Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
  1.  
    "Qoute"
    Men, jeg har da stadig 3 timer og 40 minutter til at sove i før jeg skal ud på Uni til matematik forlæsning ^^
    "Qoute"

...Av!
    • cold
    • Nov 23rd 2006

damn :S
  2.  
    Jeg er 16... Men bliver 17 om godt og vel en uge... hvis folk var i tvivl...
  3.  
    Har du fødselsdag idag?!?!
  4.  
    Tillykke.... idag, imorgen, igår, her omkring et sted ;)
  5.  
    Tak tak... endelig 17...
  6.  
    Tillykke

<|:D
  7.  
    Navnet er Kaspar Sundmark, jeg er den sidste fra "Klaninu" trioen. Dertil ligner meget af min historie dem samme som pip's og sema's. Jeg bor i Malling hvor jeg i øjeblikket render rundt og prøver at finde noget arbejde, er lige kommet hjem fra 4 måneders værnepligt i skive. Jeg er lige fyldt 20 og håber på at kunne tilslutte mig �?lborg samfundet her til sommer.

Som alle jer andre så jeg silver og Tonari no Totoro som lille. Det er jo nok rigtigt at det er der det hele startede :p. Men efter det begyndte det sammen med pip og sema på 2. HTX, ja i kender historien ;) Jeg er sådan set kun på dette forum pga. pip og sema, da de er 2 af mine bedste venner, og vi har set alt for meget anime sammen gennem de sidste 3 år.

Jeg elsker anime med en god historie, gode kampscener og god animation, humor er også altid godt.
    Mine favoritter:
    Princess Mononoke, Vampire Hunter D - Bloodlust, Wonderfull days, Twelwe kingdoms, Ghost in the shell og Utawarerumono.

Jeg ser alt for meget anime. Som sagt er jeg lige færdig med Militæret, så jeg har masser af tid til at se anime i lige for tiden ;)

I fritiden spiller jeg basket, træner basket og dømmer basket. Dertil er jeg også hjemmeside administrator for BMI-basket. Dertil er jeg også træner for nogle små unger i Atletik om sommeren. Jeg er tidligere rollespilsfanatiker, hvilket jeg dyrkede meget sammen med pip, både live og rundt om et lille bord. Jeg er et rigtig udendørs menneske, jeg elsker at løbe, man kan vel sagtens sige at jeg er lidt mentalt forstyrret på det område. Tror jeg godt pip kan snakke med om :p

Jeg er en lille kemiker, og noget af en øl-elsker, har selv brygget og elsker at drikke en god special øl i ny og næ. Men kan godt følge din holdning tsubasa ;)
    • PIP
    • Dec 8th 2006

det var da på tide at du fik sat dig igennem og skrev noget her inde kaspar ^^
  8.  
    Nu har jo ikke haft så meget tid de sidste 4 måneder. SIdste gang jeg prøvede spolerede forumsystemet det, da jeg endelig prøvede at tilføje... Den slettede det hele :(
  9.  
    Princess Mononoke, Wonderfull Days, Ghost in the Shell, Utawarerumono - check!
    Vampire Hunter D - Bloodlust, Twelwe kingdoms - føjet til listen :P

Har du set Elfen Lied, Kino's Journey, Shakugan no Shana, Appleseed?
    De to førstnævnte er helt klart blandt mine favoritter.
  10.  
    Hehe.... Elfen lied er feed, men der er jo lige med at vælge.

Appleseed, hmm, jeg så lige 5 min inde i den og tænkte at den slags animation vil jeg ikke spilde min tid på. Den er bare røget i skrotte kassen.
    Shakugan no shana, ser sådan set nogenlunde ud. Men er ikke lige en serie for mig...

