Vi har fået nyt forum. Hvis du ikke kan logge ind kan du skriver til teknik@anime-kita.dk, så hjælper vi gerne :)

Lidt om dig selv

Redigeret September 2006 i Generelt

Nu når forummet er oppe, og jeg kan se at folk er begyndt at få brugere herinde så ville det vist være passende at lave en tråd hvor vi kan skrive lidt om os selv.

Hvem vil starte? Mig?... okay da.

Mit navn er Casper Jensen, og jeg er lige flyttet til Aalborg (nærmere bestemt vejgaard). Her får jeg så tiden til at gå på uni, hvor jeg læser til software ingeniør. Jeg har set anime i lidt over tre år, hvor jeg startede i HTX sammen med "klaninu", som består af PIP (også her på forummet) og Choppermann. Jeg får dog ikke så meget tid til at se anime, da udd/uni, samt min forkærlighed til internettet og "web udvikling" bruger meget af min tid :(

Ellers kan en god samurai film altid bruges en kedelig aften... Andre der godt kan lide Akira Kurosawa's film?, Samurai 7 er genial, og nej det er ikke animen Samurai 7, men den orginale sort/hvid film fra 1954... guf!

«13456746

Kommentarer

• Redigeret October 2006
    Bleh...

Navnet er Morten Ulrich - ja, Ulrich er mit efternavn! - jeg er 18 (1988) og jeg kommer fra Jerslev en 10 km øst for Brønderslev. Begyndte at se anime i starten af 1g - matematisk linie - og nu er jeg så i 3g - 3z for at være helt præcis, skolens sejeste klasse - på Brønderslev Gymnasium og HF.

Jeg har en, hvis jeg selv ska' sige det, ret stor mangasamling med serier som Full Metal Panic!, Negima!, Love Hina, School Rumble, Akira, Neon Genesis Evangelion: Angelic Days, Azumanga Daioh! - som jeg også har på DVD - og Chobits.

Mine yndlingsanimeserier er stort set alt inden for genrerne brainfuck, romantisk komedie og generel komedie. Action har også en plads, selvfølgelig. De absolutte favoritter er Neon Genesis Evangelion, Elfen Lied, Azumanga Daioh!, School Rumble og The Melancholy of Haruhi Suzumiya.

Jeg tror sådan set det var'et hele...
  • PIP
    Redigeret May 2010
    Ja hvad skal man skrive om sig selv. Navnet er Rune Borrits, vi kan vist lige så godt få slået fast at det ik har noget østeuropærisk i sig.

ja det meste bliver jo nok det samme som Semas.

Jeg kommer oprindeligt fra Malling mellem Aarhus og Odder, men er flyttet til Aalborg da jeg lige er startet på uni her, på Byggeri og Anlægs linjen. Startede rigtigt med at se anime på HTX med Sema og Choppermann, denne trio går under "klaninu" da inuyasha var den første rigtige serie vi fik set. Da Sema laver så meget andet end anime står jeg for også at se hans halvdel så jeg jeg set en del. udover anime beskæftiger jeg mig med gaming, jeg er dog ik rigtig hardcore gamer, selvom jeg stadig irriterer mine venner til LAN.

af anime er jeg mest til comic, action og fantasy, som fx FMP: Fumoffu, The Twelve Kingdoms og Gundam.
  • Navnet er Rasmus Søgaard Jacobsen og jeg går i 2.g på HTX i Fredrikshavn, hvor jeg ogås bor (altså i byen, ikke på HTX :P)

Jeg begyndte først ordentligt at se Anime her i sommerferien, men Louise har længe introduceret mig til det. Indtilvidere har jeg set, i kronologisk rækkefølge; Love Hina, Fruits Basket, Onegai Twins, Elfen Lied og ser lige for tiden Chrno Crusade. Mine ynglings genre er nok mest ligesom med rigtige film; Følelsesladet (primært sorg og kærlighed) og mystsike (Magi, "det ukendte" ect)... ved ikke rigtig om man kan kalde det genre, men hey, jeg er underlig :D

