Jeg er ret sikker på at den scorer en topkarakter på min liste, når jeg får set den til ende. Den er klart en af de bedste af sin genre - lidt a la Lovely Complex.
  • Redigeret October 2010
    Nice! Kan også kun anbefale den. Syns det er en god serie der formår at blande sød/sjov på den gode måde. Afsluttede den for et par uger siden og den fik da ihvertfald ok karakterer hos mig :D
  • Jeg er lige begyndt på "Cat Shit One" (animeen??) selvom jeg burde færdiggøre en masse andet først.. (SCREW EDUCATION!)
    Overvejer at begynde på mangaen, en dag jeg finder tid til det :)
  • Nu er det ganske vist ikke animé, men jeg så lige første afsnit af Sci-fi serien Firefly i går og den kan klart anbefales til alle Sci-fi fans :D
  • Cat Shit One manga'en hedder Apocalypse Meow (eller noget i den retning) og har en helt anden historie, bare lige til orientering. ;)
  • Det tænkte jeg nok! :D Det var derfor at der noget andet end det jeg søgte efter :P
    Det at den har en anden historie gør ikke så meget (så længe der er små dyr der bærer våben er jeg tilfreds!)
    Takker! :)
  • Happiness!
    Det er godt nok noget tid siden jeg begyndte at se den, men skriver bare nu. Serien er fra 2006 og kan ses på Crunchyroll.

Happiness! virker lidt som et sammenskudsgilde af ting, og jeg kan ikke se hvor de har tænkt sig at tage den hen, eller hvad det er den skulle fokusere på, for der er ikke særlig meget fokus, synes jeg. I starten ser det ud til at skulle handle om Kamisaka Haruhi der vil prøve at finde ud af hvem den dreng der reddede hende fra nogen bøller som barn, er, men det bliver snart skubbet i baggrunden og det bliver mere om nogen skolekammarater der fjoller rundt, og så kommer der hurtigt flere karakterer ind i billedet.
    Det er forøvrigt en skole der har nogen linjer for magikere, for der er magi i den her verden... det er et stort element i seriens fortælleform men jeg synes det virker malplaceret.
    Så er der også den ting som Happiness! nok er blevet mest kendt for, nemlig drengen Jun der ser ud til at have skaffet sig en kønsrolleforvirring. Hun, øh han, går altid rundt i pigetøj og opfører sig som en pige. Jeg ved ikke om det er fordi han er transvestit, eller om det bare er for hyggens skyld, eller om det overhovedet kommer til at spille nogen betydelig rolle, for indtil videre har det kun været brugt for komisk effekt.
    Som jeg skrev i starten er serien fra 2006, men jeg synes at tegne- og animationsstilen ligner noget betydeligt ældre. Jeg vil mene man næsten skal tilbage til 1998-2001 for at finde ting der ligner rent visuelt. (Der er måske nogen CG-tekniske ting der gør kvaliteten teknisk bedre end den gang, men jeg tænker på stilart her.)

Alt i alt synes jeg ikke den er specielt god. Det er ikke en dårlig serie, men det er absolut en genrefortælling... jeg ved bare ikke hvilken genre jeg skal placere den under. Magisk komedie-skoleliv-drama? Forøvrigt er den baseret på et spil, der vist ikke er for børn.
    Indtil videre giver jeg den 3/6 risboller.
  • er lige stille begyndt på animeserien wolf rain.
    den tegner rigtigt godt, selv efter kun 2 episoder, med en god gang spænding, og så er den også ret flot tegnet :D
    glæder mig til at se vider på den, for lover rigtigt godt :3
Log in eller Registrér for at kommentere.