Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    • PIP
    • Oct 23rd 2008

kommer jo an på om hun er venstre håndet ... og det alligvel er det jo ikke alle som spiser sådan som er det :D
  1.  
    Det er lige meget om man er venstre- eller højrehåndet. Gaflen er ALTID i venstre hånd og kniven ALTID i højre.

Når folk ikke holder ordentligt på bestikket er der gået noget galt i opdragelsen. Ja, det mener jeg helt seriøst. Ja, jeg er udmærket klar over at det er en tegnefilm fra et land hvor de spiser med pinde. Men hvad det betyder det så? Manglende research. Nogen der forsøger at forsvare det med at hun er et barn? Hun ser ud til at være en 8-12 år gammel. Det betyder dårlig opdragelse.
  2.  
    Så er jeg også dårligt opdraget.
  3.  
    Måske det er folk der kan finde dette så forfærdeligt der er dprligt opdraget??

men mulirch nu du er ekspert på Emma Gad... hva så hvis man spiser med gaffel og ske??
    • PIP
    • Oct 23rd 2008

det kommer altså helt an på hvor venstrehåndet man er mulrich ... det jo lidt det samme som at sige at folk som skriver med venstre også er forkert opdraget :P
  4.  
    Det kan sq da ikke passe at der skal være så meget oprøre pga. en opdigtet forestilling om hvilken måde der er "rigtig" at spise på.. There is no such thing.. -.-'
  5.  
    Faktisk, PIP, for 70 år siden tævede man venstrehåndede børn indtil de blev højrehåndede. Det var simpelthen uacceptabelt at være kejthåndet.

Skaya, du vil nok være forbløffet over hvor meget man kan lære om folk gennem de små detaljer.

Palsgaard, hvis den pågældende ret kræver gaffel og ske er det acceptabelt og i så fald hører gaflen stadig til i venstre hånd.
    • PIP
    • Oct 23rd 2008

det ved jeg godt mulrich ... men for 70år siden fik børn også fortalt at de blev blinde af at mastubere ... det betyder altså ikke at noget er rigtigt fordi man har gjort det en gang.
    grunden til at du ikke brugte højrehånd til at spise med var jo at man i middelalderen brugte den "urene" venstrehånd til at tørre sig bag i og sådan .... men vi kan jo ikke sige vi har samme problemer med renlighed som dengang.
  6.  
    For halvfjerds år siden blev den ariske race langt ind i akademiske kredse regnet for overlegen.
  7.  
    Mulrich, ja og i det her tilfælde er det så at mulrich ikke har udviklet sig i 70 år, right? ;P
  8.  
    Min tillid til menneskeheden, gode manerer og bordskik falmer dag for dag...
  9.  
    ... jeg skifter lidt med hvordan jeg holder på gafle/kniv, alt efter hvad jeg spiser XD
    •  
      LiQU
    • Oct 23rd 2008

Jeg kan bruge både ventre og højre hånd til næsten alt, men selvom jeg er ventrehåndet falder det mig dog normalt at have gaffel i ventre hånd og kniv en højre. Men af den grund mener jeg ikke at der er noget forkert i at holde dem omvendt, såfremt at man kan finde ud af at holde ordentligt på dem. *kicks her younger brother* :P
  10.  
    Min fætter sidst i sine 20ere holder dem omvendt af en eller anden gudsforladt grund ved navn "dårlig opdragelse".

At tøsen er mentalt bagud er mit umiddelbare bud på hendes opførsel :D
  11.  
    Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan sådan en sjæl ser ud, men vinklen tillader ikke at se hvad der ligger på tallerkenen.
    •  
      helge
    • Oct 24th 2008 edited

Jeg holder bestikket "ligesom trommestikker", så det er nemmere at holde albuerne ind til kroppen og dermed bruge mindre plads.
    Kommer fra en stor familie - der er altid lidt trangt ved bordet :P
  12.  
    Den her artikel sårer mig faktisk lidt. The Mainstreaming of Haruhi Suzumiya

Den gruppe de sigter efter er piger i alderen 10-16. Jeg mener det er en stor fejltagelse. Romanerne er for ældre teenager og unge voksne af begge køn. Jeg frygter at den aldersgruppe de sigter efter vil bringe censur ind i oversættelsen og at man, dog mest i amerikanernes tilfælde, ikke kan læse den offentligt fordi det bliver kendt som noget for yngre piger. De vil blive udgivet i to udgaver: en hardback-udgave med det originale omslag (oversat til engelsk, naturligvis), de par farvesider der er og de enkelte sort-hvid-tegninger der befinder sig ind imellem. Paperback-udgaven vil have et mindre opsigtsvækkende omslag og ikke have de par tegninger der er i romanen. Hardback-udgaven er naturligvis dyrere, men jeg har nu ikke noget imod at betale lidt mere for en mere holdbar udgave.

