Jeg syntes bare lige, jeg ville blære mig over for Junder, fordi jeg har "fået" Skyrim! :D
Ej, nu ved jeg jo, at den del anime-entusiaster også tyer til spil af og til (men også kun, hvis de er hardcore :P). Så mon ikke, der er nogle Kitanitter, der allerede har kastet sig over Skyrim?
Jeg selv har spillet det i 2 dage nu, og jeg har både gode og dårlige erfaringer med det.
- Det nye styresystem er LORT. - Det er noget BÆ, at monstrene er blevet så svære (seriøst, prøv at lade en Mud Crab slå på dig... 6 slag, BANG, du er død. Not personal experience here, though). Hvor er det pinligt at skulle sætte sværhedsgraden ned til det laveste for at have en chance mod Ancient Nords og Dragons..... - Og Frostbite Spiders er meganederen. - På trods af de nye ændringer i både styresystem, monstre, evner, storyline, verden, osv., føles det meget som Oblivion. Grafikken er den samme, og man har følelsen af, at man spiller Oblivion. Om det så er en god eller dårlig ting, kan jo diskuteres. Oblivion var mit yndlingsspil up until now. - Kortet er forvirrende. - "Design-din-character"-menuen er megaforvirrende. Dog ikke så detaljeret som i Oblivion (og the Sims 2). - Der er stadig bugs i spillet. F.eks. kan du ikke ramme noget, der står langt væk, med bue og pil. Aka: har du tænkt dig at nakke en Dragon/Giant/Mammoth på lang afstand, så give up already... :(
- Grafikken, trods uændret, er stadig fantastisk. - Super voice-acting. Man får medlidenhed med sine fjender nu! - Fede kampdetaljer, bl.a. ved snigmord osv.. Virkelig fedt! :D - Dejligt med det nye "Hvis fjenden ar hårdt såret, falder de på knæ/besvimer"-system og prøver at kravle væk eller bede om mercy. (igen, den damn medlidenhed...). - Det er meget mere realistisk nu. Looove <3 - God start. Helt fantastisk :D
... Okay, jeg kunne blive ved. Stopper bare her.
Nogen, der har lyst til at share nogle thoughts om spillet? Vi gamere kan jo så godt lide at diskutere. Ingen nerd rage, though, tak! :D
Wanna know the worst part? Min computer ville ikke tænde, da jeg kom hjem fra J-popcon. Kan nok først få den sendt i morgen og så går der like en uge før jeg endelig kan spille Skyrim >_>
Aaarrgh ikke Skyrim jeg har ikke hørt på andet over skype siden det kom ud! Hvis folk så bare spillede nogle MP spil eller ventede med at snakke om de nye spil til jeg har fået installeret mig med computer, net og det hele i min lejlighed.
Den helt store fejl med Skyrim, bunder i at menusystemet er genbrug fra konsol-versionen. Det kan måske rettes igennem mods, men menusystemet er med al sandsynlighed udarbejdet i flash (og det er lige så lukket land som batteriet på en iPhone). Jeg kan ikke følge din pointe med at grafikken skulle være den samme; Skyrim har langt bedre teksturer og modeller end Oblivion nogensinde har haft. (Sammenligning)
Jeg kan kun give dig ret i at det er pinligt at skulle sætte sværhedsgraden ned, godt det ikke er mig ;)
Jeg er godt tilfreds med Skyrim, der er mange timers underholdning i spillet og kampene med. f.eks. drager er super fede og der er en god balance i spillets forskellige perks (evner) og forskellige måder at spille på. Der er et virkeligt godt grundlag for at lave et reroll (ny karakter) på et senere tidspunkt :D
Havde Skyrim DVD'en sidste torsdag, dagen før release, men det mente Steam så heller ikke at jeg måtte så fik først installeret det fredag. Har så brugt det meste af min fritid på det siden så har ikke fået set anime i en uge :o .