Kino's Journey har jeg aldrig fået set men glæder mig faktisk til at se den. Den ser mega feed ud og har hørt fra nogle af mine venner at den er kanon god. Men Vi kan jo blive ved med at opremse gode animeserier... :p Men den må blive en anden gang ;) ellers bliver vi aldrig færdige...
    •  
      helge
    • Dec 22nd 2006 edited

På en måde er jeg enig med dig mht. Appleseed. Serien får mig til at tænke alt for meget på Tombraider, men animationen/stilen minder en del om Wonderful Days - sidste er bare en klasse over ;-) Appleseed er nu ikke så dårlig igen, hvis man er til det action-prægede Sci-Fi.
    Jeg er lidt overrasket over at du har placeret Utawarerumono blandt dine favoritter, men ikke kan lige Shakugan no Shana. Nu kan det jo være fordi at jeg så dem lige efter hinanden, men jeg synes serierne minder meget om hinanden. Utawarerumono er til tider lidt for idylisk efter min smag, bestemt ikke dårlig, men jeg synes Shakugan no Shana er bedre - men hver mand sin smag! :-)

Kino's Journey er FANTASTISK! :D
    Lidt ubeskriveligt, men den er bare god. Virkelig tankevækkende, får hovedet i kog. Samtidigt er den både afslappende af følge med i, flot lavet og skruet sammen på en fed måde.
    Til forskel for Serial Experiments Lain (en af mine allerbedste favoritter) er jeg sikker på at den kan nydes af et bredt publikum.

...og jo, vi burde nok lave en ny tråd om gode Animeer og rense lidt ud her >.<
    "Hvem er jeg så? Jo, jeg har set ...."
    • PIP
    • Dec 22nd 2006

siden jeg ved sådan nogenlunde hvad du ser choppermann så kan jeg ikke forstå at du finder shana dårlig den er faktisk rimelig god. men burde vi ikke lige oprette en tråd til at snakke om sådan noget end at have det i den tråd hvor vi introducere os ^^
  11.  
    Hva med Shingesutan Tsukihime?

- Vampyr
    - IKKE Hollywood ending

Jeg så lige de sidste 8 afsnit idag og jeg skal i skole imorgen/idag >-<
    •  
      Silas
    • Feb 21st 2007 edited

Jeg hedder Silas, er 24 år gammel og læser til landinspektør og har boet i Aalborg i to år.

Jeg er forholdsvis ny i gårde hvad angår manga/anime. Jeg har haft en nogenlunde viden om hvad begrebet anime indebærer i godt fire år og manga i godt tre, men kun gået op i det i halvandet. Havde dog læst Akira og lidt Dragonball før da og set lidt Pokémon i smug. Men da var de bare af japansk oprindelse.

Sprang først ud af skabet ved det seneste arrangement i HAF (2/2 2007).

Jeg interesserer mig mest for manga - kan godt lide mediet - men dyrker nok anime mest, da det er mere socialt, mere udbredt og lettere tilgængeligt. Jeg har endnu ikke for alvor nogle favoritgenrer indenfor anime - jeg går primært efter kombinationen af det visuelt flotte og den velkomponerede handling.
    Hvad manga angår, er adventure den genre der, om nogen, må nævnes, da den giver meget frie rammer at brillere indenfor. Af serier kan nævnes Reservoir Cronicles Tsubasa, Nausicaä of the Valley of the Wind (fænomenalt eventyr, burde ikke have været filmatiseret) og Magic Knight Rayearth (især tegnestilen). Generelt kan jeg godt lide serier fra mangagruppen Clamp, som bl.a. har lavet RayEarth.

Et fællestræk for rigtig meget af det jeg kan lide, er dog ligheden med den vestlige jugendstil/art nouveau, som igen havde hentet inspiration i fjernøstlig kultur.
    Jugendstil/art nouveau har sammen med en vens AMV'er - noget jeg også på et tidspunkt selv vil i gang med at lave - været mit springbræt til manga og anime.
    Desuden tilfredsstiller manga i højere grad min indre samler.

