Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Jeg vil starte med at sige tusind tak for jeres deltagelse til Anime Kita træffet her i weekenden 8. - 10. april. Jeg hyggede mig vældig meget, og det håber jeg også I gjorde :)
    Nu, efter at have afholdt træffet vil vi gerne høre, hvad I, deltagende medlemmer, synes om træffet, og hvad der eventuelt kan gøres bedre til næste gang.
    Vi vil rigtig gerne høre ris, ros, kritik, feedback, spørgsmål, idéer og hvad I nu ellers lige kan komme på.

Det kunne bl.a. være noget af følgende:
    Programmet og konkurrencerne
    Lokalerne, opstilling, evt. tekniske problemer
    Opførsel og Regler
    Butikkerne og slikboden

I behøver ikke skrive en lang roman. Blot nogle få ord, der kan få vores øjne op for et problem eller en ny ide ville vi sætte pris på :)
    På forhånd tak.
  2.  
    Mit første træf, så i har garanteret hørt meget af det her før.

Plusser:
    Sjove konkurrencer
    Den totalt nice slikbod hvor jeg brugte størstedelen af mine penge
    Gameroom
    Arrangementets størrelse - Foretrækker små arrangementer med 100-250 mennesker frem for 1000+ arrangementerne, da der bliver et meget bedre fællesskab.
    Forhandlere

Minusser:
    Alle tingene lå for spredte, ville foretrække at have det hele i én bygning
    Biografen var død og selv hvis der var gang i den, manglede der et lærred - film på en sort væg er bare ikke optimalt
    Munchkin spillene var rodede og manglede terninger
    Sovesal under konkurrence rummet er måske ikke det mest optimale

Ting der godt kunne tilføjes næste gang:
    Retro gaming - Vi mangler nogle gamle konsoller med noget Mario, Megaman eller lignende (har jeg dog allerede snakket med Palsgaard om)
    Et fælles hyggerum, måske kombineret med kortspils rummet. Tænker på et rum med sofaer og en smule manga så der er et slags hangout sted, hvor man kan sidde og snakke, læse manga og spille.
    Et planlagt skema over biografen - kan muligvis hjælpe den til at holde sig i live, hvis der konstant er en film/serie på i stedet for at man selv booker den.

Det var vist alt. Mange af de lokale relaterede ting kan der ikke gøres noget ved, men synes der burde tages højde for disse når der vælges nye lokaler.
  3.  
    Det er sgu i orden. Ganske fine ting du nævner der :)

Biografen er vi godt klar over, at der lige skal ske nogle ændringer ved. Det failede bare, mildt sagt ;)
    Sovesal og Konkurrencesal har vi ikke mulighed for at ændre lokation på, så længe vi er i Huset, desværre. Men jeg kender godt problemet. Sidste træf skulle jeg forsøge at få sovet ud efter en nattevagt .... mens der var Stepmania Battle -.-

Tak for dit svar. Vi gennemgår lige det hele ved næste møde.
    Vil gerne høre meninger fra andre også :)
  4.  
    Har vi ikke haft lærred i biografen ved tidligere træf?
  5.  
    Junder > Til din kommentar om gameroomet så kan jeg sige at det består af ting som folk selv medtager :) Så vi kan kun få retro konsoller med hvis folk selv medbringer dem.
    Men så længe vi bliver i Huset er der desværre ikke mulighed for at sætte flere fjernsyn op til gameroom, da rummet er så lille som det er :/ Så skal folk selv skifte imellem de forskellige konsoller ved fjernsynene.
  6.  
    Og til flere konsoller på et fjernsyn, kan der bruges, som jeg tidligere har nævnt, en scart-stik splitter som jeg sagtens kan medbringe til næste gang. Er godt klar over at folk selv medbringer, men ville stadig nævne at det kunne være et GIGANTISK plus at have noget retro.
    •  
      Wish
    • Apr 11th 2011

Jeg synes, at den nye bestyrelse og planrådet klarede det rigtig godt. Det eneste reelle problem (som Kita var ansvarlig for) var biografen, hvilket dog ikke gjorde mig noget, da jeg aldrig bruger den alligevel. Jeg ved ikke, hvordan Kitas økonomi ser ud, men jeg vil gerne foreslå, at der bliver købt lidt bræt- og kortspil til foreningen. Jeg tror nemlig kun vi var en 3-4 personer, som tog spil med og i længden kan det blive lidt trivielt. Det var rigtig rart, at Bring N Buy var rykket ud af receptionen. Det gav noget ekstra luft. Det var også mere praktisk, at betjeningsbordet var flyttet over foran vinduerne.

Nogle kommentarer til events:
    Fredagsquizzen er ved at have lidt for mange detaljespørgsmål, som ofte ikke har den store betydning for animeens eller mangaens handling. De random Japanspørgsmål er meget sjove at have med. Men det er endt med, at man meget sjældent svarer rigtigt, fordi man rent faktisk kender svaret. Det er i hvert fald det indtryk, jeg har, og det synes jeg lidt er en skam.

Holdquiz: Kita chancen var et sjovt tiltag, og jeg tror, at folk fik mere ud af den end Gæt en Gundam. Personligt er jeg modstander af at samme serie går igen i samme quiz. Jeg kan dog forstå, at det var nødvendigt med hensyn til Gæt en titel, men derudover bør det undgås. Det var fint, at Japankategorien var udgået, da der var en del Japanspørgsmål i Fredagsquizzen.