Det jeg som sagt frygter mest er oversættelsen. Vil den være censuret? Jeg ved der står "gang-banged" én gang i romanen - fra da Haruhi truede med sexchikaneanklager mod computerklubben - og når de nu sigter efter et yngre publikum, vil det så være væk? Eller vil teksten forblive uændret i hardback-udgaven da den er knap så "mainstream"?
  13.  
    Hardcover udgaven er rettet imod eksisterende fans, så jeg tvivler på, at der bliver redigeret noget af betydning.
  14.  
    La' os håbe det.
    •  
      Hollow
    • Oct 25th 2008 edited

Nogen ide hvor jeg kan Pre-ordre Hardback udgaven?

Kan kun finde paperback!!

15.  
    Hollow, indtil videre er den kun at finde hos Right Stuf. Det er selvfølgelig den der hedder "novel". Alle andre steder, der hvor du finder den som paperback, er det ikke romanen, men derimod den ene af de to mangaserier baseret på romanen. Denne manga er ganske rædselsfuld.

Right Stuf flår folk udenfor Nordamerika på fragten, så jeg vil foreslå du venter lidt. Jeg vil prøve at spørge The Book Depository om de kan tilføje dem til deres udvalg, men det bli'r nok ikke før mandag.
  16.  
    Den er faktisk også at finde hos The Book Depository, har jeg lige opdaget. Dog kan man IKKE forudbestille hos dem, men det vil med garanti være billigere end den vejledende salgspris:
    http://www.bookdepository.co.uk/WEBSITE/WWW/WEBPAGES/showbook.php?id=0316039012

Og nu til noget helt andet!
    Der vil være et venskabeligt klap på ryggen og en kold sodavand til den der kan gætte hvor teksten stammer fra.
    (Jeg ved det selvfølgelig godt.)
  17.  
    Lige en note angående det med venstrehånd.

Mener faktisk at man kan skabe forvirring i hjernen hvis man
    tvinger folk der er venstrehåndede til at skrive med den højre.

Dette kommer bla ofte til udtryk ved at personen bliver stammer.

Min egen mening.

Jeg er totalt ligeglad hvad folk er :)
    Om de spiser med højre eller venstre som den "udvalgte"
    gaffel holder kunne ikke interessere mig mindre.

Men syntes dog det virker små underligt at blive stødt over
    ting som disse, som ovenstående et eller andet sted har skrevet
    så ville jeg nok også nærmere mene at netop dette,
    er et udtryk for dårlig opdragelse!

Titel: Bohemian Rhapsody.
    Album: A Night at the Opera.
    Udgivelses år: 1975.

Takker for klappet.
    •  
      BORG
    • Oct 26th 2008

Du glemte at skrive, at gruppen der lavede den var Queen.

Så kan man selvfølgelig tage spørgsmålet lidt vidre.
    I hvilken anime finder man en karakter bygget på Freddy Mercury (forsangeren fra Queen)?
    • PIP
    • Oct 26th 2008

Freddy i Cromartie highschool :P (hvis det da er stavet rigtigt)
  18.  
    Ja det er self rigtigt, min forhastelse :)
  19.  
  20.  
    Og her er så grunden til at jeg aldrig havde tillid til onlinebutikken Discount Anime DVD:
    http://www.animenewsnetwork.com/news/2008-10-28/funimation-sues-ca-retail-sites-over-alleged-bootlegs

Når jeg køber dvd'er vil jeg ikke ha' bootlegs. Betale for bras. Føj.
  21.  
    Wow, jeg vidste faktisk ikke der var så stor forskel på tv- og dvd-udgaverne af Black Lagoon. Hvis der er nogen der ligger inde med tv-rips/fansubs vil jeg da råde dem til at købe dvd'erne - eller finde dvd-rips, men jeg opfordrer personligt til at købe dvd'erne. Superfed serie der har brug for en tredje sæson. :-)

Shitsen-- Undskyld, Shinsen-Subs tv-rip

KickAssAnime dvd-rip
    • cold
    • Oct 29th 2008

damn for en forskel O.o
  22.  