Derudover kan jeg vist kun sige at jeg er tosset, men det håber jeg ikke gør noget? ;)
  • Redigeret August 2007
    Endnu en software-studerene! :D

Navnet er Helge Willum Larsen og jeg er 19 år (1987). Jeg har boet på 4. Maj Kollegiet i centrum af Aalborg i et år nu. Flyttede hertil da jeg begyndte på Nanoteknologi på AAU, men studiet var en skuffelse og jeg stoppede halvvejs i 2. semester. Nu går jeg på Software i stedet.
    I min fritid spiller jeg musik i Hjørring Brass Band (repiano cornet), Tirolerband Aalburg (trompet) samt til nogle små-projekter og -koncerter i ny og næ, og sidder for øvrigt meget foran computere, roder med hardware og elektrisk udstyr (gør-det-selv-nørden) :-P

Min første introduktion til anime, som var på helt eget nysgerrige initiativ, skete i 2.g på Aalborghus Gymnasium. Serien hedder Jungle wa Itsumo Haré nochi Guu (+ OVA'erne Deluxe og Final). Spørg mig ikke hvorfor det blev den >.< Jeg havde nok for meget tid dengang, hehe.
    Anyway, min interesse for anime blomstrede først rigtigt op da jeg flyttede på kollegiet.
    I alt har jeg ca. set:

---2004--- (3 titler)
    - Jungle wa Itsumo Haré nochi Guu
    - Jungle wa Itsumo Haré nochi Guu DELUXE
    - Jungle wa Itsumo Haré nochi Guu FINAL
    ---2005--- (6+1 titler)
    - Chihiro og Heksene
    - Battle Royale (film)
    - Akira
    - Princess Mononoke
    - Ghost in the Shell
    - Final Fantasy VII - Advent Children
    - Ninja Scroll
    ---2006--- (24+1 titler)
    - Serial Experiments Lain
    - Fist of The North Star
    - Ninja Scroll: The Series (fik aldrig set de sidste afsnit)
    - Kino's Journey: The Beautiful World
    - Ghost in the Shell 2 - Innocence
    - Steamboy
    - Elfen Lied
    - Love Hina
    - Love Hina Christmas Special
    - Love Hina Spring Special
    - Love Hina Again
    - Ouran High School Hostclub
    - FLCL
    - Wonderful Days
    - Appleseed
    - Det Levende Slot
    - Voices of a Distant Star
    - Neon Genesis Evangelion
    - Macross Plus
    - The Place Promised in Our Early Days
    - Utawarerumono
    - Shakugan no Shana + OVA
    - Berserk
    - .hack//SIGN
    - The Melancholy of Haruhi Suzumiya
    ---2007--- (29 titler)
    - .hack//LIMINALITY
    - Fate/Stay Night
    - Chobits
    - Fullmetal Alchemist: Conqueror of Shamballa
    - Black Lagoon
    - Welcome to the N.H.K.
    - Lupin III - Dead or Alive
    - Lupin III - Dragon of doom
    - Lupin III - The Castle of Cagliostro
    - Lupin III - The Legend of the Gold of Babylon
    - Lupin III - The Pursuit of Harimao`s Treasure
    - Lupin III - The Secret of Twilight Gemini
    - Lupin III - Voyage to danger
    - Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion
    - Akane Maniax
    - Soukou no Strain
    - School Rumble
    - Negima!? Haru Special!?
    - School Rumble: First Extra Term
    - Beating Angel Dokuro-chan
    - Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - Solid State Society
    - Haibane Renmei
    - Full Metal Panic!
    - Phantom the Animation
    - Speed Grapher
    - Nurse Witch Komugi-chan Magikarte Z
    - Nodame Cantabile
    - Today in Class 5-2
    - Key the Metal Idol

Er for øjeblikket igang med
    - Azumanga Daioh
    - Hayatte no Gotoku
    - Murder Princess
    - 5 Centimeters per Second
    - Lucky Star
    - Code-E

Stalled, so far:
    - Great Teacher Onizuka
    - He's My Master
    - PaniPoni Dash
    - Ghost in the Shell - Stand Alone Complex
    - Negima!?