Ud over de interesser som har gjort mig til medlem her, er jeg brætspilsentusiast, historieinteresseret, latent friluftsmenneske og ølentusiast, sprognørd, lommefilosof og piraterimodstander.
    Men bruger nok alligevel for meget tid på at spille computer.
  12.  
    "[...] og set lidt pokémon i smug." <- "Pokémon" er et navn, derfor skal det være med stort.
    "Jeg interessere mig mest for manga" <- "interesserer", da det er nutid skal det være med 'R', du har det i navneform
    "[...] kombinationen af det vissuelt flotte [...]" <- "Visuelt" er med ét 'S'
    "Et fældestræk for rigtig meget [...]" <- "Fællestræk" er med dobbelt-'L'

"Nausicaä of the Valley of Wind" ...og strengt taget er titlen "Nausicaä of the Valley of the Wind"

Det var 5 fejl. Får jeg en præmie? :-p
    •  
      Silas
    • Feb 21st 2007 edited

Flot

Men

pokémon var en ægte fejl.
    Vissuelt var en jeg havde glemt at føre tilbage da jeg fandt en jeg bedre kunne lide (ups).
    Jeg var ret sikker på, at mangaen netop ikke har det ekstra "the", til forskel fra animeen. Det havde den (fa'ens også)

5 fundne
    1 ægte
    2 utilsigtede, men dog lavet med vilje

Det vil sige, at der stadig er en forsætlig fejl, i øvrigt den som gav mig ideen og som jeg synes er den eneste der ser naturlig ud.
    Hedder det i øvrigt ikke formelt animé?

De fejl mulrich fandt er nu rettet, så andre ikke finder dem igen

Lad os sige at præmien er bind 43 af Super Manga Blast
    Hvis du finde den sidste uden at bruge ordbog og før nogen anden, får du også bind 44
    Præmien er ikke tilgængelig for andre

Kommer dog desværre ikke til Kita-træf, så du må få dem en anden gang
    •  
      Silas
    • Feb 21st 2007 edited

Undersøgte sagen om Nausicaä...

Vi har begge to ret!

Standardudgaven har ganske rigtigt det ekstra "the", men Perfect Collection, som var den jeg læste først, da det kun er den der findes på danske biblioteker, hedder kun ...Valley of Wind.

Det samme gælder hovedparten af de CDer som en hurtig søgning på amerikansk amazon giver.
    Og strengt taget foretrækker jeg Perfect Collection, da den er skarpere i farverne
    • PIP
    • Feb 21st 2007

du skræmmer jo folk væk mulrich ^^
    •  
      Silas
    • Feb 21st 2007 edited

Nej nej

Det var mig der startede

Burde i øvrigt have gjort mig umage for at lave nogle mere raffinerede, den ene af dem kunne have været afskrevet som en slåfejl

Desuden findes ordet fældestræk - det er noget med at strække fælder
    •  
      sema
    • Feb 21st 2007 edited

Jeg er lidt bange ^^

edit: oh ja, og velkommen til...

13.  
    Hehe... Jubii.. En ølantusiast... (og jeg er lige glad med hvordan det staves!!! )
    Så er jeg ikke alene længere... Der er ligefrem modstandere af øl herinde... hehe...

Hmmm... friluftsmenneske... Dem er vi vist ikke så mange af herinde... :D og som Sema Siger det... velkommen til...
  14.  
    Først: Tak begge to

Dernæst: Det gør mig ikke noget hvordan du staver den slags ord, jeg kan kun hidse mig op over basale ord (især sin)

For det tredje: Jeg læser det snarere som modstandere af druk

Endelig: Som sagt, latent friluftsmenneske, dvs. at mit indre friluftsmenneske er gået i hi og venter på at blive vækket af mig eller andre
  15.  
    ***EDIT: Jeg kan ikke læse***

(og ja, jeg er også total stavenørd. Det er specielt ækelt med "hans" og "hendes" i stedet for "sin" og "sine", navneform i stedet for nutidsform og vice versa, sammensatte ord i to ord P�? TRODS af binde-'E' og -'S'. GAH! Jeg fik forresten 11 i Folkeskolens Retstavningsprøve. Gad vide hvad min fejl var. :-S )
    • PIP
    • Feb 21st 2007

mulrich din fejl ... det hedder at spille computer, spillecomputer er en sammensætning man ikke rigtig bruger da det jo bare betyder en computer du kan spille på og hvor mange af dem er der ikke. I normal tale bruger du derfor bare computer et eksempel er: jeg skal hjem til min (spille)computer og spille computer ^^. det er ligesom det hedder jeg vil spille kort med nogle (spille)kort osv.

og btw det er nice med en historieinteresseret mere :D
  16.  
    "Ud over de interesser som har gjordt mig til medlem her, [...]"

