Så er den tid på året kommet igen - Anime Kita skal have sin årlige generalforsamling.
Hvad: Generalforsamling. Hvornår: Søndag den 18. december fra kl. 11.00 til 15.00 Hvor: Kulturbroen - Strandgade 3, 9400 Nørresundby. Hvor meget: Gratis - du må dog kun stille op, stemme og spise vores mad hvis du er aktivt medlem ;-) Tilmelding:Selvbetjening
Selve generalforsamligen starter kl. 11.30. Vi regner med at severe varme æbleskiver under generalforsamlingen.
Ønsker du at stille op til en post vil vi gerne bede dig om at skrive et indlæg i denne tråd. Således vil det være lettere for vores medlemmer at få et overblik over kandidaterne til posterne samt give kandidaterne mulighed for at tale deres egen sag og give udtryk for hvorfor lige de skal have posten.
F.eks. kunne man skrive om man har særlige kvalifikationer (andet bestyrelsesarbejde), har man lavet noget tidligere i Kita (arbejde i råd, hjælper til træf), hvorfor man vil være en del af bestyrelsen osv.
Poster der er på valg: - Formand - Næstformand - Kasserer - Bestyrelsesmedlem 1 - Bestyrelsesmedlem 2 - Bestyrelses-suppleant - Revisor - Revisor-suppleant
Eventuelle spørgsmål omkring de enkelte poster er I meget velkomne til at stille her i tråden.
Dagsordenen: Stk. 1: Valg af ordstyrer, referent og stemmetællere. Stk. 2: Bestyrelsens beretning. Stk. 3: Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskab. Stk. 4: Fremlæggelse og godkendelse af budget og fremtidsplaner. Stk. 5: Godkendelse af vedtægtsændringer. Stk. 6: Valg af bestyrelsen og suppleant. Stk. 7: Valg af revisor og revisor suppleant. Stk. 8: Eventuelt.
Forslag til dagsorden skal sendes til kontakt@anime-kita.dk og skal senest være modtaget 3 uger før generalforsamlingen, jf. vores vedtægter §5 stk. 4.
Det skal lige tilføjes at dette ikke er vores julefrokost - den kommer på et senere tidspunkt :-)
Hmm, ville egentlig gerne med, men har halvårsdag med kæresten, så har andre planer. Så vil følge med i de beslutninger, der bliver taget, efter mødet :) Bliver der lavet en tråd efter afstemningen, så vi kan læse ændringerne i bestyrelsen? Det ville i hvert fald være rart :)
Og jeg er lidt ked af at høre, at Palsgaard træder af som formand... D:
Som sagt har jeg valgt at trække mig som formand i forbindelse med dette års generalforsamling.
Det er i det kommende år blevet bestemt at jeg, i kraft af det arbejde jeg har, skal bruge en stor del af min tid et stykke hjemmefra., hvilket gør at jeg finder det utrolig svært at se hvordan jeg kan leve op til de forventninger jeg har til mig selv og de forventninger forening har til formanden, i det kommende år. I det indeværende år synes jeg ikke selv jeg har levet op til de forventninger jeg selv havde da jeg stillede op til posten, men på baggrund af det fantastiske arbejde resten af bestyrelsen har lagt i Anime Kita har vi nogle nogle milepæle.
Vi er blevet en kommunal, tilskudsberettiget, forening. En proces der har været længe undervejs, og hvor vi har været fanget lidt i en bureaukratisk jungle, men Kenny har guidet os alle igennem, og samlet alle trådene, så tillykke til Kita med dette. Vores kasserer har ydet en kæmpe indsats for at holde styr på et efterhånden ret stort budget, samt at tage sig af Jer medlemmer når i har haft behov for støtte eller svar på spørgsmål, opgaver der er blevet løst på fornemste vis fra mit synspunkt. Vores to evigt kæmpende styrmænd i Chibi-rådet har gennem hele året sørget for en meget lang række praktiske og administrative opgaver, således at I en gang hver måned, har kunnet mødes med jeres kammerater, møde nye venner og dyrke jeres interesse for diverse grene, afgrene og lignende af den japanske popkultur. Nok er en stor del af Kita vores to årlige store træf, men som jeg ser det er netop vores chibitræf et af det vigtigste faktorer i det sammenhold der er blandt Jer medlemmer. Uden Camavan og Zarsu i særdeleshed, samt de mange frivillige hjælpere, var det aldrig det blevet så godt som det har været i år, så også et tak til dem for samarbejdet!
