Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      sema
    • Oct 31st 2007 edited

Så skete det endelig, den nye hjemmeside er oppe! så skynd jer nu over og se den nye side, men husk at komme tilbage og læse resten af denne post...

Hvis i ikke fik læst nyheden på forsiden, så vil jeg lige gentage det vigtigste fra den her:

Lørdag den 1. december 2007, kl 12:00 vil der blive afholdt stiftende generalforsamling hos Casper og Rune på Hadsundvej 8, 1.tv i Aalborg. Alle er velkomne til at deltage og eventuelt stille op som bestyrelsesmedlem.

Et udkast af vedtægterne vil blive offentliggjort senere.

Foreningsrådet arbejder i skrivende stund på at få de sidste detaljer i vedtægterne på plads, og de vil blive offentliggjort så snart de er klar. (Seneste en uge før).

•  
      BORG
    • Oct 31st 2007

Siden ser sku godt ud, godt arbejde www udvalg
    • PIP
    • Nov 1st 2007

Jeg er stadig af den mening at det er det forskerte billede der er blevet sat på som maskot. Vi har jo ikke engang haft en diskussion omkring emnet. Men ellers er den fjong ^^ ... btw casper tror ikke du behøver skrive kl. 12:00 to gange.
    •  
      sema
    • Nov 1st 2007

Rettet... og det var ikke mig der skrev teksten, er jo www rådet som står for det...

•  
      helge
    • Nov 1st 2007 edited

Det ser rigtig godt ud! :D
    Nice!

Eneste små kritikpunkter jeg kan komme på:
    - Billedbeskrivelserne i galleriet er i en alt for lille tekststørrelse.
    - Man burde overveje at sætte træf 07.2 over 07.1 så de står i kronologisk rækkefølge (nyeste øverst).
    - Mærkeligt https-link inde på "Bestyrelsen"?
    •  
      BORG
    • Nov 1st 2007

Linket i bestyrelsen er blevet fjernet, men vil ikke give dig ret i at det nyeste skal stå øverst, ville faktisk hellere have at det stod nederst, så vi får 2006 øverst (mere læser venligt)
  1.  
    jeg tager hatten af for jer, ser godt ud :D
    •  
      sema
    • Nov 1st 2007

Billledetekst noteret, skriver det på min liste.

Angående galleri links vil jeg skrive dem i kronologisk rækkefølge (2006 først).

2.  
    Hej sema... Jeg regner med at komme til general forsamlingen, med mindre der dukker noget meget vigtigt op... ;)
    • PIP
    • Nov 2nd 2007

teksten ude i forum menu'en (altså på siden) ser rimelig underlig ud og teksten går ind i hinanden.
    •  
      Silas
    • Nov 2nd 2007 edited

Kommer Forum til at køre på samme system som nu?
    Jeg synes godt om den måde Forum fungerer på tekninsk, sammenlignet med de andre foreningers, selvom den flade struktur kan blive et problem når der engang kommer mange medlemmer.
    •  
      Wish
    • Nov 2nd 2007

Jeg savner stadig en ordentlig citeringsfunktion i forummet. Hvis der er andre fra HAF som kører derop til generalforsamlingen tager jeg muligvis med.
    •  
      sema
    • Nov 2nd 2007 edited

Jeg har set på citeringsfunktionen, men den kræver en anelse omstrukturering af den forummet som den er nu før den kan indsættes. (men er nu skrevet på min liste). Før andre nævner det så er der også blevet efterspurgt et PM system, dette ser jeg også på.

Silas: Eftersom det vist kun er mig der er træt af vores forum system så fortsætter vi med det nuværende. På et tidspunkt kommer der dog et nyt skin på.