det må være 2 forskelige scener-For det er ikke bare rippet der er forskellen

kig selv - Lidt som at finde 5 fejl

FX: På det øverste står Revy foran døren og dækker en smule over den. På det nederste er hendes ryg skjult af netop dørkarmen

og der er mange flere

23.  
    Hollow, efter et hurtigt tjek kan jeg bekræfte at det er NØJAGTIG den samme scene. Det er simpelthen ændret til dvd-udgivelsen. Det sker ofte at ting bliver ændret til dvd-udgivelsen, specielt serier af genren ecchi får den behandling hvor bryst-skjulende damp og genstande pludselig er væk - det seneste eksempel på dette er vist Strike Witches. Et andet godt eksempel er Negima!-tv-serien hvor adskillige afsnit blev tegnet helt om fordi Ken Akamatsu brokkede sig. Derfor er dvd-udgivelsen meget anderledes udseendemæssigt end det der blev sendt på tv.

Forresten står Revy ikke foran "døren". Hun læner sig op af en skillevæg, siddende. De er på en traditionel japansk kro. En andet godt tegn på det ikke er to forskellige scener er Revys tatovering. Hun har hele tiden haft den og mit bedste bud på manglen er at de har glemt den. Ting som disse bliver ændret til dvd'erne. Der var f.eks. også et afsnit af Naruto hvor Narutos hoved helt manglede i en scene. De havde helt glemt at tegne det.
    •  
      LiQU
    • Oct 29th 2008

LOL, hvilken episode var det?!
  24.  
    Et af dem mellem 18 og 24. De afsnit hvor de er i Japan, er jeg temmelig sikker på.

EDIT: Bør lige sige at da jeg sagde tidligere at de var blevet tjekket fik jeg nogle andre til det. Jeg ligger ikke længere inde med Shitsen-Subs' tv-rips. De vidste godt hvilket afsnit det var, men de nævnte det aldrig. BORG siger det er afsnit 23, men personligt har jeg ikke tjekket det endnu, men mon ikke han har ret. :-)
    •  
      BORG
    • Oct 29th 2008

Det er episode 23, ca. 4 min og 44 sek inde i episoden, eller noget...
    •  
      Silas
    • Nov 1st 2008 edited

25.  
    omg O.o
  26.  
    Den er endda nævnt på samme side som originalen på engelsk wikipedia.
  27.  
    C-C-C-COMBO BREAKER!
  28.  
    Freudian slip ftw!

Hvis I ikke ved hvad en "fleshlight" er, så slå det op på Google eller Wikipedia - vel at mærke på eget ansvar.
  29.  
    *Facepalm*

Oh god...
    Hvad skal HUN med en fleshlight?!

Anyway, ikke så meget WTF over det her, men det kan sikkert spare folk for en del ballade med at få orden på deres musik-samling, uanset om man er til Windåse, Unix eller endda Mac.
    http://musicbrainz.org/

Jeg har indekseret lidt over 200 sange siden jeg kom hjem og jeg har kun haft problemer med Character CDen som fulgte med mit Lucky Star boxsæt. Dog er det tastet ind og burde kunne hjælpe nogen nu ^___^
    •  
      k4emic
    • Nov 13th 2008 edited

Troede i virkeligt at de ville give slip på to serier som havde så meget success?
    •  
      LiQU
    • Nov 14th 2008

Minami-ke = WIN

Lucky Star = WIN

WIN/WIN situation? :D
  30.  
    Det her øjeblik i Kanon (2006) er så win at man sku' tro det var løgn: http://www.youtube.com/watch?v=74GRcfIakWk
    •  
      Silas
    • Nov 25th 2008 edited

31.  
    •  
      Silas
    • Nov 30th 2008 edited

Jeg forstår godt, hvis Bhutan er et isoleret land. Jeg har mistet lysten til at besøge det.
    "As the only airline flying into Bhutan, Druk Air has become a lifeline with the outside world for the Bhutanese people, as well as supporting emerging inbound tourism and export markets" [wikipedia]
  32.  
    Her er så vintersæsonens animeserier og -OVA'er:
    http://www.isarapix.org/pix55/1228122302.jpg
  33.  
    Sådan her optages de japanske stemmer til animeserier. Noget anderledes end i USA: Optagelserne til Azumanga Daioh afsnit 2
    •  
      Shin
    • Dec 7th 2008

6 dage uden liv i chibii tråden^^