Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      Wish
    • Sep 23rd 2010 edited

J-Popcon nærmer sig, så jeg ville lige høre, hvem der skal med. Til jer der ikke kender J-Popcon: j-popcon.dk

Er det jeres første gang? Hvad skal I cosplaye og skal I deltage i konkurrencen? Hvad ser I frem til? Hvor overnatter I? Skal I være gopher? Denne tråd er til al generel snak omkring dette års J-Popcon. Tilføj gerne flere ting end dem jeg lige har nævnt.

Jeg skal med for 5. gang. Jeg skal køre derover sammen med Morten og et par andre venner. Jeg ved endnu ikke om det bliver til noget cosplay fra min side af, men jeg skal under alle omstændigheder ikke på scenen. Jeg ser dog meget frem til at overvære cosplayshowet. Det er klart cosplayshowet og de nye lokaler som trækker i mig. Jeg tvivler på, at jeg ville deltage, hvis det stadig havde været i Valby. Det havde jeg ikke gidet bruge penge på. Turen til J-Popcon kan meget hurtigt løbe op for os jyder med transport, overnatning, entre og spisning. Jeg har aldrig været og skal heller ikke være gopher i år. Jeg må indrømme, at jeg ikke gider bruge den mængde penge på at tage til con for at hjælpe til hele weekenden.
  1.  
    Der er et eller andet der er gået galt for dig med den post... det meste af teksten er et link - har du glemt at lukke et tag måske?!

Jeg har aldrig været til J-pop, men ikke af mangel af lyst! Det er dyrt, især for vi fattige studerende, måske i år bliver første år...skal i hvert fald lige overveje muligheden :D
  2.  
    I år bliver min 6. gang til J-Popcon, og jeg glæder mig vildt meget fordi de i år har flyttet lokation til DGIByen. Glæder mig virkelig til at se hvordan dette sted kommer til at fungere som en con, og jeg håber selvfølgelig at connen ikke vil føles så overfyldt som den har gjort de seneste par år.
    Eftersom turen og indgangen bliver en del penge (er også en fattig, udeboende studerende 8D) sover jeg gratis hos en veninde hele weekenden. Så der sparer man også lige penge på morgenmad.

Jeg ser selvfølgelig allermest frem til at tilbringe weekenden sammen med mine venner :) Mange af mine bekendte ser jeg desværre kun til cons.
    Ud over det glæder jeg mig, som altid, til at se alle de flotte cosplayere :D Både dem i cosplay showet, men også dem, der nøjes med at gå rundt på connen i deres kostumer. Selv skal jeg fredag cosplay Misato Katsuragi (fra Neon Genesis Evangelion) og lørdag skal jeg cosplay Yoko Littner i hendes space outfit (fra Tengen Toppa Gurren Lagann). Er spændt på hvordan folk vil modtage det sidst nævnte cosplay, og om nogen overhovedet kan genkende designet :)

Jeg skal ikke være gopher, da dette er en con jeg bare vil slappe af til og nyde sammen med mine venner. Dog skal jeg, igen i år, stå for J-Fashions lolita modeshow, som vil blive afholdt fredag aften :D
  3.  
    Jeg skal også med til J-Popcon i år, hvilket så må gøre det til min 7. gang derovre. Ligesom mange andre er det desværre også mest til cons, jeg får mine venner at se, så selvfølgelig skal jeg da med.
    Jeg har allerede fundet et hotel (Saga Hotel, tror jeg, det hedder), og da vi er fire på et værelse er det forholdsvist billigt (400,- inkl. morgenmad hver). De andre år har jeg boet på et lille hotel i Valby, og der er vi kommet af med over 900,- hver, så det er åbenbart meget praktisk, at det ligger i DGI-Byen.

Som I andre ser jeg også frem til hvordan connen kommer til at tage sig ud i andre lokaler. Valby Kulturhus har været alt for lille de sidste par år, så det bliver rart med noget plads. Jeg håber dog, at stemningen stadig vil være nogenlunde den samme :D

Jeg cosplayer desuden heller ikke, men jeg glæder mig meget til at se alle andres kostumer! ^^
    •  
      Shin
    • Sep 23rd 2010 edited

har bestilt togbilletter til 100 tur/retur derover
    •  
      Wish
    • Sep 23rd 2010

