Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      sema
    • Dec 8th 2007 edited

Forummet er nu oppe igen, og det er lykkedes at genskabe alt dataen. Hjemmesiden er ligeledes oppe.

Hvad skete der så? Nu vil jeg ikke gå i for mange tekniske detaljer, men der skete nogle ændringer der gjorde at det styresystem og det miljø der styrede den gamle server ikke kunne arbejde sammen. Dette resulterede i at dele af serveren i første omgang gik fast, hvorefter vi forsøge en genstart. Dette gjorde dog alt værrer, eftersom vi ikke kunne få serveren til at starte korrekt igen.

Efter vi havde snakket med support, og de havde fundet fejlen (hvilket tog nogle dage), og så havde vi nogle problemer med noget manglende backup... Lang historie kort:

• alt er ved at blive flyttet til en ny server
    • det viste sig at den brugte backup metode var alt for dårlig... dette vil der blive rettet op på!
    • jeg kan få fat i alt den gamle data, så der er forhåbenligt ikke nogen data tab

ps. jeg vil for alt i verden undgå at siden går ned i så lang tid igen. Men det her var helt en helt enestående måde at dø på. Vi kunne ikke ikke engang restore serveren fra et tidligere snapshot. Men nu er det prøvet, og hvis noget lignende skulle ske igen vil der komme en midlertidig side op meget hurtigere.

1.  
    Hvad sket der? Planlagt opdatering, utilsigtet eller gik den bare ned?
    •  
      sema
    • Dec 9th 2007

Har opdateret posten...