3.  
    OK, kan godt se at en citatfunktion kunne være praktisk, men dog til at leve uden. Hvad PM angår, så har alle members uden oplyste mailadresser postet fire gange tilsammen, så den mangel kan jeg bære over med.
  4.  
    Den er blevet super flot :D
    •  
      k4emic
    • Nov 5th 2007 edited

Jeg er enig i at et PM system virker lidt overflødigt i lyset af Daikaisho's oplysning.
    Men hvis i overvejer at lave om i systemet, ville det så ikke være nemmere at skifte til phpBB istedet fremfor at kode nye funktioner manuelt? Det virker lidt som at gå over på den anden side af åen efter vand, derudover er de fleste nok velkendte med phpBB forums.
    Bare mine fem øre.
    •  
      sema
    • Nov 5th 2007

En af årsagerne i sin tid til at det nuværende forum system blev valgt i stedet for phpBB var dens simplicitet. Efter min mening er den flade struktur som dette forum bruger meget velegnet til mindre gruppe af deltagere. Dog er den største udfordring lige nu, at alle ændringer i måden forummet bliver brugt på vil betyde at den nuværende database skal konverteres, hvad enten det er at flytte forum system eller at ændre i de nuværende forum plugins.

Men har haft set på phpBB for nylig, men hvis man skulle flytte til det så ville det nok være en ide i at vente til den nyeste version (phpBB3) er gået stable.

•  
      k4emic
    • Nov 5th 2007 edited

>En af årsagerne i sin tid til at det nuværende forum system blev valgt i stedet for phpBB var dens simplicitet. Efter min mening er den flade struktur som dette forum bruger meget velegnet til mindre gruppe af deltagere. Dog er den største udfordring lige nu, at alle ændringer i måden forummet bliver brugt på vil betyde at den nuværende database skal konverteres, hvad enten det er at flytte forum system eller at ændre i de nuværende forum plugins.<

Jeg vil, uden at have synderligt forstand på .php, umiddelbart sige at en arkivering af det nuværende forum ville være det nemmeste da brugerne selv kan føre aktuelle diskussioner videre til det nye hvis der er behov. Jeg kan godt følge jer i at i valgte det nuværende forum og belærer jer skam heller ikke om at i skulle have gjort andet, jeg peger dog ud at det nuværende forum sandsynligvist ikke er bæredygtigt til de visioner som der er forlydende om AK ^___^

>Men har haft set på phpBB for nylig, men hvis man skulle flytte til det så ville det nok være en ide i at vente til den nyeste version (phpBB3) er gået stable.<

Surreal Starr Twilight (Et forholdsvist stort RP board) bruger phpBB3 og har gjort det siden det kom ud for godt og vel et år siden og jeg kan ikke sige vi har haft nogle problemer som ikke har løst sig selv. De har tilmed haft held med at lave deres eget skin uden nævneværdige problemer relateret til de nye mængder koder. Jeg vil personligt anbefale det da det er forholdsvist simpelt at sætte op samt tilbyder en masse features. Dog vil jeg også anbefale at kigge efter hvilke risikoer der er i forbindelse med en konvertering/overgang såvel tekniskt som brugermæssigt.
    •  
      sema
    • Nov 5th 2007 edited

Ok, trode egentlig ikke phpBB3 var så stabilet endnu (de er self i RC fasen lige nu). De changelogs jeg læste i sin tid tyede ellers på nogle meget spændende fejl af og til, samt at man skulle konvertere databasen mellem updates. Men kan ske jeg fik læst nogle gamle changelogs.

Mht. det tekniske ved at skifte forum, så ligger det besværlige i at skifte fra et database schema (opbygning af data) til et andet. Dette er som sådan ikke problematisk, kræver bare lidt tid at skrive et script der kan konvertere. ^^

Men det er noget som må ligge lidt endnu, pt. så bliver der arbejdet på en selvbetjenings side som skal være klar til d. 1 december. Nok mere herom senere.

ps.

jeg peger dog ud at det nuværende forum sandsynligvist ikke er bæredygtigt til de visioner som der er forlydende om AK ^___^

Helt enig, dette forum er ikke gearet til store mængder af besøgende, og er også lidt presset når folk gerne vil have PM funktionalitet indført.