Mit første anime træf var i Herning, sommeren 2006.
    060825-060827: Herning Event #2
    061021-061022: Kita-Træf #1
    061103-071105: J-popcon 2006
    070216-070218: Mangismo Vintertræf '07
    070302-070304: Kita-Træf #2
    070405-070406: Lupin III Marathon
  • hey alle^^
    jeg hedder Casper er og er i øjeblikket i lære som mekanikker.
    startede med at se anime for... øhh... har vist gjort det så lang tid jeg kan huske :D
    ser stort set alt slags anime og læser stort set bare de mangaer jeg kan få fingrene i ;P
  • Lidt om sig selv�?� jo jeg hedder Claes Borg (ikke Knas eller Klaus) og er et kvartårhundrede.
    Jeg læser Drik og �?delæg (Byggeri og Anlæg) 9. semester på Aalborg universitet og flyttede til byen for nogle år siden og bor i øjeblikket på 4. maj kollegiet. Før i tiden boede jeg i Frederikshavn og læste på HTX, så der skulle være mulighed for, at Rasmus har set mit dimissions billede hænge på væggen (anno 2001). Efter det var jeg inde og springe i 8 måneder i Danmarks største cirkus (cirkus mili.).

Jeg begyndte at se anime da robotech kørte over SKY, men var dog ikke klar over, hvad jeg sad og så, det blev jeg først, da jeg så Dominion Tank Police tilbage i 1990 og har faktisk set anime lige siden.

Jeg læser ikke så meget manga, men er rimelig vild med megatokyo og har da også haft mine små beskidte fingre i New Type USA, PULP og Animerica (hvis man kan sige, at de falder ind under denne kategori).

Jeg vil ikke skrive hvilke serier og OVA�??er jeg har set, men nogle af dem der har gjort mest indtryk på mig er: Full Metal Alchemist, Berserk og Macross Plus.

Og ej at forglemme, jeg er ryger, men kan dog godt klare at ryge udendørs, da det formegentlig genere nogen.
  • Der er nok større chance for du kan huske ham møgunden der tømte en skrallespand med vand ud over 3.gerne til sæbekasseløbet det år han startede ;)
  • Redigeret September 2006
    Nej, jeg havde voldsomme tømmermænd den dag, da jeg havde været til 10,- bar dagen forinden, så det er gået i den store skuffe mærket glemte ting og sager.
  • Hey guys.

Mit rigtige navn er Julie, men blandt mine venner fra a-dk er jeg dog kendt som Leitha eller Lei-chan (you choose, I don't care. Folk kan dog ikke udtale Leitha. Men prøv bare!)

Jeg fylder 19 den 10 november, rettere en uge efter J-Popcon (hvem skal med??) og jeg har selv længe gået og tænkt over at starte en animeklub, men vidste ikke hvordan jeg skulle sprede rygtet, etc, så jeg er glad for at der er andre der er klogere end mig!

Jeg blev færdig som mat. gymnasieelev denne sommer og er lige begyndt ude på sygehuset som rengøringsassistent (you know, man skal jo have penge et eller andet sted fra!).

Kort om mine interesser inden for anime, etc er min yndlingsanime Fullmetal Alchemist og min yndlingsmanga er Eden (og self også Fullmetal)

Jeg startede med at se Anime i slutningen af 9. klasse hvilket må være.... 4 år siden nu? Så mit første afsnit InuYasha og følte kuldegysninger i eller de små hår (må dog indrømme at jeg kun kan lide de første to sæsoner. Gik slemt ned af bakke for den serie... trist)

Nåh, men resten af historien om mig! må I få når vi ses! Hvilket jo er snart.... fuck, hov? Er det ikke den sidste weekend i efterårsferien? Må lige finde ud af om jeg er alene hjemme og om jeg så skal holde fest, etc... Ej, jeg kommer! Helt klart!
  • Mit navn er Morten Kindberg er 20 år (1986), jeg pt elektriker lærling på anden år og mangler stadig 2 år endnu :S

