Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.
Så skete det endelig, den nye hjemmeside er oppe! så skynd jer nu over og se den nye side, men husk at komme tilbage og læse resten af denne post...
Hvis i ikke fik læst nyheden på forsiden, så vil jeg lige gentage det vigtigste fra den her:
Lørdag den 1. december 2007, kl 12:00 vil der blive afholdt stiftende generalforsamling hos Casper og Rune på Hadsundvej 8, 1.tv i Aalborg. Alle er velkomne til at deltage og eventuelt stille op som bestyrelsesmedlem.
Et udkast af vedtægterne vil blive offentliggjort senere.
Foreningsrådet arbejder i skrivende stund på at få de sidste detaljer i vedtægterne på plads, og de vil blive offentliggjort så snart de er klar. (Seneste en uge før).
Rettet... og det var ikke mig der skrev teksten, er jo www rådet som står for det...
Billledetekst noteret, skriver det på min liste.
Angående galleri links vil jeg skrive dem i kronologisk rækkefølge (2006 først).
Jeg har set på citeringsfunktionen, men den kræver en anelse omstrukturering af den forummet som den er nu før den kan indsættes. (men er nu skrevet på min liste). Før andre nævner det så er der også blevet efterspurgt et PM system, dette ser jeg også på.
Silas: Eftersom det vist kun er mig der er træt af vores forum system så fortsætter vi med det nuværende. På et tidspunkt kommer der dog et nyt skin på.
En af årsagerne i sin tid til at det nuværende forum system blev valgt i stedet for phpBB var dens simplicitet. Efter min mening er den flade struktur som dette forum bruger meget velegnet til mindre gruppe af deltagere. Dog er den største udfordring lige nu, at alle ændringer i måden forummet bliver brugt på vil betyde at den nuværende database skal konverteres, hvad enten det er at flytte forum system eller at ændre i de nuværende forum plugins.
Men har haft set på phpBB for nylig, men hvis man skulle flytte til det så ville det nok være en ide i at vente til den nyeste version (phpBB3) er gået stable.
Ok, trode egentlig ikke phpBB3 var så stabilet endnu (de er self i RC fasen lige nu). De changelogs jeg læste i sin tid tyede ellers på nogle meget spændende fejl af og til, samt at man skulle konvertere databasen mellem updates. Men kan ske jeg fik læst nogle gamle changelogs.
Mht. det tekniske ved at skifte forum, så ligger det besværlige i at skifte fra et database schema (opbygning af data) til et andet. Dette er som sådan ikke problematisk, kræver bare lidt tid at skrive et script der kan konvertere. ^^
Men det er noget som må ligge lidt endnu, pt. så bliver der arbejdet på en selvbetjenings side som skal være klar til d. 1 december. Nok mere herom senere.
ps.
jeg peger dog ud at det nuværende forum sandsynligvist ikke er bæredygtigt til de visioner som der er forlydende om AK ^___^
Helt enig, dette forum er ikke gearet til store mængder af besøgende, og er også lidt presset når folk gerne vil have PM funktionalitet indført.
Men nu hvor jeg har kigget nærmere på selve sitet, så er baggrundsfarven under grafikken i baggrunden lidt forkert, eller er det bare mig.
Hvilken browser har du? vi har haft lidt problemer med i IE7 tidligere, men troede egentlig vi havde fået løst problemet (har ikke selv adgang til IE7).
Har ikke selv kunne se fejlen hjemme på mine skærme, men kan da godt se den her hvis jeg vipper skærmen. Jeg har svigtet :(
Rigtig nørdesnak er om TCP/IP, IPv4/IPv6 samt diskussioner om hvorvidt at spanning tree er nødvendig i det hele taget.
Ahh nej, har lige haft graf teori, datastrukturer og algoritmer. (hvis jeg ser et induktionbevis mere slår jeg noget ihjel).
Og der skal ikke meget til for at du kan blive "vores slave"... kunne godt bruge nogen til at lave lidt arbejde her og der. Om det så er webdesign, tekst (WWW rådet) eller udvikling.
Du kan forvente en email inden for meget kort tid ^^
Jeg har lige en opfølgning på noget tidligere i denne tråd. Jeg har haft fat i K4emic og han har lavet nogle forbedringer i visningen af forum indlæg på anime-kita.dk, et stort tak herfra...
Ja, kunne godt ske det ikke er helt let at finde ind til vores arrangements liste. Kunne evt. lave et link i menuen lige før selvbetjening der hedder arrangementer som linker til arrangement listen på selvbetjening.