Jeg havde ingen tags i teksten, men havde kopieret et link ind. Hos mig vidste den kun linket som et link og ikke resten af teksten, men nu har jeg lavet det om så der bare står j-popcon.dk
  4.  
    Jeg bor i København, så jeg skal selvfølgelig også med.
  5.  
    Det lyder bare så nice! Ved bare ik om jeg får travlt med studiet til den tid....
  6.  
    jeg tror ikke jeg kommer med i år :'( har ikke råd og så ligger det bare lige op til den periode hvor jeg skal i gang med mit afgørende semester-projekt på uni.. -.- ville ellers rigtig gerne have set det nye sted!

var med til j-popcon for første gang sidste år og det var fantastisk hyggeligt, men som Zarsu sagde så var det også ret så crowded.. O-o

anyways, håber jeg kan komme med til næste år :3 og glæder mig til at høre om det i år ^^
  7.  
    Jeg vil egentlig godt til J-popcon, kender endda nogen, der bor i KBH, men ved ikke rigtigt om de har plads til mig eller jeg skal finde et vandrehjem XD Men jeg ville ellers gerne, da en af mine klassekammerater skal til J-popcon ;)
  8.  
    Nogle som kender et godt(billigt) vandrehjem, tæt ved connen og som de kan anbefale?
  9.  
    nogen der kan anbefale et sted at sove som lægger nogen lunde tæt på selve conen eller som ligger tæt på noget nemt transport?

2 mand

/E:

lige en ting til, har stadig ikke lige helt fattet hvor det her bliver afhold, kun at det er i en del af DGI byen?
    •  
      Wish
    • Oct 2nd 2010

Ja, det bliver afholdt i en del af DGI-byen. Hvilke dele tror jeg ikke er offentliggjort. Jeg kender desværre ikke hotellerne i Kbh. men der ligger tre i DGI-Byen samt et Danhostel. Vi skal dog ikke overnatte på hotel. Vær forresten opmærksom på, at det koster 140 kr. for en døgnbillet for parkering i DGI-byen.
  10.  
    Så hvis jeg booker på et af DGI byens hoteller så burde jeg være sikker på at jeg ikke skal med taxa hver gang for at komme frem og tilbage (vi gider ikke køre derover selv, vi er fra esbjerg)

havde set lidt på det her hotel:

HOTEL ASTORIA
    Banegaardspladsen 4
    Copenhagen 1570

ca 765 kr pr overnatning for 2 personer

ville bare vide om det var tæt nok på for ellers skulle jeg kigge efter andre steder
    •  
      Wish
    • Oct 2nd 2010

Eftersom det ligger i samme bygningskompleks, går jeg ud fra, at det er tæt nok på.
  11.  
    TIL ALLE, DER MANGLER ET STED AT SOVE!
    Danhostel ligger 1km fra DGI byen. Hvis I er 4 om at dele et værelse hos dem bliver det i alt 375 kr. pr. person for hele weekenden, hvis I selv medbringer sengelinned :D
    •  
      Wish
    • Oct 3rd 2010

J-Popcon har forresten offentliggjort priserne. Hvad synes I om dem? Alt i betragtning synes jeg ikke, at 350 kr. er så slemt. Det er samme pris, som sidste år (uden rabat), og i år får man meget mere for pengene - ser det i hvert fald ud til.

Der er også kommet en større opdatering omkring events. Der ser ud til at blive en masse spændende quizzer. Der er også annonceret en cosplaypræmie mere, nemlig deltagelse ved European Cosplay Gathering i Frankrig. Hvad ville I cosplayere helst med til - EuroCosplay til London Expo eller European Cosplay Gathering til Japan Expo i Paris?
  12.  
    WEll jeg mangler i hvertfald nogle at dele værelse med hvis det skal være hos Danhostel. Det er dog ikke sikkert at jeg kommer til at bruge det så meget. men yeah. Nogen der er friske?
  13.  
    Kan det betale sig at kun komme til J-popcon om fredagen og lidt af lørdagen? For jeg skal måske til det event, som hedder White Sensation i Parken om lørdagen kl 18 og frem. Er det stadig muligt at købe billet til J-pop?
    •  
      Wish
    • Oct 3rd 2010

Det er stadig ikke muligt at tilmelde sig J-Popcon. De ikke åbnet for tilmeldingen endnu. ;) Det plejer at være lørdag, der sker mest, men der er ikke noget program offentliggjort. Jeg tror ikke, at jeg selv bare ville tage derover for fre-lør.
  14.  
    Jeg skal ikk med, det er for dyrt og jeg bryder mig heller ikk om at de ikk har åbnet tilmeldingen /: Der er jo snart under en månede til, og gider ikk til at tænke på om min tilmeldning overhovedet kommer ind.. Og så har jeg heller ikk liige så mange penge, så har heller ingen steder at overnatte..