StepMania Battle: Er der en måde hvorpå man kan gemme indstillingerne, så der ikke skal bruges 20 min på opsætning hver gang? Bomberman kunne godt være bedst ud af tre ligesom Yu Yu Hakusho var. Det var dog sjovt hele vejen igennem og især Yu Yu Hakusho fik publikum med. Det og Gundam Dogdeball var gode nye tiltag. Jeg ved dog ikke, hvordan det var som deltager, da jeg røg ud efter Bomberman.

Chibi Cosplay var forsinket, men det var jo ikke Kita skyld. Jeg ved ikke, om cosplayerne blev bedt om at møde f.eks. 30 min før, men ellers er det en god ide i fremtiden.

Gæt en lyd var der jo ikke rigtig nogle ændringer i. Jeg synes stadig, at det er en god quiz, selvom jeg for det meste er lost, når det kommer til lydklippene. Et tip til at gøre lydklippene lettere kunne være at tage klip, hvor der indgår karakteristiske lyde (som f.eks. i Dokuro-chan klippet: lyden af køllen, der blev svunget) og/eller lidt baggrundsmusik (som f.eks. i Kara no Kyoukai klippet) - hvilket er to af de tre lydklip jeg gættede. For mig der ofte kender kunstner og/eller sangnavn, når jeg kender sangen, er det fedt nok, at der er mulighed for at få point for det også.

Gæt og animer var som altid underholdende at se på og deltage i, selvom der altid vil være delte meninger om, hvilke figurer der hører under hvilke sværhedsgrader. F.eks. syntes jeg ikke, at Ritsuka fra Loveless og Roy Mustang er lige lette, og de var hvis begge medium.

Jeg deltog ikke i spilkonkurrencerne og Comic Partys Q&A.
  7.  
    Failede biografen ikke mest fordi udvalget var så småt denne gang? Synes da nok den plejer at blive brugt...
    Ellers er jeg ret enig i det Junder skriver - ideen med sofa/manga/spil/hygge rum er awesum! Men det bliver måske pladsproblemet igen?!
    Synes det er fint tilbudene er i forskellige bygninger thou - både på grund af luften i bygningen, men også fordi jeg bare synes det giver lidt mere frihed at man ikke behøver hænge nogenlunde samme sted alle dagene :)
  8.  
    jeg lagde mærke til der var lidt problemer med bring and buy, i forhold til hvor folk troede de skulle betale for tingene henne, så i hvert fald en 2-3 stykker der spurgte gashapon om det var der de skulle betale for bring and buy.. så hvis det kunne blive gjort lidt mere klart, så ville det være fedt.. ud over det så var det rart at der var mere plads i receptionen..

synes også det ville være fedt med et hyggerum, hvor mand kan lave lidt det man vil uden at komme til at forstyrre evt konkurrencer osv.. :3 men som sagt af andre, bliver det måske et plads-problem.
  9.  
    Ja, fordelingen af plads er ikke lige den bedste for vores type arrangement :/
  10.  
    Junder. Kortspil og brætspil er noget folk selv medbringer ligesom med Gameroom. Dertil havde jeg ikke nået at pakke munchkin i deres rigtiger kasser. det har dog ikke været det største problem med at kunne finde ud af hvad der er hvad med spillende.

Jeg må sige at jeg glemte at tage terningerne med da jeg var en smugle stresset. Næste gang skal der nok være terninger med *nod*
    •  
      Silas
    • Apr 16th 2011 edited

Hvad brætspil angår kan jeg sagtens tage flere med, når jeg ikke skal omveje. De foregående gange har jeg haft flere spil med, men har ikke haft indtryk af at de rigtig er blevet brugt. Jeg kan sagtens variere mere hvad jeg tager med.

Hvad angår fredagsquizzen kan jeg godt medgive, at nogle af spørgsmålene er detaljer hvor kendskab til serien ikke hjælper.
    Når det er sagt, går jeg mere efter, at generel viden om serien skal kunne lede til et kvalificeret gæt, frem for en konkurrence om paratviden - det har vi fredagsquizzen til.
    Men helst blandet op med sjove/overraskende detaljer og egentlige videnspørgsmål.

Men jeg prøver at være mere opmærksom på problemet med rene gæt, det er ikke meningen.
    Hvad angår japanspørgsmål regner jeg med at holde fast et i hver runde og to i finalen.
  11.  
    @Prime
    Er sgu heller ikke en skid bedre selv, havde 3 sæt Munchkin liggende som jeg slet ikke fik med... Så du er skam totalt undskyldt XD
  12.  
    Altså, jeg synes stadig, at det med at placere tegneområdet i konferencesalen er en stor grund til forvirring og larm under konkurrencer osv.. Det synes jeg, er lidt synd. Til gengæld kan jeg se problemet med pladsmangel, samt fordelen ved, at de fleste chiller i tegnearealet, så det lokker folk til konkurrencerne.

Hvis vi kunne få lavet det er chiller-room, som folk snakker om, så kunne vi måske få de ikke-konkurrence-engagerede kitanitter derned, så de kan larme og hygge der i stedet. Og så måtte der gerne hænges programmer op i de mest besøgte rum, så folk holder styr på tingene (eller er der programmer der i forvejen?).

Og så holder jeg stadig på at måske sætte en "se mit awesome cosplay-billede!"-opslagstavle op somewhere... ^^