Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      sema
    • Jan 6th 2011

En kort statusmeddelelse.

Vi har været nødsaget til at ændre i foreningens databehandlingspolitik som beskriver hvordan vi i foreningen beskytter vores medlemmers informationer og hvem der har adgang til disse. Eftersom alle medlemmer har godkendt denne politik i forbindelse med at de har oprettet en bruger hos os skal vi derfor gøre opmærksom på at denne politik nu ændre sig.

Den eneste ændring vi har lavet i vores politik er at åbne for at bestyrelsen kan udpege andre personer der har adgang til vores gemte personoplysninger af administrative årsager. Før var det kun bestyrelsen der måtte tilgå disse informationer. F.eks. personer der varetager tilmeldinger til arrangementer. Ellers er politikken rettet til så den er mere gennemskuelig.

Har det interesse så kan den nye politik læses her.

Vi antager at det enkelte medlem accepterer den nye politik hvis andet ikke skrives til kontakt@anime-kita.dk inden 14 dage.
  1.  
    Hvad er årsagen til denne ændring? Er det for at hele den ledelse der omtales får direkte adgang eller er det ud over disse?
    Jeg savner egenlig en uddybning i datapolitikken af hvem der har adgang til personoplysningerne.
    •  
      Kev
    • Jan 6th 2011

Ændringen er lavet for at Sema stadig kan styre vores hjemmeside, på trods af at han ikke længere er i bestyrelsen :)

Ret mig hvis jeg tager fejl, Tech guys.
    •  
      sema
    • Jan 6th 2011

Silas: Ændringen er indført eftersom den gamle politik kun tillod bestyrelsen adgang. Den nye definition af "ledelsen", som er den gruppe der har adgang til informationerne, står som at være bestyrelsen og af dem udpegede personer. Så ændringen åbner for den mulighed at folk uden for bestyrelsen får adgang til disse informationer.

F.eks. opstår dette behov når jeg som system administrator har behov for at tilgå foreningens informationer for at fejlfinde, eller når folk uden for bestyrelsen står for tilmeldinger til arrangementer. Jeg håber det begrunder ændringen.

Mht. hvem der har adgang til personoplysningerne, så er der i politikken defineret at det er bestyrelsen og af dem udpegede personer. Jeg ved at bestyrelsen har planer om at offentliggøre en liste over de personer de så yderligere har udpeget som at have adgang til disse informationer.

Jeg ved at du er stærkere i denne form for tekster så hvis der er noget jeg har fået formuleret helt hen i skoven er det til at få rettet op på.
    •  
      Silas
    • Jan 7th 2011 edited

Okay. Det stod bare ikke helt klart for mig, om det udelukkende var indenfor ledelsen eller om det kunne række ud over.
    Når du nævner folk der står for tilmelding til arrangementer, er det så chibi-arrangementer og lignende eller er det også indcheckning til de store træf?
    Hvis det også omfatter indcheckning o.lign., tror jeg det kunne være en god ide at tilføje noget om, at der kan gives adgang til udførelsen af bestemte opgaver defineret af bestyrelsen. Det vil sige, at adgangen kan gives til den som nu lige tager sig af indcheckning eller en anden klart defineret opgave, frem for at personen selv skal udpeges. Det vil være lidt mere fleksibelt.

Jeg vil under alle omstændigheder foreslå at tilføje 'inden for ledelsen' i tredie linie af første bullet-point efter 'disse personlige oplysninger'.
    Jeg tænkte godt, at en del af grunden måtte være den glidende overgang mellem bestyrelserne.
    •  
      sema
    • Jan 7th 2011

Jeg har tilføjet "inden for ledelsen" som foreslået.

Jeg kan godt se din ide med at åbne kravet mere for hvem der kan få adgang til informationerne, f.eks. ved check-in. Jeg er dog bange for at det hurtigt kunne blive for åbent i og med at der så ikke er nogen egentlig kontrol over hvem der får adgang. Nu antager jeg også at hele den process der er i at godkende en person ikke kommer til at blive for besværlig.
  2.  
    Det er jeg sikker på at I har styr på.