Vi har fået nyt forum. Hvis du ikke kan logge ind kan du skriver til teknik@anime-kita.dk, så hjælper vi gerne :)

Hjælp til en begynder

Redigeret March 2015 i Anime & Manga
Hej allesammen
Jeg er ny til hele anime genren, og vil gerne hører om der er nogen der har nogle gode serier at begynde med?
Jeg har set:
SAO: Sword art online
Attack on titan
Naruto
Dragonball Z
Et par episoder af One piece

Der må helst gerne være en engelsk dubbed version.

Det ville være super, for jeg er meget interesseret i at opleve hvad anime har at byde på.

Tak på forhånd
Danielch12

Kommentarer

• Hellsing (Ultimate følger bøgerne, mens den anden er afvigende, så vidt jeg har forstået).

Fullmetal Alchemist (Ligesom med Hellsing er der to forskellige serier. FMA afviger, mens Brotherhood følger manga'en mere præcist).

Kimi ni todoke. Jeg mener, der er en engelsk dub til den, men er ikke sikker.

Lucky Star. Det er en hyggelig lille serie med små afsnit, som man kan se for at få et godt grin.

The Melancholy of Haruhi Suzumiya.

Her er lidt til at starte på. Du kunne evt komme med bud på, hvilke genrer du bedst kan lide..
  • ja, det kommer an på hvilken genre, du kan lide ^^
    Ellers kan jeg også anbefale: Elfen Lied (meget blodig) og Soul Eater :3 Wolf's Rain og Death Note er også rigtig gode ^^
  • Tusind tak for forslagene, jeg ved ikke helt hvad slags genre der er, men jeg kunne rigtig godt li SAO og Attack on Titan, så noget i den stil ville nok være min foretrukne genre.
  • Redigeret March 2015
    Dertil kan Log Horizon varmt anbefales^.^ Det er ikke SAO btw :p
    Akame ga kill er også super fed, dog ret blodig.
    Edit: Jeg mente selvfølgelig Akame Ga Kill og ikke Kill la kill.. xD
  • Akame Ga Kill er også værd at se ^^
  • Redigeret March 2015
    Accel World er skrevet af den samme forfatter som SAO og har mindst én væsentlig voice actor til fælles med Attack on Titan.

Hvis jeg skal holde mig nogenlunde indenfor samme genre som dem, du allerede har set, så vil jeg foreslå Hunter x Hunter (2011). Jeg synes de to samt Log Horizon og Fullmetal Alchemist Brotherhood som allerede er nævnt har mest til fælles med SAO og AoT. Derefter kommer Code Geass, Death Note, Hellsing Ultimate og Soul Eater.

Seven Kingdoms og Wolf's Rain er værd at nævne, hvis du synes de verdener, der bliver præsenteret i SAO og AoT er interessante. Kill la Kill og Elfen Lied er mere action-prægede, hvorimod de tre sidste sNOOBie nævnte primært hører til Slice of Life (hverdagsliv), comedy og en smule romance AFAIK.

Jeg ved ikke om der findes dubbed versioner af dem. Selv hvis der gør, vil jeg foreslå at du ser dem subbed i stedet.

#OpinionsNotFacts
  • Baccano! Den kan være forvirrende, men har eftersigende en af de bedste engelske dubs.
  • Disse kunne være muligheder. De står alfabetisk. Jeg har valgt serier, som alle har en dub-udgave. Jeg har valgt at lade være med at gentage titler, som andre har nævnt.

Black Lagoon + div. fortsættelser: fantastisk engelsk dub, masser af action

Claymore: action, horror, fantasy, drama - tonemæssigt minder den om Attack on Titan.

Fate Zero + sæson 2 (evt. Fate/stay night: Unlimited Blade Works - eller vent til tv-serieudgaven kommer med dub): fantasy, action, generelt nice billedside, god musik

My-HiME: fantasy, action, drama, comedy - en rigtig god all round anime.

Jeg er gået efter noget fantasy action, hvor serien leverer god underholdning enten i form af en medrivende historie, interessante personer, fede scener og/eller god musik.

Danielch12, kan du fortælle, hvad det er, du godt kan lide ved SAO og Attack on Titan?
  • Jeg kom lige i tanke om en klassiker, som i hvert fald er dubbed: Yu Yu Hakusho.
  • cowboy bebop er en klassiker
  • Du burde se Panty and Stocking - Mega grinern og med god engelsk dub.

Ellers, så hvis du er til noget cool action anime med gode soundtracks og massere af farver, så anbefaler jeg Guilty Crown, Tengen Toppa Gurren Lagann og Kill la Kill :D
  • kuroshitsuji
    Free! eternal summer
Log in eller Registrér for at kommentere.