Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    Hej alle gæve Kita folk!

Der vil igen til dette Kita træf være mulighed for at få solgt og købt ting og sager ved Bring & Buy, som vil ligge i Galleriet ved siden af Gashapons butik.

Regler for salg:
    - De ting man ønsker at sælge skal være relevante. (Fx. anime, manga, merchandise, j-pop musik, cosplay, fan-art, osv.)
    - Der må ikke sælges ulovlige DVD'er, kopi-vare og ligende! Ligeledes er erotisk materiale forbudt.
    - Ved indlevering af ting til salg, skal det først registreres hos vagten i receptionen og ALLE tingene skal være markeret med seddel hvor på der er angivet éns forum nick, mobil nummer samt pris. ( Dette skal gøre på forhånd inden træffet!)
    - Man sørger selv for at stille sine ting op i Galleriet på de borde der er blevet anvist som Bring & Buy borde. (Vinduer og karme skal være fri).
    - Der er ikke ubegrænset plads, så overvej lige en ekstra gang hvor mange ting I tager med.
    - Man kan til enhver tid få udleveret de penge man har tjent eller de resterende af éns ting.
    - Anime Kita forbeholder sig retten til at begrænse omfange af salgsemner og afvise eventuelle grænse-sager.
    - Brug af Bring & Buy er på eget ansvar.

Vejledning til købere:
    - Hvis du ønsker at købe en eller flere ting, skal du bringe disse med over i receptionen hvor vagten vil være behjælpelig med at modtage betalingen.

Vi håber I igen vil hjælpe med at gøre Bring & Buy til en succes!
  2.  
    Har i selv et stativ til tøj, er der ikke plads til et stativ eller skal man selv tage et med? :)
  3.  
    Nej, vi har ikke et selv, men du skal være velkommen til at medbringe et ;)
  4.  
    Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det er ulovligt at sælge fan-art (med mindre man har skriftlig tilladelse fra de, der har lavet og published karaktererne)... Bare lige en reminder til de, der nu planlægger at gøre det :P
  5.  
    At tingene skal registreres hos vagten er det at man har en liste med over hvad man har med og hvad det koster eller er det bare for at tjekke om det passer i kategorien 'passende til kita''?
  6.  
    Tingene skal ikke registreres, men for at vi kan tilsikre at alt er markeret korrekt, og at det det er materiale i overensstemmelse med Kita's bestemmelser, skal alt kontrolleres af vagten i receptionen, hvor betalingen ligeledes finder sted.
  7.  
    Hvis de ikke skal registreres, så er det nok ikke så godt at skrive "- Ved indlevering af ting til salg, skal det først registreres hos vagten i receptionen (...)" :) Får vagten i receptionen i det hele taget tid til at gøre det? Folk checker jo ind samtidigt med at de får deres ting checket og såvidt jeg husker har de deres hænder fulde allerede ved at skulle checke folk ind? :/
  8.  
    Derfor vi har forklaret præcis hvad vi mente med det :)

Og ja vagten har travlt, men sidst kunne folk ikke finde ud finde ud af at markere deres medbragte varer korrekt. Derfor ser vi det som en nødvendighed at vagten blir brugt som et filter, og derved kan vi ligeledes få lavet en kuvert til Betaling fra start.
  9.  
    Hvordan er sikkerheden med Bring&Buy? Nu står der godt nok, at det er på eget ansvar... Men hvad nu, hvis man er ude for tyveri? (Mit første B&B, og jeg er paranoid). Skal man bare ignorere det, fordi det er ens egen skyld, eller skal man rapportere det til nogen?

Og jeg går ud fra, man har ret til at tage sine varer med hjem om natten (for Galleriet bliver næppe låst af) og så sætte dem op igen dagen efter? :)
  10.  
    Vi vil selvfølgelig holde øje med tingene i det omfang det er muligt, men du skal være velkommen til at tage dine ting med lige når du har lyst.

Bring & Buy kommer til at ligge i Galleriet, altså samme lokale som Gashapon.
    Jeg vil kigge på muligheden for at aflåse lokalet om natten, hvis ikke dette allerede er planen.

Skulle du være så uheldig at få stjålet noget, 7-9-13, så skal det selvfølgelig rapporteres til os, så vi kan håndtere situationen og evt. kontakte politiet.
  11.  
    Umiddelbart kan man sætte det sådan her op:

Sikkerhedsfaktorer:

1. Vagten går en tur i timen.

2. Gashapon er i rummet ved siden af og kan se derind.

3. Der er næsten konstant folk i nærheden af området (udenfor, rum i nærheden, etc).

4. Dem, der er tilstede til Kita vil allesammen være registrede deltagere, så hvis nogen ser dem tage noget, der bliver efterlyst senere, er der en større chance for at de kan sige hvem, der tog det.

Risikofaktorer

1. Der er ikke altid folk til stede og dermed ikke altid folk der holder øje.

2. Folk skal tage tingene med ud af rummet og over til receptionen for at betale dem, hvilket betyder at en tyv vil ligne en køber hvis de tager dine ting.

3. Ved at tage ting med, er der også en chance for at de bliver tabt, trådt på eller gjort beskidte, da ikke alle er lige forsigtige og de skal igennem udendørs områder for at betale.

Der er altid en chance for at ting bliver stjålet eller skadet, men er derfor de har sagt det er på eget ansvar og såvidt jeg forstår på dem, har tyveri ikke været et problem i fortiden :) Hvis du er helt urolig kan du jo altid supplere med at holde øje selv ^^
  12.  
    Okay, jeg stoler på, at der ikke sker tyveri. Jeg holder selv øje af og til og laver i forvejen en tjekliste over, hvad jeg tager med, og hvad alting koster -- så jeg bagefter kan regne sammen, om antal solgte varer svarer til fortjensten. Uoverensstemmelse på mere end 20 kr. tegner på tyveri og vil blive anmeldt.

Så krydser jeg bare fingre for, at salget kommer til at gå okay. Forventer selvfølgelig ikke det helt store, men vi er et overtal af teenagepiger, der melder sig til træffene, så set fra den vinkel kan det heller ikke gå alt for galt ;)
  13.  
    Hvis jeg skal sætte tøjstativ op, er det så bedst at gøre det før eller efter træffet starter? :)
  14.  
    ja
  15.  
    Hvilken del af spørgsmålet svarer du "ja" til, Pals? :P
  16.  
    Vi har galleriet fra kl. 1630, så derfra kan man komme af med sit bring and buy