Men det er bare trist, for min yngeliges stemmelægger kommer D: VIIIIC!!!!
  15.  
    ^ tak Wish. Det er er ærgeligt der ikke er et program over weekenden. Jeg regner ogs med at det er bedst at være der hele lørdagen. Men.. det ku jo ha været super hvis jeg ku slå to fluer med ét smæk ;)
  16.  
    så er hotel booket

desværre er tilmeldingerne jo stadig ikke åbnet :sadface:
  17.  
    Jeg regner med at komme ^^
    Desværre må jeg lige aftale noget
    angående penge med både mor og far n.n
    Men syntes virkelig det er dyrt, syntes
    250-300 vil ha' rækket, men det går
    nu nok aligevæl :3
  18.  
    syntes ikke billet prisen er så slem igen

mere det med transport og sove pladser der trækker tænder ud ^^
  19.  
    jeg skal med :) cosplayer Axel, og har skaffet en lejlighed hvor jeg og nogle veninder overnatter. er der andre end mig der tar afsted torsdag på orange billet? :)
  20.  
    Jeg har overvejet det. ellers så flyver jeg derover.
    •  
      Zarsu
    • Oct 12th 2010 edited

21.  
    så er billetten skam købt, oh yeah
  22.  
    Tilmeldt =)
  23.  
    At finde ud af at Værelser er lidt dyre og leder efter nogen at dele et værelse med >.<
  24.  
    *at være tilmeldt* x3
  25.  
    kekeke, er også tilmeldt! :p
  26.  
    by the way, til de af jer der ikke har opdaget det endnu, så er connen åben døgnet rundt ^^
  27.  
    Jeg er også tilmeldt :o

... og har et sted at sove
  28.  
    Er også selv tilmeldt, men min bil er dog lidt tom.. Ku' godt have plads til et par mennesker :P
  29.  
    Hvad tid kører du Neros??^^
  30.  
    Har endnu ik' bestemt mig til noget fast endnu, men har haft i tankerne at jeg ku' køre ved en 12-1 tiden.. Så er man der ca. når løjerne springer igang :P
    Ellers har man jo købt en billet, så man skal nok blive lukket ind :)
  31.  
    Jeg har først fri kl 15! -.- så have li håbet på et mirakel -.-
  32.  
    Det var da et trælst tidspunkt at have fri.. Hmm.. Kunne da godt vente med at køre til den tid.. Som sagt, så flytter Con'en jo sig ik' selvom man ik' er der lige til åbningen..
    Hvis du gerne vil med, så tror jeg nok prisen ligger omkring de 200 eller lign..
  33.  
    Vil jeg gerne ^^ men er der mulighed for at blive hentet i hornum ?? ^^
    Så kan jeg aftale med min mor at blive hentet ^^ for så jeg nemlig hurtig hjemme :3
  34.  
    Jooo, det kan vi nok godt finde ud af.. Hvor i hornum vil du hentes?

Note: jeg kan nok godt have en mere med, og det lader til jeg køre fra aalborg ved en lidt i 15 tiden
  35.  
    Okay tusind tak ^^
    Hvor meget vil du ha for tur/retur?? ^^
    Jeg vil meget gerne hentes ved brugsen :)
    jeg bor skrådt overfor :)
  36.  
    Jeg tror en 250 kr vil ku' gøre det.. Og det med at hentes ved brugsen kræver jeg kan finde den, men skal nok prøve :P
  37.  
    det er nemt xD Den ligger på Havbro vej^^
    Ikk særlig langt væj fra kroen xD
  38.  
    Ja, det siger du, men min retnings sanse er ik' den bedste i verdenen :P
  39.  
    kan jeg så være sikker på du kan finde vej til Dgi byen? xD
  40.  
    J-POPCON's PROGRAM ER HERMED OPPE!!!!
    Kan ses her!:)
    •  
      Neros
    • Nov 8th 2010 edited

Jeg har en GPS, så medmindre den beslutter sig for at prøve at være sjov, så finder vi nok vej :)

Du skrev du have fri kl. 15, men hvornår er du så på den lokation/placering/plet du ønskede at blive hentet på?
  41.  
    Jeg erhvertfald klar 15.30 ^^