5.  
    Men må sige at du arbejde fandme for sagen sema... Keep up the good work...

Og husk allesammen at komme til generalforsamlingen d. 1!!!!!! Er det ikke lige før vi skal have en til at bage kage.. :p
    •  
      Silas
    • Nov 6th 2007 edited

God ide, det gør jeg. Jeg tror nu, at det ville være en god ide, hvis der var en til der bagte.
  6.  
    Jeg har ikke selv læst de changelogs som er tilknyttet phpBB3 men i kan evt. kontakte Mizukori eller ACK! på S*T og spørge om deres erfaringer med olympus. Jeg er ret sikker på at de gerne vil svare på spørgsmål hvis i spørger pænt ^___^

Ugh. 1. December er min brors fødselsdag. Bleh ._.
    Oh well, jeg må se om jeg ikke kan møde op alligevel >_>
    Men nu hvor jeg har kigget nærmere på selve sitet, så er baggrundsfarven under grafikken i baggrunden lidt forkert, eller er det bare mig? >_>
    •  
      sema
    • Nov 6th 2007

Men nu hvor jeg har kigget nærmere på selve sitet, så er baggrundsfarven under grafikken i baggrunden lidt forkert, eller er det bare mig.

Hvilken browser har du? vi har haft lidt problemer med i IE7 tidligere, men troede egentlig vi havde fået løst problemet (har ikke selv adgang til IE7).

7.  
    Sjovt nok er der foreskel i tydeligheden alt efter hvilken browser jeg kigger efter i. I IE 7 er overgangen kort sagt usynlig mens den i FF er ret tydelig for mig. (Ret sært, HEX farver både er og bliver ret ubøjelige, medmindre i bruger to uafhængige stylesheets?)
    Jeg gav designet en tur under eyedropper værktøjet i photoshop og det ser ud til at den sidste farve som er en del af grafikken har HEX koden E7E9E9 hvorimod baggrundsfarven har farven E6E6E6.
    I kan evt. selv kigge efter ved at bruge difference mode på et layer med et screenshot hvor foreskellen bliver meget tydelig.
    Udover den lille detalje, så er designet herligt ^___^
  8.  
    Woot.. nørd snak... Sema... kan vi ikke gøre ham til din slave... Så kan han lave alle de små bugs, eller hvad du nu kan finde på... :D
  9.  
    Nørdesnak? Hold da op, det er grundlæggende web-kodning/billedredigering det her. Det er hvad min dagligdag består af.
    Rigtig nørdesnak er om TCP/IP, IPv4/IPv6 samt diskussioner om hvorvidt at spanning tree er nødvendig i det hele taget.
    (Geeksnak er om spil og hvad der måtte høre under, IMHO)

I alt fald tvivler jeg på at AK lægger deres website i hænderne på en fremmede som blot nævner en mindre fejl i deres design og det ville da undre mig hvis jeg fik en mail om at 'Tillykke, du er nu officielt vores slave!' XD

Men på den seriøse side vil jeg gerne give AK en hjælpende hånd hist og her hvis de får brug for den.
    • PIP
    • Nov 7th 2007

det er rigtigt at man kan se en overgang eller jeg gang hvis jeg vipper skærmen helt rigtigt på min bærbar. har ellers ikke lagt mærke til det. fy ha sema fffyyyyyyyyyyyyyyyy ha jeg har mistet respekten for dig.... selvom jeg vist aldrig har haft nogen :D
    •  
      sema
    • Nov 7th 2007

Har ikke selv kunne se fejlen hjemme på mine skærme, men kan da godt se den her hvis jeg vipper skærmen. Jeg har svigtet :(

Rigtig nørdesnak er om TCP/IP, IPv4/IPv6 samt diskussioner om hvorvidt at spanning tree er nødvendig i det hele taget.

Ahh nej, har lige haft graf teori, datastrukturer og algoritmer. (hvis jeg ser et induktionbevis mere slår jeg noget ihjel).

Og der skal ikke meget til for at du kan blive "vores slave"... kunne godt bruge nogen til at lave lidt arbejde her og der. Om det så er webdesign, tekst (WWW rådet) eller udvikling.

10.  
    'Noget'? Var det ikke sådant slaver blev tiltalt 'dengang'? <_<;

I alt fald skulle jeg gerne have noget tid til overs i løbet af weekenden. Hvis i har noget så send endelig en mail og så kigger jeg nærmere på det. Dog skal i ikke regne med at jeg kan dukke op til møder da det er en af de ting jeg er utroligt dårlig til.
    •  
      sema
    • Nov 7th 2007

Du kan forvente en email inden for meget kort tid ^^

11.  
    Jeg ville også skifte til PhpBB,, Jeg bruger det selv, og kan sagtens hjælpe til med det. Jeg kan endda modificere det o.s.v. Dog kan jeg ikke ligge det ind på en body med oversigt, så jeg arbejder stadig med det.
  12.  
    silas jeg skal nok se om jeg ikke kan få bagt noget kage også... Har bare ikke så meget at bage i.... vi har et meget ufuldstændigt køkken.. Det skal nok blive en kreativ oplevelse at få bagt den.... hehe

kan man godt proppe en pande i ovnen??? :p
    •  
      Silas
    • Nov 18th 2007 edited

Jeg kan tage en bageform med til odense, hvis du tager den med tilbage.

