Vi har fået nyt forum. Hvis du ikke kan logge ind kan du skriver til teknik@anime-kita.dk, så hjælper vi gerne :)

Køb af stuff i Japan

Redigeret October 2013 i Off Topic
Så står jeg over for at skulle et lille smut til Japan - selvfølgelig lige oven i træffet så jeg planlægger godt).

Det vil nok være første gang jeg tager på ferie, hvor jeg kunne finde på at shoppe.
Så tænkte jeg lige ville hører om der var nogen herinde der kan komme med nogle guides og hints til hvad de evt. har gjort når de har væltet rundt i Akihabara og købt bunker af figurer og andet stads.

Det er specielt med henblik på hvor der kunne være godt at tage hen, og hvordan i hulen man bedst får det til Danmark igen - for med flyet er nok næppe en mulighed så snart det når over en vis størrelse...

Der er selvfølgelig også mulighed for jeg evt kan gå på jagt efter noget for andre hvis noget virkelig trænger til noget ;) (økonomien kan vi altid se på når sagerne er nået frem til rette ejermand).

Kommentarer

• Jeg har lavet et blogindlæg om "nørdshopping" baseret på min egen tur til Japan i 2011, hvor du da kan søge noget inspiration. Vi sendte det meste af de vi købte hjem med post. Alt efter hvor øm, man er overfor figurer, kan man enten sende dem uåbnet i kassen, hvilket optager meget plads, eller man kan pakke dem ud, vikle dem ind i toiletpapir og putte flere ind i en figurkasse. Jeg vil desuden fraråde dig at sende via air mail, da det nærmest er dobbelt så dyrt som at få det fragtet via skib.
  • Mange tak for infoen Wish - godt at hører lidt mere konkret om butikkers placering i Akiba (for pt er det bare et område på et meget stort kort for mig :P ).

De gange jeg har bestilt fra Japan har jeg valgt SAL (Surface Air Lifted) for den var billigst. Noget tyder på at den klares med fly, men kostede ikke voldsomt. Omkring 950 yen for figurer i kasser af "normal" størrelse. Dette er selvfølgelig også hvad forhandleren tog for det, så de kan sagtens have trukket prisen i begge retninger - og så var der ingen tracking.
    Enkelte pakker nåede dog over en vis størrelse eller værdi og så var prisen pludselig ~3500 yen. Det er sikkert dette du hentyder til når du nævner air mail?
  • Redigeret October 2013
    Det var så lidt. ^^ Spørg endelig, hvis der er andet du er i tvivl om i forbindelse med din rejse. Så skal jeg prøve at være behjælpelig. ^^ Jeg ved ikke, om du har set det, men jeg har også skrevet en række andre blogindlæg om turen, som du måske kan drage nytte af.

Jeg kan desværre ikke huske priserne for forsendelse, men jeg kan bare huske, at ham der valgte at sende via air mail, nærmest betalte dobbelt så meget som os andre. Det afhænger selvfølgelig også af kassens størrelse og vægt, men jeg tror, at vi sendte nogenlunde samme mængder

Nå ja, et godt tip: Når du sender merchandise hjem, så send noget af dit tøj eller lignede med f.eks. en trøje du ikke fik brug for alligevel eller et par sko. Skulle pakken blive åbnet, kan de så se, at den er af privat karakter.
  • Redigeret November 2015
    Lige et lille tip!

Flyrejser til og fra Japan, INKLUSIV eventuelle mellemlandinger og andre fly giver ofte lov til at tage to 23kg kufferter med, plus en 8kg håndbaggage. Det var i hvert fald tilfældet da jeg tog til Japan her i sommers med Lufthansa. Jeg havde altså mulighed for at tage 54kg manga med hjem. Okay, lidt mindre, jeg skulle også lige have tøj og Nintendo 3DS og alt muligt andet med, men you get the point. Jeg vil dog opfordre jer til at kontakte flyselskabet eller bare tjekke rigtigt godt efter, for hvis det ikke gælder for jer, så bliver det en meget, meget dyr omgang. Dette tilbud er ikke noget der er så nemt at finde info om, åbenbart.

Vil dog lige hilse at sige at det er ret slemt at skulle trække tre stykker baggage på i alt over 50 kilo hen ad de bakkede japanske veje og fortov i 38 graders varme og 100% luftfugtighed, op og ned ad trapper på togstationer og med tre forskellige tog bare for at komme til lufthavnen. Jeg var badet i sved bare da jeg kom udenfor hotellet, og det blev kun værre derfra, haha.
Log in eller Registrér for at kommentere.