Vi har ligeledes i årets løb, fået dels nye kræfter på holdet bag Kita træffene, samtidig med at en ombygning i Huset har givet os nogle markant bedre faciliteter. Dette har gjort at vi nu har flere folk inde omkring selve planlægningen af træffene, og vi har haft mulighed for at bruge vores lokaler på en anderledes måde. Der har også været god feedback på de nye lokaler, og skulle der dukke flere forslag op til forbedringer skal I som medlemmer endelig komme med det. I skal huske på at vi ser på muligheder fra en planlæggers side, måske mere end fra end deltagers side, så derfor er jeres mening så enormt vigtig for os, vi gør jo det her for jer, og med et smil på læben!
Det har i det seneste år hvor jeg har siddet som formand ligeledes været ting oppe som ikke har være de sjoveste at skulle håndtere. Men jeg tror på at man med åbenhed, ærlighed og deling af den information man har til rådighed, arbejder bedst og mest effektivt mod det fælles mål som den enhed vi har, nemlig at Kita er en forening af medlemmerne FOR medlemmerne! Jeg har blandt andet fået at vide at jeg aktivt bekæmper nye tiltag, at folk holdes ude af fællesskabet og at Kita har været styret som et diktatur i den periode hvor jeg har siddet med ansvaret for at, det førnævnte fælles mål var virkeligheden. Hvorvidt det er korrekt eller ej, kan og vil jeg ikke være dommer over. Men frem i lyset skal tingene lige gyldigt hvad og derfor vil jeg her slå et slag for at intet holdes skjult ligegyldigt dets karakter og ligegyldigt hvem det er rettet imod. Der vil unægtelig være medlemmer der kan erklære sig enig i dette og dem der ikke kan. Men én ting vil jeg slå fast, det er IKKE i orden at blot nogle få føler det sådan, og som formand har det været mit ansvar at nogle desværre føler sådan. Jeg ved at jeg det næste år ikke får mere tid, end jeg har haft det indeværende, til at rette op på dette, og det, sammenholdt med det først nævnte, er årsagen til at jeg ser mig nødsaget til at træde af som formand.
Det har været et fantastisk spændende år, hvor jeg personligt har haft mange fantastiske oplevelser med gamle og nye venner sammen med Jer medlemmer. Det vil jeg gerne sige jer alle tak for! Men uden den enorme støtte der har været fra den tidligere bestyrelse, den nye bestyrelse, alle de nye kræfter der har meldt sig på banen, og i særdeleshed den opbakning I medlemmer har vist til vores events, var det aldrig lykkedes at give Anime Kita endnu et år på bagen, med gode mennesker, i gode omgivelser og med godt humør!
Jeg ser frem til det nye år, hvor nye kræfter med garanti vil give mig selv og alle Jer andre, endnu flere og endnu bedre oplevelser sammen!
Ja, jeg regner med at komme, selvom jeg har været ret inaktiv det seneste halve år.
Det er rigtig fedt at at se at den nye bestyrelse har taget opgaven til sig i løbet af året. Dertil også se nogle af de initiativer bliver afsluttet som har været undervejs længe (her tænker jeg mest på at Kita er kommunal forening), Klap jer selv på skulderen! Selvfølgelig også de nye initiativer der er blevet taget, fedt med Lego spil :p
Dertil var det fedt at se til træffet at der var kommet så mange nye hjælpere med frisk sind til at hjælpe, det betyder rigtig meget i min bog. Nyt blod er altid godt :D Som Palsgaard selv nævnte er foreningen ligesom startet på mottoet "En forening af medlemmer for medlemmer", og dette betyder også at det er medlemmerne der bestemmer hvor foreningen skal bevæge sig hen og udvikle sig til, hvilket ses tydeligt i det Tema rum der var til sidste træf og det fantastiske cosplay show der var til 11.1. Håber denne ånd vil leve videre.
Det er da ærgeligt at der er nogle der føler sig holdt udenfor mht. nye tiltag. Men dertil også sagt at det virker lidt ærgeligt at skylden falder på formanden, når det vel er hele bestyrelsen der samlet tager en beslutning om hvad foreningens penge skal bruges til, hvis det er derfor det ikke er blevet til noget. Dertil kan nye tiltag også nemt diskuteres på forummet, hvis der er nogen der kommer med nogle gode ideer. Det er jo heller ikke alle arrangementer der behøver at blive kørt igennem kita ;)
Men jeg glæder mig da til at se hvem der vælger at stille op.
Tak for den flotte indsats bestyrelse!! og hjælpere!!!!
Jeg vil da troppe op som jeg nu og da gør til diverse Anime kita chibi events.