Hvis ikke, kan du også låne en af mig på mere normal vis.

Der er intet i vejen for at sætte en stegepande i ovnen - du skal bare lade være med at tænde den.
  13.  
    hehe.. min roomie købte en bradepande i dag.. så det er lige meget.. :p
    •  
      LiQU
    • Nov 19th 2007

Mmm... Kage... Jeg bager kage hjemme hos Cille. :P
  14.  
    Herligt, så har vi tre. Er der nogen der har en ide om, hvor mange vi bliver?
  15.  
    Kage hos cille.. nice... Til generalforsamlingen?? eller til aio.. :p Hvis til aio, så har i bare at gemme et stykke til mig.. ;)
  16.  
    Til generalforsamlingen, går jeg ud fra.
    •  
      LiQU
    • Nov 19th 2007

Hvorfor ville jeg tage til Odense, bage en kage og tage den med tilbage til Aalborg? :S Selvfølgelig er det til AIO.
    • cold
    • Nov 19th 2007

hmm dejlig dato lige efter julefrokosten XD
    er nok nød til at springe over, skal være tid til at tage sig af håndværkerne
    hvis de kommer på besøg:S
  17.  
    hehe... tænkte jeg nok louise.. ;) Men gem et stykke til mig. :p
  18.  
    Hvad så med dig, Kaspar. Havde du tænkt dig at bage til AIO eller generalforsamlingen?
    •  
      sema
    • Nov 20th 2007

Jeg har lige en opfølgning på noget tidligere i denne tråd. Jeg har haft fat i K4emic og han har lavet nogle forbedringer i visningen af forum indlæg på anime-kita.dk, et stort tak herfra...

19.  
    Jeg laver selvfølgelig kage til generalforsamlingen... ;) Det er jo også det tråden handler om..

Ja tak K4emic ...

så var det godt jeg skaffede dig en slave sema... ;) hehe
  20.  
    >Jeg har lige en opfølgning på noget tidligere i denne tråd. Jeg har haft fat i K4emic og han har lavet nogle forbedringer i visningen af forum indlæg på anime-kita.dk, et stort tak herfra...<

Det er ret længe siden efterhånden? D:
    Er dog glad for at kunne hjælpe ^___^
    .. Trods min titel som 'slave' ._.
  21.  
    hehe... :P du kan også være den gode hjælper fe... Du må selv vælge.. :D

Det er altid godt der er nogen der er frisk på at hjælpe... Håber i hvertfald på at se dig til et træf på et tidspunkt...
  22.  
    .. Fe?.. Jeg tror jeg holder mig til den første så. D:
    Eller bedre endnu - Roadie ^___^
    Meh, der går nok noget tid før det bliver en realitet. Den første december er hårdt besat af en kombineret fødselsdag som jeg ikke kan snige mig udenom uden brug af lagkage og diverse motivitional posters fra 4chan** >__>

**Lad for guds skyld være med at undersøge hvad det er hvis du ikke allerede ved det - Det burde være nok at jeg antyder at det er megetmegetmeget ondt og.. øhm.. ondskabsfuldt-ish.. Seriously, don't go there.
  23.  
    BABYFUCK! IT'S AWWWWWWWRIGHT!

</brain damage caused by 4chan>
    •  
      Wish
    • Jan 20th 2008

Bare et tip. Det kunne være en god ide at skrive noget med arrangementer under "Selvbetjening". Hvis man hurtig skimmer jeres side for noget om jeres arrangementer i menuen står der ikke noget.
    •  
      sema
    • Jan 20th 2008

Ja, kunne godt ske det ikke er helt let at finde ind til vores arrangements liste. Kunne evt. lave et link i menuen lige før selvbetjening der hedder arrangementer som linker til arrangement listen på selvbetjening.