Først sætter du dig ned og finder en karakter du gerne vil cosplay.
Er der en karakter du bare elsker? Måske en karakter fra Naruto eller Bleach? (Gætter på du er vild med de serier når de er i dit navn :D) - Derefter beslutter du dig for om du vil sy cosplayet selv eller købe det online.
Hvis du gerne selv vil lave dit cosplay, er det en god idé at starte med et let kostume. Hvis du ikke er en ørn til at sy er det en god idé at spørge venner og familie om råds og hjælp :) At sy sine egne kostumer kræver bare masser af øvelse - dengang jeg startede med at sy cosplays kunne jeg overhovedet ikke sy, men det har jeg efterhånden lært ved at øve mig igen og igen :D - Hvis du hellere vil købe cosplayet kan du finde nærmest ALLE anime karakterer på Ebay!
Husk at starte/bestille kostumet i rigtig god tid. Selv er jeg typen der først begynder at sy sit kostume en uge før - og det er bare den DUMMESTE idé, det giver rigtig meget stress ;(
mange tak.....nu har jeg styr på hvordan jeg får et kostume.....men nu mangler jeg bare nogen råd til hvordan.....så hvis der noglen der har ider eller forslag til hvordan jeg møder nye mennesker......for lige nu er mit mål at tage mig sammen til at komme til j-popcon 2011.....(:
Hmm... Tja, en smil er den korteste vej mellem folk! smil og vær venvelig - spørg eventuelt ind til andres cosplays osv. hvis du selv virker imødegående vil folk være mere tilbøjelig til kontakte dig ^^ ... ellers er cosplay skam også en glimrende måde at møde folk xD det sker ofte folk der cosplayer fra samme serie ender sammen til et gruppeshoot eller lignende :3