Chibi-rådet er et af Anime Kitas underråd, som står for at arrangere events for alle Anime Kitas medlemmer. Der afholdes ca. ét arrangement om måneden, og det foregår oftest i lokalerne på Kulturbroen i Nørresundby. Disse arrangementer forløber sig over en enkelt dag/aften og drejer sig om et fast, forudbestemt tema, hvorimod de to årlige, store Anime Kita Træf altid indeholder gameroom, masser af konkurrencer, plads til kort- og brætspil, sjov og spas, osv. Der kan selvfølgelig heller ikke altid være lige så mange deltagere til disse chibi-arrangementer som til de store træf, så husk at tilmelde jer, så I er sikret en plads!
Hvad: I bestemmer! Hvornår: Lørdag den 3. marts fra kl. 16:30 og til lidt før midnat. Hvor: Kulturbroen - Strandgade 3, 9400 Nørresundby. (Se en masse kort over stedet her) Hvor meget: Gratis for medlemmer af Anime Kita! 50 kr. hvis du ikke er fuldt medlem.
Ligesom ved vores "Fluffy-Pyjamas-Werewolf aften", som I medlemmer bestemte, så vil vi til dette arrangement også gerne have, at medlemmerne bestemmer temaet for, hvad der skal foregå :) Kom med jeres bedste, sjoveste, mest kreative idéer for, hvad aftenen skal forløbe med i vores 2 lokaler på Kulturbroen, og så stemmer vi om, hvad temaet bliver!
EDIT: Afstremningen er afsluttet. Vinderen blev 4: One-episode marathon-aften (det første afsnit af mange forskellige animeserier) Ses i morgen til arrangementet! :)
Film-relateret: 1: Live-action filmaften (ingen anime) 2: Firefly marathon-aften (serien "Firefly") 3: Disney filmaften 4: One-episode marathon-aften (det første afsnit af mange forskellige animeserier) 5: Pokémon marathon-aften
Kortspil-relateret: 6: Munchkin-aften (et hyggeligt kortspil med rigtig mange sjove finurligheder og tilbygninger) 7: Magic: The Gathering og Yu-Gi-Oh! turnering-aften
Andet: 8: Lav-cosplay-aften 9: Tegneaften 10: Konkurrence-aften (en serie af mange forskellige små lege/konkurrencer med præmier til vinderne)
Over de næste dage er der åben afstemning for, hvad temaet for chibi-arrangementet bliver. Alle deltagende skal blot skrive her i tråden, hvilke forslag de stemmer på. Man må stemme på så mange forskellige, som man har lyst til. Stemmen betyder at "Jeg ville gerne være med til at deltage i det her arrangement!".
Det kunne faktisk være sjovt at lave nogle små, hyggelige konkurrencer i forskellige spil. Med små, sjove præmier. Så går der lidt sport i hyggen :D (quoted fra en eller anden reklame... XD) Hvem kan have flest marshmallows i munden på én gang? Hvem er bedst til Twister? Uno? Hvem kan stå på ét ben længst tid til bandet Maximum the Hormone? (dem, der har leveret growling-openingen til Death Note). Rekordædning af flødeboller? ... Jeg er sikker på, man kan finde mange sjove/mærkelige/hyggelige/klamme små-konkurrencer ;)
Konkurrence-aften? Lyder faktisk ret hyggeligt. Hvad med banko? Elsker Banko XD Så kunne må måske forslå alle at have en lille ting/noget slik med til en 10,- som kan bruges som præmier? Eller hvis man har nogle små figurer man gerne vil ahve afsat XD - hmm måske altså..
En kreativ aften kunne også være sjovt, men kan ikke tænke længere end at tegne og male, som kan gøres inden for rimlighedernes grænser >_<..
Jeg er altid så dårlig til det med forslag... men jeg prøver alligevel!! XD - Vi kunne jo altid bygge snemænd :D ...hvis der da er sne til den tid. Indtil videre ser det ud til at det har planer om at blive i mange måneder endnu... >__< - Yu-Gi-Oh turnering?! X'D - Lav-Cosplay-aften? hvor man mødes og... laver cosplays? (Tror vidst nok kita har haft noget lignende engang, og at det ikke fungerede, men nu er vi jo en hel del flere medlemmer, såehh... det kunne være det gik?) - Tegneaften? Det var rigtig sjovt sidste år i hvert fald! - Tegn og gæt med manga/anime characters? Hvor man stiller et stort staffeli op og trækker characters, lidt i stil med gæt og animeer til træffene! Det kunne da være meget hyggeligt! XD især fordi det er umuligt at tegne pænt da det jo skal gå stærkt!
Uh funny hårfarve aften, så ser vi anime med folk med sjove hårfarver! Musik aften, musik spil og anime med tema musik! Scary aften, horror stuff og scary film >_< Vampyr aften? Anime med vampyrer, hvis folk overhovedet ejer det?
Selv syns jeg jo at konkurrence aftenen lyder mega sjov, eller en disney aften JAY!! :D ...eller en marathon aften, hvor vi ser ét afsnit af hver anime serie! Så lærer folk serier at kende!! EJ den er altså også god.! One Episode Marathon!!! :D
Det hele lyder rigtig hyggeligt og sjovt :) Jeg kunne godt tænke mig at komme med til mit første træf, så jeg følger lige, lige så stille, med i hvad i finder frem til :D
Vi har sorteret lidt i forslagene, og de endelige er her:
Film-relateret: 1: Live-action filmaften (ingen anime) 2: Firefly marathon-aften (serien "Firefly") 3: Disney filmaften 4: One-episode marathon-aften (det første afsnit af mange forskellige animeserier) 5: Pokémon marathon-aften
Kortspil-relateret: 6: Munchkin-aften (et hyggeligt kortspil med rigtig mange sjove finurligheder og tilbygninger) 7: Magic: The Gathering og Yu-Gi-Oh! turnering-aften
Andet: 8: Lav-cosplay-aften 9: Tegneaften 10: Konkurrence-aften (en serie af mange forskellige små lege/konkurrencer med præmier til vinderne)
Over de næste dage er der åben afstemning for, hvad temaet for chibi-arrangementet bliver. Alle deltagende skal blot skrive her i tråden, hvilke forslag de stemmer på. Man må stemme på så mange forskellige, som man har lyst til. Stemmen betyder at "Jeg ville gerne være med til at deltage i det her arrangement!".
Afstemningen bliver lukket ved midnat, og temaet bliver bestemt efter det forslag med flest stemmer. Pt. ser det ud til at blive "4: One-episode marathon-aften (det første afsnit af mange forskellige animeserier)" med i alt 10 stemmer.