I de gode gamle dage var tingene nok meget mere simpelt for os alle med masser af tid til leg og underholdning. Det er gode minder som ingen kan tage fra os så jeg syntes vi skulle have os en tråd dedikeret til alt der er Retro og Nostalgi Det kan betyde alt fra, legetøj, TV, film, spil, bøger, begivenheder eller hvad pokker man nu ellers kan huske fra dengang.
Formålet med tråden er mindes de gamle ting og sager men også at skabe lidt snak omkring dem hvis man selv kan huske dem.
Vil gætte på de fleste af os kan huske den gamle Gameboy og Pokémon
Selvom de jo er fra 80erne så er Teenage Mutant Ninja Turtles noget jeg meget stærkt forbinder med 90erne. Herligt sjov.
Jeg lavede engang en frisure, hvor jeg tog Ajax(Tror han hed det i den danske version af The pirates of dark water)s 'hestehale' foran og kombinerede med rottehaler XD For nylig prøvede jeg det så igen, og man skulle tro jeg var cousin It fra Addams familien X3 Ah, minder minder :3
....fuck, jeg føler mig gammel... Synes ikke det er mere end et par år siden jeg startede lørdag morgen med morgenmad foran tv'et med turtles og mælk i mit turtles glas (Michelangelo var på mit glas - hvis mine forældre var heldige måtte de låne et af de andre)... og jeg synes stadig Freakazoid er underholdning på et meget højt plan...og kan stadig finde min gamle sort/hvide gameboy frem og tage en bane eller med Mario... Gisp - Jeg bliver en af de der gamle damer der handler lørdag formiddag og forpester personalet med historier om "dengang jeg var ung" O.o'
Nogen af de bedste minder jeg har fra "dengang for længe siden" må være LucasArts adventure spil i form af fx Full Throttle og Day of the Tentacle. Bruger stadig Purple Tentacle som mit msn billede :P .
:O En anden som kan huske Life With Louie/Louie og Company! Den serie var nok noget af det mest geniale 90erne smed efter os. Fandt for nylig nogle gamle episoder frem og den er sgu stadig fantastisk :P
#mini jette Ja de gode gamle dage var sgu en del anderledes end idag. Kan også selv huske Lørdag morgen i 90erne. Tidligt op for at se TV10 med burgeren Elvis, Så var der Tintin Scorekajs score show, TV Pil og selvfølgelig Troldspejlet. Det var det eneste program i fjernsynet der snakkede om videospil dengang jo. Det er jo helt frygteligt med alle de ting som børn idag går glip af. Kan lige forestille mig hvordan plejehjemmene ser ud om 50-60 år xD
#nickchanger Jeg kom desværre først ret sent igang med Point'n click adventure genren.. Eller.. Okay hvis man tæller Magnus og Myggen med måske, men spil som Monkey Island og Leisure suit larry, Grim Fandango, Day of The Tentacle og Kings Quest er stadig på min to-do liste.
#Junder Skal det betyde at du er i besiddelse af nogle gamle VHS bånd med Louie? Hvis det er ville jeg meget gerne engang låne det. Jeg prøver jo selv at få uploadet nogle af de gamle Danske retro sager til youtube før de bliver helt glemt.
Nogen andre der kan havde/Kan huske Tamagotchi. Gal de kunne blive lidt af en besættelse :S
Og en af mine egne gamle favoritter. Reboot. Mener det var den første 100% 3D serie der kørte på TV. Eller ihvertfald én af de første.
Jeg savner ordentlig tegnefilm og tegnefilm til klokken 10 på Tv2..... TV2! HVORFOR SVIGTEDE DU MIG OG FJERNEDE TEGNEFILMENE FRA KLOKKEN NI TIL TI?! TTATT (Yes, vågnede tidligt, håbede på tegnefilm på tv2(anime kachiing!) og så er der nyheder/weekend weekend, der bare er weekend special af Godmorgen Danmark! AMEN FOR POKKER!)
Jeg kan faktisk slet ikke huske om jeg havde en Amiga i gamle dage men har da spillet en del af de spil der var i den video.
Wolfenstein 3D Duke Nukem og Doom var nok dem jeg selv spillede mest på PCen dengang da jeg ellers brugte mine konsoller mest.