Den der sætter d i gjort, han skal ha' sin hale smurt. :-p Der var den. Se bort fra den anden der, det var mig der ikke ku' læse. (D'oh!)
    •  
      Silas
    • Feb 21st 2007 edited

Hov, der var en til jeg ikke havde fået slettet igen.
    Der gemmer sig stadig en
    Syntes at den (gjordt) var for gammel

Jeg synes kun at malplaceret navneform er irriterende hvis det er reglen, lige netop den fejl, har jeg efterhånden lært at læse over. Enkelttilfælde kan også skyldes slåfejl

Hans/hendes/sin(/dens/dets/sit/etc.) er langt værre, fordi det ikke har noget med stavning eller grammatik at gøre. Det er et spørgsmål om at kunne eller ikke kun adskille det danske og det engelske sprog, lige som det ofte er, når man deler sammensatte ord. På samme måde med unødvendig brug af udenlandske ord.

En anden slem er stort I som ikke er stedord

Inden du kommenterer det, jeg kan ikke sætte kommaer, så spar din flid på det punkt.

Har du fundet den sidste fejl?
    Har tilføjet to nye - mulrich må ikke gætte på dem

By the way (lige netop den slags)
    Havde på et tidspunkt skrevet indput, fed fejl, med den blev redigeret væk
  17.  
    Tja, i første linie er der "orlog", som ikke staves med g, men med v - altså er det korrekte ord "orlov" - som også var der helt fra starten (jeg skrev nemlig indlægget ud fordi jeg følte jeg måtte bevare dit første indlæg og så de to næste i "trykt" form).

Og så er der Dragon Ball. Mangaen har det i to ord, men animéen har det vist i ét. Dog er jeg kun sikker på mangaen, da jeg aldrig har gidet se animéen. (Ja, flueknepperi til det ekstreme.)
  18.  
    Godt, så fandt du den

�?h nej, så fanger bordet s'gu nok, hvis jeg senere skulle få brug for at benægte et eller andet

Flueknepperi er sikkert også sundt for forplantningsevnen

Mon ikke vi skal henlægge videre sprogdiskussioner til en anden tråd
  19.  
    U_U Jeg tør ikke skrive noget herinde længere!
    •  
      Silas
    • Feb 22nd 2007 edited

Tag det roligt, du har overlevet mulrich indtil nu og jeg tvivler på at jeg er farligere. Jeg har aldrig bidt nogen på grund af det de har sagt på et forum

I værste fald går jeg hjem og nedslagter en halmdukke med en teske
  20.  
    Så farlig er jeg heller ikke. Det værste jeg ku' finde på er at ta' min kommunisthat på (nej, jeg er ikke kommunist), ta' en af mine softguns og begynde at "argumentere" for codecpakken CCCP. :-p Nej, jeg overfalder ikke nogen for dårlig stavning, men at nævne det overfor nogen burde aldrig skade.

Og jo, det er nok en go' idé at gemme det her til en anden tråd. ;-)
  21.  
    "Quote" Hehe... Jubii.. En ølantusiast... (og jeg er lige glad med hvordan det staves!!! )
    Så er jeg ikke alene længere... Der er ligefrem modstandere af øl herinde... hehe... "End of quote"

Nej, men der er børn her som er UNDER 16 år!!!!

