Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Her i det nye år vil vi så forsøge os med en ny type arrangement - en filmaften! (get the joke?) Og vi tilføjer lige et twist, der hedder temaaften: Samurai!
    Det vil sige at den anime (og måske live film?) vi får vist på storskærmen alle er af samurai-genren.
    Nu skal I så ikke tænke "ååh nej, det lyder kedeligt", for så kommer jeg efter jer med en katana. Øhh jeg mener... Der er stadig god variation i serierne, selvom de alle indeholder samuraier.

Chibi-rådet er et lille underråd til Anime Kita, som skal arrangere mindre arrangementer for alle vores medlemmer! Vi satser på at afholde et arrangement ca. én gang om måneden. Disse arrangementer er mindre på den måde at de, i udgangspunktet, kun forløber sig over en enkelt dag/aften og kun retter sig imod et emne, hvorimod de store Anime Kita Træf jo både indeholder en biograf, et gameroom, masser af konkurrencer osv. Der kan selvfølgelig heller ikke være lige så mange deltagere til disse små arrangementer som til de store træf. Så husk at tilmelde jer, så I er sikret en plads til vores chibi-arrangement! ^_^

Hvad: Filmaften med masser af knivskarpe samuraisværd.
    Hvornår: Lørdag den 15. januar. Starter kl. 16.00 og slutter ved midnat (24.00).
    Hvor: Salen (det store lokale), Kulturbroen - Strandgade 3, 9400 Nørresundby. (Se en masse kort over stedet her)
    Hvor meget: Gratis for medlemmer af Anime Kita! 50 kr. hvis du ikke er fuldt medlem.
    Deltager begrænsning: 40 personer.

Tilmeld dig gennem selvbetjening.

Fremviste materiale kan bl.a. være nogle af følgende:
    Gintama, Samurai Champloo, Sword of the Stranger, Rurouni Kenshin, Afro Samurai, Samurai 7, Sengoku Basara, osv...

En enkelt japansk sort-hvid film i ægte japansk stil kan det sikkert også blive til.

Som ved alle vores filmaftener, så går vi ud i byen og spiser aftensmad, så husk nogle ekstra lommepenge. I må selvfølgelig gerne selv medbringe mad hjemmefra.
    Er der spørgsmål eller kommentarer, så skriv endelig.
    Folk der ligger inde med samurai-film og anime må hjertens gerne lige skrive titlerne i en post her i tråden, så vi kan få organiseret, hvem der medbringer hvad :)

PS: Jeg kan altid kontaktes på mit mobilnummer, 40 88 98 31, hvis der skulle være problemer med at finde vej eller lign.
    • PIP
    • Dec 7th 2010

det burde da være rent sort/hvid film ;)
    •  
      sema
    • Dec 7th 2010

•  
      SoYa
    • Dec 8th 2010

Aw sikke en nice idé!! :) Gid jeg kunne komme :D
    •  
      sema
    • Dec 8th 2010

Jeg vil meget gerne med, men jeg må lige se hvordan det ser ud når vi nærmer os datoen. Er lige midt i mine eksamener :(
  2.  
    Ja, jeg er frisk - det er lige på den rigtige side af mine eksamener...eneste der kan komme i vejen er mutters fødselsdag, men den tid den...ændring i planerne O.o
    • PIP
    • Dec 8th 2010

jeg siger det samme som sema.
  3.  
    Ej c'mon!
    Vær lige frisk på noget fællesskab her! :)
    •  
      Kev
    • Dec 10th 2010

Jeg siger det samme som Sema og Pip
  4.  
    Ved ikke.. Er lige flyttet, så... (Nu bor jeg endnu længere væk, Hirtshals) Det hele er lidt rodet for tiden, så jeg kommer måske, måske ikke.. Men der er jo et stykke tid til, så..
  5.  
    I'll be there!
    Jeg synes også der skal vises. hvis man er interresseret, nogle klip fra "Mind, Body and Kick Ass Moves"

Så kan man se nogle ÆGTE og ikke fra film eller Anime i aktion..
    Har selv alle 10 ep. på ekstern.