Her er lidt af et longshot. Er der nogen der kan huske et gammel PC spil der hed "Det Magiske Jordbær" Det var sådan et spil hvor man skulle rundt omkring i en by for at hjælpe indbyggerne med nogle opgaver, Grafikken var for sin tid ganske fin og det meste var vist animaret i 3D. Jeg ville gerne vise et billed men der er simpelthen intet på Google desværre.
Jeg fik også meget af min tid til at gå med worms, og et eller andet spil med nogle chibi figurer med sværd som kæmpede (har glemt navnet). Og de gamle tekken spil :D Doom var også meget udbredt på min skole, indtil lærerne opdagede at der var spil på computerne på skolen xD Desværre kan jeg bedst huske de spil som stadig udkommer, de andre er blevet glemt. Troldspejlet var bare det bedste program dengang. Kan bidrage med at sige at de gamle tegnefilm var grunden til jeg lærte engelsk (tror det var mest cartoon network, jeg så dengang).
Jeg har stadig en ps1 og synes det er dumt, man ikke kan købe ps1 spil længere.. Men doom var da til at spille, savner det lidt, selvom jeg freakede ud, når jeg pludselig ikke kunne overskue tre-fire monstre, der omringede mig X3
Jeg har ikke, og har aldrig haft en konsol... Startede i sin tid med at spille...det hvor man har en plade (som var en streg), en bold (som var en stor prik) og en anden plade man spillede imod (som også var en streg). Sort baggrund, hvide elementer og ingen multiplayerfunktion ftw! Så lemmings, Wolfenstein, Kinaskak (oh, yeah!), tetris, masser af Commander Keen, Prince of Persia og Duke Nukem da jeg blev lidt ældre (og min far fik en nyere computer) + en masse andre, mindre spil jeg simpelhen ikke kan huske hvad hedder - "Crystals" måske, og noget i retningen af "Galaxy" . Husker også svagt jeg spillede lykkehjulet på pc en overgang. Var dog ret dårlig da jeg knapt kunne stave og konstant gættede på "makrelsalat" -.-
Jeg kan godt huske Tamagotchien - ALLE havde jo en... Men den kom først frem da jeg var lige gammel nok til den slags (i hvert fald efter mine forældres mening), så havde aldrig en selv :C
Sikker mange ting. Kan stort set huske dem alle. Ååh du flygtige ungdom, hvor blev du af.. Men er kun enig i at der er alt for lidt go' tegnefilm idag. Har selv set en masse Tom og Jerry, og det kan jeg stadig. Har et helt DvD sæt :P
I børnehavealderen var jeg rigtig glad for de gamle Tom og Jerry tegnefilm. Det inspirrede mig til at opdigte historier og tegne bøger med katte og mus, som levede sammen i et hus. Så begyndte Disney Sjov (som dengang var på engelsk uden dansk dub, så jeg plagede min far om at oversætte). Jeg optog stort set alt på VHS, havde optil flere bånd som blev genset og optaget over igen. Troldspejlet, Teenage Mutant Ninja Turtles og Batman var også et stort hit for mig. Gode tider :)
Min første spillekonsol var en Commodore Amiga CD32 Jeg havde ikke så mange spil til den, men dem der var blev også udnyttet godt især spillet Alfred Chicken :3 Jeg købte senere min egen grønne Gameboy med Warioland - fordi det var mere spændende end de små bibspil, (man overraskende nok ku' bruge lang tid på).
Det hedder Kaptajn Kaper. Der findes en JavaApplet version på http://www.javakaper.dk/. Der er blevet oversat til engelsk - har dog aldrig prøvet den version.
Har lige set Sailor Moon og bliver ved med at tænke på, om den måske har kørt på en eller anden dansk kanal. For nogle år siden skrev jeg til TV2, fordi jeg mente det var der den var blevet vist, men de skrev noget om at den havde det aldrig vist. Jeg er lettere overbevidst om, at Sailor Moon har kørt på en dansk kanal, det er bare hvilken... Jeg husker det som en meget tidlig udsendelse eller også fra Snurre Snups Søndagsklub, men det kan også være, jeg tager fejl... XS