Not signed in (Sign In) eller (bliv medlem)

Choose a language

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Find os på facebook
    •  
      sema
    • Dec 17th 2007 edited

Som alle andre software projekter med respekt for sig selv, så har Anime Kitas "medlemssystem" oplevet utallige forsinkelser, store omskrivninger (læs: skrottet og skrevet forfra) samt overskridelser af budgettet... Ja, hvis der nu var et ^^

Tror det var til første Kita Træf at jeg lovede at vi ville få et "medlemssystem", så vi havde noget andet end at folk skulle melde sig ind på forummet. Nu, lidt over et år senere er det nu færdigt. Det nye system, døbt selvbetjening, kan har fået tildelt adressen selvbetjening.anime-kita.dk.

Hvad kan man bruge det til? Lige nu er det ret begrænset hvad det kan, man kan oprette en bruger, redigere i ens personoplysninger, og man kan tilmelde sig arrangementer. I den nærmere fremtid vil ting som kontingent og nyhedsbreve også blive administreret herfra.

Nu kommer der så noget vigtigt: Ens selvbetjening bruger og forum bruger er den samme, dvs. man har det samme brugernavn og kodeord. Men på grund af nogle forskelle på måde selvbetjening og forummet gemmer data på, så skal man "flytte" sin forum bruger til selvbetjening ved at følge en guide, denne kan findes her. Jeg vil anbefale alle og få dette gjort snarest muligt, eftersom denne mulighed vil blive fjernet i løbet af nogle måneder.

Hvis der er nogen der oplever fejl, eller har forslag til forbedringer er de velkommen til at skrive i denne tråd. Eller sende en email til mig på sema@anime-kita.dk.

1.  
    Nice! :)
    Det ser jo ud til at virke fint.
  2.  
    Me likie likie. Hvad system er det bygget over, hvis noget?

Har dog fundet en lille fejl; hvis man højreklikker får man to scrollbars - en til højre og en i bunden. Dette kan fikses med et overflow:none;
    •  
      sema
    • Dec 18th 2007

Systemet bygger på Django (dvs. det er skrevet i Python).

Mht. den fejl, hvilken browser bruger du, er det nogen specifik side hvor du får den fejl eller er det alle og er det ude i menuen eller i selve indholdes området? Jeg kan nemlig ikke genskabe fejlen med Firefox 3.

3.  
    Firefox 2-current (Gecko 1.8.x) med en hel del extensions, og det ser umiddelbart ud som om det er i din content box den er gal - som om en del af et element bliver udvidet når man højreklikker på det (en hover effekt der trigger forkert, kanske). Og jeg prøvede kun forsiden.

Jeg kan heller ikke replikere siden herhjemme på min stationære, og min bærbar er igang med at blive kørt igennem for alt muligt skidt, jeg har på fornemmelsen ligger derpå.
    •  
      sema
    • Dec 18th 2007

Hmm, har ikke kunne genskabe det heller i firefox (2.0.0.11). Du må lige sige til hvis du bliver ved med at have den fejl på din bærbar...

Ps. Nogen der har prøvet siden i IE6, ser ikke kønt ud. Tror vist jeg skal have ordnet det over julen.

4.  
    Fedt.. Det virker sku...

All hail Sema... *bov bov