(Hvis man er interesseret i de ægte Martial arts så råder jeg ENHVER til at se serien, den er super fed! :D )
  6.  
    WildestDrake > Problemet er så bare at vi kun må fremvise original materiale - ingen bootslegs eller downloads :)
  7.  
    nemlig >_>'

Derfor ville jeg blive overloaded med glæde, hvis folk, som ligger inde med denne genre af anime og film, lige ville skrive det her i tråden.
    Arigatou!
  8.  
    Vi har:

Sword of the stranger, (dog in Blu Ray)
    samurai x,
    the last samurai,
    ninja scroll,
    Sword in the moon,
    Zatoichi,
    The princess Blade,
    Bichunmoo

På dvd eller blueray

=)
    •  
      zane
    • Dec 14th 2010

ååh jeg så ellers en _TOTALT_ badass nyere samuraifilm i fjernsynet forleden!! Hvis jeg nu bare kunne huske hvad den hed eller handlede om >.<
  9.  
    BUMP! Ding ding ding ding...

Arrangementet nærmer sig med hastige skridt, så kan vi ikke lige få nogle flere tilmeldte? :)
    Og der må da være flere, som ligger inde med noget Samurai-anime!? :O
    Kom frisk kom frisk og vær med på hyggen!
    •  
      sema
    • Jan 5th 2011 edited

Jeg har en mindre samling af film som måske kunne have interesse.

Af nye film har jeg:

- The Hidden Blade Drama, Romance, 2004
    - When the Last Sword Is Drawn Drama, 2003
    - The Twilight Samurai Drama, Romance 2002
    - Samurai Fiction Action, Adventure, Comedy 1998

Af lidt ældre karakter kan jeg anbefale:

- Zatoichi Meets Yojimbo Drama, Action, Adventure, 1970 (har ikke selv set den endnu)
    - Samurai Rebellion Drama, 1967
    - Kill Action, Drama, Comedy, 1965 (har ikke selv set den endnu)
    - Sanjuro Action, Drama, Thriller, 1962
    - Yojimbo Action, Crime, Drama, Thriller, 1961

Jeg har også Sword of the Beast (1965), Red Beard (1965), Harakiri (1962), Seven Samurai (1954), Rashomon (1950). Men jeg tror at disse er lidt for specielle til at størstedelen af de fremmødte vil kunne se den igennem.
  10.  
    Lige som sema har jeg et par af Akira Kurosawa's Film

Dertil har jeg

Samurai Rebellion
    Shogun Aassassin

Af zeh anime har jeg Rurouni Kneshin Liggende
    Ninja Scroll

Opdatere lige når jeg har kigget det hele igennem
  11.  
    Nu har samurai film aldrig liiiige været min store styrke - så det eneste jeg kan hoste op med er Seven Samurai...og den er god men så lang at den har jeg ikke tænkt mig at tage med =D
  12.  
    Kunne i ikke på et tidspunk lave et træf tættere på KBH for ellers skal jeg ta' hele vejen op til jylland og det gider jeg sjældent xD
  13.  
    Kana: Nu er Kita jo en Nordjysk anime forening, så tror ikke du skal regne med så meget :P
    •  
      Zarsu
    • Jan 9th 2011 edited

Kana > Disse too citater fra Anime Kita's hjemmeside burde sige alt :P
    "Anime Kita er Nordjyllands samlested for anime fans, manga entusiaster og dig som måske bare finder den japanske popkultur interessant." + "Anime Kita er en anime forening med base i Aalborg, Nordjylland."

Haha, dit "ellers skal jeg ta' hele vejen op til jylland" får det til at lyde som om det det kun er Aalborg, der er Jylland :D
    •  
      sema
    • Jan 9th 2011

Kana: Hvis det har interesse kan du eventuelt se på Kameko som har base i København. Jeg kan dog ikke se på deres side hvornår deres næste arrangement afholdes men det er nok blot et spørgsmål om tid ^^
    • PIP
    • Jan 12th 2011

blah jeg kan ikke komme fordi min far fylder 60 om søndagen :/
  14.  
    Det var da en ganske hyggelig aften med hyggelig mennesker.. Men som Cama har pointerede: Det var ik' meget vi fik set :P
  15.  
    Traditionen tro så blev kun ca halvdelen af de i alt 8 timer brugt på at se film :D
  16.  
    Pfft, det er da lige meget hvor meget man får set, når det man ser er i top. Kvalitet frem for kvantitet.

Der måtte gerne eksistere flere musik og danse-samurai film som Zatoichi. Samurai School Musical ♥