"at monstrene er blevet så svære" Virkelig? :o ... hmm, syntes personligt at de er langt nemmere end de var i Oblivion, for dengang fulgte de altid ens level så man mødte aldrig noget nemt. Nu kan man igen få lov at one-shotte de dårlige landevejsrøvere når man har fået lidt udstyr og skill point :) . Men jeg er så også død en del gange hvor modstanderen har lavet et power attack. Gaints er fx syge til det :P . Det bliver endnu nemmere når man får en ledsager med sig (hvilket sker rimelig hurtigt i hoved historien). Fandt så også lige hunden Meeko så jeg render rundt med to ledsagere :) .
Negativt: - Menu systemet er åbenlyst tænkt til konsol, hvilket er træls når man er "hardcore" PC gamer (man skal jo kunne aime! :P ). Enkelte fungere så slet ikke ordenligt, fx markeringer af menu-elementer. - Giant Frostbite Spider er mere træls >_< . - Jeg ender med at bruge alt for mange timer på det her...
Positivt: + Grafikken har fået et mindre løft (siger jeg så uden at kører alt på maks :/ ), men kan virke meget som Oblivion - det er nu stadig ow nice. + Level og skill systemet er blevet simplificeret - no more bunny jumping. + One-handed Savage Strike skillen der giver chance for at halshugge i et power attack... + "Special moves"/"Finish him!"/"Killing blow" eller hvad man nu skal kalde det. Specielt når det sker på en drage :)
26 timer ingame, level 19. Der er mange timer endnu :o .
Det ser awesome ud, men den store bærbar har mistet livet (Tragisk med en skærm, der end ikke virker med en ekstern skærm af monsterstørrelse) og en lille computer, der næsten kan køre minecraft flydende, ville dø på det, så jeg må tude bitre tårer over den seje trailer, der spøger på flimmeren og håbe på at få råd til i det mindste en stationær, der ville kunne køre det... Og tude misundelige tårer over at animationsevnerne i spil åbenbart er blevet superfede T.T BTW, hvad handler skyrim om? *w* *Blink, blink*
Skyrim foregår 200 år efter begivenhederne i Oblivion. Denne gang er man i provinsen Skyrim som er Nord'ernes hjemsted (eller hvertfald siden de kom til Tamriel). Drager er begyndt at dukke op fra de døde og profetien (The Elder Scrolls) fortæller at verden kan kun redes af en dragonborn. Samtidig med dragerne sker der andre ting i Skyrim. Bl.a. er The Stormcloaks, efter 30 år, begyndt at gøre oprør mod The Empire igen og der lægges op til endnu en borgerkrig. Som altid starter man som fange, denne gang sammen med Ulrich, lederen af The Stormcloaks, på vej til .....
Det er nummer fem i serien "The Elder Scrolls". (hence the title "The Elder Scrolls V: Skyrim" ;) ) Forgængerne hed: Arena (1994), Daggerfall (1996), Morrowind (2002) og Oblivion (2006). Ind i mellem har der dog været andre spil og udvidelser. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Elder_Scrolls :)
Verden hedder Nirn og Tamriel er det kontinentet hvor det hele har foregået indtil nu. Denne er delt op i diverse provinser som alle (så vidt jeg lige kan historien hvertfald) er en del af The Empire. Morrowind og Skyrim er to af disse provinser. Oblivion forgik i Cyrodiil, som er den centrale provins og hvor The Emporer holder til. Det er også her, i The Emperial City, at The Elder Scrolls er gemt. Disse indeholder profetier om alt hvad der vil ske, mere eller mindre. Oblivion er en parallel verden hvor diverse nasty ting holder til. Hver provins har deres primære race, og Nord'erne (vikinge-agtige) holder så til i Skyrim. I både Morrowind, Oblivion og Skyrim (og sikkert også de andre) har man kunne spille som alle disse racer. Stormcloaks er så vidt jeg ved nyt til Skyrim.
... Det er en voldsom stor verden som jeg kunne blive ved med at skrive ting om efterhånden som jeg lærer dem eller kommer i tanke om dem >_< . For at spille Skyrim behøver man dog ikke at kende noget til historien som sådan. Det meste lærer man hen ad vejen. Man kan alligevel ikke lade være med bare at undersøge lidt, snakke med diverse karakterer eller læse nogle af de hunredevis af ingame bøger!