Blandt mine yndlings serier finder man: Madlax, Black Lagoon, Gunslinger Girl, FMP, FMA

Min første anime var nok Silver Fang for utallige år siden til en børnefødelsdag (ja, en syg blodig film til en børnefødelsdag :P)

Jeg er forresten også bestyerlsesmedlem og kasser for Herning Anime Forening
  • Hvem startede ikke deres barndomsår med anime?? Jeg så selv Silver som 6 årig sammen med min fætter :) MINDER.
  • My Neighbor Totoro kørte da også på dansk tv en årgang jeg mindes da at have set den et par gange i løbet af mine barndomsår

• Jeps, Dr1 sendte den ofte til jul.. hvorfor ved jeg ikke, men os der så det hele fik også den med :D
  • Jeg tror også Tonari no Totoro var den første jeg så.
  • Navnet er Louise Johansen, men jeg tror at de fleste kender mig som Tsubasa eller Lou chan/kun. Jeg er så den "berygtede" administrator fra AnimeOnly.TV's forum. At your service. (Teknisk set er jeg stadig administrator men jeg er blevet sat på tvunget ferie på ubestemt tid, indtil luften er gået af ballonen.)

Jeg er 17 år gammel (12/06/89) og kommer fra Hirtshals. Til hverdag går jeg på teknisk skole i Aalborg, hvor jeg i øjeblikket er ved at blive uddannet som Multimedie Animator. Udover at bruge en masse tid på at komme til og fra skole hver dag, går jeg også til karate i min fritid to gange om ugen.

Jeg snakker mere eller mindre flydende engelsk og dansk (2/3 af min hverdag foregår på engelsk), og jeg har studeret japansk i 1½ alene, men nu har jeg så fået anskaffet mig en lærer som vil hjælpe mig. Så selv når jeg er hjemme studerere jeg konstant, hvilket ikke giver mig meget fritid.

Alligevel klarer jeg at se en god potion anime om måneden. Jeg har en stor samling på DVD og en endnu større samling i mit hoved af hvad jeg kan huske at have set udover hvad jeg har. På DVD har jeg Fruits Basket, Yu Yu Hakusho, Elfen Lied, Ah! Megami sama! the movie og Jing: King of Bandits (bare for at nævne nogle af dem).

I min fritid, går jeg som sagt til karate, men derudover ser jeg selvfølgelig også anime. Ud af alle i min familie er jeg den eneste med nogen form for kunstnerisk talent, så derfor tegner jeg også meget. Jeg er født i slangens år (ifølge de kinesiske stjernetegn) og jeg kan derfor også godt lide af skrive. Eep, jeg skriver næsten for meget! Ah, fanfictions... Jeg er også en gammel live-rollespiller, men pga. skolen har jeg været nødt til at droppe fra. I stedet rollespiller jeg meget over MSN, hvor folk mest kender mig som "det onde geni" hvilket er en titel jeg ikke er så glad for igen. Ond? Jeg kunne da aldrig drømme om at lave onde planer til et helt uskyldigt spil! Aldrig! Ehe...

PS. Jeg er en stor modstander af alt hvad der hedder at ryge eller drikke. Jeg kan bare ikke se pointen i at enten langsomt slå sig selv ihjel eller at blive dummere med vilje. Hmpf.
  • PIP
    Redigeret October 2006

bare lige en ren videnskabelig vurdering så er det sundt at drikke i mindre omfang. faktisk er det anbefalet at ældre drikker 1glas rødvin om dagen for at leve længere, det er kun hvis man drikker meget det er dårligt. på den anden side er mandelig kønshomoner farligere da de virker ligesom alheimerz på hjernen (der er en del motionister som tager det)

ik fordi jeg har noget mod dine holdninger eller noget, har heller ikke drukket specielt inden sidste år og synes stadig at det at drikke sig hammerlam er lidt underligt + at tage i byen en fredag tiltaler mig heller ikke der skal være en god grund.

