Vi har fået nyt forum. Hvis du ikke kan logge ind kan du skriver til teknik@anime-kita.dk, så hjælper vi gerne :)

Nyt forum spil: Mafia!

Velkommen til Mafia - Forum edition :D!
Mange er sikkert bekendt med spillet Mafia (aka Werewolf), da det ofte bliver spillet til Kita træf eller andre arrangementer. Reglerne er stort set det samme, men istedet for at sidde i en rundkreds vil dette spil foregå i denne tråd og over flere dage.

Regler

Generelt
Hver spiller får inden spillet begynder en hemmelig role Dermed bliver der dannet 2 hold nemlig Mafia og Byen. Dem som er mafia, ved hvem hinanden er og kan kommunikere ved brug af Skype eller Facebook.

Spillet består af 2 faser, nemlig Nat og Dag:
- Om natten vælger Mafiaen i hemmeliged en som skal dø og sender vedkommenes brugernavn i en besked til mig. (Varighed: 24 timer)
- Om dagen stemmer alle spillere på hvem der skal dø, ved at bruge formattet: "[b]Lynch: Brugernavn[/b]". Den spller som har flest stemmer, når dagen er omme, vil blive henrettet. (Varighed: 48 timer)

Byen vinder når alle mafia medlemmer er blevet henrettet. Mafiaen vinder når de udgør 50% eller mere af de levende spillere.

Roller:
Dette setup er lavet til 9 personer. Hvis der er flere eller færre som tilmelder sig, vil der blive ændret hvilke roller som er med i spillet. Når en spiller dør, vil deres rolle blive afsløret.

Cop: Hver nat må du vælge en spiller og sende mig deres brugernavn i en privat besked. Du vil få svar tilbage om spilleren er et medlem af byen eller af mafiaen. (1 stk)
Doctor: Hver nat må du vælge en spiller du vil beskytte og sende mig deres brugernavn i en privat besked. Denne spiller vil ikke kunne blive slået ihjel af mafiaen den pågældene nat. Du må gerne vælge dig selv, men ikke den samme spiller 2 nætter i træk. (1 stk)
Vanilla Townie: Din stemme er dit våben. Du har ingen handlinger du kan foretage om natten. (5 stk)
Mafia Goon: Du kan kommunikere med din partner både nat og dag. Om natten, må i vælge en spiller som skal dø.
Mafia Roleblocker: Du kan kommunikere med din partner både nat og dag. Om natten, må i vælge en spiller som skal dø. Derudover må du vælge en spiller som ikke må udføre en handling den pågældene nat.

Tilmeldelse
For at deltage i spillet, skal du tilmelde dig ved at skrive dit brugernavn i en kommentar. Når nok personer har tilmeldt sig vil jeg fordele rollerne og starte spillet. Der vil skiftes mellem nat og dag klokken 22:00.

Kommentarer

• Nåh.. jeg prøvede :P (det ser ikke ud til at dette spil bliver til noget)

Hvis folk godt kunne tænke sig at spille forum mafia kan man gøre dette på følgende sites:
    - Mafia Society (gruppe på myanimelist hvor jeg spiller de fleste af mine spil)
    - MafiaScum (aktivt forum udelukkende dedikeret til mafia)
  • Fedt initiativ, men jeg tror simpelthen, folk synes, det er for bøvlet online? Måske kommer der lidt mere gejst, hvis man prøver at spille det til træffet?
  • Vi spiller vel forhåbenligt mafia/werewolf til træffet alligevel :D

Forum mafia fungerer på en anden måde end face-to-face mafia (det som vi spiller til træf). Man får ikke mulighed for at "læse" hinandens ansigter eller høre på folks stemme om de lyver, men til gengæld er spillet meget mere slow-paced og man har længere tid til at tænke / diskutere / lave strategier.

Men ja, det kræver jo at man er aktiv på forummet. Men for sådan en som mig, ville det ikke være noget problem, da jeg i forvejen bruger meget mere tid på forums som dette end jeg gør på for eksempel facebook ^^
Log in eller Registrér for at kommentere.