P.s. Velkommen til! :D
  22.  
    Jeg ved godt at der er nogen der er under 16. Det har sådan set ikke noget med sagen at gøre fra min side... kun hvis man vælger at drikke sig fuld, hvilket jo ikke er meningen. Det kommer an på hvordan du ser på det... De fleste af os er jo næsten civiliserede mennesker.. tror jeg nok... Men tro mig vi har haft diskussionen.. :D

Når du er under 16 betyder det jo bare, at man ikke må købe øl... :D Men der er jo nogen herinde, der lige frem har sagt at vi ikke må nyde en øl til maden til træf... Det er forrygt ifølge min smag... ;)
    Men jeg kan stadig godt forholdet mig til det.. :p

Dertil kommer så også, at der er nogen der er imod druk (øl i større mængder), som jeg sagtens kan følge. Det samme gælder alderen... Hvis man er afholdsmand er det også fint... Der var bare en der skrev at "Jeg er en stor modstander af alt hvad der hedder at ryge eller drikke". Men det blev også diskuteret længere oppe i dette topic. Spørgsmålet er hvor meget man drikker... Jeg drikker jo nærmest øl istedet for sodavand... Jeg drikker bare ikke mere end en om dagen. Som pip skrev. En genstand er godt for helbredet.

Men for at se det i perspektiv. Drikker din far ikke også derhjemme når i spiser selvom du sidder ved bordet? Men det er jo ikke for at drikke sig fuld, men fordi man nyder en øl til maden... Det er stadig fint at i har en non alkohol politik. Det betyder jo bare at jeg ikke må nyde en øl til Pips dejlige Chili con Carne. Der er bare mange sider af sagen når man siger, at man ikke må have alkohol med, og at der er nogen der er direkte modstandere af øl.. For man skal jo passe på med, ikke at være for snæversynet...

Som du nok kan gennemskue kan vi blive ved med at diskutere folks ølvaner, og meninger om øl. For nogen er det en lidenskab.. Andre ser øl som noget "Ondt"... Men det er nu en gang også min hobby... Jeg skal f.eks. til at brygge øl igen og jeg har hjemmebrygget mjød stående hjemme i skabet... Mit værelse er prydet med øl og bøger om øl...

Kemiker med stort K...

Hmm... Rune-Chan... Man kan aldrig starte for tidlig... Hehe ;)

Håber du kan tage en joke ;) Og hvem har lukket børn ind.. ;) Vi er vel alle børn indvendigt...

Pip.. hjælp.. jeg begynder at lyde voksen... :s I skal ikke glæde jer til jeres teenage år er væk :'(
    •  
      Silas
    • Feb 22nd 2007 edited

Strengt taget rimer ølentusiast vel også meget dårligt på at drikke sig fuld. Når først man er fuld, kan hjernen jo ikke registrere lige så meget som i ædru tilstand, hvorfor nydelsen ved en god øl nødvendigvis må blive mindre.
  23.  
    Der er en der har fattet pointen... wuhu...
    •  
      helge
    • Feb 22nd 2007 edited

Hmm... Rune-Chan... Man kan aldrig starte for tidlig... Hehe ;)

Lol, nu ingen sjove ideer.

I mennesker er jo vanvittige >.<
    22 indlæg i forumet på en dag, primært omhandlende stavefejl.

Somebody up for some Linux geek talk?
    Sema... jeg ved du vil!
    Hvordan er performance egentlig med video-rendering og Beryl? Virker DRI samtidigt med XGL når du har Intel-kort, eller har du samme problem som mig og mit ATI (ingen DRI)?
    Ej ok... jeg spørger ham bare på msn ;-)
  24.  
    Hehe... syntes også det er lidt vildt... Især det med stavefejlene... Men det er vel egentligt fordi der er nogen der har for meget tid... :D Der er sikkert nogen der har holdt fri pga. sne.. ;)
  25.  
    Jeg får det nu kun til 11 indlæg hvor emnet er stavning
    •  
      sema
    • Feb 22nd 2007 edited

Jeg har nu svaret dig på msn, men det er jo altid godt at brede viden ud til andre... Eftersom jeg nu har brugt godt 4 timer på at installere Linux på PIPs bærbar, sammen med Beryl så er jeg godt inde i det nu. Med min IBM (Intel GFX) brugte jeg AIGLX hvor jeg fik DRI til at virke og det virker stabilt og hurtigt. Men PIPs bærbar havde et ATI GFX-kort så jeg måtte bruge XGL sammen med Fglrx driveren som ikke er helt optimalt (kan godt være lidt ustabilt i opstart og virker langsom til at starte nye vinduer) . Hans GFX kort skulle kunne bruge Radeon driverens men kunne ikke få DRI til at virke så måtte opgive (selvom jeg måske kunne omgå XGL serveren og bruge AIGLX i stedet).