nå ja og så er det jo også en dyr fornøjelse at drikke hvis man kan kalde det en fornøjelse :)

• Jeg er langt fra afholdsmand, men respekterer det 100%. Der vil også fortsat blive taget hensyn til dette ved arrangementer.
  • Jeg respekterer da også din drikke-ryge-politik 100%. Jeg vil bare ikke ses ned på eller lignende fordi jeg synes det er skide skægt at feste og gå i byen og hygge med at ryge lidt en gang i mellem. Det er jo ikke noget jeg gør af afhængighed, og det gør stemningen lidt lettere (specielt hvis man er sammen med folk man ikke kender!)
  • eller skallede stereotyper der pumper og er fyldt med tatoveringer :D
  • Ja, så er godt potion isbjørn og vandpibe med blandet frugt ej at fornægte :D
    Du var også fuldstændig udholdelig. Var derfor at jeg ville tidligt hjem.
  • ja jeg ved det, arbejder meget på at være til at holde ud såen socialt.. :p
  • Uudholdelig eller udholdelig? :-p

Jeg ka' bare ikke ta' cigaretos. Jeg får åndedrætsbesvær og hovedpine. (og det er ikke bare noget jeg bilder mig ind. Selv lægen siger jeg ikke kan tåle det.)
  • Jeg hverken drikker eller ryger (never have, never will), og nu lader det endelig til at jeg har fundet et sted hvor jeg ikke behøver at forsvare det :D

Tager dog lejlighedsvist til fest, for nogengange er det lidt sjovt at se de andre opføre sig tosset. Det kan dog også være lidt kedeligt, for det er ikke sjovt at være en tosse blandt folk der opfører sig tosset :P
  • PIP
    Redigeret October 2006

normalt drikker jeg bare fordi "det gør de andre" og self er det også lidt sjovt, dog pisse dyrt. Plejer dog stadig at opfører mig civiliseret hvis altså jeg ikke er gået under endnu :) hvilket er sket første og forhåbenlig også sidste gang heh. at drikke igennem er ikke lige mig ;) så hellere hygge sig lidt med nogle venner og lidt alkohol :P

nu jeg jo også tvunget lidt til at drikke da sema har nogle mini snaps flasker og jeg har de eneste snapse glas i lejligheden :) ikke at forglemme at en shot eller to kl 1 om natten kan peppe en lidt op hvis man gamer ;) (sker dog heldigvis ikke så tit 3gange i år måske heh)

• Redigeret October 2012
    nil
  • Redigeret October 2006
    Hejsa

De trivielle infos får I altså lige i punktform.

Navn: Maibritt
    Nick: *Wish* (Mai-Wish på jeres irc)
    Alder: 19 (1987)
    Beskæftigelse: 3. g på sprogligt gymnasium
    Bopæl: Herning
    Forening: Menig bestyrelse i H.A.F.

Nogle af jer genkender mig måske fra andre danske anime- og manga-forummer. Jeg så min første anime allerede i børnehaveklasse tror jeg, men det var først da jeg faldt over serien Sailor Moon på den tyske kanal RTL2 i 3. kl. at jeg rigtig blev fanget. Dengang vidste jeg ikke, at det hed anime, men jeg begyndte alligevel at foretrække anime-serier frem for de amerikanske tegnefilm som bl.a. TV2 viste. Jeg syntes, at anime-serierne var mere spændende og anderledes. Min første manga (Ranma½ 1) læste jeg for 2 år og nogle måneder år siden. Det var så lidt om, hvordan min interesse for anime startede.
    Jeg er født i Sydkorea, men blev adopteret, da jeg var 3 måneder. Det var hvis det...
  • w00t en der kan sætte det op så det er nemt at læse /worship
  • Redigeret October 2006
    sproglig gymnast jo.. ;)
  • Redigeret October 2006
    *Ahem* Gymnasiast [gømna'sjast], Palsgaard. En gymnast er en der udøver gymnastik. ;-)
  • spot the ";)" wise guy :)
Log in eller Registrér for at kommentere.