Jeg må sige ud fra hvad jeg har oplevet synes jeg den nye bestyrelse har gjort det rigtigt godt. At folk føler sig udenfor er desværre noget man af hvad jeg har oplevet har svært ved at komme helt af med. Jeg vil sige tak til den nye bestyrelse for det arbejde de har gjort og håber at folk vil gøre det samme
Jeg vil så som den første springe på og sige at jeg gerne vil stille op til posten som Næsteformand Bestyrelsemedlem 1 Bestyrelsemedlem 2 og Bestyrelsemedlem jeg har i næsten al den tid jeg har været i Kita valgt at hjælpe til med Træf både som hjælper men også som Planråd. Jeg har været med i Konkurrence rådet og Chibi rådet i lang tid, har en positiv indstilling til livet. Dog vælger jeg ikke at stille op til Formand da jeg ikke mener jeg selv har Erfaringen og driven til at stå foran denne forening. Jeg håber hvis jeg bliver valgt som Næsteformand/bestyrelsemedlem hvordan en forening drives og være med til at hjælpe den på vej. SOm mange ved hjælper jeg også til ved SVS, Genki og J-popcon og ja det tager en del tid fra mig. men hvis jeg vælges ind vil jeg ikke bruge så meget tid på dem og mere tid på ANime-Kita for at få denne vidunderlige forening fremad. ALso Jeg har et awesome skæg!
Jeg melder ud, at jeg stiller op til posten som menig bestyrelsesmedlem samt supplerende bestyrelsesmedlem.
Jeg har været en del af Anime Kita siden 2008, hvor jeg startede ud som hjælper. Dette har med tiden udviklet sig til, at jeg blev del af teknik-rådet på baggrund af mine tekniske viden og senest er jeg blevet en del af planlægningsrådet, i forbindelse med det seneste træf.
Som bestyrelsesmedlem vil jeg forsøge, at kigge på de processer der foregår i Anime Kita og se hvorledes disse kan effektiviseres, uden det bliver til gene for foreningens medlemmer, råd, bestyrelse eller øvrige personale.
Eftersom Pals har valgt at gå af som formand, vælger jeg hermed at stille op til formandsposten.
På nuværende tidspunkt sidder jeg i bestyrelsen som bestyrelsesmedlem og har været med til at planlægge og udføre træf siden 2009. I den forbindelse har jeg oparbejdet mange erfaringer og kompetencer, som jeg mener er nødvendige for en post med denne mængde ansvar. Som en del af bestyrelsen har jeg også haft indblik i de arbejdes opgaver der er forbundet med det at være formand og det at planlægge et træf. Hermed mener jeg bestemt at kunne komme med forslag til hvordan vi kan forbedre og effektivisere vores arbejdsopgaver således at vi kan leverer bedre og mere nyskabende indhold til fremtidige træf.
Jeg har siddet som næstformand i Anime Kita siden sidste generalforsamling, og stiller gerne op til den igen. Hvis ikke jeg bliver valgt ind der, går jeg amok og kaster med rustne træsko! ... og derefter stiller op ved posterne menigt bestyrelsesmedlen (1+2) ;)
Jeg var med til mit første Kita Træf i 2009 (Træf 09.01) og var følgende sommer med til at skabe Kitas Fårup Sommerland-arrangement som er gået lidt hen og blevet en dille. Efter det næste træf (09.02) gik jeg med i Chibirådet og blev valgt som formand for rådet, og det er igennem Chibirådet de fleste kender mig (det er os, der laver alle de seje, månedlige arrangementer for jer!). Så ved generalforsamlingen sidste år stillede jeg op som næstformand på stærke opfordringer af den daværende bestyrelse (still love you guys!), og har siden da også været med på den front. Det har inkluderet at trække i trådene bag de sidste 2 træf her i 2011. Som sagt vil jeg gerne fortsætte her, og kan nu afsætte bedre tid og engagement til Anime Kita, da jeg lige er flyttet i egen lejlighed i Aalborg :P Det har været lidt problematisk at være så meget med i Anime Kita og bo på landet 35 km fra alt og alle, men heldigvis er den tid ovre! :D
Nu sker det! Jeg stiller op til posten som bestyrelses medlem (1+2) samt suppleant. Er jeg mand til opgaven? Måske, man ved jo ikke før man har prøvet! Jeg er relativ ny i Kita og blev medlem i Februar i år. Efter at have været hjælper til Kita træf 11.01 kom jeg med i plan-rådet og hjalp til med 11.02 hvor jeg bl.a. slæbte som en gal og fik smidt retro rummet op. Jeg elsker vores bette forening her og generelt det danske anime miljø, derfor vil jeg gerne bidrage til foreningen såvel som miljøet så godt som jeg kan.
Kom frisk folkens! Vi skal da gerne være lidt flere folk til Kitas generalforsamling! :D Der bliver gratis æbleskiver og sodavand (sponsoreret af Chibi-rådet!!) og dertil eventuelle snackrester fra julefrokosten dagen før.