Ok, hvis der er nogen udover Helge og undertegnet der kan få nogen mening ud af den suppe af forkortelser, vinder i/du et Ubuntu Linux klistermærke. ^^

Edit: ok, fik lige lagt sammen, der er pt. 72 offtopic svar ud af 91 svar i denne tråd... ikke noget jeg vil stoppe eftersom det virker meget godt. Regner dog med at flytte folks "om mig" tekster over i en ny tråd på et tidspunkt så man kan finde dem igen :D

26.  
    For meget tid??

Ej, helt ærligt!
    Bare fordi vi allesammen er sneet inde, har fri for skole/uni/arbejde imorgen pga. vejret eller har vinterferie...
    Det må da være din spøg.

helge@sema:~$ sudo mv posts_onTopic.pst new_thread/
    • PIP
    • Feb 22nd 2007

vi skal da ud og lege i sneen ^^ eller noget
  27.  
    At flytte dem til en anden tråd lyder som en glimrende ide.

Jeg har svært ved at se problemet i at skrive offtopic, da jeg er den eneste der har holdt mig til emnet i denne tråd siden 7. december.

Får nu en vis mening ud af Semas indlæg, for betydningen af forkortelserne er ikke afgørende for forståelsen.
  28.  
    Hmm.. jeg ved ikke med dig helge.. Men jeg har været på arbejde alle de dage med sne... Så jeg er ved at være lidt knotten over det.. Jeg vil også have tid til at lege i sneen :'( skal også arbejde i morgen... :(
    • PIP
    • Feb 23rd 2007

tsk tsk i har vel snart ingen varer eller hvad ? vi var heldige at der var mælk tilbage i rema 1000, kun 6skummetmælk i alt i den og ingen i superbrugsen samt intet rugbrød eller toastbrød :/ men så fik vi fat i 18x2L sodavand som var på tilbud sååå
  29.  
    Vi fik lidt varer i går, og rigelidt i dag... Brød, thise mælk og lidt frugt og grønt... Mælken røg hurtigt, men der var stadig masser af varer... Vi sørger jo også for at der er fyldt op på hylderne... :) Super Brugsen bygger jo på kvalitet.. ;)

Men der er sku altid masser at lave.. :( Plus at der kom mange flere kunder end der plejer... Folk er jo blevet hjemme fra arbejde... Selv dem der arbejdede i institutionerne og i skolerne holdt tidligt fri... Da der ikke var mere end 5 børn i børnehave i beder og 10 børn på Malling skole... :D

Det kan godt være der ikke var ret meget mælk eller brød... Men så køber folk jo bare kakaomælk og de har jo lige pludselig også tid til at bage... Mange af de ting har vi jo en del af på lageret... Fredag aften var næsten alt væk fra mejerihylderne... Jeg vil sige vi har klaret os udemærket... Vi er jo også gode... og så også dels fordi sus-chefen var blevet hjemme... Så stiger produktiviteten lige med 15 %... hehe
  30.  
    Navn: Bjarke kristian Maigaard Kjær Pedersen.
    Alder: 19
    Bopæl: Lige pt. er det i viborg hvor jeg går på noget animations kursus.
    Interresser: Anime/manga, Skateboard og tegning

Ved ikke helt hvad jeg skal skrive om mig selv, alle herinde kan vel lide anime såe hehe, men udover det har jeg min dagligdag på medieskolerne/tegneskolen i Viborg. Ellers laver jeg ikke så meget andet, er nok i bund og grund ret kedelig heh, kender heller ikke ret mange mennesker haha (jeg burde tage mig lidt sammen heh) måske læser jeg bare for mange tegneserier. Nå ja også drikker jeg alt for meget Cola, en ting jeg virkeligt skal til at skære ned på :)
  31.  
    Fedt... Velkommen til!
  32.  
    hmmm.... bjarkemai... Var du med til sidste kita træf??? sådan en fyr med sort hue og mørk i tøjet? :P