@Junder: Jeg håber, computeren virker nu, og du har fået Skyrim. For det der var virkelig nederen for dig >_<
@K4emic: Det forklarer, hvorfor styresystemet er så trælst og upræcist med mus... Og nu, hvor jeg kan se sammenligninger/screenshots, må jeg da vist trække min gamle holdning tilbage. Skyrim ER vist noget kun flottere end Oblivion. Men begge er stadig en en forholdsvis flot og genkendelig stil. Hvis de fortsætter på den måde med de opgraderinger, så skal det nok blive fantastisk til sidst ;) (hvis de så også gad at indse, at verden efter 200 år [Oblivion-->Skyrim] rent faktisk har forandret sig teknologimæssigt, ja, så ville det jo være herligt...)
@ Nickchanger: Enig, enig! Giant Frostbite Spiders er et helvede... Og nogle af de der Draugrs er også rimelig hardcore... Jeg holder stadig på, at man bliver udfordret mere end i Oblivion ;)
@Kischii: You really should buy the game. Ingen diskussion. Det bliver de bedste 400 kr., du nogensinde bruger på noget ;)
En række rigtigt gode ting at huske, når man er medlem af online forums, er: - Lad være med at skrive din mail med @. - Lad være med at skrive dit telefonnummer. - Lad være med at skrive din adresse. - Lad generelt være med at skrive private kontaktoplysninger, og især ikke samlet. - Og lad være med at indrømme, at man begår piracy, og hvad man har "stjålet" :P
Hvis nogen kommer og bøffer dig, så er det vist selvforskyldt ;)
Har lagt mærke til, at der findes skyrim til xbox og da jeg har erhvervet mig sådan en, burde jeg kunne spille skyrim på mit lille tv med knap så meget plads.. Og få endnu mere ondt i nakken, fordi tv'et hænger på væggen..... (Halo FTW!!)
Ang. Camavan's "omdiskuterede" besked, så nåede jeg at læse den og jeg så ingen indrømmelser omkring piratkopiering :) . Men altid nice med lovlig Skyrim så man kan få Steam achievements ... *host* .
<whine> Den store fejl ved at spille Skyrim på Xbox er at spille Skyrim på Xbox :) . Man skal jo kunne bevæge sig og sigte i first-person (TES har aldrig været specielt godt i 3rd-person IMO) hvilket ikke kan lade sig gøre med en konsol controller. Det er alt for upræcist. Ligegyldig hvor skilled man er så kan det gøres bedre med en mus - en årsag til at der normal ikke er mulighed for at PC og Xbox kan spille sammen (for teknologisk set er der ikke være noget til hindre for det). Der er jo også en grund til at mange spil har tilført store cone-of-spread, enorme mængder eller unlimited ammo, hurtig health-regen, auto-aim og andet gøjl så der er plads til lidt spray-n-pray. :P </whine> ... på den anden side så vil du have mulighed for at spille Skyrim! o.0
Personligt oplever jeg intet svært ved spillet har en caster type, en stor grum melee type og en ranged assassin nu i lvl 30+ det eneste jeg har probs med som sådan og har haft problemer med overhovedet er frost dragons på min ranged assassin. Syntes grafikken er fænomonal når man køre det bare på high settings og 1920x1080 og står og kigger ud over landskabet <3 men ja der er en del bugs i det desværre, dog den eneste der irretere mig grænseløst er random crash... ffs Bethesda! fix youre games! fallout 3 did it, fallout new vegas did it, now skyrim? XD haha udover det er jeg vild med lvl systemet, man bliver ikke straffet for at lvl op som man gjorde i oblivion og monstre blev meeeega hårde. men det bedste af det hele! ingen acrobatics eller athletics skills! mange mange tak xD så min egen umiddelbare vurdering er at spillet er fantastisk UDOVER de bugs der er her og der, men som sagt den eneste af dem der virkelig genere mig er random crashes... og så er spillet endnu pænere med en stor Alduin statue ved siden af skærmen ;)